Vaatama, et väga tihedaks ei kisu, aga vist on aeg väike sissekanne teha. Ülevaatuse aeg ikkagi, järjekordne aastaring täis ja tavapärane jutt..
Kui koroona aegu sai natukene rohkem kodus oldud, siis tellisin paar asja, mille peale olin juba ammu mõelnud.
Üks selline 19T
- IMG_6678.JPG (251.43 KiB) Vaadatud 5329 korda
- IMG_6677.JPG (260.05 KiB) Vaadatud 5329 korda
- IMG_6676.JPG (287.71 KiB) Vaadatud 5329 korda
Rootsist tuli Eestisse, mrtuning.se. Hiinakas on, aga katsudes tundub päris kobe. Suuri numbreid ei pressi nagunii, siis peaks kärama küll.
Ja selline lairiba komplekt, Bosch'i 4.9 anduriga. plxdevices.com
- IMG_7624.JPG (348.21 KiB) Vaadatud 5329 korda
- IMG_7623.JPG (407.54 KiB) Vaadatud 5329 korda
Kuna lisakellad ei ole minu teema, siis sai võetud variant, kus saab sinihambaga telefoni andmeid logida.
- IMG_9977.PNG (107.52 KiB) Vaadatud 5329 korda
Siis sai järsku kodukontor läbi ja asjad jäid mõneks ajaks seisma.
Suvel läksid ette värsked kettad-klotsid, Bosch'i toodang. Varsti peaks ka tagumised käsile võtma.
Ülevaatusel probleeme polnud.
Pärast ülevaatust juhtus nii, et sai paari päeva jagu vaeva nähtud ja külge läksid 19T ja lairiba (esimene päev), lisaks selle vahetasin õli, filtri ja soonrihma (teine päev).
Kuna 19T'ga kaasa tulnud
wastegate ei vastanud minu ootustele, siis sai ühel päeval veel natukene pusserdatud ja 19t'le külge sobitatud Forge'i
wastegate, mis oli originaal turbo küljes.
Jagasin esialgselt tegevuse kahe päeva peale, sest tahtsin esimesel päeval teha ülevaatuse, turbo peale panna ning teha väikse proovisõidu, et kõik kenasti paika ja tihedalt kinni sai.
Vana turbo, koos kõige juurde kuuluvaga tuli väga lihtsalt ja kiirelt maha. Pärast muidugi avastasin, et kokkuhoiu huvides tuli uus turbo ilma ühegi tikkpoldita.
Õnneks tulid kõik tervelt originaali seest välja. Jäikade õli- ja jahutusvedelikutorude paika panek oli muidugi omaette teema või noh
banjo poltide sisse saamine.
Proovisõidul töötas kõik kenasti, välja arvatud see, et mAir ei tahtnud jõuda mReg'i tasemele. Ei tundunud leke olevat, vaid pigem lahja
wastegate.
Teisel päeval läks külge lairiba, andur sai kuhugi 40 cm kaugusele turbost. Juhe sai ECU juurest salongi viidud ja
controller sai voolu otse ECU pistiku pealt ning leidis koha kindalaeka taga.
Värske rihm, õli ja filter said külge, ning mõned ühendused üle pingutatud. Samuti sai
wastegate'i varras lühemaks keeratud. See muidugi suurt muutust ei toonud.
Nii siis sõitsin paar päeva suhteliselt rahulikult uut turbot sisse, jälgisin segu numbreid ning seedisin mõtet Forge'i
wastegate ikka tagasi käiku võtta.
Saigi mõlemad laua peale kõrvuti tõmmatud, kaugus välja mõõdetud ja kerge nurk siis painutatud. Natukene edasi-tagasi laua ja mootoriruumi vahet, ning paras ta oligi.
Vahetasin kindluse mõttes veel kollase vedru lilla vastu ja panin masina kokku tagasi. Väikse vajutusega oli pilt selge, et asi korras ja esimese sättimisega sai vardale õige pikkus ka.
- IMG_9974.JPG (395.93 KiB) Vaadatud 5329 korda
Veel painutamata Forge ja 19t'ga kaasa tulnud variant.
Asendatud said ka kõik protsessi käigus lahti võetud tihendid, seibid ning arvestatav kogus jahutusvedelikku.
Huumorit oli ka, kui süüde läks sisse, aga ECU oli veel pistikust lahti. Pärast kui kõik oli kokku laotud ja proovimise aeg, siis miski ei töötanud nii nagu peaks. Juba süüte sissepanemisel oli mingi veider plõksumine ning auto käima ei jäänud. Jõudsin kõik valmis mõelda, kuidas nüüd mingi juhe sai kuskil viga või mis iganes. Kell oli palju ka juba ja kerge närv sees. Korjasin aku juhtme maha, ootasin, peale tagasi ja läks käima ning jäi ka käima. Muidugi siis oli esimene proovisõit kuidagi väga paha... Vaja oli põlevat mootorituld ja piisavalt pikka aega, et mõistus ära registreeriks masin avariirežiimis oleku. Polnud sellega väga ammu kokkupuutunud, aga siis hakkas vaikselt midagi meenuma. Väike liigutus segusiibriga, veakood mälust välja ja kõik töötas nii nagu peab.
Soft jäi sama, segu on paigas - vajutamisel kenasti rikas. Liigub minna ka, nii palju kui natukene julgemalt olen vajutatud. Veel pikki tõmbeid ei ole teinud, et asjad kenasti sisse harjutada.
Hetkel võib öelda, et läks edukalt.
Rõhukell veel plaanis kuhugi peita ja siis üritaks mingi video teha, kuidas kõik sükroonis töötab.
Vahetusprotsessist endast pilte pole, sest kui juba hoog sees, siis väga ei ole mahti telefoniga klõpsutada.