Saab 9-5 Aero, MY03, Nublik

Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 952
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#26

L Dets 21, 2013 16:06

adapteerus tagasi, sai aru,e t liigub liiga karmilt.
Open-SID oleks vaja, saaks kohe õhumassi järgi asja selgeks.


ECU adapteerub üldse jube ruttu - ühendasin WG vooliku lahti ja proovisin - rõhku nii palju kui süda soovib - Sain vist 3 korda pedaalile vajutada, isegi mitte põhja ja adapteerus tagasi - 0.8bari lagi.


Seda oled proovinud? - Just pull the top hose off the boost control valve, shove a bolt up the hose & leave it like that.
Take her out for a test run, couple of WOT tests & if you see the correct boost pressure (1 bar) then you have a goosed one way valve in the evap system robbing you of your boost matey.


Jah, proovisin - sama tulemus.

Vaakum voolikud tõmbasin nipukatega kinni, üks oli otsustanud lahti tulla. Ning tellisin veepumba, rihmapinguti, rihma ja juhtrulli ära kuna pinguti rull viskab päris tugevalt. Eelmisel 9-5 oli pumba lagunemine ainus asi mis tee äärde jättis 100.000km vältel, püüan vältida seda see kord.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 952
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#27

L Jaan 11, 2014 18:45

Head alanud uut aastat kõigile!

Üleile võtsime kätte ja paigaldasime kruisi kangi - töö väga lihtne, max 20 minutit kulus - tõesti, piisab ainult kangi vahetusest, et cruis toimima panna.

Pilt Pilt

Reede lõunaks olid Pärnusse saabunud ka kõik vajalik rihma vahetuseks - esmaspäeval läheb tegemisse.
Pilt

Mida teeb alumine nupp?
Pilt
laht
Postitusi: 105
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#28

E Jaan 13, 2014 10:54

Mitte midagi. See peaks olema töötav nendel autodel, millel on mingi navisüsteem või midagi sarnast, peal. Endal samamoodi tühi nupp. Vajutades läheb küll põlema.

Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1159
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto:

#29

E Jaan 13, 2014 12:03


Mida teeb alumine nupp?

Mul just sellist nuppu vaja. Pakun 10 € + originaal avakate.

varuosad@saabnet.ee
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
richard
Postitusi: 948
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#30

E Jaan 13, 2014 14:57

Joonista :) sinna :eureka: kui tuju halb siis vajutad ja ongi tuju hea!
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 2999
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#31

E Jaan 13, 2014 16:22

Mitte midagi. See peaks olema töötav nendel autodel, millel on mingi navisüsteem või midagi sarnast, peal. Endal samamoodi tühi nupp. Vajutades läheb küll põlema.

Ehk oskad öelda, mida see nupp siis naviga autol teeb?
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
yksheikki
Saabiklubi liige
Postitusi: 599
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht:
Auto:

#32

E Jaan 13, 2014 17:54

Sama nupp ka oli minu NG 900-l olemas. Mul olid seal päevasõidu tuled. Iseenesest oli see huvitav süsteem. Tulede ereduse ning tagatulede kohapealt ei olnud mingit vahet, kas kasutada päeva- või lähitulesid, põlesid nad ikka ühtemoodi. Ainsad erinevused päevasõidu tulede lähitulede vahel oli, et päevasõidutuledega kaugtuled ei jäänud peale, sai vaid vilgutada. Ja teiseks süttisid ja kustusid tuled selle nupu sees olles koos auto mootoriga. Pöördlülitist tulede automaatika puudus.
laht
Postitusi: 105
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#33

T Jaan 14, 2014 9:37

Mitte midagi. See peaks olema töötav nendel autodel, millel on mingi navisüsteem või midagi sarnast, peal. Endal samamoodi tühi nupp. Vajutades läheb küll põlema.

Ehk oskad öelda, mida see nupp siis naviga autol teeb?

Vabandan, mitte navisüsteem. Pigem peaks asi seotud olema Onstar systemiga. Hakkas ennastki asi rohkem huvitama, kuid user manualis sellest nupust juttu ei tehta. Onstari puhul peaks selle koha peal veidi teistmoodi kujundusega nupukesed olema.
Võib olla keegi targem oskab lahti seletada.

Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 952
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#34

N Jaan 16, 2014 17:16

Eile avastasin, et esimesel juhipoolsel veljel puudu üks polt, üks polt lahti ja teised kinni - ei teagi kas enda hooletus või kellelgi jäi "töö" poolikuks. Uus polt 0.70€ Raunexist.

Nädala alguses tehti ka rihma ja muude detailide vahetus ära, ise olin kätt pidi juures. Ilmselt on geneka laagrid või RV pump veel vaja teha, sest üks neist teeb soojalt kergelt vilinat/ulgumist. Väga keeruline ei olnud veepumba vahetus - mootori alla läks toestus, alumiinium U eest, RV pump eest, cobra eest, jahutusvedeliku voolikud lahti, 3 pumba polti lahti - väikesed käed tulevad kasuks.
Pilt
Turbo lõtk oli olematu! :head:
Pilt
Poest sain kõigepealt vale juhtrulli
Pilt
Uus pump korpuse küljes, vanal pumbal oli kerge loks sees
Pilt

Tööde käigus sai ka lapitud logari kinnitus mis häiris silma, klaasipesuri pump tööle pandud - viga oli oksüdeerunud pistikus. Uste tihendid sai ka silikoon spreyga üle lastud, et külmaga ukse taha ei jääks ning siis pesulas käidud - tulemus oli ikka jäätunud uksed :D

Muudetud:
Üks hyvä kaveri tegi paar pilti Saabist. Kõik pildid siin. Piisava valgusega kohta oli päris keeruline leida Pärnus. Ning miinus 23-ga lakkasid töötamast juhipoolse esimese ja tagumise ukse keskluku süsteemid. Esimese ukse nuppu ei saa üldse liigutada.

Pilt

Pilt

Pilt
mriiman
Postitusi: 25
Liitunud: N Dets 05, 2013 17:21
Asukoht:
Auto:

#35

P Jaan 26, 2014 14:50

Kas sa oma turborõhu murele oled lahenduse leidnud?

Lugesin su postitust ja samamoodi käib mingi jõnks läbi kiirendamisel.

Kas sa oled vaadanud ka logist palju sul drosselklapp avaneb?
Nii maf sensor kui drossel klapp peaks omavahel ühenduses olema.
Olen õppejõududega veidi sellel teemal vestelnud.
Tuleb mõõtma minna palju voolu tuleb sinna.
Kui kohapeal põhja anda, siis korras andur peaks üle 4 voldi viskama kohe, kui annab alla nelja siis maf sensori vahetus.
Ma ise mingi aeg mõõtma. Mõtlesin, et annan sulle ka veidi teada, kui mõtted otsas :eureka:
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 952
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#36

N Veebr 06, 2014 20:16

Kas sa oma turborõhu murele oled lahenduse leidnud?

Lugesin su postitust ja samamoodi käib mingi jõnks läbi kiirendamisel.

Kas sa oled vaadanud ka logist palju sul drosselklapp avaneb?
Nii maf sensor kui drossel klapp peaks omavahel ühenduses olema.
Olen õppejõududega veidi sellel teemal vestelnud.
Tuleb mõõtma minna palju voolu tuleb sinna.
Kui kohapeal põhja anda, siis korras andur peaks üle 4 voldi viskama kohe, kui annab alla nelja siis maf sensori vahetus.
Ma ise mingi aeg mõõtma. Mõtlesin, et annan sulle ka veidi teada, kui mõtted otsas :eureka:


Lumega nagu ununes see asi alguses. Lisaks huvitav on see, et kui ma nüüd 4-nda õhtul koju tulin ja vajutasin siis auto liikus väga reipalt. Ma kardan, et siin mängib rolli ka meil müügil olev kütus mis läbi häda vastab EU nõuetele.

Täna selgus, et tagumisi poolraami pukse ja tagasilla pukse ei olnud enam. Ülevaatuse ja sillastendi mees kiitsid sildasi:notworthy: Igatahes nüüd asi korras - poolraamid omad ja tagasilla "suured" puksid läksid püluuretaanid.

tervitused: Audacer


edit: see nupp kus ring peal on extra switch, mis on osadel autodel küljes - reeglina taksodel või politsei autodel. lisa tuled jms käi selle nupu läbi - minu auto oli saksa julgestuspolitsei oma seega ilmselt mingid tuled seal taga olid.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 952
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#37

E Veebr 10, 2014 20:19

Tänane hommik kulus karterituulutus torude tsekkimiseks. Tegelikult seal midagi tsekkida ei ole ja tuleb PCV upgrade kit paigaldada. Plaanisin seda järgmisesse kuuse lükata aga ilmselt tellin homme ära partsforsaabs.com lehelt kuna emulsiooni "valget paska" oli tekkinud klapikambri kaande suunduvasse voolikusse. Võtan kogu kiti, kus kaasas ka check valve, karteri "kanistri" vaheline voolik ja klapikambrikaane "kanistri" vaheline voolik. Plaanis teha koos kiti paigaldusega mootori pesu, karter eemaldada-õlivõtturi sõel puhastada ja õli/filtri vahetus. Kas peaks veel midagi silmas pidama karterituulutus kiti vahetamisel?

Tähelepanek - valget auru tuleb summutist. Ka sooja mootoriga. Olen pilku hoidnud jahutusvedeliku tasemel ja see pole muutunud, mootori töös ka ei ole probleeme. Kui pedaali vajutada kaob aur. Turbo oli kuuaega tagasi näppides nagu uus. Õues on nulli lähedane temp. - kui külmem siis aurab rohkem.

Karterituulutuse kaela annab ajada või mõtlen üle nagu tavaliselt?
Kasutaja avatar
Riho1231
Postitusi: 158
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Auto: Saab 9000 2.3t '92
Saab 9³ 1.9TiD '05

#38

E Veebr 10, 2014 20:51

Kas peaks veel midagi silmas pidama karterituulutus kiti vahetamisel?

Uus tuleb paigaldada täpselt nii nagu ette nähtud, muidu võib asi halvasti lõppema. (Vähemalt väideti nii :))
Juhend


Tähelepanek - valget auru tuleb summutist. Ka sooja mootoriga. Olen pilku hoidnud jahutusvedeliku tasemel ja see pole muutunud, mootori töös ka ei ole probleeme. Kui pedaali vajutada kaob aur. Turbo oli kuuaega tagasi näppides nagu uus. Õues on nulli lähedane temp. - kui külmem siis aurab rohkem.

Lambda vahetus võib probleemi lahendada.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 952
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#39

K Mär 05, 2014 19:20

karterituulutus kit küljes - kulus ca. 1.5 tundi koos õli/filtri ja klapikambrikaane tihendi vahetusega. Seekord jäi karteripõhi eemaldamata....aga klapikambrikaane all oli pilt väga ilus - kartus oli, et midagi sellist või sellist võib vastu vaadata aga olukord oli väga hea.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 952
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#40

E Apr 14, 2014 18:20

Kuna käigukasti õli vedeleb juba pikemat aega riiulis otsustasin, et võiks vahetuse ära teha. Sisse valamis ava tuli lahti, läksin auto alla ja.... :wall: Mehed Saksamaal on väljalaskmis punnil kandid seest nii maha keeranud, et seda ei keera enam kuidagi. Meisel ja haamer lahti ei hirmutanud. Ainuke lahendus tundub olevat midagi otsa keevitada ja siis keerata. Kui kellelgi on mõni idee võiks lahkelt märku anda.

Mis kütusega sõidavad Teised Aero omanikud? Neste 95 on vaieldamatult kõige parem kraam hetkel tundub. Mured rõhuga kadusid kui läksin 95 peale üle. :freak:
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 2999
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#41

E Apr 14, 2014 19:20

Talve perioodil tangin enda lennukit Olerex 95-ga, suvekuudel Olerexi 98 :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
KarolK
Postitusi: 76
Liitunud: E Veebr 17, 2014 19:35
Asukoht:
Auto:

#42

E Apr 14, 2014 19:23

Olen ka ise Olerexi 98 tankinud,vahest ka Premium7 98-t.:)
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 734
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#43

E Apr 14, 2014 21:03

Turbomootoritele ainult 98't tankinud. See annab enamvähem normaalse 95 välja.
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 952
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#44

K Juul 23, 2014 14:40

uus märk

Pilt

uus "väändemomendi varras"

Pilt
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 952
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#45

N Juul 24, 2014 15:52

Paar kuud tagasi vilkus paar korda airbagi tuli aga see kadus iseenesest ära. Täna tegi nii samuti, kurvis lõi tule põlema ja siis kustus kuniks jäi jäädavalt põlema. Tundub nagu mingi pistik lahti või juhe kuskil viga saanud?! Kas Tech 2 näitab ära ka millise airbagi probleem olla võiks ?
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1033
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#46

N Juul 24, 2014 16:22

Näitab... Saab proovida ka ... Kas ikka töötab :head:
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 952
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#47

R Aug 22, 2014 17:43

Hea uudis on see, et on teada milline airbag viga annab. Veel parem uudis on see, et ka arvatav mineku piiraja on üles leitud, mille likvideerimiseks on vaja lahti ühendada ainult 4 polti ja üks pistik.

http://www.maptunparts.se/motordelar/tandsystem-elektronik/4925/tandkassett-svart-saab-9-3-9-5.html

Tundub, et see on odavaim variant . 326€ koos transaga ja originaal osa.
Kasutaja avatar
monsieurtaavi
Postitusi: 662
Liitunud: L Apr 24, 2010 8:24
Asukoht:
Auto:

#48

R Aug 22, 2014 23:02

Mulle näitab siiski Eestisse 342,88€ transaga.

Neobrothersist saab transaga 339,2€ eest.
http://www.neobrothers.co.uk/black-direct-ignition-cartridge-genuine-saab-b205b235-p-1596.html?osCsid=92e7bb9dbd9c39d0603d57a4b34c0c7a

See muidugi pole mingi vahe. Lisaks siis veel uued küünlad ka...
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 952
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#49

L Aug 23, 2014 11:34

Lisaks siis veel uued küünlad ka...


küünlad ei ole väga vanad, 8000km sõitnud ...

Skandixist tuli veel paar kümpi alla, kui esmaspäevaks midagi leidnud ei ole peab tellima.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 952
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#50

E Aug 25, 2014 15:10

Juhiiste sai eile väljavõetud ja seal all oli üks katkine juhe. Juhtme parandamine andis tulemust ning airbagi viga enam ei ole armatuuris. Ennem mind on korra juba DI-d vahetatud vaatan - 2005.a TK3.7 DI on peal.

ja siis see varajane sünnipäeva kink autole....

Hommikul sai tellimus sisse antud DI-le, klubilise käest küünlad tellitud ja ka õli ära ostetud. Kuna filtri hind tuli Skandixist parem ja on originaal osa sai see ka sealt tellitud. Lisaks siis tuleviku tarbeks Beru määre DI-le võetud

Automaat :?:poke:

Pilt
Vasta