Saab 9-5 Aero, 2005, AeroSaab
Olles ennem olnud Saab 9-5 Aero omanik siis uue auto valikul kaldus valik samuti 9-5le. Väikest autot ei soovinud ja turgu vaadates ka kõige mõistlikum valik. MIKS? Olen alati omanud tavapildist erilisemaid autosid ja paraku rahva autod ei rahulda mind, olgu mugavamad aga EI.
9-5 Aerot otsisin ligi kuu aega. Saadavus on Eestis kehva ja soov oli MY06 universaal soetada. Hele nahk oli välistatud ja sellepärast ka universaalid langesid ära kuna ainuke tumeda sisuga tundus pärast telefoni vestlust omanikuga nii kahtlane, et ei läinud vaatamagi. Ostmisel kehtib mul põhimõte, et ennem maksan natuke rohkem ja saan korras auto, sest mis kasu on mul odavalt soetatud autost, mis kohe algusest peale teeninduses seisab? Sõita on vaja!
Seejärel läksin vaatama ühte müügil olevat musta värvi sedaan Aero-t, mis tundus väga hea masin olevat aga tausta uurides selgus tõsiasi, et ega see masin nii korras ikkagi ei olnud kui omanik rääkis, kusjuures pääsesin napilt kuna omanikul ei olnud aega reedesel päeval minna hindamisakti tegema ja miski sundis mind veel laupäeval tausta rohkem uurima ja teada saades, et auto on hapu, helistasin kohe panka ja lasin tehingu peatada
Valik langes lõpuks Eurostauto-s müüdavale 2005 aasta tumehallile Aero-le, kuna see oli väga heas korras ning kindla ajalooga.
VIN: YS3EH49G463500135
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 9-5
Body type: 4-door Sedan
Gear box: 5-Speed Automatic
Engine type: B235R High Output Turbo
Model year: 2006
Assembly plant: Trollhattan line B or Arlov, Sweden
Serial number: 500135
Control symbol: Passed
SRS: Driver's and passenger airbag, 9-5 Aero
Masin on 2008 aasta jaanuaris Rootsist toodud ning omab korrektselt täidetud hooldusraamatut ja taust samuti puhas ja korras.
Lisadest peaks kõik olemas olema peale katuseluugi, subwoofri (olemas siiski originaalis), bixenonide (olemas siiski originaalis), puudu on ka esimeste istmete ventilatsioon ja tagaistme soojendus. Sellel versioonil puuduvad ka tuhatoosid, mida asendavad panipaigad, kus saab väga edukalt näiteks värava pulti hoida.
Läbisõit ostuhetkel oli 158 000 km.
Hetkel autoga väga rahul. Lähiajal vajavad vahetust tagumised piduriklotsid ja vist peaks kettad ka uued panema.
Talveks panin alla 225/50 R17 Nokian WR lamellid ja suveks tulid autoga kaasa 235/45 R17 Nankang-id.
9-5 Aerot otsisin ligi kuu aega. Saadavus on Eestis kehva ja soov oli MY06 universaal soetada. Hele nahk oli välistatud ja sellepärast ka universaalid langesid ära kuna ainuke tumeda sisuga tundus pärast telefoni vestlust omanikuga nii kahtlane, et ei läinud vaatamagi. Ostmisel kehtib mul põhimõte, et ennem maksan natuke rohkem ja saan korras auto, sest mis kasu on mul odavalt soetatud autost, mis kohe algusest peale teeninduses seisab? Sõita on vaja!
Seejärel läksin vaatama ühte müügil olevat musta värvi sedaan Aero-t, mis tundus väga hea masin olevat aga tausta uurides selgus tõsiasi, et ega see masin nii korras ikkagi ei olnud kui omanik rääkis, kusjuures pääsesin napilt kuna omanikul ei olnud aega reedesel päeval minna hindamisakti tegema ja miski sundis mind veel laupäeval tausta rohkem uurima ja teada saades, et auto on hapu, helistasin kohe panka ja lasin tehingu peatada
Valik langes lõpuks Eurostauto-s müüdavale 2005 aasta tumehallile Aero-le, kuna see oli väga heas korras ning kindla ajalooga.
VIN: YS3EH49G463500135
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 9-5
Body type: 4-door Sedan
Gear box: 5-Speed Automatic
Engine type: B235R High Output Turbo
Model year: 2006
Assembly plant: Trollhattan line B or Arlov, Sweden
Serial number: 500135
Control symbol: Passed
SRS: Driver's and passenger airbag, 9-5 Aero
Masin on 2008 aasta jaanuaris Rootsist toodud ning omab korrektselt täidetud hooldusraamatut ja taust samuti puhas ja korras.
Lisadest peaks kõik olemas olema peale katuseluugi, subwoofri (olemas siiski originaalis), bixenonide (olemas siiski originaalis), puudu on ka esimeste istmete ventilatsioon ja tagaistme soojendus. Sellel versioonil puuduvad ka tuhatoosid, mida asendavad panipaigad, kus saab väga edukalt näiteks värava pulti hoida.
Läbisõit ostuhetkel oli 158 000 km.
Hetkel autoga väga rahul. Lähiajal vajavad vahetust tagumised piduriklotsid ja vist peaks kettad ka uued panema.
Talveks panin alla 225/50 R17 Nokian WR lamellid ja suveks tulid autoga kaasa 235/45 R17 Nankang-id.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Laadi omale sobilik alla siit http://justgivemethedamnmanual.com/saab/saab-9-5-owners-manuals/
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
kuigi samas kaugtulede sisselülitamisel tõuseb justkui ka xenoni valgusvihk.....just ,ja see ongi bi xenon.lähituledega on pool luupi avatud ja kaugtuledega avaneb ülejäänud.minu teada saabil ongi ainult bi xenon tuled selle ajal.üldiselt luuptuled ongi reeglina bi xenonid.
Pole neid bixenoneid nii palju midagi. Kuigi lähitulega xenoni puhul on tore võimalus upgradeida projektor bixenoniks ja luua võimalus kasutada kaugtulesid xenon+halogeen
9-5 xenon on juba standardis niimoodi, mida seal "upgradeida" vaja on?
Tundub nii jah, et on olemas ja töötab täpselt nii, et kui kaugtuled sisse lülitada siis lähitule xenon muutub kaugtuleks (valgusvihk tõuseb) ja halogeen kaugtuled (luup) on justkui lisatuled seal ja näitavad sigahästi. Kui nüüd lisada lisakaugtulede asemele ise xenon siis on trixenon :P
To skyline: tänud manuali eest, on kõvasti abiks.
Sain tänu manualile teada, mis nupp seal peeglite reguleerimise juures on :)
Ostul sain hinnast veel alla ka kuna mõlemad küljepeeglid ei klapi ennast ja kui klapivad siis väga vaevaliselt ning see parkimise asend kunde poolsel peeglil ei liigu lõpuni õigesse asendisse nii, et näeks paremat tagaratast. Üleüldse need pagana välipeeglid liiguvad väga vaevaliselt.
Kas keegi teab palju uued peeglid või peeglite mootorid maksavad ja kas vahetusel saab klaasi kergelt kätte või võib ära lõhkuda ja kas korpuse saab vana jätta ikka?
To skyline: tänud manuali eest, on kõvasti abiks.
Sain tänu manualile teada, mis nupp seal peeglite reguleerimise juures on :)
Ostul sain hinnast veel alla ka kuna mõlemad küljepeeglid ei klapi ennast ja kui klapivad siis väga vaevaliselt ning see parkimise asend kunde poolsel peeglil ei liigu lõpuni õigesse asendisse nii, et näeks paremat tagaratast. Üleüldse need pagana välipeeglid liiguvad väga vaevaliselt.
Kas keegi teab palju uued peeglid või peeglite mootorid maksavad ja kas vahetusel saab klaasi kergelt kätte või võib ära lõhkuda ja kas korpuse saab vana jätta ikka?
Need 9-5te klapitavad peeglid on ikka täis porr.
Mu 9-5l suri alguses üks pool vaikselt ära - ei tahtnud lahtiklappimisel normaalasendisse püsima jääda. Lõpuks hakkas teine pool ka surema ja lõpptulemus oli see, et süüdet sisse/välja keerates hakkasid peeglid omasoodu toimetama. Selle vastu aitas peeglite lahtiühendamine.
Saabide remondiga tegelevad ettevõtted ütlesid, et remontida neid praktiliselt võimatu ja tuleb uus osta (võimalik ka romulast kasutatud leida, iseasi kauaks neidki).
Üritasin siis Vikingist seda nö peeglimootorit oma masinale tellida (hind oli 300+ eur). Öeldi, et tuleb kogu komplektina (korpus ja kõik muu sinna juurde). Andsin tellimuse sisse koos 50% ettemaksuga, ootasin nii umbes pool aastat või rohkem. Lõpuks helistati Vikingist ja öeldi, et vist lähiajal ei ole ikka tulemas. Tühistasin siis tellimuse.
Mu 9-5l suri alguses üks pool vaikselt ära - ei tahtnud lahtiklappimisel normaalasendisse püsima jääda. Lõpuks hakkas teine pool ka surema ja lõpptulemus oli see, et süüdet sisse/välja keerates hakkasid peeglid omasoodu toimetama. Selle vastu aitas peeglite lahtiühendamine.
Saabide remondiga tegelevad ettevõtted ütlesid, et remontida neid praktiliselt võimatu ja tuleb uus osta (võimalik ka romulast kasutatud leida, iseasi kauaks neidki).
Üritasin siis Vikingist seda nö peeglimootorit oma masinale tellida (hind oli 300+ eur). Öeldi, et tuleb kogu komplektina (korpus ja kõik muu sinna juurde). Andsin tellimuse sisse koos 50% ettemaksuga, ootasin nii umbes pool aastat või rohkem. Lõpuks helistati Vikingist ja öeldi, et vist lähiajal ei ole ikka tulemas. Tühistasin siis tellimuse.
Putka küll! Jäin täna nendest OZ velgedest ilma. Nina alt osteti ära. Suveks oleks nagu rusikas silmaauku olnud.
Uurimise peale avastasin veel, et originaalis on ka tagumisel aknalaual kaks väikest woofrit, kuid kahjuks mitte eriti efektsed. Peab täiendama.
Uurimise peale avastasin veel, et originaalis on ka tagumisel aknalaual kaks väikest woofrit, kuid kahjuks mitte eriti efektsed. Peab täiendama.
Need veljed võtsin mina ära ja eile juba. Aga vähemalt pääsesid närvide kulutamisest. Hakkasin ma neid tahtma umbes kuu aega tagasi, steetrace foorumis olid üleval, hind lõpuks 115 peale langenud. Algul hakkas mingit imelikku juttu ajama ja siis teatas, et tema ikka nii odavalt ei müü jne. nüüd siis pakkusin 150€, oli nõus ja tõi ise Tallinna kaasa, aga siis jälle ei tahtnud telefonile vastata, kui juba Tallinnas olin. lõpuks ühe sõnumi peale suvatses helistada ja sain lõpuks omale need veljed.
Aga seisukord pole nii hea kui pildil, aerosooliga üle lastud suvalt, alt oksüdeerunud. Aga kuna ma ise tegelen velgede puhastamisega, siis no problemo.
Aga seisukord pole nii hea kui pildil, aerosooliga üle lastud suvalt, alt oksüdeerunud. Aga kuna ma ise tegelen velgede puhastamisega, siis no problemo.
Tead sellise hinna eest ei olekski head konditsiooni oodanud aga iseenesest väärt ost. Mulle ütles täna pärastlõunal, et just müüs need ära.
Igatahes nüüd võid need mulle edasi müüa :D
Pane mulle üks sõnum teele koos hinnapakkumisega. Tahaksin oma talvevelgi korda teha, müügikuulutuse alt leiad need BSA Motorsport nime alt.
Igatahes nüüd võid need mulle edasi müüa :D
Pane mulle üks sõnum teele koos hinnapakkumisega. Tahaksin oma talvevelgi korda teha, müügikuulutuse alt leiad need BSA Motorsport nime alt.
Hetkel ees umbes 163 000 km ja siiamaani murevabalt.
Kas keegi oskab mulle öelda, kas 191kw 9-5 Aerole ka karterituulutuse kit-i on pakkuda või on see viga juba sellel versioonil tehases korda tehtud?
Plaanis tööd:
*Ravolar-is lasta paigaldada komposiidist põhjakaitse
*Õlivahetus ja kõik uued filtrid hiljemalt läbisõidul 165 000 km, õliks läheb ilmselt Castrol EDGE FST 0W30
*Uued kettad ja klotsid tagumisele sillale
*Suverehvid alla, ehk isegi teistele velgedele + sillaregull
*Esisillas ka õrnalt midagi kuulda, stabikas? Selgub hoolduses!
Need saatana xenonid ka vilguvad mul nagu strobod, kui tuled nulli keerata. Muidu valgustavad ilusti ja tuhmid ei ole. Kui kumbki kustuma peaks siis mõlemad uued pirnid sisse ja tuled ka ära reguleerima.
On kellelgi kogemusi D1S Osram Night Breaker pirnidega?
Keegi MY06 aparaadile lisa võimu juhtmeid on ka pagasnikusse vedanud? Otsingu kaudu nagu ei leidnud midagi.....
Kas keegi oskab mulle öelda, kas 191kw 9-5 Aerole ka karterituulutuse kit-i on pakkuda või on see viga juba sellel versioonil tehases korda tehtud?
Plaanis tööd:
*Ravolar-is lasta paigaldada komposiidist põhjakaitse
*Õlivahetus ja kõik uued filtrid hiljemalt läbisõidul 165 000 km, õliks läheb ilmselt Castrol EDGE FST 0W30
*Uued kettad ja klotsid tagumisele sillale
*Suverehvid alla, ehk isegi teistele velgedele + sillaregull
*Esisillas ka õrnalt midagi kuulda, stabikas? Selgub hoolduses!
Need saatana xenonid ka vilguvad mul nagu strobod, kui tuled nulli keerata. Muidu valgustavad ilusti ja tuhmid ei ole. Kui kumbki kustuma peaks siis mõlemad uued pirnid sisse ja tuled ka ära reguleerima.
On kellelgi kogemusi D1S Osram Night Breaker pirnidega?
Keegi MY06 aparaadile lisa võimu juhtmeid on ka pagasnikusse vedanud? Otsingu kaudu nagu ei leidnud midagi.....
Reedel sai hooldus ära tehtud.
Vahetusse läks:
*õlifilter ja õli (Castrol EDGE FST 0W30)
*õhufilter
*kütusefilter (<b>[Censored]</b>od klambrid olid originaalis)
*salongifilter (insenerid on idioodid)
Kõik MANN toodang.
Lisaks läksid alla suverehvid (235/45/R17) koos uute velgedega.
Veljed sirgestatud, liivapritsist läbi käinud ning lasin ära värvida aga näidise peal paistis toon hoopis teine. Tööd vastu võttes ja värvinäidisega võrreldes pidin veljed pagasnikusse ära tõstma. Ise värvivalikuga rahul pole aga sõidan ehk selle hooaja ära.
Originaalveljed: 7,5x17 ET49 - KÕIK OK!
Hetkel all: 7,5x17 ET38 - KÕIK OK ja ega ta eriti väljapoole ei istugi. Tsentreerimisrõngad tellisin Inglismaalt kuna Eestist ei olnud kusagilt saada.
Kui keegi velgedest huvitatud on siis U2U.
Ülejäänud hoolduse kohta ootan kuu aega juba VM-st pakkumist. Peab Audacer-i proovima.
Vahetusse läks:
*õlifilter ja õli (Castrol EDGE FST 0W30)
*õhufilter
*kütusefilter (<b>[Censored]</b>od klambrid olid originaalis)
*salongifilter (insenerid on idioodid)
Kõik MANN toodang.
Lisaks läksid alla suverehvid (235/45/R17) koos uute velgedega.
Veljed sirgestatud, liivapritsist läbi käinud ning lasin ära värvida aga näidise peal paistis toon hoopis teine. Tööd vastu võttes ja värvinäidisega võrreldes pidin veljed pagasnikusse ära tõstma. Ise värvivalikuga rahul pole aga sõidan ehk selle hooaja ära.
Originaalveljed: 7,5x17 ET49 - KÕIK OK!
Hetkel all: 7,5x17 ET38 - KÕIK OK ja ega ta eriti väljapoole ei istugi. Tsentreerimisrõngad tellisin Inglismaalt kuna Eestist ei olnud kusagilt saada.
Kui keegi velgedest huvitatud on siis U2U.
Ülejäänud hoolduse kohta ootan kuu aega juba VM-st pakkumist. Peab Audacer-i proovima.
Nonii, neljapäeva õhtul sai Audaceris käidud.
Tehtud said järgmised tööd:
*tagumiste piduriketaste ja klotside vahetus
*esimeste õõtshoobade pukside vahetus
*esimeste sabilisaatorivarraste vahetus
Töö oli asjatundlik ja kiire!
Suured tänud Iisakule hea hinna ja asjaliku tagasiside eest.
Tehtud said järgmised tööd:
*tagumiste piduriketaste ja klotside vahetus
*esimeste õõtshoobade pukside vahetus
*esimeste sabilisaatorivarraste vahetus
Töö oli asjatundlik ja kiire!
Suured tänud Iisakule hea hinna ja asjaliku tagasiside eest.
Laupäeval lisasin Prestige 200 (Harman Kardon) helisüsteemile kolmanda bassikõlari. Tegemist GAS toodanguga, 15A võim ja 600W element.
Kõigepealt otsisin infot internetist. Pärast pooletunnist surfamist leidsin inglise foorumi kus kirjeldas eelmise mudeliaasta võimendi pluss kaabli vedu pagasnikusse. Lammutamist palju ei olnud. Juhi poolse armatuuri alune lahti keerata (3 kruvi) ja sealt leiad suurde punti kokku tõmmatud jämeda kaablijuraka, mis jookseb mootoriruumi. Sealt kaudu saab ka pluss kaabli mootoriruumi ning kohe aku juurde. Edasi tuleb juhipoolne esimene ja tagumine lävepakk eemaldada, vaip eemale tõmmata ja juba on näha, kuidas plastikkorpuse seest jooksevad juhtmed taha. Plastkorpused käivad naksudega küljepealt lahti ja 30 amprine juhe mahub sealt ilusti jooksma. Järgmisena jõuadki pagasniku. Maanduse võtsin cd boxi kinnituspoldist. Remote võtsin hetkel cd boxi voolujuhtmest aga kurat mul on kahtlus, et cd boxilt vool maha ei lähe ja võim jääb voolu tarbima.
Kuna originaal makil (puutetundlik) RCA väljundeid pole siis võtsin signaali tagumise riiuli peal olevatelt originaal woofritelt. Siinkohal ka väike tähelepanek. Kui ma võtsin signaali ühelt elemendilt siis minu poolt lisatud element mängis kuidas jumal juhatas aga kui ma nüüd võtsin signaali mõlema poole originaal elemendilt siis harmoonia on päris hea. Woofer vajab veel seadistamist.
KÜSIMUS: KUST KOHAST ON HEA REMOTE JUHET VEDADA JA KAS CD-BOX EI LASEGI VOOLU MAHA?
Kõigepealt otsisin infot internetist. Pärast pooletunnist surfamist leidsin inglise foorumi kus kirjeldas eelmise mudeliaasta võimendi pluss kaabli vedu pagasnikusse. Lammutamist palju ei olnud. Juhi poolse armatuuri alune lahti keerata (3 kruvi) ja sealt leiad suurde punti kokku tõmmatud jämeda kaablijuraka, mis jookseb mootoriruumi. Sealt kaudu saab ka pluss kaabli mootoriruumi ning kohe aku juurde. Edasi tuleb juhipoolne esimene ja tagumine lävepakk eemaldada, vaip eemale tõmmata ja juba on näha, kuidas plastikkorpuse seest jooksevad juhtmed taha. Plastkorpused käivad naksudega küljepealt lahti ja 30 amprine juhe mahub sealt ilusti jooksma. Järgmisena jõuadki pagasniku. Maanduse võtsin cd boxi kinnituspoldist. Remote võtsin hetkel cd boxi voolujuhtmest aga kurat mul on kahtlus, et cd boxilt vool maha ei lähe ja võim jääb voolu tarbima.
Kuna originaal makil (puutetundlik) RCA väljundeid pole siis võtsin signaali tagumise riiuli peal olevatelt originaal woofritelt. Siinkohal ka väike tähelepanek. Kui ma võtsin signaali ühelt elemendilt siis minu poolt lisatud element mängis kuidas jumal juhatas aga kui ma nüüd võtsin signaali mõlema poole originaal elemendilt siis harmoonia on päris hea. Woofer vajab veel seadistamist.
KÜSIMUS: KUST KOHAST ON HEA REMOTE JUHET VEDADA JA KAS CD-BOX EI LASEGI VOOLU MAHA?
Ma olen oma 9-5le ja 9-3le võtnud remote tagumistest gabariitidest, supakas toimib ainult siis kui tuled põlevad - nii saan liigselt akut piinamata kodus õues midagi nokitsedes muusikat ka kuulata.
Kogenud Aeronaut.
Surfasin veidike siin foorumis ja mõne postituse peale tuli meelde, et nägin miskit väikest karpi vasakul polstri all C-piilari ja pagasnikue vahel rattakoopa peal. Kas see on antenni võimendi ja kas sealt kaob vool kui makk välja lülitada? Lähen mõõdan õhtul üle testriga ja annan siin ka teada.
Subwoofri kohta veel nii palju, et ta mängib küll super hästi aga ilmselt tuleb mõelda headunit-i vahetuse peale kuna siis oleks subwoofer eraldi juhitav ja sätitav.
Subwoofri kohta veel nii palju, et ta mängib küll super hästi aga ilmselt tuleb mõelda headunit-i vahetuse peale kuna siis oleks subwoofer eraldi juhitav ja sätitav.