1. leht 3-st
Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla
Postitatud: E Juul 08, 2013 14:07
Postitas Aasakyla
95-aasta Saab 900 hakkas juba vaikselt vanaks jääma ja sai hakkatud vaatama uut autot. Loomulikult ikka SAABi :thumb:
Päris pikalt sai silma peal hoitud Saab 9-3 Aero'del. Peagi aga püüdis mu pilku hoopis omapärase välimusega "prillidega" 9-5. Umbes 2 kuud sirvisin iga päev auto24'ja ja nii mõnigi sai kohapeal oma silmaga üle vaadatud.
Siis, kui enam auto ostu edasi lükata ei saanud, sai Tartust koju sõidetud hoopis veidi vanema
2002 aasta 9-5 Aero'ga.
Ei kahetse absoluutselt... võrrrrratu auto:head:
Auto on halli värvi, baas Aero, universaalkerega, pärit Šveitsist ja olen esimene omanik eestis. Auto LS ostuhetkel oli 210 000km.
Auto omab ka Hirsch Performance väljalaset täies pikkuses ja soft tuuningut, mis teeb koguvõimsuseks
205kw:headbang:
Kui sellise numbrimärgiga autot juhtute nägema, võite julgelt käpa püsti ajada ;)
Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla
Postitatud: E Juul 08, 2013 14:51
Postitas Aasakyla
Paar päeva tagasi võtsin kontrolliks alt ära karteripõhja ja vaatepilt oli ÕNNEKS üpriski viisakas, võrreldes sellega, mis õuduspilte näinud olen. Puhastasin korralikult sõela, kopsiku ja sisse läks uus Mobile mootoriõli.
Lisaks läksid uued esimesed pidurikettad ja klotsid. Šveitsi omanik oli klotsid praktiliselt metallini pidurdanud :wtf:
Samuti läksid käiku uued küünlad:
NGK PFR6H-10
Järgmisena üritaks xenonid kuidagi põlema saada.. Nimelt üks ei põle üldse ja teine vilgub välja lülitades... lõhnab kangesti tuksis ballastide järele:(
Samuti on vaja uut DI-kassetti. Nimelt OBD II näitab mulle kolme veakoodi:
P0340, P1312, P1334. Lugesin kuskilt, et selle raviks on 1) küünalde vahetus 2) DI-kasseti vahetus.
Küünlad vahetasin ära, abi ei olnud, seega järge ootab DI vahetus.
Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla
Postitatud: T Sept 10, 2013 11:08
Postitas Aasakyla
Nõnda, auto on minu käes olnud juba pea neli kuud ja emotsioonid on ülivõrdes:thumb:
Vahepeal sain omale 2008 masinalt uue DI-kassetti ja sellega vabanesin veakoodidest. Kuid siiski siiski, kohe lõi uuesti armatuuris mootoritulukese põlema ja auto hakkas sõidu ajal vigurdama (kergelt kakkus gaasipedaali järele andes). OBD näitas uut veakoodi, nimelt lambda anduris mingi kala. Sai siis kapoti all uuritud andurite pistikuid, ega need katki või ussitanud pole, ja mõõdetud. Kõik paistis tiptop olema. Kuid ma leidsin ühe lahtise vaakumvooliku, mis tagantjärele mõeldes tõenäoliselt probleeme tekitaski. Siiamaani on asi ilusti töötanud ja auto on veakoodi vaba :D
Lisaks kruvisin külge töötava xenon-ploki ja panin uued xenon pirnid. Tuled põlevad nüüd kenasti. Ainult et....nüüd põleb armatuuris xenoni veateada, kui xenonid ei põle. Panen xenonid põlema, kustub veateade ära. Googeldasin, aga ei leidnud kedagi, kellel oleks sama viga olnud.
Kuna mul pole varem xenontuledega autot olnud, siis ma ei oska ka hästi hinnata, kas tuled näitavad õigel kõrgusel, või äkki on nad suunatud vea tõttu (kõrguseregulaator?) täiesti maha. Kuidas seda hinnata? Samas...kui xenonid põlevad siis ta ju ei näita viga ja peaksid põlema õigel kõrgusel?!?! Nokk kinni saba lahti:wall:
Kuna näpud ikka ilusate ilmadega sügelevad, siis panin uue õhufiltri, tupsutasin õliga põhja all erinevaid mutikaid (et ikka rooste ei lähe), tegin tagumise kojamehe korda (uus luud ja torkisin klaasipesu nippli tühjaks, see oli ala 20cm paksu ja kõva jura täis, seda pidi lausa välja puurima, ajakulu 6h), uued esimesed kroomist suunatulepirnid, puhastasin ära ka drosselklapi ja MAF sensori, uus korralik aku Exide Premium 77Ah 760A ja panin tagumise numbri kahepoolse teibiga kinni (palju kenam kohe).
Mingi aeg tahaks jahutusvedeliku ära vahetada, too juba ebamäärast värvi ja koos sellega ka ehk uus termostaat, üks vahetamine. Samuti ootab vahetamist plokikaane kambri tihend ja väikestviisi unistan silikoon vaakumvoolikutest.
Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla
Postitatud: K Sept 11, 2013 11:07
Postitas MangustGrupp
mul sama lugu aint P1312+P1334
kasett abiks polnud, kynlad ka.
isiklik arvamus - kettiprobleem(ja voi hudrotoukurid), ehk faasid on muutunud - voi lisaohku lekkimine systeemi.
Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla
Postitatud: K Sept 11, 2013 12:20
Postitas AndresV
... ja panin tagumise numbri kahepoolse teibiga kinni (palju kenam kohe).
Minu silma numbrialus ei riiva aga häirib, et sinna sisse koguneb vett ja sodi, mille koosmõjul alati peale autopesu sealt mõni nire ilmub ja dekoorpaneelile jälje jätab :(.
Anna siis teada, kui kaua teip seal kestab, millist kasutasid ja kui palju panid. Mulle tundub, et kui teip väsima hakkab, siis selle jääkide eemaldamine võib veits tüütu olla.
Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla
Postitatud: K Sept 11, 2013 15:37
Postitas 9-5LPT
Ma panin tavalise kahepoolse teibiga (eelkõige et see ei pläriseks muusika taktis, aga ka visuaalselt on palju kenam), aga kaks kihti, et kere ja numbri vahele oleks õrn vahe, tundus kuidagi endale parem idee, ei tea kas reaalselt nii on ka :). Praeguseks kuu aega püsinud, lahtitulemise märke ei näita.
Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla
Postitatud: K Sept 11, 2013 16:28
Postitas Aasakyla
... ja panin tagumise numbri kahepoolse teibiga kinni (palju kenam kohe).
Minu silma numbrialus ei riiva aga häirib, et sinna sisse koguneb vett ja sodi, mille koosmõjul alati peale autopesu sealt mõni nire ilmub ja dekoorpaneelile jälje jätab :(.
Anna siis teada, kui kaua teip seal kestab, millist kasutasid ja kui palju panid. Mulle tundub, et kui teip väsima hakkab, siis selle jääkide eemaldamine võib veits tüütu olla.
Ma panin tavalise kahepoolse teibiga (eelkõige et see ei pläriseks muusika taktis, aga ka visuaalselt on palju kenam), aga kaks kihti, et kere ja numbri vahele oleks õrn vahe, tundus kuidagi endale parem idee, ei tea kas reaalselt nii on ka :). Praeguseks kuu aega püsinud, lahtitulemise märke ei näita.
Ma kasutasin tavalist Moment FIX kahepoolset teipi. Rullis oli 1,5m peal ja kasutasin praktiliselt kõik ära. Tagantjärele mõeldes arvan, et nii palju polekski vaja olnud teipi panna, sest see võttis numbri nii kohutavalt kõvasti kinni ja tervelt seda enam kätte ei saa. Hiljem veel lugesin pakilt, et 1,5m teibi kandejõud on 120kg- sügavalt loodan, et mul ei tekiks kunagi vajadust seda maha võtta :P
Mis puutub autopesusse, siis ise pole veel musta niret sealt tagant jooksmas täheldanud, kuigi su jutt on täitsa loogiline ja ise ma poleks selle peale tulnudki. Samas usun, et korraliku autopesuga hoiab need nired ära, kui korralik survepesu liiva sealt minema uhub. Eks aeg näitab.