1. leht 4-st

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: P Mär 05, 2006 17:25
Postitas romza
Siin siis minu plekkliisu.
Alles soetasin kasutatuna, eks näis kuidas vastu peab, kuid tundub, et tegemist on ikka päris hää masinaga.

Lisatud failid

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: P Mär 05, 2006 18:31
Postitas suur
Algselt postitas: romza
Siin siis minu plekkliisu.
Alles soetasin kasutatuna, eks näis kuidas vastu peab, kuid tundub, et tegemist on ikka päris hää masinaga.

Muidu ilus masin ja kindlasti ka hea. Aga ... ma ei tea kas asi on võttenurgas või valguse mängus, kuid tundub et rehv on tiba madal selle velje jaoks.

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: P Mär 05, 2006 18:42
Postitas cilpkonn
kirjutad äkki masinast ja esimestest sõidukogemustest ka lähemalt ? ;)

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: P Mär 05, 2006 19:30
Postitas Madis
ilus värv:thumb: ja kas auto pärit autonovast?

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: E Mär 06, 2006 11:32
Postitas Sumps
Haa, täna hommikul vist nägin seda ja just mõtlesin, et selline sinine näeb ikka kuradima kena välja...

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: E Mär 06, 2006 23:14
Postitas romza
Auto sai tõesti ostetud Autonovast. Sealt on ka mu sõbrad ostnud autosid ning selle firma teeninduskultuuriga võib täitsa rahule jääda.
Hea näide sellest on see, kui saatsin Autonovale hunnik küsimusi maili teel, siis sain kõigile ka ilusti vastused.
Kui aga küsisin ühest teisest konkureerivast firmast ka samu küsimusi, siis vastati lihtsalt: "läheb võtmest käima ja sõidab kah.".

Kunagi, kui ilusamad ilmad on ehk siis saab paremad pildid ka tehtud.

Veljed ja rehvid on autol täitsa standardsed, nii nagu tehase poolt ette nähtud. Vaatasin ka teiste taoliste autode pilte:
http://www.garaget.org/show.php?model=Saab&page=19
Kuid ka nendel enamvähem taoline väljanägemine. Eks see fotoka välka ka muundab pilti.

Praeguseks olen ca 500km maha sõitnud ja võin ütelda järgmist:
- teel püsib väga hästi, kuigi teed on lörtsised. Veica alajuhitav on oma suure massi tõttu (ca 200kg raskem kui näiteks audi A6). Samas alguses arvasin, et madalate ja laiade rehvidega sõitmine talvel on piin, kuid tegelikult väga hull polegi.
- tõmmet on päris kõvasti, eriti maanteel. Kuid eks vajab harjumist veel kuidas ja millal see turbo taha võtab. Eelmine auto oli mul turbodiisel ja tollel on pööretevahemikud hoopis teised.
- mis puudutab tehnilist seisukorda, siis esmamulje on hea. Roostet kusagil pole ja kõik funktsioneerib. Raadiu displei oli omadega õhtul, kuid Autonova organiseeris kiiresti selle vahetuse. Kuid mul juba saabianti teenindusse aeg kinni pandud, et lasta spetsialistil ka üle vaadata.

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: T Mär 07, 2006 21:27
Postitas arxrei
Kas tundub või sellel autol puuduvad esitule kojamehed?
Uuel ninal polegi neid ettenähtud, kuid pole kuulnud, et vanemal versioonil need samuti varustusse ei kuulu. Või olen ma midagi valesti arusaanud ...?

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: T Mär 07, 2006 22:59
Postitas romza
Antud autol pole tõesti päris palju lisasid, mis tavaliselt teistel aerodel olemas:
- pole esitulede pesureid
- pole ventileeritud istmed
- pole istmesoojendusi

Aga nendest lisadest pole ma ka kunagi puudust tundnud. Samas eks ole ka vähem asju, mis kuluvad ;-)

Nimelt see auto pärit prantsusmaalt, kus teed vist puhtamad ja üldse kliima mõnusam. Kuigi auto on juba 6 aastat vana on kõik keredetailid nagu uued, kriimustusi praktiliselt pole ning ka esiklaas on ilma täketeta.
Näiteks mu eelmine auto sai just kolme aastaseks, kuid tollel tänu eesti teededele päris kõvasti pisikahjustusi värvil ning ka esiklaas peenikesi täkkeid täis.

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: K Mär 08, 2006 17:55
Postitas arxrei
Või on see auto enne müüki korralikult üles klopsitud ... .
Loomulikult pole siin midagi halvustavat, kuid selliseid näiteid on ennegi. Sai siin minevikus kulgetud autoga, mis just samadele tähelepanekutele vastas. Et kõik ideaalne, kuni esinuduses selgus, et masin tugeva laksu pannud. Täiesti uus auto oli ja jäin müügimehe rahaprobleemi juttu uskuma :red:
Ja Hiius sai ka üht 9-5 viit piilutud (must ja 2004 aasta lõpus) ning tänu foorumi abile selgus, et mootor vahetatud ja siis autos istudes ilmusid udusele aknale ümmargused vaakumi jäljed :wall: Muu oli super- ei ühtegi kriimu !!!!!!!
Kui keegi sealt ühe wagoni ostis (2004 lõpp või 2005 algus) ja foorumis jutu ära tunnb, siis võiks teada anda, kuidas massssin kulgeb. Äkki isegi oli see Mart, kes midagi kungi siin sellest kirjutas ...

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: K Mär 08, 2006 18:28
Postitas romza
Autonovast üteldi küll, et autot üles klopsitud pole ja ka plekitöid tehtud pole.

Nimelt auto vahetusega käis minul see auto valik väga naljakalt.
Kuna ise suur autospets pole, siis hakkasin oma "suurtelt" auto spetsist sõpradelt küsima, et mis autot nad soovitaksid.
Iga üks soovitas eri automarki ja mudelit (audi, toyota, bmw, mazda, skoda jne.). Selle peale leidsin, et tuttavate peale loota ei saa ning otsustasin ise valida. Ning, kuna Saabi keegi ei osanud soovitada, sest nendest polnud kellegil Saabi olnud, siis otsustasin Saabi kasuks. Sellisel juhul, kui minu valitud auto valik oleks osutunud halvaks, siis ma peaks ühegi sõbra peale vihavaenu pidama.

Kuna Saabidest meeldivad mulle kõige enam just 9-5-d, siis see kitsendas valikud. Kuna aga siiani kõik autod mul on olnud väga tavalised autod, siis mõtlesin, et võiks seekord erandi teha ja proovida ära midagi ägedamat. See viis Aeroni.
Nüüd jäi välja valida, et milline Aero.
Sai vaadatud auto.24-s erinevaid variante, kuid ainult see sinine variant hakkas meeldima värvi poolest, sest see suht haruldane (tavaliselt on aerod kas tumehallid või hõbedased). Loomulikult tahtsin saada ka manuaalkastiga.

Siis saatsin Autonovasse maili, kus küsisin pakkumise, kas auto on probleeme või on avariiline, talverehvide, alarmi, karterikaitse kohta.
Sain kiirelt mulle sobivad vastused.
Siis käisin korra vaatamas ja tegingi valiku ära.
Kuna auto oli Prantsusmaalt toodud, siis lasin panna alla talverehvid, alla karteripõhjakaitsme, lisa alarmi+immo ning Autonova organiseeris ka raadiodispley vahetuse, mis on üks antud mudeli põhilisi vigu. Nimelt see displey kipub rikki minema.

Edasi jäi vaid paberite vormistus ja mõne aja pärast läksin autole järgi.

Kuid eks see risk ole alati olemas kasutatud auto ostmisel, et on varjatud "aga"-sid autol küljes.
See vist suht selline vedamise värk.
Näiteks eelmine auto oli mul Peugeot 406 2,2 HDI, ka see sai soetatud kasutatuna, kui oli sõitnud 15000km. Sellega sõitsin kuni 135000km-ni, ilma et mingeid suuremaid probleeme oleks olnud. Garantii ajal korra elektroonikaga probleem oli, kuid see lahendati garantii korras ära.

Kunagi kasutasin lühikest aega Volvo S70 mudelit, kuid töökindluse poolest jättis Peugeot isegi parema mulje.
Volvo plussid olid teelpüsivus ja turvalisus, kuid pidevalt oli probleeme igasuguste mõtetute pisidetailidega. Näiteks Info-Auto ei suutnud kunagi ära timmida käsipidurit. Mitu korda sai teeninduses käidud, kuid ikka paari päeva pärast käsipiduri kangi tõmmates läks see jälle kolksuga vastu piirajat.
Siis oli probleeme kolksumisega, mis kostus august läbi sõites tagumisest vasakust nurgast. Viisin jälle Info-Autosse, kuid nemad probleemi ei leidnud. Vea leidis üles mu 15 aastane vend, kes juhuslikult läks jalaga vastu summuti otsa ja nägi, et see imelikult kõigub. Tuligi välja, et üks summuti kinnitustest oli lahti ulnud ja summuti kolksus vastu põhja.

Paar aastat olen sõitnud Toyota Corollaga, see auto oli täielik tööloom, kuid ainult kuni 4 aastaseks saamiseni, kus hakkasid tasapisi vead tekkima. Eks see ole ka japside põhiprobleem, et kestavad ainult teatud eani.

Vot sellised kogemused.

Roman

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: K Mär 08, 2006 20:50
Postitas Wolfheart
Kena masin, soovin turvalist kulgemist. :drive:
Kusjuures tulede pesurite puudumist olen ennegi kohanud. Töökaaslase 9-5 Griffinil samuti neid pole. See auto aga pärit Itaaliast. Huvitav, äkki lõuna-euroopas ei sajagi vihma ja tuled ei lähe poriseks :D

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: K Mär 08, 2006 20:59
Postitas suur
Algselt postitas: Wolfheart
Kusjuures tulede pesurite puudumist olen ennegi kohanud. Töökaaslase 9-5 Griffinil samuti neid pole. See auto aga pärit Itaaliast. Huvitav, äkki lõuna-euroopas ei sajagi vihma ja tuled ei lähe poriseks :D

No mina näites sulvel ei tunnegi tulekojameestest puudust. Päevad-ööd meil niigi valged ning tulede kasutamise aeg lühike. Noh lõuna pool on ööd muidugi tiba pikemad ja pimedamad kui meil suvel (peaaegu polaarpäev ju). Vihm ja pori ei määri ka tulesid NII hullult ju. Tulekojameestest tunnen ikka rõõmu Eestimaa talvistel (ja soolas*tastel) teedel kulgedes.

Kui meenutada eelmise (ilma tulekojameesteta) autoga kulgemist, siis selle tuleklaase käisin tanklas ainult talveperioodil puhastamas.

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: E Mär 13, 2006 10:36
Postitas romza
Eelmine nädal sai lastud siis Saabianti juures auto üle vaadata.
Autol vigu ei leitud, välja arvatud aknapesuvedeliku kork, mille "hing" oli ära murdunud.
Lisaks sai vahetatud süütevõtme patarei, mootoriõli, õhu ja õlifilter.
Rohkem polnud auto juures midagi teha.
Seal saabianti juures tundusid olevat oskajad mehed, kes oskavad ka head nõu anda.

Sain oma esimese kogemuse nädalavahetusel ka selle autoga läbi hangede sõitmisest. Ning nagu ma ka ette arvasin, siis on kasulik sellisel juhul veojõu kontroll välja lülitada.
Kui tee on täis tuisanud, siis veojõukontroll üritas täiega hoo maha võtta ja ei lasknud ratastel ringi käia. Seega tahtis kohe vägisi keset lumehange seisma jätta. Sai siis kähku see TCS välja lülitatud ja täisgaasiga edasi, minek oli kohe parem.

See TCS on vist tõesti kasulik vaid libedal teel, mis on enamjaolt sile.

Suvel peipsi rannas oli lahe ka vaadata, kuidas autod, millel TCS oli peal jäid pidevalt liiva sisse kinni ja mingid ford sierrad ja teised taolised aparaadid said ilusti läbi.

Aga muidu stabiilsuskontroll paistab igati abiks olevat, kui auto külglibisemisse satub. Päris kiiresti reageerib ja auto ongi jälle otse. Eelmisel autol sellist elektroonikat eriti peal polnud ja tollega sai pidevalt lastud külg ees.

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: E Mär 13, 2006 10:49
Postitas ivomets
mulle meeldib ka TCS klahv, ja just selle poolest, et teda saab välja lylitada!

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: K Mär 15, 2006 22:55
Postitas MaxPower
oma Griffiniga oli sama lugu, et kui TCS väljas, siis minek hoopis parem!

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: K Mär 14, 2007 13:51
Postitas romza
Vahepeal sai autole tehtud hooldus 130000km.

Mis siis sai tehtud:
- Õhufilter
- Salongifilter
- Õlifilter
- Õlivahetus
- Esimesed piduriklotsid
- Parandatud karterituulutus
- Tagumised amordid
- Genekarihm koos kõikide rullikutega

Hoolduse lasin teha Troost Autos. Tublid mehed seal. Kohe kui leidsid midagi, mida vaja vahetada helistasid ja kohe vahetasid ära ka.
Nüüd siis jälle mõnda aega muretu sõit.

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: K Mär 14, 2007 14:46
Postitas nampat
Kuidas sul mootori kettidega lood on? Räägitakse, et 100 000 tagant oleks vaja vahetada. Sulle ei soovitatud seda?

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: K Mär 14, 2007 14:49
Postitas romza
Algselt postitas: nampat
Kuidas sul mootori kettidega lood on? Räägitakse, et 100 000 tagant oleks vaja vahetada. Sulle ei soovitatud seda?

Mootori kettide standardaeg on 200 000 km. Kuid kui autoga on halvasti ümber käidud või on autot kasutatud ekstreemsetes tingimustes, siis võiks ka varem vahetada.
Muidugi läänest sisse toodud autode kilometraaz on alati kahtlane ning kui juba ketid teevad häält, siis tuleks ära vahetada.
Hetkel on minu auto kettidega korras, kuid kui ka häält hakkavad tegema, eks siis lasen troosti meestel asja ära teha.

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: K Mär 14, 2007 15:38
Postitas nampat
Vot kui oskaks nüüd seda õiget häält tabada. On se tugev klõgin või mitte? On see mingi spetsiifiline heli? Ketiga mootor teeb nii või naa teistsugust häält kui hammasrihmaga mootor. Mul siiamaani kõik maisnad rihmaga olnud. Omal ma ise nagu ei ole miskit imeliku heli täheldanud, kuid on soovitatud siiski vahetada... samas ma ise hakkasin mõtlema, et vb seda soovitatakse kui standart protseduuri...

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: K Mär 14, 2007 16:16
Postitas romza
nujah, ma jätaks selle ketivahetuse tegemise otsustamise siiski proffide kaela, kes seda tööd teevad.

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: K Mär 14, 2007 17:15
Postitas qdwin
Algselt postitas: nampat
Vot kui oskaks nüüd seda õiget häält tabada. On se tugev klõgin või mitte? On see mingi spetsiifiline heli?
Juhul kui tõesti lõgiseb, siis see lõgin erineb kõiksugustest muudest kapoti all leiduvatest helidest üsna palju, eriti hästi on ta eristatav peale külma mootori käivitamist. Kui probleem ei ole veel tõsine, peale mootori soojenemist jäävad ketid vait, hiljem enam mitte. Ketid asuvad mootori parempoolses otsas.

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: E Juul 23, 2007 16:51
Postitas romza
Mõne aja eest hakkas SID plõksima, et "Change Key Battery".
Nuh täna saigi kaupsist uus patarei ostetud ja vahetasin selle murelapse ära. Nüüd kõik ok jälle.
Väike pilt ka sellest nokitsemisest:

Lisatud failid

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: E Juul 23, 2007 17:16
Postitas Pootsman
Oli see auto mingi aeg Pärnus?

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: E Juul 23, 2007 17:33
Postitas romza
Algselt postitas: 819ATP
Oli see auto mingi aeg Pärnus?

Viimati sai pärnus käidud vist kuu aega tagasi.

Saab 9-5 Aero, 2000, romza

Postitatud: E Juul 23, 2007 17:49
Postitas Pootsman
Algselt postitas: romza
Algselt postitas: 819ATP
Oli see auto mingi aeg Pärnus?

Viimati sai pärnus käidud vist kuu aega tagasi.

Kahju...püüan üles leida samasugust sinist nagu endal mis vahel siin ringi vurab....