Saab 9-5 Aero, 2000, KarolK

sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#26

P Sept 07, 2014 12:32

Suurem turbo, tugevamad pihusti (400-630cc), suurem (3-tolline) väljalase, suurem IC (intercooler). Mingist jõust alates ka vägevam MAP sensor.
Sisu poolest - kolvid ei pea vastu, ka need on vaja ägedamad. Võimalik, et ka sidur on kangem vaja.
Nii et 280hj+ nõuab ka palju muud peale turbo.
Replica't võid proovida muidugi, Mitsu 19T peaks vist olema üsna bolt-on.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#27

P Sept 07, 2014 12:46

suurem (3-tolline) väljalase,


2.5" ei piisa ? :poke:
KarolK
Postitusi: 76
Liitunud: E Veebr 17, 2014 19:35
Asukoht:
Auto:

#28

P Sept 07, 2014 12:47

Seda tean, et ainult turbost ei piisa:D, eks tasapisi tuleb asju koguma hakata ja esialgu chip ja väljalaset modida.Palju neid mitsu turbosi liigub, millele neid paigaldatud on ja mis hinnajärgus nad on? Millised pihustid täpsemalt-madala või kõrgeoomised? Kuidas väljalaset teha, et väga lärmakas ei oleks.Mis reso ja lõpupütti soovitada? Nüüd saab Kv kohe läbi siis oleks plaan talve sõita ja asju koguda ning varakevadel äkki hakata nokitsema. Eks näis kuidas minema hakkab.Tegelt hing ihaldab s2/4/6 2.2t manual.Aga veits kangem Saab oleks natuke teistsugune.Mugav, aga samas ka liigub hästi.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#29

P Sept 07, 2014 13:22

2,5-tolline kõlbaks kah, aga ise eelistaksin 350hj puhul siiski 3-tollist. Otsast lõpuni, ei mingit catback süsteemi.

Et palju 9-5 300hj+ liigub meil? Mõni peaks ikka olema, kasutaja Homersimpson oma on minu teada selline, eks ta ise räägib täpsemalt.
Jupats ka ehitas, piirdus esialgu tavalise Mitsu turboga. Kolvid aga Wössner, ehk siis vägevamad. Tavaline Mitsu pidavat venitama lausa 350hj-ni, aga eks ta siis juba rohkem kuumapuhur, kui turbo.
Neilt seda know-how'd saaks kui ehitama hakata..

Kui keegi meil on B205/B235 mootoriga 350hj kanti saanud, oleks endalgi huvitav kuulata, mis tehtud. Äkki oled lausa esimene? :)

Pihustid - kõrgeoomised, soovitaval kohe sellised, mis ka väikese varuga (kuni 350hj), Siemens Deka 630cc on need, mida üldiselt kasutatakse.
Väljalase tuleb lärmakam kõigele vaatamata. Orig. katalüsaator ei sobi ja sport(race-)katalüsaator, kuna vabama läbilaskega, on suht lärmakas.
Aga ei midagi hullu. Suurenenud lärmiga harjub kiiresti.
Mida soovitada? 9-5 mehed peaksid siin targemad olema...
KarolK
Postitusi: 76
Liitunud: E Veebr 17, 2014 19:35
Asukoht:
Auto:

#30

P Sept 07, 2014 13:30

Kuidas neil käigukastid vastu peavad?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#31

P Sept 07, 2014 13:39

Manuaal kannatab üldiselt ca 450Nm. Ilmselt ka 500Nm, kui gaasiga väga ei "lammuta"..
Võid ise vaadata mida näiteks Maptun soovitab juppide koha pealt:
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?kategori=669&produkt=2930&model=2926&listorder=89
KarolK
Postitusi: 76
Liitunud: E Veebr 17, 2014 19:35
Asukoht:
Auto:

#32

P Sept 07, 2014 14:10

Tänud teile vastamast,sain paljutki targemaks mida kasutada ja kuidas teha.Eks see jääb tulevikku kas hakkab asja suuremalt võtma või ei.Proovin ära chippida ja jälle usun natuke rõõmsam:D Tahaks korra ka tartu kogunemisele jõuda.Mõnda Saabi vist isegi nn Neljapäevakutel näinud, kas ka keegi foorumist,ei tea.Eks toon muljeid,kui aeg käes ja chipitud.Parimat, Karol!
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#33

P Sept 07, 2014 14:35

See audi 2.2 mootor on täis pask originaalis. Kepsud on nõrgad, nagu golfi omad. Kaanes olevad kanalid on saastad. Süütepoolid pidid ka halvad olema. Sorry, et nii teravalt kuid see mootor on teadmatute poolt liiga üles haibitud. Palju raha vaja, et see tugevaks saada.

Kui tahad viisakat vaiksemat autot, siis pead paigaldama suured summuti pütid. Nende 630cc pihustite asemel ma ostaks kohe suuremad, a'la 850cc või veel suuremad. Miks? Sest milleks väiksed kui sama raha eest või isegi vähema eest saab suuremad ja progema pead eniveis. Hiljem jääb ära see totter vanade pihustite müümine ja uute ostmine, sest jõudu jäi väheks.

Kasti kohta ma rääkida ei oska. Mul pidas väga hästi vastu. Väikse turbo järsk vääne vist lõhub neid rohkem kui suure sujuv(am)?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#34

P Sept 07, 2014 15:41

Kasti suhtes on jah...arvamusi seinast seina. Mul peab ta praegu stock sisuga vabalt üle 550Nm vastu, kindlasti on saanud ka kõvemat väänet, sest mingi seletamatu (raudvara?) jama pärast on sõit käinud mõnda aega ka 2,2 baari ülerõhuga. Võiks järeldada, et ühtlast väänet (mitte nö väände lööke) kast kannatab siiski päris hästi.
Võibolla olen kokkuvõttes liiga vähe sõitnud, et õiget hinnangut anda...tont seda teab. Räägivad, et õigel saabituunijal peaks varu-kast ikka garaažis olema..
Miks aga peaks 9-5 kast üldse nõrgem olema, kui 9000 kast - midagi sellist küll ei meenu.

630cc pihustid peaksid sobima kuni 400hj-ni. Minul nad "avatud" täisvõimsuse/pöörete puhul umbes 80%. Originaalpihustid (350cc) on 100% peal 260..280hj juures. Sõltuvalt siis soovitud segusuhtest.
KarolK
Postitusi: 76
Liitunud: E Veebr 17, 2014 19:35
Asukoht:
Auto:

#35

L Sept 27, 2014 12:25

Vahepeal siis sai kütuse-ja õhufilter vahetatud.Vahepeal põlesid armatuuril ka kõik tuled,pidevalt aind 0,3bar,sai viidud abs plokk ülejootmisele ja lõpuks saab jälle normaalselt sõita.
KarolK
Postitusi: 76
Liitunud: E Veebr 17, 2014 19:35
Asukoht:
Auto:

#36

E Okt 06, 2014 14:31

178400km(180...)-Uus õli ja filter Mobil Super 3000 5w30.Eelmise õliga läbisin kuskil 7tuhat km.Kuna vahepeal spidiomeeter ei töödanud siis 2-3 tuhat kilomeetrit näidult puudu.
KarolK
Postitusi: 76
Liitunud: E Veebr 17, 2014 19:35
Asukoht:
Auto:

#37

T Nov 25, 2014 18:48

Kas kuskil on jahutussüsteemil eraldi õhutusnippel ka kust õhutada?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#38

K Nov 26, 2014 8:09

Ei ole vist.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
KarolK
Postitusi: 76
Liitunud: E Veebr 17, 2014 19:35
Asukoht:
Auto:

#39

R Dets 12, 2014 9:20

Nii vahepeal siis midagi erilist muudatust pole.Vahepeal sai lastud paigaldada toonklaas,kuid hetkel pilte pole.Lendas ka üks tosooli lõdvik lõhki mis sai asendatud.Sügisepoole sai ka Gtechiga aega proovitud omalõbuks siis 0-96km/h oli parim 6,9sek 402 m 15,2sek ja 158km/h seda -1 kraadiga ja mitte sooja ja kulunud lamelliga.Esimene käib liiga tühja.Vajab stardid ja käiguvahetused harjutamist ka.Plaan oli ka chippida aga kuna aega hetkel minimaalselt siis vist jääb kevadesse kuna talveks jõudu pole vaja.Talverehviks läks Goodyear Ultra Grip Extremed naelad.
KarolK
Postitusi: 76
Liitunud: E Veebr 17, 2014 19:35
Asukoht:
Auto:

#40

K Dets 17, 2014 9:02

Keegi teab kust tartust xenoni komplekte saaks koos paigaldusega?:)
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#41

K Dets 17, 2014 9:07

rehvikas.com Betooni 2a
KarolK
Postitusi: 76
Liitunud: E Veebr 17, 2014 19:35
Asukoht:
Auto:

#42

K Dets 17, 2014 9:10

Ja mis tuleb hind koos paigaldusega?Võib sõnumitesse saata.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#43

K Dets 17, 2014 9:13

Helista või käi ise läbi, kohapeal peaks kõik olemas olema. Nädal tagasi sai ühele projektile sealt komplekt võetud.
KarolK
Postitusi: 76
Liitunud: E Veebr 17, 2014 19:35
Asukoht:
Auto:

#44

K Dets 17, 2014 9:15

Okei tänud!
KarolK
Postitusi: 76
Liitunud: E Veebr 17, 2014 19:35
Asukoht:
Auto:

#45

E Dets 22, 2014 20:59

Naudib ilma:)

Lisatud failid
KarolK
Postitusi: 76
Liitunud: E Veebr 17, 2014 19:35
Asukoht:
Auto:

#46

R Jaan 09, 2015 13:55

Oskab äkki keegi aidata?Nimelt 2 käiguga rõhk ainult max 0,5 bar ülejäänud käikudega on nii nagu olema peab ehk 1bar ligi.Ja veel et armatuuris jälle tuled põlevad.Tsc ,piduri tule ,abs ja hüümärk.Kunagi juba oli sellega jama,siis leiti viga üles ja joodeti abs aju ära ja kustusid kõik ära.Siis cruise ei töötand ,kiirust ei näidanud ja oli avarii reziimis ehk üle 0,3bar ei puhunud üldse.Need pistikud mis abs ajusse lãhevad on ka üpris niiskust täis.Puhastasin neid,lasin wd40 õli aga probleem ikka.Vahepeal pole 3 nädalat midagi siis jälle lööb põlema.
KarolK
Postitusi: 76
Liitunud: E Veebr 17, 2014 19:35
Asukoht:
Auto:

#47

R Veebr 06, 2015 13:09

Vahepeal siis niipalju juhtunud,et auto sattus avariisse,kus ise süüdi ei jäänud.Kaasliikleja eiras stop märki ja enam kumbki laus jääga pidama ei saanud.Vigastusteks:Esistange,juhipoolne tiib,udutuli(mis vajas nkn vahetust),esitule klaas,suunatuli,uus kojamehe süsteem,immo aju,klaasipesu vedeliku paak,juhipoolne logar,tagauks(mis korra juba tehti) ja tagatiiva äär..Värvimisse läheb terve esi nina ja külg.Tööd tehakse atlantes,näis kas saab ka hea.Ah jaa bensiiniluugi lasin ka üle värvida,tiba oli roostes.Selgus ka,et nende tulede jamadega on õnneks parempoolne abs andur omadega läbi.On ka väiksed müügimõtted juba pikemalt peas olnud ja soov proovida diislit esialgu.Proovima vb bmw 330d/xd.Kui ei siis kevadel suurem hooldus teha ja lõpuks ka ära chippima mis juba kaua kaua mõttes olnud aga pole ajaliselt jõudnud ja talvel ei näinud pointi.Mõned pildid ka siis avariilisest aerost.2 pilti ka kui terve oli ja toonklaasidega.





Lisatud failid
vvs
Pealik
Postitusi: 4256
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#48

R Veebr 06, 2015 13:12

Väga äge et tahad arvutist pilte sheerida aga pane ikka internetti see fail :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
KarolK
Postitusi: 76
Liitunud: E Veebr 17, 2014 19:35
Asukoht:
Auto:

#49

R Veebr 06, 2015 13:20

Muutsin juba ära eelmise postituse;)
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#50

R Veebr 06, 2015 14:17

Kas nii madala esipampriga talvel tüütu liikuda pole? Või vajab iga kevade remonti värvimist?
Vasta