Saab 9-5 Aero, MY03, Nublik

Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#1

K Okt 02, 2013 20:22

Teine 9-5, seda puhku Aero ja manuaal, registreerisin ta Eesti 30.09.2013 - toodud lõuna Saksamaalt Freiburgist. Eelmine omanik oli Saksariik. Hoolimata pisikestest visuaalsetest vigadest tundus pakkumine nii ahvatlev, et ei osanud kuidagi EI öelda. Boonusena oli ette ettenäidata hooldusraamat, külge jäetud mendi suured pasunad ja kero ees rattakoopas - iseasi miks L-Saksamaal sellist asja üldse vaja oli?!

Auto mark ja mudel - Saab 9-5 Aero MY03
Keretüüp - sedaan
Värvus – hall metallik (Steel Grey 279)
Väljalaskeaasta – 2002/09
Käigukasti tüüp – 5-käiguline manuaal
Mootori tüüp – B235R – 2.3 R4 184kw

Lisadega ei hiilga Aero kohta - olemas on xenon pooltuled, udutuled, must nahkpolster kus siis Aero tüüpi sportlikumate külgtugedega esimesed istmed, püsikiiruse hoidja, 4x el aknad, esimesed istmesoojendused, el. peeglid soojendusega, handsfree, AS2 stereo, TCS, multifunktsionaalne rool ja Saab ALU39 veljed (17", made by BBS kui ma ei eksi)

Pilt

-----------------------------------------------------------------------------------------

Esimese postituse lõpus hakkan kajastama auto hooldus- ja remondikulusid. Vahetult ennem mind vahetatud turbo (Gik Turbo renoveeritud), aku (Bosch S4) ja teostatud plokikaane remont (tosooli leke oli põhjuseks).

2013
- õli (Castrol EDGE 5W30) 50€ 190.000km
- õlifilter (Filtron) 8€ 190.000km
- õhufilter (Filtron) 14€ 190.000km
- küünlad (NGK PFR6H-10) 45€ 190.000km
- silikoon vaakumvoolik 5m ~10€ 190.500km
- kütusefilter (FRAM) 15.38€ 191500km
- püsikiiruse kang 25€ 192000km

Esimese aasta kulud juppidele kokku 167€

2014/ jaanuar 192500km

- veepump (Hepu) - 53€ 192.500km
- rihmapinguti (Dayco) - 50,5€ 192.500km
- juhtrull (Ruville) - 36,4€ 192.500km
- rihm (Gates) - 23,3€ 192.500km
- 5L tosooli - punane - 8.3€ 192.500km

171,5€

2014/veebruar 193500km

Audaceris vahetati kõik tagasilla puksid (4x silikoonpuksid 2x uretaanid) ja poolraami puksid (uretaanpuksid 2tk) + töö - 422€

Kodus sai ise ka veits nokitsetud:
- klapikambrikaane tihend (PFS)
- õli + filter + punn
- karterituulutus kit #6 + kõik uued torud (PFS)

156€

kokku 578€

2014/juuli 198500km

- torque rod - 38€ (PFS)
- esimene embleem - 15€ (originaal)
- käigukasti õli MTF0063 13€/L, 3L

92€

2014/august 200200km

- uus DI-kassett (originaal) 299€ + 23.8€ saatmine
- uued küünlad (NGK PFR6H-10) 35€
- uus õlifilter (originaal) 7.5€
- uus õli (täissünteetiline Motul 8100 X-Cess 5W40 5L) 39€
- DI'le määre tulevikuks (Beru) 12.5€

416,8€


30.09.2014

Muudatused:
Crossroad Performance'i poolt softi vahetus

Nublik

Rullidel oli Saab 9-5 2.3T Aero manuaal+CR soft...

Pilt

Max kW = 173,85x1,15=199,93kW
Max N-M = 347,38x1,15=399,49NM

Pilt

YouTube: http://youtu.be/2jKapAM3DT0?t=1m5s

WinPEP7 fail asub siin:
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2hrmmCp7aVhFMGFhU0JuRE0/edit?usp=sharing


04.11.2015

Muudatused:
3" väljalase originaal lõpupütaga
Forge wastegate
Crossroad Performance'i poolt soft
JR õhufilter + venditorust õhuvõtt
Maptuni bypass klapp
mReg kuskil 1380

Nublik

Rullidel oli Saab 9-5 2,3T Aero manuaal+CR soft...

Pilt


Skaalal on neljanda käigu tõmme!

Max kW = 173,85x1,15=199,9kW, max NM= 347,38x1,15=399,5NM - sinine graafik - 30.09.2014
Max kW = 207,75x1,15=238,9kW, max NM= 435,46x1,15=500,1NM - punane graafik

Pilt


Tõmbe video:

WinPEP7 failid asuvad siin:
Kasutaja avatar
ebuprofen
Postitusi: 443
Liitunud: E Aug 01, 2011 23:05
Asukoht: Iru
Auto: SAAB 9-3 SC Aero TTiD

#2

K Okt 02, 2013 20:51

esistange ka ei ole Aero oma, aga kena auto :thumb:
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 741
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#3

K Okt 02, 2013 20:54

esistange ka ei ole Aero oma, aga kena auto :thumb:


Esistange on täitsa aero oma. Kuni 2003 aasta esimese pooleni oli Aero kit selline nagu pildi peal. 2003 juuli+ tuli facelift ja muutus nii esi- kui ka tagastange.
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2039
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht:
Auto:

#4

K Okt 02, 2013 21:36

Püsikiirusehoidja puudub? Kas see ei olnud kõikidel 9-5 siis :freak:
Turbo vahetatud :o MHI turbo eluiga õigel/heal kasutamisel peaks suurem olema kui mootoril. Tüüpviga saaled teevad ringi sellel B235 mootoril, e. kompressiooni mõõtmine palju ei anna sulle.

Mina kasutan OBDII Bluetooth ~20€ ebay, palju muud huvitavad ka nääeb sealt ja iga hetk, hea näha täpset jahutusvedelikku temperatuuri numbrites nt. , ja turborõhk ka. Vigade koode ka näitab ja kustutab. http://www.youtube.com/watch?v=d9sJh-pC6Qs

Küünlad ainult NGK, hea kui on Made in Japan, mitte France
Turbo rõhk ~1,0bar ja kuni 1,5 bari overboost maks 20 sek.
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#5

K Okt 02, 2013 22:25

Püsikiirusehoidja puudub? Kas see ei olnud kõikidel 9-5 siis :freak:
Turbo vahetatud :o MHI turbo eluiga õigel/heal kasutamisel peaks suurem olema kui mootoril. Tüüpviga saaled teevad ringi sellel B235 mootoril, e. kompressiooni mõõtmine palju ei anna sulle.

Mina kasutan OBDII Bluetooth ~20€ ebay, palju muud huvitavad ka nääeb sealt ja iga hetk, hea näha täpset jahutusvedelikku temperatuuri numbrites nt. , ja turborõhk ka. Vigade koode ka näitab ja kustutab. http://www.youtube.com/watch?v=d9sJh-pC6Qs

Küünlad ainult NGK, hea kui on Made in Japan, mitte France
Turbo rõhk ~1,0bar ja kuni 1,5 bari overboost maks 20 sek.


Tänud info eest. :thumb:
Turbo vahetatud peal on ilmselt renoveeritud toode, kuna kannab Gik Turbo kirju. Püsikiiruse hoidjat ei ole jah - imestus oli endalgi suur.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1746
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto:

#6

K Okt 02, 2013 22:27

Kas kompressiooni pole mitte liiga hilja mõõta masinal mille eest oled juba tasunud?
Võib olla, et su masinal on jäik vedru all, kui 17" koopasse käib. uuri. tundub piltidelt madal.
hämmastav- ilma cruisita-----ma tean, et ainult og 9-3 tehti ilma selle vidinata, kas tõesti 9-5 oli ka. Targemaid palun kommida.

D116: kui overboost on 1.5bar ülerõhku, siis on see väga, väga suur vahe 1.0 bar-iga. Ma usun, et see overboost on kindlasti vähem kui 1,5. 1,2 võibolla.

Vähemalt on manuaal , millega saab overboosti üldse kasutada ja ta on ikka oluliselt nobedam kui autom.
Sent from my Monte Carlo using B204
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1033
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#7

K Okt 02, 2013 22:41



Ma usun, et see overboost on kindlasti vähem kui 1,5. 1,2 võibolla.



Alla 1,2 pisut isegi mulle tundub ...
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1746
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto:

#8

K Okt 02, 2013 23:06

Kui muidugi kang katki läks, oli võimalik soetada 9-3 kang ilma cruiseta:) Ka neid 9-3 ilma cruiseta on vähe , aga on.
Väga segane värk.
Mis see 9-5 base varustus on siis?
Samas võib olla sul aero stange, velg, turbo (td04-hl15t)- aga auto on tehasest tulnud hoopis LPT 9-5 base modelina. igast gemüüsesid on nähtud.
Sent from my Monte Carlo using B204
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7187
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

K Okt 02, 2013 23:10

pane siia vin- kood ja saab asja selgeks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#10

K Okt 02, 2013 23:18



Võib olla, et su masinal on jäik vedru all, kui 17" koopasse käib. uuri. tundub piltidelt madal.



Tartu - Pärnu otsa peal ei käinud küll kordagi koopasse, käega kui katsuda siis nagu tundus ka vahe olema piisav ratta ja koopa vahel - eks kui kodus olen saan edasi uurida - aga kuna 9-5l on probleeme tagumiste puksidega ja rattakaldega sellest tulenevalt, siis eeldasin seda esimese asjana.


YS3EH45G933007617
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1683
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#11

K Okt 02, 2013 23:26

VIN: YS3EH45G933007617
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 9-5
Body type: 4-door Sedan
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: B235R High Output Turbo
Model year: 2003
Assembly plant: Trollhattan line B or Arlov, Sweden
Serial number: 007617
Control symbol: Passed
SRS: Driver's and passenger airbag, 9-5 Aero
daags
Postitusi: 686
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto:

#12

K Okt 02, 2013 23:36

On t2itsa ametlikult olemas masinaid ilma pysikiiruseta, seega asi v6ib t2itsa aus olla.
Võimsust pole kunagi piisavalt
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1746
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto:

#13

N Okt 03, 2013 0:02

daags-
Sel juhul küsin kohe omaniku eest:
Kas püsikas vaid kangi vahetus või pedaali lülitid ka vaja lisada sellel mudelil?
Sent from my Monte Carlo using B204
Aasakyla
Postitusi: 150
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#14

N Okt 03, 2013 8:57

Kena masin, mul peaaegu samasugune :D
Aerole on ette nähtud järgmised küünlad: NGK PFR6H-10 ja Made in Japan.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7187
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

N Okt 03, 2013 9:23

daags-
Sel juhul küsin kohe omaniku eest:
Kas püsikas vaid kangi vahetus või pedaali lülitid ka vaja lisada sellel mudelil?


9-5 PUHUL VAID KANGI VAHETUS, EI MIDAGI ENAMAT.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#16

N Okt 03, 2013 10:57



9-5 PUHUL VAID KANGI VAHETUS, EI MIDAGI ENAMAT.



Kuna sa oled lähim ja põhiline Saabimees Pärnus siis küsin kohe ära, ega sul sellist kangi riiulis ei vedele?
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#17

L Okt 05, 2013 19:00

Kui mälu ei peta siis Aerol oli ees suurem piduriketas, mis tähendab, et miinimum mis alla mahub on 16" velg?
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#18

N Okt 17, 2013 17:12

Eile õhtul hakkas jama tegema auto - boosti all tõmbleb nagu oleks fuel-cut. Võtsin küünlad maha siis esimese asjana hommikul ja vastu vaatasid Boschi Super Plus toodang koodiga FR6KPP33X. :poke: sakslane südamerahuga valed küünlad peale pannud ja usun, et tõmbelmine kiirendusel ka sellest.
Ja kuna küünlad juba maha läksid, siis sai ka kompressioonid ära mõõdetud - tulemus järgmine - 13.2bar - 13bar - 13.8bar - 13.5bar

Eile sai uus õhufilter külge. Mõte oli ka käigukasti õliga tegeleda aga kaupmehed ei suutnud pakkuda SAABi MTF0063 õli ning alternatiiviks pakutava LIQUI MOLY 75W90 sünteetilise transmissiooniõli sobivuse kohta ei teadnud mina midagi. Kui teaks mida muud panna peale MTF0063 ostaks homme koos küünaldega ära ja saaks nädalavahetusel autoga tegeleda.

Ilm ka ei soosi, sajab - plaanis oli pildistama minna. :angry:
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#19

T Okt 22, 2013 14:33

Kuskil nagu oleks midagi ikka veel "kinni". Peale eelmisel nädalal esinenud jõnksu kiirendusel pole minek enam endine. Küünlad said õiged peale ja vahetasin profülaktika mõttes ka kõik vaakumvoolikud välja. Kontrollisin by-pass klappi, et ei lekiks; EVAP süsteemi klappide pidavust; survestasin rõhu torustiku ning lekkeid ei ole. Küll aga on OBD seadme järgi rõhk sekundiks 0.9-1bar, siis langeb 0.8 peale ja sinna jääb. Teine asi mis silma jäi oli MAFi G/S näit, ehk siis õhuvoolavus - erinevate interneti allikate väitel peaks olema nii " A wide open throttle (WOT) acceleration from a stop should cause the MAF sensor g/s display on the scan tool to increase rapidly. This increase should be from 6-12 g/s at idle to 230 g/s or more at the time of the 1-2 shift. If the increase is not observed, inspect for a restriction in the induction system or the exhaust system. "
Teise käiguga ennem piirajat sain numbriks 202 g/s. MAF ise kõige parem välja ei näe ka, pilt all. Neljapäeval Import Autosse, siis peaks Tech2 seal tagasi olema. Ehk leiavad midagi.

EDIT: aga kuna rõhku tootab 0.8bari, siis õhuvoolavus number täiesti õige, 1bariga peaks 230 g/s kanti minema.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Peal olnud Boschid
Pilt

Saabus ka selline vidin, ehk siis OBDII bluetooth liides. Kasutan rõhu mõõtmiseks hetkel. See seade ei näita, et oleks veakoode seoses rõhu puudusega.
Pilt
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#20

R Nov 15, 2013 21:48

Merelt tagasi ja sai auto ette võetud.

- täna käisin Import Autos, kus ühendati arvutiga auto. Selgus, et Tech2 neil ei ole vaid mingi muu tarkvara ja kaabel - vigu ei olnud aga soovitati vahetada kummirõngas by-passi ja cobra vahelisel alumiinium torul.
- ostsin talve veljed ja rehvid (225/45 R17 Continental IceContact ja 17" 9-3 topelt Y)

Pilt

- ostsin käigukasti õli ära, nädalavahetusel katsun end kokkuvõtta ja ära vahetada
- eelnevalt ostetud tavaline kummist vaakumvoolik asendus silikoonist valmistatud tootega. (UK ebay-st 5meetrit koos saatmisega 10€) Sai proovitud ka seda variant, et by-pass saab vaakumi sisselaskest - mingi vahet ei olnud, seega sai ühendatud nii, nagu tehas seda ette näeb. Linnas ei hakanud pähe andma ka nii, et saaks ülevaate kuidas täisgaasil käiguvahetusel toimib sisselaske vaakumiga.
- valesse asendisse jäänud juhipoolne xenon sai tagasi omale kõrgusele (ballasti kõrval asuv nupp, midagi mehaaniliselt ta seal liigutab ja hakkas toimima.)
- õhulugeja puhastatud
- homme hommikul kell 9.00 sildade reguleerimine

Kütusekulu linnas 12.69L / 100km, enamus lühikesed otsad ja mootor soojaks minna nende sõitudega ei suutnud.
Maanteel 90-100 vahel kompuutri järgi 6.9, väheke tempokam sõit ca. 110-120 vahel 7.3 SID järgi.

Kõik nagu oleks korras, aga Aerole päris omast äkilisust pole tundnud ikka veel, liigub - aga ta kindlasti liigub paremini kui saaks 1 bari kätte kuidagi.
Umbes katalüsaator/summuti, valesti reguleeritud wastegate varras?
iisak
Postitusi: 6250
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#21

L Nov 16, 2013 15:50

Need Boschi küünlad viska sealt nii ruttu ja nii kaugele kui jõuad.
Ilma naljata :facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#22

L Nov 16, 2013 17:29

Need Boschi küünlad viska sealt nii ruttu ja nii kaugele kui jõuad.
Ilma naljata :facts:


Üleeelmine postitus sai pisut ebaselge - kui Boschid pealt leidsin sai nad kohe ka minema visatud ja NGK-d peale pandud - NGK PFR6H-10 ja Made in Japan nagu soovitati. Ainult Krytoxi ei saanud DI-le pandud :red:

Täna hommikul sai rattad ka otse jooksma, reguleerimist tahtsid nii esi- kui tagasild ja tulemus on tuntav, paremuse poole. :thumb:
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#23

K Nov 27, 2013 14:20

Talvine välimus, need Ronalid annavad palju Saabilikuma välimuse minu arvates kui Aero MY02 BBS-d. Kevadel kindlasti liivapritsi ja värvi.
Pilt

Saabil vaakumvooliku saamine läbi tulemüüri on raskem kui Audi A4 mootori eemaldamine, päriselt ka :wtf: Paigaldus poolik
Pilt
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#24

P Dets 15, 2013 15:08

See aasta võiks ruttu läbi saada koos ebaõnnega.

Vahetasin kütusefiltri ära. Alustuseks oli üks filtri ots näpuga lahti keeratav, sai siis uued seibid ja filter külge keeratud ning Aero hakkas Aerolt liikuma :head: - 1bar ja turbo seiser pani punase ala 3/4 peale, 3 käiguga naela rahe koopas - kahjuks seda rõõmu oli tervelt üheks päevaks - nüüd taas sama seis mis ennem vahetust ja 0.6 bari. Mõõtsin kütuserõhu ära siis täna- tühikäik vaakumiga 2.3bar, ilma vaakumita 3bari ja 0.6bari turborõhuga 3.6bari - nagu oleks kõik õige. OBD2 seade ei näita kahjuks lambda voolu, saaks aimu mida segu teeb täisgaasil - loogika nagu ütleb, et see viga peab olema ju seotud kütusesüsteemiga.

Pilt

Lisaks lakkas töötamast klaasipesurid, tulepesurid töötavad - neil ilmselt eraldi pumbad?
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1746
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto:

#25

P Dets 15, 2013 16:23

adapteerus tagasi, sai aru,e t liigub liiga karmilt.
Open-SID oleks vaja, saaks kohe õhumassi järgi asja selgeks.
EDIT: tegelt pole see 0,6bar väga imelik, õhumass on oluline. Peaks seal 1100 juures olema.
Seda oled proovinud? - Just pull the top hose off the boost control valve, shove a bolt up the hose & leave it like that.
Take her out for a test run, couple of WOT tests & if you see the correct boost pressure (1 bar) then you have a goosed one way valve in the evap system robbing you of your boost matey.
Sent from my Monte Carlo using B204
Vasta