Saab 9-5 Aero, MY03, Nublik

Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3704
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#76

K Jaan 20, 2016 15:33

...Muidugi nullist startimine on omaette teema.

Mul ei ole ka üldse vahet mis kiirusel pedaali tallad, igas asendis on veojõukontroll töös ja minek on paras aegluubis liikumine :D

Ilmselt tunned ennast sarnases olukorras tihti ja ootad juba suve et saaks ükskord ka inimlikult liikuda - raske on paugutaja omanik olla :gun:


Ahjaa...saada see tagantvaate pilt konkursile ka, tee enne landscape muidugi :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#77

K Jaan 20, 2016 15:55

...Muidugi nullist startimine on omaette teema.

Mul ei ole ka üldse vahet mis kiirusel pedaali tallad, iga asendis on veojõukontroll töös ja minek on paras aegluubis liikumine :D

Ilmselt tunned ennast sarnases olukorras tihti ja ootad juba suve et saaks ükskord ka inimlikult liikuda - raske on paugutaja omanik olla :gun:


Ahjaa...saada see tagantvaate pilt konkursile ka, tee enne landscape muidugi :)


Ma tavaliselt linnas korjan selle kontrolli maha, kuidagi parem on liikuma saada siis, vähemalt endale tundub nii. Aga sul on õigus, ka maanteel natukene käredamalt vajutades hakkab veojõukontroll juba varakult tagasi hoidma.

Ilm on küll ilus ja talvine, aga suvise asfalti järele janutab tõesti..

Vaatasin ka, et äkki peaks tolle pildi laiemale ringile saatma.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1086
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#78

K Jaan 20, 2016 17:58

...Muidugi nullist startimine on omaette teema.

Mul ei ole ka üldse vahet mis kiirusel pedaali tallad, iga asendis on veojõukontroll töös ja minek on paras aegluubis liikumine :D

Ilmselt tunned ennast sarnases olukorras tihti ja ootad juba suve et saaks ükskord ka inimlikult liikuda - raske on paugutaja omanik olla :gun:


Ahjaa...saada see tagantvaate pilt konkursile ka, tee enne landscape muidugi :)


Kas muidu prillidega 9-5l on ka "winter" võimalus käigukastil? Päris hea oli seda kasutada paksus lumes ja lume sodis. Isegi S9K garaazi sai sellega talvel kenasti sisse. :)
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3704
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#79

K Jaan 20, 2016 21:59

Tubli Nublik, pilt on konkursil :)

AGA prillidel pole "W" režiimi enam :P
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#80

N Jaan 21, 2016 0:58

Minu omal ka W režiimi pole.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#81

R Mai 13, 2016 9:51

Nii. Pole kaua kirjutanud.

Auto sõidab. Vahepeal natukene ei sõitnud päris nii nagu oleks vaja. Lekkis pidurivõimendi vahelduva eduga ja siis mingi päev jäi pedaali juures täitsa susisema ja siis jälle ei susisenud. Sellest hakkas ilmselt kogu vaakumil natukene paha. Tulid knockid, tulid mifid ja oli üldse loid kuidagi.

Eelmisel nädalavahetusel vahetasin siis pidurivõimendit. Ka omaette seiklus (Tahaks sellest jutukese kuhugi foorumisse panna, aga ei tea täpselt kuhu teemasse). http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=29601
Peale läks ka värske bensiini pump, viimane andis juba päris häälekalt märku, et ta teeb tööd. Nüüd teeb järgmine tööd ja seda palju vaiksemalt. Vahetusse läks ka CPS. Puhastasin MAFi ja TB.

Natukene pikemalt tagasi minna, siis sai suveks alla pandud 235/45 originaal velgedel suvekad. Ees on Dunlop SP Sport Maxx, taga Michelin Pilot Primacy. Eakad, aga täiesti uued (Dunlopil on pidamine ikka päris meeldiv). Uus bensiinifilter.

Muidu on igati eeskujulik olnud, pärast viimast kirjutamist polegi väga midagi tahtnud.
Karteri põhi endiselt leemendab ja kast ulub. Tahaks mõlemad tööd ette võtta, aga mõeldes protsessi peale, mis tuleb selleks läbi käia, siis ei ole veel leidnud piisavalt motivatisooni. Küll on aga välja valitud koht, kuhu kasti viin.

Praeguseks olen knockid alla saanud, aga Mifid on ikka usinad tekkima, just mootoriga pidurdamisel, WOTil käiguvahetuse aeg ja pedaali lahti laskmisel. Viimasel ca. 55 kildisel otsal, kus sai sõidetud nii viisakalt kui ka mitte nii viisakalt, tuli Mifisid mingi 130 tükki. Viisaka sõiduga on kõik OK. Paarisaja kildi peale on silindri kohta korjanud kuskil 2-5 knockki, välja arvatud number 2, kuhu kogunes 13. Seda igat stiili sõiduga.

Kuna ilmad läksid soojaks ja ilmselt lähevad veel soojemaks, siis on päevakorda kerkinud FMIC. Plaanis võtta ligi miski universiaalne tükk ja torustik ise kokku laduda. Linnas on mootoril palav.

Juuni alguses on nädalake puhkust, plaanis Tallinnasse Saabiga spetsialisti juurde minna. Kontrolliks. Äkki.
279598=30212-IMG_0585.JPG
279598=30212-IMG_0585.JPG (407.81 KiB) Vaadatud 637 korda
Viimati muutis Nublik, K Veebr 20, 2019 11:20, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13798
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#82

R Mai 13, 2016 10:57

Intercooleri vahetus sul nüüd mootori tempi maha ei too. Kui mootoril on palav, siis peaks vaatama ehk, mis kaka radiaatoris on.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#83

R Mai 13, 2016 11:09

Sõnastasin natukene valesti, aga mõtlesin tegelikult sissetulevat õhku mootorisse.

Kui nüüd mootori temperatuurist rääkida, siis mis see 9-5 ok temp. on üldse? Seier on tavapärasest keskmises asendis, aga open sid'il olen korra näinud isegi 100. Natukene palju?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13798
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#84

R Mai 13, 2016 11:15

jahutussüsteem on meelega kerge rõhu all, et vedeliku keemistemperatuuri tõsta. See 100 on täiesti normaalne, vist isegi 110-ni on OK
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#85

R Mai 13, 2016 12:15

Tegelikult peaks vist mootoris jahutusvedeliku temperatuur kiiresti suures ulatuses kõikuma. Seetõttu on ka tempi kell tehtud nii, et seier liiguks aeglaselt ja poleks nii tundlik. Muidu oleksid pooled omanikud teeninduse ukse taga. (lugesin sellist teksti netist).
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#86

R Mai 13, 2016 13:19

Kui kuni 110 on ok, siis vast ei ole probleemi. Muidu on masinal peal ka eelsoojendus, millega on lisandunud päris suurtes kogustes jahutusvedeliku voolikuid.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1086
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#87

R Mai 13, 2016 14:28

"käsitöö" FMIC ja uus torustik on tükk tegemist. Kristjan keevitas 2 päeva hommikust õhtuni torusi ja mõõtis. Viimistlus aega ei jäänudki. Odavam ja lihtsam oleks valmis lahendus do88 näol.
Küll aga saab custom FMIC teiste radikate ette panna ja on nõks suurema ruumalaga (eeldusel et sa kasutad 600x300x75 kärjega radikat), kasutegur peaks olema suurem. Ja no valmis lahendused on igavad :)
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#88

R Mai 13, 2016 15:25

Minu plaan hetkel oleks jätta kapoti all olev kraam originaaliks. Viskaks vana vahejahuti vahelt välja ja üritaks uue torud üle viia vanadele. Alustuseks päris kogu süsteemi välja ei vahetaks.

Siit jällegi küsimus, et mis see vahejahuti suurus olla võiks, et temast üldse kasu oleks. Selle 600x300x76 suuruse juures jääb osa turvatala taha. Võib-olla võiks see jahuti vabalt väiksem olla ja kasu temast sama palju? Äkki kergem paigaldada ka? Ma saan aru, et suht maksimum sisse ja välja torud, millega seal mängida saab on 2,5". Seega võiks üksiti olla jahuti sisend ja väljund ka juba 2,5", ei peaks nii palju üleminekutega mürama. Kui torude ehitusest rääkida, kas siis oleks pigem parem kui on rohkem metall osa või võib olla ülekaalus silikoon osa?

do88 variant on kindlasti lihtsam, aga ma ei tea, kas see nüüd just odavam lahendus on. Eriti kui plaan on ise nokitseda.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#89

R Mai 13, 2016 15:47

Kui ma nüüd teeks, siis teeks alumiinium torudest. Jahutab paremini. Alu torust väga lihtne teha ka. DB-HP müüb põlvi ja sirgeid. Ilmselt mida rohkem alu, seda parem üleüldine jahutus. Ja õhk TULEB juhtida radikasse, mitte lasta sel lihtsalt "mööda" puhuda. Seega õhku suunavad plekid ümber. Jällegi hea alu plaati kasutada, saab otse radika külge punktida. Toimib kohe veel lisajahutusena ka.
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1033
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#90

R Mai 13, 2016 17:16

jahutussüsteem on meelega kerge rõhu all, et vedeliku keemistemperatuuri tõsta. See 100 on täiesti normaalne, vist isegi 110-ni on OK


Kui ma nüüd õieti mäletan, siis ainult tempi järgi rakendub radika vendi teine kiirus 113 kraadi juures.
Oma masinal olen näinud 118 kõige rohkem :)
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#91

R Mai 13, 2016 21:17

jahutussüsteem on meelega kerge rõhu all, et vedeliku keemistemperatuuri tõsta. See 100 on täiesti normaalne, vist isegi 110-ni on OK


Kui ma nüüd õieti mäletan, siis ainult tempi järgi rakendub radika vendi teine kiirus 113 kraadi juures.
Oma masinal olen näinud 118 kõige rohkem :)


Iga päev saab targemaks. Ma arvasin alati, et kõik üle 100 on juba liiast. Mõelda vaid et suvel, kui paar voolikut lõhkes, sai ajutiselt ringi sõidetud puhta veega :D
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#92

L Mai 14, 2016 10:02

Vahet pole kas puhas vesi v jahutusvedelik, potis keeb ikka 100C. Asi ons elles, et jahutussüsteem on ligi 2bar rõhu all ja rõhu all on vedeliku keemistemperatuur kõrgem. Sama põhimõte nagu nõukaaegsed "kiirkeetjad" :D
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1086
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#93

L Mai 14, 2016 19:32

Ma usun, et ruumala ikkagi mängib rolli. Alumiinium on hea soojusjuht, seega mida rohkem alumiiniumi seda parema soojusvahetina peaks asi toimima.

EDIT:
originaal torusi saab kasutada aga vahetükid tuleb teha või siis õigemini üleminekud. Originaal vahejahuti sisse ja välja otsad on pisut teise nurga all kui universaalsetel vahejahutitel. Turbo poolne otsa on originaal radikal 2.25" ja nurk on pisut alla suunatud, sisselaske kollektori poolne 3" ja on suunaga juhi poole.

Esimene versioon minu omal oli selline:
Turbost vahejahutisse - originaal toru mis sai pooleks lõigatud ja roostevaba üleminek 2.25 tollilt 3-le tollile. 2.25 aga oli pisut palju sellele voolikult, pigem 2" ja 2.25" vahel oleks pidanud olema. Ja ka rante / ääri ei saanud peale lasta üleminekule. Kui oleks randid peale lasknud oleks see toiminud normaalselt, Kristjan pärast tegi seda ja boost leak kadus.

[img=800x600]http://images54.fotki.com/v461/photos/0/1565400/13320601/P5020017-vi.jpg[/img]

Vahejahutist sisselaske kollektorisse - 3" 90 kraadine põlv, kuhu läks 10cm jupp 3" toru vahele ning originaal lõdvik kinnitus juba selle külge.

[img=800x600]http://images44.fotki.com/v1486/photos/0/1565400/13320601/P5020018-vi.jpg[/img]

Kliima kuivati tuleks tegelikult maha võtta ja torud pikemaks keevitada, kuna see on jalus. Viimase paigalduse käigus sai kliima kuivati poolne ots pandud 1-1.5cm ettepoole (radikas jäi väikese nurga alla) kuna muud võimalust ei olnud asjade ära mahutamiseks. Selleks tuli rellakaga stange tala omajagu töödelda. Originaal torudega ei saanud coolerit piisavalt palju alla poole tuua ( tala tagant peidust ära pisut ), selle pärast saigi cooleri ja sisselaske vaheline toru täiesti uus tehtud.

Cooler 120,6€ - Carshop
Silikoon põlved ja jõuklambrid 88,2€ - DB-HP
roostevaba toru ja põlved ~80€ - Italinox

+ tööraha Kristjanile
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#94

N Mai 19, 2016 9:24

Paras nikerdamine. Ma saan aru, et seal just palju ruumi ei ole. Netis uuringut tehes, jõudsin ma sarnasele järeldusele. See oli üks põhjuseid, miks ma mõtlesin, et kui tiba väiksem IC võtta on äkki lihtsam toimetada. Kasu on sellest nii või naa rohkem kui originaalist.

Eks peab kaaluma ja mõtlema seda asja natukene. Vaja enne paar tähtsamat asja ära teha. Kasti hakkan vahetama, siis saab pilgu peale ka visata, mis ja kus seal täpselt asub. Mingi pildi omale luua.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#95

E Juul 11, 2016 14:59

Vahepeal sai üks suurem töö ära tehtud ja autole rändas peale kõvasti värskem ja vaiksem käigukast. Vana ulgus päris magusasti ja just olulistel kiirustel, nagu 40-60 ja 80-100 km/h. Autot rippu kuhugi jätta ei tahtnud, seega riskisin ja võtsin lammutusest kasti. Läks õnneks ja nüüd on hea vaikne liigelda
Kaua just seda vaikust nautida ei saanud, sest häält hakkas tegema tagumine kõrvalistuja poolne rattalaager. Üllatavalt lihtne töö, mida ise ette võtta.
Mingi aeg sai paaki riputatud Henko 275 pump ja peal on hetkel NGK BCR8ES küünlad. Viimastega ma olen küll rahul, sai sätitud 1 mm peale. Tunne ütleb, et töötavad paremini kui originaalid, hind on ka palju viisakam. Uute küünaldega vähenes ka knockkide arv.
Ei tea, kas nüüd võiks päevakorda võtta FMIC projekti. Vahepeal liikusid mõtted sellise lahenduse peale (https://shop.klracing.se/sv/artiklar/saab-9-5.html), äkki mõistlikum kui ise leiutama hakata. Samas läheks see bolt-on variant, sama koha peale teiste radiaatorite vahele ja endiselt korjaks endasse nende kuumust. Hind on ka kallim kui universiaalsel variandil. Ise ehitades saaks kulutused võimalikult madalad hoida. Kahjuks on suvisel ajal ka kõike muud olulist teha, kui garaaži all vahtida ja autot näppida. Tuleb mõelda.

Muidu toimetab kenasti.
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#96

E Juul 11, 2016 15:36

Ma vaatasin ka tõsiselt seda KL-Racingut, aga sellega on just see jama mida kirjeldasid. Mõlemalt poolt radikad soojendavad ja tegelikult erilist efekti pole, eriti väikestel kiirustel.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#97

E Juul 11, 2016 16:17

See väiksematel kiirustel (linnas ja nii), ongi põhiline, mille pärast ma tahaks selle väikese upgrade'i teha. Maanteel saab originaal ka oma tööga kenasti hakkama. Minu loogika ütleb, et näiteks sellist mõõtu (http://www.carshop.ee/tuuning/ulelaadimine/vahejahutid/cn_racing/197448.html) teiste ette paigaldatavast vahejahutist võiks rohkem kasu olla, kui tollest 4,5 cm tüsedusest originaal mõõtu jahutist, mis läheb samale kohale, kus efektiivsuse mõttes ta juba algselt olema ei peaks.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1086
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#98

E Juul 11, 2016 21:54

Kas originaal ventikaid ei saa nupu alla panna või äkki kuidagi läbi aju neid tööle lükata lähtudes IAT-st?
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 206
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#99

T Juul 12, 2016 7:57

Mina peenikest elektroonikat ei jaga väga. Ventikatele võiks ju kuidagi saada voolu otse peale lasta küll. Aga kui sellist varianti kasutada, kas siis vent ei müraks kogu aeg täispööretel?
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1086
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#100

T Juul 12, 2016 8:41

ja peal on hetkel NGK BCR8ES küünlad. Viimastega ma olen küll rahul, sai sätitud 1 mm peale. Tunne ütleb, et töötavad paremini kui originaalid, hind on ka palju viisakam. Uute küünaldega vähenes ka knockkide arv.


Kas sa kasutasid ennem plaatinum PFR6H küünlaid? CR softiga masinatele tunduvad tavalised küünlad paremini sobivat.

Mina peenikest elektroonikat ei jaga väga. Ventikatele võiks ju kuidagi saada voolu otse peale lasta küll. Aga kui sellist varianti kasutada, kas siis vent ei müraks kogu aeg täispööretel?


Las ta mürab, jahutaks vähemalt hästi :) Kuskil ma olen näinud ka valmis kite müügis neile kes ise ei viitsi mässata, ühendad vahele ja kõik. Umbes midagi sellist https://www.summitracing.com/int/search/part-type/fan-switches-thermal
Vasta