Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma nende süütelukupõhjadega nii kursis ei ole, kui Ivomets. Arvatavasti võib seal viga olla, aga võibolla ka tõmberelee juhtmed näiteks. Tõmberelee ju saab väikese voolu peale, tõmbab suured kontaktid kokku (klõps!) ja siis "jämeda" voolu pealt käivitub starter. Võibolla on seal ahelas veel mingeid asju. Ma pole peale klassiku starterit ühtegi teist näppinud, seal tulid küll jämedad juhtmed otse starterile ja paar peenemat tõmbereleele ja oligi kogu muusika.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Nii palju kui minul neid startereid on tulnud lahata, siis mina siinkohal samuti starterit esimesena ei kahlustaks, pigem tundub süüteluku põhi kindlam variant. Starteri juures peaks ka vigasena miskit ikka klõpsuma,kõrisema või suitsema.
Muud kellad-viled-laetuled selle käivitamise hetkel ikka töötavad? Küsin selle rumala küsimuse, kuna on olnud juhust kus aku juhtmed on olnud nii lahtiselt peal, et vahel andis starti ja vahel oli täielik vaikus.
Ma saan aru, et hiljuti on akuvahetus tehtud, kontrolli üle, kas aku klemmid on korralikult ikka kinni.
Muud kellad-viled-laetuled selle käivitamise hetkel ikka töötavad? Küsin selle rumala küsimuse, kuna on olnud juhust kus aku juhtmed on olnud nii lahtiselt peal, et vahel andis starti ja vahel oli täielik vaikus.
Ma saan aru, et hiljuti on akuvahetus tehtud, kontrolli üle, kas aku klemmid on korralikult ikka kinni.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Tänan info eest, lugesin foorumist ka just ja nägin üht fotot, kus suur juhe oli starteri juures mutri all täielikult lahti. Vaatan lihtsamad asjad, mis näha on, üle.
EDIT: sõitsin Saabianti uhkest garaazist mööda ja otsustasin luurama minna. Sain veel ühe idee, automaadil käigukasti asendiandur ei anna teada, et on P asendis. Aga praegu pole jälle esinenud probleemi.
EDIT: sõitsin Saabianti uhkest garaazist mööda ja otsustasin luurama minna. Sain veel ühe idee, automaadil käigukasti asendiandur ei anna teada, et on P asendis. Aga praegu pole jälle esinenud probleemi.
-
- Postitusi: 319
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Täna tegid saabid mingi pesa endale Pisikese näppimisega sain täna tööle nii vasaku kaugtule kui kõrvalistuja ukse aluse valgustuse, kuigi olin ostnud juba kõik uued pirnid. Juhiistme soojendus lülitivahetusega toimima ei hakanud, võibolla tõesti element siis põlvega puruks vajutatud. Pean istme lahti võtma. Ja kuidas autole õige kuupäev SID-ile panna, mis kombinatsiooniga?
Lisaks sain šokolaadi eest Nokia 6110i ja peaaegu oli plug&play, hoidjal on puudu mobiili kinni hoidvad kõrvad, aga suurem mure on see, et millegipärast mikrisse üldse häält ei lähe. Puhastasin kontakte ja võtsin ka mikri korraks lahti, aga ei midagi. Ideid?
Mine RDSiga raadiojaamale ja vajuta SIDil kaks väikest nimetut nuppu korraga alla, kuni ilmub tekst RDS re-time.
Tänu, kroom, saingi õige kuupäeva. Käivitusjama pole olnud. Tänaseks kulgetud ligi2000 km, ilmselgelt me mõlemad eelistame saabi, et kahe auto juures veidi enam kui kuuga meie jaoks päris suur läbisõit. Lastele meeldib ka emme saab.
Nädalavahetusel oli taas suurem puhastus, ka juhiistme alt, mille lahti kruttisin, aga ilma neti abita aru ei saanud, kuidas istmesoojenduse elemendi kätte saaks ja pärast saiapuru ja tolmu kokkupühkimist panin kokku tagasi.
Väike nahahooldus tuleb varsti nahkdiivani puhastuskraami ja -kreemiga. Lisaks teatas auto, et võtme patarei tuleb vahetada. 2 korda teatas ja rohkem ei reageerinudki.
Isegi korraks tuli pähe, et vahetaks volvo ka teise saabi vastu, aga arvestades 850 turbodiisli hinda, kestvust, jõudu ja võimalust ning vajadust teda ehitusega seoses retsida vms, siis pole pointi.
EDIT: huvitav, vahepeal võti ei toiminudki enam, nüüd jälle toimib. Siis vahepeal oli tunda kahel korral mäest veidi üles madala käigu ja väikese kiirusega vasakule keerates, et roolivõim kadus hetkeks nagu ära.
Täna võtsin esimese täispaagi ja arvutan SID-i kontrollimiseks kütusekulu, seni sortsutasime 50 euro ja 40 liitri kaupa. Arvestuslikult sain 2012 km läbimiseks 160l ja 8 L/ 100 km. Praktiliselt maanteed sealhulgas polegi, sest 20 km Tallinnast välja on ka fooridega ja 50-60-70netega pikitud.
Nädalavahetusel oli taas suurem puhastus, ka juhiistme alt, mille lahti kruttisin, aga ilma neti abita aru ei saanud, kuidas istmesoojenduse elemendi kätte saaks ja pärast saiapuru ja tolmu kokkupühkimist panin kokku tagasi.
Väike nahahooldus tuleb varsti nahkdiivani puhastuskraami ja -kreemiga. Lisaks teatas auto, et võtme patarei tuleb vahetada. 2 korda teatas ja rohkem ei reageerinudki.
Isegi korraks tuli pähe, et vahetaks volvo ka teise saabi vastu, aga arvestades 850 turbodiisli hinda, kestvust, jõudu ja võimalust ning vajadust teda ehitusega seoses retsida vms, siis pole pointi.
EDIT: huvitav, vahepeal võti ei toiminudki enam, nüüd jälle toimib. Siis vahepeal oli tunda kahel korral mäest veidi üles madala käigu ja väikese kiirusega vasakule keerates, et roolivõim kadus hetkeks nagu ära.
Täna võtsin esimese täispaagi ja arvutan SID-i kontrollimiseks kütusekulu, seni sortsutasime 50 euro ja 40 liitri kaupa. Arvestuslikult sain 2012 km läbimiseks 160l ja 8 L/ 100 km. Praktiliselt maanteed sealhulgas polegi, sest 20 km Tallinnast välja on ka fooridega ja 50-60-70netega pikitud.
Väike vahepala, võtsin võrrelda oma bensusaabi kütusekulu aastal 2009 ja diiselsaabi kütusekulu praegu. Muus osas ei saa võrdlust teha, sest remondi hindades praegu diiselsaab oma 1. kasutusaastal võistelda ei saa, hilisem kulu vast äkki tuleb alla 600-1000 aastas (bensusaabi viimasel kasutusaastal panin 10000 krooni kütuse kõrval autosse). Ainsana on näiteks kindlustuse hind mul kõvasti langenud muidugi.
Kütusekulu võrdlus bensiinisaab aastal 2009 vs diiselsaab 2014 samad marsruudid.
Kes faili süveneda ei viitsi, siis kokkuvõte on see, et 2009. aastal sõitsin 10l sajale võtva bensusaabiga 0,0933 senti km kohta ja nüüd viis aastat hiljem diiselsaabiga 8l sajale 0,0997 senti km kohta. Kütuse hind on vahepeal mulle kallinenud 31,5 protsenti ja kütusekulu langenud 19 protsenti.
Kütusekulu võrdlus bensiinisaab aastal 2009 vs diiselsaab 2014 samad marsruudid.
Kes faili süveneda ei viitsi, siis kokkuvõte on see, et 2009. aastal sõitsin 10l sajale võtva bensusaabiga 0,0933 senti km kohta ja nüüd viis aastat hiljem diiselsaabiga 8l sajale 0,0997 senti km kohta. Kütuse hind on vahepeal mulle kallinenud 31,5 protsenti ja kütusekulu langenud 19 protsenti.
Naine sõitis saabiga kogemata tagurpidi treppi ja saab sai uued papud. Kallis naine oleks niisamagi autole uued rehvid saanud, kui oleks küsinud. Kahjuks sai velg ka pihta.
Tänu Mustamäe Rehvikeskusele kiire ettevõtmise eest ning lämmastikuga rehvides auto suisa hõljub :drive: Alla läksid Sportivad.
Järgmine nädal saavad tagumiste õõtsade esimesed puksid uued ja amordid samuti, siis ruttu sillareguleerimine, et rehve ei näriks.
Tänu Mustamäe Rehvikeskusele kiire ettevõtmise eest ning lämmastikuga rehvides auto suisa hõljub :drive: Alla läksid Sportivad.
Järgmine nädal saavad tagumiste õõtsade esimesed puksid uued ja amordid samuti, siis ruttu sillareguleerimine, et rehve ei näriks.
3000km saime siis sõita. Kõik varasemadki autod on teele jätnud, nii ka see saab täna. Õnneks olime ära parkinud ja soovisime külast ära minna. Soe mootor tegi laisalt veerand pööret ja edaspidistel proovimistel käib ainult klõps ja kõik. Proovisin krokodega laadida, et järsku siis aku, aga pigem suri midagi korralikult maha, pump või starter vms. Siis kui varem see mitte käivitumise jama oli, ei teinud klõpsugi. SID midugi mögises viimastel päevadel, et time for service aga ma mõtlesin, et see mingi läbisõidupõhine teade hoolduse kohta või midagi, niimoodi ta ju mingi tõsise probleemi kohta teada ei anna, selleks on hoiatustuled?Kahju, kurat. Kas pukseerimine neutraalis on ok kuni 15 km remonti?
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Ma ei tea kuidas 9-5 puhul, aga minu 9-3 passis on, et pukseerimine kuni 50 km/h kiirusega kuni 50 km kaugusele remonti.
9-5 tüüpilised äkilise koolemise põhjused on enamasti bensiinipump ja DI kassett.
9-5 tüüpilised äkilise koolemise põhjused on enamasti bensiinipump ja DI kassett.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Martinil on diisel ja see võib ära surra jumal teab mille pärast. Starter vast küpse kui isegi krokodega ei toimeta, samas selle krokodega jebimisega võid ka pumba aju ära küpsetada mis pole üldse odav lõbu...
9-5 puhul on Time For Service läbisõidu põhine.
9-5 puhul on Time For Service läbisõidu põhine.
Ill, kui auto sõidab, siis loodan endiselt läbi astuda ja ühe puhastuskuuri seejärel teha seest-väljast. Troostis tuvastati surnud starter. Homme vast keeratakse juppe külge ja siis näeb. Uus stater, tagumised amordid, tagaõõtsa puksid, sillaregull ja külmaaine. Jaanipäeva pikad sõidud tahaks ikka saabiga teha.
EDIT: kohe on siis kahe kuu jooksul umbes 1000 eurot ostuhinnale otsa tulnud. Kütusekulu võtsin ka täispaagimeetodil hinnata. U 600km Tallinnas ja lähivaldades joristades, 200+km maanteed. SID näitas 7,7, arvutuslikult 7,75l/100km. Raskem vajutamine krutib kohe numbrid üles, penskarimoodi aga hoiab kulu rohkem all. Mingi eriline öko just pole, üks paari aasta vanune diisel-BMW, mida saabi surres korraks kasutasin näitas Tallinna ja selle ümbruses sõidu peale 6.
EDIT: kohe on siis kahe kuu jooksul umbes 1000 eurot ostuhinnale otsa tulnud. Kütusekulu võtsin ka täispaagimeetodil hinnata. U 600km Tallinnas ja lähivaldades joristades, 200+km maanteed. SID näitas 7,7, arvutuslikult 7,75l/100km. Raskem vajutamine krutib kohe numbrid üles, penskarimoodi aga hoiab kulu rohkem all. Mingi eriline öko just pole, üks paari aasta vanune diisel-BMW, mida saabi surres korraks kasutasin näitas Tallinna ja selle ümbruses sõidu peale 6.
Jess. Saaaaaaabitame taas. Starter ja tagaamordid toimivad. Samas sirgelt mingist veidi teepinnast madalamal olevast kaevuluugist üle sõites nagu jõnksutab imelikult kõrvale või viskab endiselt tagaosa. Täiesti võimalik, et see on 17 tolline velg, mida mul varem pole olnud.
Kolm imelikku asja on praegu aga. Esiteks käib piduri vabastamise järel rooli taga vasakul kuskil iga kord mingi vaikne piuuuuuu. Teiseks kaebab SID endiselt madalat jahutusvedeliku taset, kuigi vedelik on normi pandud. Kolmandaks lõi põlema tulede üles-alla regulli hoiatustule.
Kolm imelikku asja on praegu aga. Esiteks käib piduri vabastamise järel rooli taga vasakul kuskil iga kord mingi vaikne piuuuuuu. Teiseks kaebab SID endiselt madalat jahutusvedeliku taset, kuigi vedelik on normi pandud. Kolmandaks lõi põlema tulede üles-alla regulli hoiatustule.
-
- Postitusi: 135
- Liitunud: E Okt 28, 2013 14:05
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 Vector, 2007, 1,9 TiD 129 Kw
Jess. Saaaaaaabitame taas. Starter ja tagaamordid toimivad. Samas sirgelt mingist veidi teepinnast madalamal olevast kaevuluugist üle sõites nagu jõnksutab imelikult kõrvale või viskab endiselt tagaosa. Täiesti võimalik, et see on 17 tolline velg, mida mul varem pole olnud.
Kolm imelikku asja on praegu aga. Esiteks käib piduri vabastamise järel rooli taga vasakul kuskil iga kord mingi vaikne piuuuuuu. Teiseks kaebab SID endiselt madalat jahutusvedeliku taset, kuigi vedelik on normi pandud. Kolmandaks lõi põlema tulede üles-alla regulli hoiatustule.
See viimane tähendab üldjuhul vaid üht - Sillatala küljes olev aut. tulede kõrgusregulaator lõpetas koostöö. Kas esimene või tagumine, selle pead välja selgitama. Kuid põhjus jälle Troosti külastada :)
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Tead, 17 " veljega veel enam-vähem sõita, mul talvel olid, nüüd suvel 18". asi esimesel päeval tundus päris jube ja harjumatu. Muidugi üks asi on sõita aukudega tänaval, teine asi siledal kurvilisel maanteel. Selliste madalate profiilidega rehvide puhul ei aita midagi, et saaks sujuvalt aukudest läbi.
rehv ju ei pehmenda pea üldse lööki. amorte võidki samuti vahetama jääda. amort on läbi siis kui õli või gaas on sealt välja voolanud ja amorditest seda näitab, muidu suht mõttetu vahetada neid.
pane 15" veljed ja 195/65 rehvid alla ja asi mõnus.
rehv ju ei pehmenda pea üldse lööki. amorte võidki samuti vahetama jääda. amort on läbi siis kui õli või gaas on sealt välja voolanud ja amorditest seda näitab, muidu suht mõttetu vahetada neid.
pane 15" veljed ja 195/65 rehvid alla ja asi mõnus.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
15 tolliga mõnus üle kõnnitee servade lasta, kui tee suletud, nt prügiauto põigiti tee peal ees on, jäävad veljed ka terveks. Endale sai auto valitud võimalikult lihtne, isegi konditsioneerist loobusin teadlikult, et poleks mingit jama sõitmist segamas. Inimese nahk higistab ja reguleerib kehatemperatuuri nii.
Jahut. vedeliku taseme andur asub paagi küljes ja vist peaks olema vahetatav ainult koos paagiga (vähemalt 9-3-l on nii).
Jahut. vedeliku taseme andur asub paagi küljes ja vist peaks olema vahetatav ainult koos paagiga (vähemalt 9-3-l on nii).
Jess. Saaaaaaabitame taas. Starter ja tagaamordid toimivad. Samas sirgelt mingist veidi teepinnast madalamal olevast kaevuluugist üle sõites nagu jõnksutab imelikult kõrvale või viskab endiselt tagaosa. Täiesti võimalik, et see on 17 tolline velg, mida mul varem pole olnud.
Kolm imelikku asja on praegu aga. Esiteks käib piduri vabastamise järel rooli taga vasakul kuskil iga kord mingi vaikne piuuuuuu. Teiseks kaebab SID endiselt madalat jahutusvedeliku taset, kuigi vedelik on normi pandud. Kolmandaks lõi põlema tulede üles-alla regulli hoiatustule.
See viimane tähendab üldjuhul vaid üht - Sillatala küljes olev aut. tulede kõrgusregulaator lõpetas koostöö. Kas esimene või tagumine, selle pead välja selgitama. Kuid põhjus jälle Troosti külastada :)
Ennem peaks ikka kindlaks tegema, et pirnid läbi pole.
Kolme kuu kulu:
SAAB 9-5, 2.2 TiD, 2003 a.
5.apr.14 ls autos 193777, ls tegelik 333333
Ostuhind 2720
esm. reg. ja numbrid 190,58
TÜV 28
IF kindlustus 6k 36,2
uus aku 56,31
tagumise esiõõtsa esimesed puksid, mootoriõli, õlifilter, õhufilter, kütusefilter, temperatuuri andur, tagumised amordid, õlivahetus, kaugtulepirnid, salongipirnid, salongi ja klaasipuhastuslapid, rehviparandus, uus starter + juppide külgepanek 566
uued rehvid + allapanek 330
konks + juhtmed ja parkimisandurite vaigistamise moodul 117
vaha, tagumise kojamehe kumm, autošampoon, tuuleklaasivedelik 12
KOKKU: 4056
Tallinn-Tartu nähtud SID-il kütusekuluks 5,6.
Hetkel mureks siis mootorituli ja kuni 3000ni pöörded, vast on tahmane EGR. Puudu külmaaine ja pikemat aega pagassis sõitev kütusefilter kah vaja külge panna. Augustiks tahaks liikurit, mis on korras ja igapäevaselt usaldusväärne.
SAAB 9-5, 2.2 TiD, 2003 a.
5.apr.14 ls autos 193777, ls tegelik 333333
Ostuhind 2720
esm. reg. ja numbrid 190,58
TÜV 28
IF kindlustus 6k 36,2
uus aku 56,31
tagumise esiõõtsa esimesed puksid, mootoriõli, õlifilter, õhufilter, kütusefilter, temperatuuri andur, tagumised amordid, õlivahetus, kaugtulepirnid, salongipirnid, salongi ja klaasipuhastuslapid, rehviparandus, uus starter + juppide külgepanek 566
uued rehvid + allapanek 330
konks + juhtmed ja parkimisandurite vaigistamise moodul 117
vaha, tagumise kojamehe kumm, autošampoon, tuuleklaasivedelik 12
KOKKU: 4056
Tallinn-Tartu nähtud SID-il kütusekuluks 5,6.
Hetkel mureks siis mootorituli ja kuni 3000ni pöörded, vast on tahmane EGR. Puudu külmaaine ja pikemat aega pagassis sõitev kütusefilter kah vaja külge panna. Augustiks tahaks liikurit, mis on korras ja igapäevaselt usaldusväärne.