Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#51

P Juul 20, 2014 22:17

Mõistagi pole suve parimal ehitusajal päevagi ega tundi kaotada ja saabi ise ei remondi. Sellega oleme investeerinud ligi 400 euri ja saanud saabile uue MAF sensori ja ühe konditsioneeri torujupi ning seega on masinal minekut ja salong jahe.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#52

P Juul 20, 2014 22:49

Ilus vaadata kuidas maja kerkib, meenub kohe kuidas ise samamoodi "toorelt" asi püsti sai löödud. Täna teeks juba palju "küpsema" tugevama, säästaks palju lolli tööd ja maja kestaks kauem.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#53

N Juul 31, 2014 22:06

Rantto, mis sa mõtled selle toorelt all ja mis see küpsem kestvam on?

Aga teemasse ka, Saab on nüüd me pere ainus auto. Ja täna millegipärast kaugtuled peale ei läinud, proovisin ühele märku anda, et tal tuled ei põle. Pideva proovimise peale teatas lõpuks SID "front light failure", seda on ka varem olnud. Varem vahetasin omavahel kaitsmeid, mis ei olnud läbi, ja kõik hakkas toimima. Täna pärast parkimist kui olin kapoti lahti tõmmanud, hakkasid ka kaugtuled põlema. Imelik probleem - kaob ja tuleb tagasi. Kas ehk veidi logisev tulede/cruisi kang võib ka mingil määral rolli mängida või on raudselt mingi kehva ühenduse süü?
que
Postitusi: 1407
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#54

N Juul 31, 2014 23:51

Osta omale osram nightbrakerid plussid vms ja täistulesid pmst enam polegi vaja :cool:

Terv
Que
Everyday Regular SAAB guy!
Ice
Postitusi: 30
Liitunud: R Juun 23, 2006 14:10
Asukoht:
Auto:

#55

R Aug 01, 2014 13:06

Kapoti all on tal eraldi kaitse tuledele. Nood kipuvadki lollusi tegema. Minul olid näiteks osad ühendused lahti põrunud/tulnud ja üks tuli ei põlenud. Front light failurega sõitsin natuke ringi (kuna vahepeal põles ja siis jälle ei põlenud - selge, pirn läbi), ostsin suisa uued pirnid kuid kasu ei miskit. Pärast ülejootmist töötab nagu peab. Oleks küll võinud osta uue kaitsme, kuid vana oli veel täitsa elus. Vaata ta kriitilise pilguga enne üle, äkki saab uueta hakkama.
Asub kapoti all kaitsmekarbis, oli 3 või 4 jalaga 30x30 karbike. Praegu pole midagi käepärast, et tema täpne asukoht öelda, kuid usun, et karbi kaane all on ka seletus olemas.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#56

R Aug 01, 2014 13:12

Lamp Control Module jooda üle.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#57

L Aug 02, 2014 10:51

...
Kolm imelikku asja on praegu aga. Esiteks käib piduri vabastamise järel rooli taga vasakul kuskil iga kord mingi vaikne piuuuuuu. ...

Meie 9-5 teeb sama asja viimasel ajal. Nagu mõni keskmisest musikaalsem kass harjutaks üldlaulupeoks :D. Kui olen kässari parkimise ajaks peale tõmmanud, siis mingid sekundid peale vabastamist teeb seda tuutu.

Tavaliselt ma selleks hetkeks juba liigun. Seega arvasin, et kässar ei tule kohe lõpuni maha ja klotsid teevad seda häält. Aga siis juhtus, et fanfaarisoolo kostis juba enne liikuma hakkamist. Ma ei tea kes seal laulab ja mis mure tal on. Aga tahaks teada!
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#58

E Aug 11, 2014 15:08

Nelja kuuga 7000 km ja nüüd kui ise rohkem roolis, siis üha rohkem meeldima hakkab. Nädalavahetusel sai poole paagiga üle 700 km tehtud. Hämaras Tartust tulles hakkas uni peale kippuma matkanädalavahetusest lastega kui äkki pani vasakult metsast välja täie hooga väike must elukas saba vonklemas taga. Väga retsilt pidureid ei litsunud, aga saja pealt võibolla paarkümmend sain alla pidurdatud kui loomake täpselt kahe ratta vahelt läbi käis. Tahavaatepeeglisse pilku heites tundus nagu looma hoog ei raugenudki, ühtegi kolakat ei käinud ja nii see mink vist puhtalt alt läbi käiski. Üsna uskumatu. Uni oli aga adrekalaksust hoobilt pühitud.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#59

N Aug 14, 2014 14:51

Poole paagiga 700 km teha on reaalne 9-3ga, see tähendab miskit 4.5L/100 km püsikiirusehoidjaga sirgetel teedel, aga 9-5ga natuke uskumatu. Kui suur paak sellel on?
Airon
Postitusi: 71
Liitunud: E Veebr 03, 2014 19:58
Asukoht:
Auto:

#60

N Aug 14, 2014 15:27

Mul tuli ikka 720km pealt tuttav oranž tuluke 9-5'ega. Samas kui püsikaga 90km/h põksuda siis ei tundugi nii ulmeline, sest pardamasin näitab sellisel sõidul 6-6.5 L / 100km.

Poole paagiga 700 km teha on reaalne 9-3ga, see tähendab miskit 4.5L/100 km püsikiirusehoidjaga sirgetel teedel, aga 9-5ga natuke uskumatu. Kui suur paak sellel on?


75L peaks olema :)
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#61

E Aug 18, 2014 11:11

Natuke luiskasin jah, 650 sai tehtud u poole paagiga, ees oli jah mingi 6,3 vist. Aga olen ka saanud trassil 5,7 ja täispaagi meetodil kontrollides on see olnud reaalne number.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#62

E Aug 25, 2014 21:14

Kohe 10000 sõidetud ja uue õliga isegi vähem, aga õli on nagu tohutu palju juurde tulnud. Kusagilt lugesin, et normaalne, et juurde tuleb, aga mul on nagu kaks korda niipalju kui vardal alumine kriips. Vahetan uuesti õli ja panen vähem? :freak:
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#63

E Aug 25, 2014 21:27



Teine asi, kohe 10000 sõidetud ja uue õliga vähem, aga õli on nagu tohutu palju juurde tulnud. Kusagilt lugesin, et normaalne, et juurde tuleb, aga mul on nagu kaks korda niipalju kui vardal alumine kriips. Vahetan uuesti õli ja panen vähem? :freak:

Mis mõttes tuleb õli juurde? :freak: Vahetades panid vaid miinimumtaseme sisse ja nüüd 2x nii palju sees?

Mina loll näe ostsin täna oma autole 70 euri eest 6l õli, oleks pidanud sinult tulema liigse omale nõristama :)
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#64

E Aug 25, 2014 21:34

Kui õlitase kerkib siis lekib diislikütust õlisse.
Niimoodi jätkates lased mootori varsti pilbasteks...
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#65

E Aug 25, 2014 21:44

Pihustid teevad trikke? Hakkavad ujutama ja liigne diisel kergitab õlitaset.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#66

E Aug 25, 2014 22:26

Ja iisak pakub ka lahendust? Lasen pilbasteks ja teine kasutatud mootor peale, odavam kui remontida midagi? Või vahetan iga 10000 tagant õli ja asi kestab veel 50-75 tuh kuni maha müün? :eureka:
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#67

T Aug 26, 2014 8:54

Kui sa poolpeetis autot tahad lihtsalt heausksele maha sokutada, siis peadki ju harjutama "pimedas sõitmist"
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#68

T Aug 26, 2014 12:40

Khmmm, adnikbob, misasi on poolpeetis ja mis on sokutamine???? Olen oma elus kaks autot müünud, mõlemal rääkisin kõik, mis teadsin ära, mõlemast oli foorumis teema, mõlemil oli ostja ja mõlemil oli hind. Kas on üldse kasutatud 10+ aastat vana auto, mis ei ole poolpeetis ja mida selle all silmas pidada? Mina ta poolpeedisena ostsin ja olen seda peeti natukene vähendanud, mis ei tähenda, et see masin oleks kohe nüüd ja iga hetk tehniliselt uue auto tasemel. Imelik arusaamine, igal tehnikal on tema ajahetkest sõltuv tehniline seisukord ja sellele vastavalt ka ostu-müügi hind või väärtus. Lambist kedagi petiseks tembeldada, selle põhjal, et ma ütlen, et paari aasta pärast niiehknaa näitan sellele autole turgu, ei ole eriti viisakas. Ja ega auto selle aja jooksul sugugi paremaks ei lähe, isegi remontimisega. Cheers :beer:
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#69

T Aug 26, 2014 16:09

Saab läheb ajaga paremaks, kindel, isegi väike rooste on moes viimasel ajal. Romulast uued kasutatud pihustid ja asi jälle jokk :)
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#70

N Sept 04, 2014 13:29

Üks pilt Tartus, lihtsalt jäi kenal taustal tunne, et peab selle klõpsu tegema.

Tellisin kusagilt netipoest konksu + juhtmestiku + mingi mooduli parkimisandurite vaigistamiseks. Kätte pole veel saanud, aga juhtmeid mul pagassi ka ei tule, niiet ühendamisest pole aimugi.

Pildilgi näha, et antennilt on kate puudu, antenni eest küsivad romulad 25 euri. Xenonid tuleb osta, üks on noname ja läbi, teine Philips. Õlidega ei tea mis saab, ka käigukastiõli on rohkem kui varda järgi olema peaks.

Pilt

EDIT: 204500 pealt lasin välja täpselt 5l õli ja panin uue õli varda miinimumini. Niipea kui õlisurve üles võttis ja õli mootorisse laiali jõudis, muutus mootori töö vana õliga võrreldes ühtlasemaks ja mahlasemaks. Seda kogesin ka varem oma vana volvodislaga, et uue õliga mootor podises palju paremini. Võimalik, et mõju on ka kütusekulule, nullisin ära Keila ringil ja nägin numbreid ka allpool viite. Nüüd pean hoolsalt silma peal, et kui kiiresti varda maksimumini õlitase tõuseb.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#71

E Sept 08, 2014 10:07

Et kõik ausalt ära rääkida ja endale tuhka pähe raputada, siis xenon oli läbi, ma lihtsalt nii loll, pole nii uut autot enne olnud ja ei tundnud seda xenoni värki. Esialgu siis ühel pool vana philips ja teisel pool sõbra volvost üle jäänud vana osram. Veidi erinevad kelvinid, aga ajame läbi kuni kumbki neist sureb. Õliteema võibolla on samuti mul mingi hirmuunenägu, võibolla ei olegi mingit õlitaseme kasvu, vaid esimesel õlivahetusel sai lihtsalt üle kallatud....Praegu on mootori hääl pärast õlivahetust endiselt palju-palju kenam.

Paar küsimust.

Kas käsitsi õnnestub mingi vahendiga plastikust esituleklaasid läbipaistvaks saada, tavalise autovärvi poleerimise vahendiga näiteks?

Kas kellelgi on saabi mudelautot üle, tore oleks must URSAAB, vaevalt, et keegi tahab anda, isegi kui on olemas. Aga võib olla ka klassik või must 9-5 vms. Ärge kõvasti lööge, aga mõtlesin selle mudelauto aretada katuseantenni peale iluks...

Kust saada kummist porimatte?
laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#72

E Sept 08, 2014 10:43

Tulede poleerimise kohapealt. Kõigepealt vesilihvisime tuled üle, 1500 vist, 2000 ja 2200 paberiga. Seejärel keskmise poleerpastaga poleerimisaparaadiga üle. Kohe plastikkrunt peale, seejärel lakk. Kui ei laki, jääb tulemus kestma mõneks kuuks, siis jälle tuhm. Keeruline pole, asjad ka palju ei maksa, pigem kättevõtmise asi.

saab93
Postitusi: 97
Liitunud: L Sept 14, 2013 13:23
Asukoht:
Auto:

#73

E Sept 08, 2014 12:30

Kust saab läbipaistvat lakikrunti ja lakki mis tuledele sobiks ? Devori pakub kahe komponentset spay lakki mis nende väitel tuledele sobib. Kas keegi on proovinud ehk ja teab öelda kuidas see vastu peab?
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1962
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#74

E Sept 08, 2014 14:58

Ma ostsin tulede poleerimiseks sellise komplekti - http://pood.automaailm.ee/est/autokaubad/autokeemia/puhastus/?productID=9457

Seal pakis on siis poleerimispasta ja siis vedelik, mis peaks kaitsekihi moodustama. Jätkub üsna mitme tule tegemiseks. Enne selle kasutamist lasin vesilihviga ka üle. Läks heledamaks küll.
saab93
Postitusi: 97
Liitunud: L Sept 14, 2013 13:23
Asukoht:
Auto:

#75

E Sept 08, 2014 22:19

Kas see poleerimispasta mis seal komplektis on on jäme -või peenpasta?
Vasta