Saab 9-5 Aero, 2005, AeroSaab
Njah.....aga mis jubin see seal vasakul rattakoopa küljes on? Mina seda välja ei nuputanud ja koodi ei kirjutanud ka üles. Oleks ma triibutu postitust varem lugenud siis oleksin antenni võimendi alla pannud aga hetkel panin tulede alla. Mingi aeg tuleb ringi teha!
21.07.2014 sai käidud taas Audaceris hooldust teostamas.
Kuna rihm käuksus siis lasin ära vahetada kõik rullikud ja rihma. Selgus, et autol oli üldse vale pikkusega rihm peal ja üks rullik puudu! Pärast kättesaamist sain üle tunni aja sõita ja rihm maas ning tosool jooksis. Auto õnneks keema ei läinud. Audaceri naastes selgus, et oli sattunud praak rullik, mis siis kokku oli jooksnud. Kurb oli aga Audaceri meeste jaoks see, et rihma oli ka puruks rebinud. Siinkohal au ja kiitus Audaceri meestele, kes auto mõistlikult uuesti korda tegid.
Veel läks vahetusse esimene väntvõlli simmerling, mis õli lekkis ning samuti paar katkist vaakumvoolikut.
Vahepeal käisid veel originaal 17'' veljed taastamises. Veljed tehti klaaskuulpritsiga puhtaks, läbisid sirgenduse kuuri ning lõpuks said uue värvkatte. Lisaks läksid peale uued 225/45 R17 suverehvid, et mitte kaks korda aastas rehvitöökojas velgi äestada.
Talveks sai esialgu taastatud 16'' BSA Motorsport veljed.
Pildid värvitud velgedest juba varsti.
Kuna rihm käuksus siis lasin ära vahetada kõik rullikud ja rihma. Selgus, et autol oli üldse vale pikkusega rihm peal ja üks rullik puudu! Pärast kättesaamist sain üle tunni aja sõita ja rihm maas ning tosool jooksis. Auto õnneks keema ei läinud. Audaceri naastes selgus, et oli sattunud praak rullik, mis siis kokku oli jooksnud. Kurb oli aga Audaceri meeste jaoks see, et rihma oli ka puruks rebinud. Siinkohal au ja kiitus Audaceri meestele, kes auto mõistlikult uuesti korda tegid.
Veel läks vahetusse esimene väntvõlli simmerling, mis õli lekkis ning samuti paar katkist vaakumvoolikut.
Vahepeal käisid veel originaal 17'' veljed taastamises. Veljed tehti klaaskuulpritsiga puhtaks, läbisid sirgenduse kuuri ning lõpuks said uue värvkatte. Lisaks läksid peale uued 225/45 R17 suverehvid, et mitte kaks korda aastas rehvitöökojas velgi äestada.
Talveks sai esialgu taastatud 16'' BSA Motorsport veljed.
Pildid värvitud velgedest juba varsti.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
GM ise mingi aeg ökonoomitas niimodi, et käidi välja lühikese rihma variant.
See "üks rullik puudu" lugu on nagu näha päris popp teema. Mulle üritati samuti seda kaela määrida teatud remondikohas kui lõpuks ikka õige pikkusega pandi.
Ei tea mis sellel lühikesel rihmal häda peaks olema? Ainuke asi, mida see võib teoreetiliselt mõjutada, on roolivõimu pump. Niikaua kui rihm selle rattal läbi ei libise, on kõik ju bro ja üks rullik vähem, mis ebasobival ajal saba võib anda...
Nonii, hakkaski igav vahepeal. Täna jäin Imaveres tee peale kuna mootor hakkas puterdama ja ''check engine'' tule lõi ka põlema! Edasi ei sõitnud, tellisin treileri järele ja läks Tallinna poole teele. Nüüdseks on juba ilmselt Audacer-i ukse taga ja ootab hommikut. Loodan, et saab esmaspäeval juba kätte! Foorumit lugedes, siis kellelgi sarnane probleem, et puterdab. Viidati drosselklapile ja lambdale. Vaatame, mis mulle öeldakse!
Seni siis Audi TT-ga läbi ajama aga vähemalt turboga :P. Sellel vist ka kurat kuskil õhuleke. Jõle sisin on kui turbo järgi võtab.
Seni siis Audi TT-ga läbi ajama aga vähemalt turboga :P. Sellel vist ka kurat kuskil õhuleke. Jõle sisin on kui turbo järgi võtab.
Hommikul juba helistati ja teatati, et töölepingu oli lõpetanud süütekassett. Kurb lugu küll aga sõita on vaja. Külge läks uhiuus a-varuosa kassett. Vägev! Nüüd saab ülejäänud masinaga edasi tegeleda.
Veel ostsin ära filtrid hoolduseks (MANN toodang) ja õli Castrol EDGE FST 0W30.
Tuleb projektika jupid ära oodata ning kokku panna, siis saab 9-5'le ka hoolduse ära teha!
Veel ostsin ära filtrid hoolduseks (MANN toodang) ja õli Castrol EDGE FST 0W30.
Tuleb projektika jupid ära oodata ning kokku panna, siis saab 9-5'le ka hoolduse ära teha!
175000 km näitab läbisõidunäidik ja järjekordne hooldus tehtud.
Vahetusse läks õli ja õlifilter, õhufilter ning kütusefilter. Õliks Castrol EDGE FST 0W30.
Siiamaani murevabalt.
Allpool mõned pildid talveks ette valmistatud velgedest. Velgedeks 16'' BSA Motorsport veljed.
17'' originaal veljed said samamoodi värvitud.
Vahetusse läks õli ja õlifilter, õhufilter ning kütusefilter. Õliks Castrol EDGE FST 0W30.
Siiamaani murevabalt.
Allpool mõned pildid talveks ette valmistatud velgedest. Velgedeks 16'' BSA Motorsport veljed.
17'' originaal veljed said samamoodi värvitud.
Oktoobri keskel sai soetatud uued talverehvid. Valituks osutusid Pirelli Sottozero 2 94H XL lamellid mõõdus 205/55 R16.
Kuna ilmad olid heitlikud siis lasin ka kohe alla panna. Veel sai ostetud uue kojamehed Champion-i tootjalt. Vihmaandur töötab nüüd hoopis paremini ja pühib nii nagu tarvis.
Kuna ilmad olid heitlikud siis lasin ka kohe alla panna. Veel sai ostetud uue kojamehed Champion-i tootjalt. Vihmaandur töötab nüüd hoopis paremini ja pühib nii nagu tarvis.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Oktoobri keskel sai soetatud uued talverehvid. Valituks osutusid Pirelli Sottozero 2 94H XL lamellid mõõdus 205/55 R16.
Kuna ilmad olid heitlikud siis lasin ka kohe alla panna.
Need Pirellid on sul nn. Kesk-Euroopa turule loodud lamellid, päris talve saabudes võib sul nendega põnevaks minna. Räägin kunagisest oma kogemusest.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Samas on neil põhjamaade talverehvi märgis peal ilusti olemas. Jääl on iga lamell naelast kehvem aga lumes ja lörtsis peaks Pirelli etem olema. Eks ta ongi selline katsetamise teema. Ega inimene ennem ju ei usu kui on ise kogenud . Elame ja näeme!
Kolmapäeval ehk 3.12.2014 lõppes lugu kolmandat korda juba niimoodi nagu pildil näidatud.
Seekord siis purunes teel jahutusvedeliku lõdvik. Jäin tee peale Märjamaa Statoilis, kui jalad hakkasid jäässe minema vaikselt kuna sooja hakkas järjest vähem tulema. Kapoti avamisel oli pilt selge, jahutusega midagi valesti, sest tosooli loopis igale poole.
Järgnes kiire kõne Iisakule ja küsitud nõu nińg see järel treila järele.
Täna peale lõunat oli masin Audaceris ja suur kummardus Iisakule, kes kiirelt lennuki ette võttis ja korda seadis!
TÄNUD!
Seekord siis purunes teel jahutusvedeliku lõdvik. Jäin tee peale Märjamaa Statoilis, kui jalad hakkasid jäässe minema vaikselt kuna sooja hakkas järjest vähem tulema. Kapoti avamisel oli pilt selge, jahutusega midagi valesti, sest tosooli loopis igale poole.
Järgnes kiire kõne Iisakule ja küsitud nõu nińg see järel treila järele.
Täna peale lõunat oli masin Audaceris ja suur kummardus Iisakule, kes kiirelt lennuki ette võttis ja korda seadis!
TÄNUD!
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
milline lõdvik? Soendusradika oma, mis ploki otsa läheb? Kirusin kord teepeal seda lühendades taaskord Saabi insenere - selle ots on tehtud jämedam ning lühemaks lõigutud ning seeläbi peenemaks muutunud osa pealevenitamine vajas lausa mõlemaid kaasasolnud kullinokki. Meenub, et mul senimaani lõdvikud vahetamata ning jahutussüsteem surveta (paisupaagi kork nii, et ei peaks rõhku) - ei saanud esiti sotti, kas vajan tõesti ühe voolikuna ulmekallist "klapiga varianti" ning nii see teema soiku jäi.
mu kogemuses on ca 10a ja 200Mm puhul mõistlik kõik jahutussüsteemi lõdvikud vahetada. Pärast seda kipuvad väsimisest teada andma ning üllatusi pole ju tegelikult teepeale vaja :)
mu kogemuses on ca 10a ja 200Mm puhul mõistlik kõik jahutussüsteemi lõdvikud vahetada. Pärast seda kipuvad väsimisest teada andma ning üllatusi pole ju tegelikult teepeale vaja :)
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Täna käis Saab taas hoolduses. Kohaks seekord Ferdinand.
Läbisõit: 179500 km
Tehtud tööd:
*mootoriõli + filtri vahetus
*käigukastiõli vahetus (profülaktika mõttes, kurat teab millal viimati sedagi tehti)
*õhufiltri vahetus
*salongiõhu filtri vahetus
*süüteküünalde vahetus (kurat teab millal neid viimati vahetati ja peale selle uus DI ka peal)
*tagumiste piduriketaste ja klotside vahetus (ei kestnud aastatki)
Veel on vaja nipet-näpet teha ja siis võib juba pikema reisi ette võtta!
Siinkohal tänan veel Werneri, kes laupäeval oli nõus töö ette võtma!
Veel sai soetatud originaal Saab 9-5 kärukonks. Juhtmed keerasin maha ja läheb klaaskuul pritsi alla ja saab puhtaks ning see järel saab uue kuue. Lähiajal peaks külge kruvima.
Läbisõit: 179500 km
Tehtud tööd:
*mootoriõli + filtri vahetus
*käigukastiõli vahetus (profülaktika mõttes, kurat teab millal viimati sedagi tehti)
*õhufiltri vahetus
*salongiõhu filtri vahetus
*süüteküünalde vahetus (kurat teab millal neid viimati vahetati ja peale selle uus DI ka peal)
*tagumiste piduriketaste ja klotside vahetus (ei kestnud aastatki)
Veel on vaja nipet-näpet teha ja siis võib juba pikema reisi ette võtta!
Siinkohal tänan veel Werneri, kes laupäeval oli nõus töö ette võtma!
Veel sai soetatud originaal Saab 9-5 kärukonks. Juhtmed keerasin maha ja läheb klaaskuul pritsi alla ja saab puhtaks ning see järel saab uue kuue. Lähiajal peaks külge kruvima.
Järg seal maal, et nipet-näpet ka tehtud. Kohaks Ferdinand.
Läbisõit: 180266 km
Tehtud tööd:
*mootorikettide vahetus
*veepumba vahetus
*väntvõlli tagumise simmeri vahetus
*veovõlli vasakpoolse simmeri vahetus
*uus õlirõhu andur
*esimeste amortisaatorite uued tugilaagrid ja amordipadjad
*tagasilla suured puksid - uretaan
*tuulutuse separaator
*tuulutuse toru
+ uued silikoonvoolikud
Verner mainis veel, et üllatavalt puhas ja korralik mootor!
Uuel nädalal reguleeritakse sillad üle.
Kevadel/suvel peab veel käigukasti jahutustorud uued panema.
Läbisõit: 180266 km
Tehtud tööd:
*mootorikettide vahetus
*veepumba vahetus
*väntvõlli tagumise simmeri vahetus
*veovõlli vasakpoolse simmeri vahetus
*uus õlirõhu andur
*esimeste amortisaatorite uued tugilaagrid ja amordipadjad
*tagasilla suured puksid - uretaan
*tuulutuse separaator
*tuulutuse toru
+ uued silikoonvoolikud
Verner mainis veel, et üllatavalt puhas ja korralik mootor!
Uuel nädalal reguleeritakse sillad üle.
Kevadel/suvel peab veel käigukasti jahutustorud uued panema.
Kevadel/suvel peab veel käigukasti jahutustorud uued panema.
Mis hetkel küljes olevaid voolikuid vaevab ?
Peale viimast hooldust mis tegid peaks nüüd küll pikalt mureta olema :thumb:
Käigukasti jahutuse torud on väidetavalt mitte just kõige värskemad ja koos nendega oleks mõistlik ka ju voolikud ära vahetada. Oleks kohe ära teinud aga kui Trionic selle avastas siis saada polnud neid kusagilt ja tellimuse kaup.
Miks Audaceri Ferdinandi vastu vahetasid?
Ei ole midagi vahetanud millegi vastu. Nii kuidas tuul puhub, nii ka otsustan.
Millest selline küsimus?
Jälgisin teemat ja järsku vahetus üks teisega lihtsalt
9-5 2.3 169 kw --> 9-5 2.3 184 kw --> 9-3 SS 2.0 154 kw