Saab 9-5 Estate 2.3T automaat, 2005, spark

spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#1

N Mai 22, 2014 23:19

Taas siis, jälle, üks SAAB ostetud - naisele, sest talle see konkreetne auto miskipärast sobis :headbang:.
Tavaline kaltsu sisuga, automaat kastiga, taga on konks ja parkimis andurid:thumb:. ... ja silikoni hais salongis :freak:
Iisak vaatas üle ja remontis 2x, ketid mahlad pidurid ja sumps ... pool aastat peab nüüd makarone sööma :cool:
Äkki läheb õnneks ja (lähi) tulevikus peab ainult õli vahetamas käima ...







Lisatud failid
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#2

N Mai 22, 2014 23:28

Olen seda autot näinud Audaceris. Eemalt vaadates tundus täitsa ilus ja sile, lähemalt ei uurinud.
Muide.. Rootsi kunn olla ka öelnud, et peres peab vähemalt üks Saab olema. Olgu siis või naise oma, kui härrale endale ei kõlba :)
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2276
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#3

N Mai 22, 2014 23:35

Olen seda autot näinud Audaceris. Eemalt vaadates tundus täitsa ilus ja sile, lähemalt ei uurinud.
Muide.. Rootsi kunn olla ka öelnud, et peres peab vähemalt üks Saab olema. Olgu siis või naise oma, kui härrale endale ei kõlba :)

Vaata, kes räägib...:D
que
Postitusi: 1407
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#4

N Mai 22, 2014 23:36

Tundub, et alfa mehed liiguvad SAABI suunas tagasi :thumb:
mis sest et naisele :D

ps. pealkiri tahab vist natuke veel timmimist saada ;)
Everyday Regular SAAB guy!
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#5

R Aug 22, 2014 23:59

Vahepeal oli kala turvavöö piguti pistikuga, see sai Telliskivi tn. korda ...

Täna viskas miskipärast peale tankimist mootori märgi, armatuuris, põlema. Oli rahulik sõit Paidest Tallinnasse :) (igaksjuhuks sõitsin ise rahulikumalt)

Elu on huvitav :) eks Esmaspäev tuleb kuskile arvuti juurde minna. ... kapoti all oli S kujuline plastotstega voolik katki (25EUR+km)... süsteem sai lisaõhku.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1962
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#6

N Sept 04, 2014 15:10

Kas naine ikka teab, et sa nüüd ise tema autoga sõidad?:nono:
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#7

N Sept 04, 2014 20:53

Kas naine ikka teab, et sa nüüd ise tema autoga sõidad?:nono:

jaa .... mu enda oma ei sõida :)
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#8

N Nov 20, 2014 11:06

õlivahetus ja 173000km

Kõiksepealt läksin AutoINT-i polüuretaan pukse ostma
sai Wenerilt küsitud ka kehva käivituse kohta (kas on normaale, et käivitub 4 ... 5 pöörde pealt - kevadel sai uus aku) ta seletas ära, et starteri või juhtmega võib olla jama, siit ka põhus miks teinekord (tasub) valida kaugem koht remondiks ...

OK kuna õlivahetus ja talv tulekul, ning nagunii see tagasilla käitumine ei meeldinud viisin auto Ferdinandi juurde
1 õlivahetus
2 tagasilla pukside vahetus - see käis kõikse rohkem närvidele (ujuv tagaots) said siis uued silikoon puksid ja polüuretaanid - päris kõike ei vahetatud (auto keskel olevad jäid vanad) - ikka oli imelik tunne, ootame silla regulli ära ... siis selgub tõde.
3 pooltelje kaitse kumm
4 õlirõhu anduri vahelt ajas õli välja
5 starteriga on midagi - lõpuks sai kahest üks ja töötab nagu peab :notworthy:

Tööd edaspidiseks
karteri tuulutuse vahelt lekkis vähe – varuosi hetkel ei olnud
Auto mootoril oli ka lühike rihm ja mingi asi seal ka pinises vähe – ka see (lühikese rihma asendamine pikaga) jäi tulevikku
ning ka silla regull tuleb mujal teha.

Sõidan ära, lootsin, et nüüd on sillad tihedad TRK-sse aeg kirja (koht kus tasub Itaalia autodega remondis käija), et silla regull teha.
Krobelisel teel ja eriti vanalinnas, esisillas parmemal koliseb. Sillaregullis loksutame kangutame, õõtsa tagumine puks natuke liigub. OK jätame regulli ära. Otsustan, et viin Saabiantisse, saab puksid vahetatud ja sillaregulli tehtud.

Saabiantis lasen teha
1 pikk, 3 rullikuga rihm – "vaadake, mis seal toimub ja palju maksab", aga hoopis vahetati ära (no mis siis ikka, nagunii oleks last ära teha)
2 õõtsa suured puksid ja kolin mis seal esisillas on ... olen valmis, et tuleb maksta ~180€ - tegelikult ei olnud asi puksides, see raha läks siis rihma peale (vaatasin nüüd ka kevadise Audaceri arve pealt, et need vahetati kevadel)
3 piduriõli vahetus – huvitav, et seda ei tehta koos ketaste vahetusega (~320€ veel 10 juurde) kuigi sai nagu öeldud „kõik mahlad“– see avastati VM-is („märgi kampaania“ ajal), et piduriõlis on niiskust 4%
4 sillaregull
5 vaatavad ka karteri tuulutuse lekked üle – varuosi neil ei olnud, puhastati ja liimiti millegagi kokku, esialgu peab

Selgus ka kolina põhjus esisillas - üheltpoolt natuke lahtiste poolraami mutrites ... kevadine ketivahetus ja muu sinna juurde kuuluv andis tunda (lahti ei ununenud ainult roolilati küljes mingi mutter), kui tagumine ots jäigemaks muutus.
OK "<b>[Censored]</b> happens", ka mina eksin vahest ja lakun ise oma haavad ...

Mõtlen siin endamisi, kas kevadel oli ikka aku vahetus tarvilik (100€), sest pärast aku vahetust käivitus sama sitalt :) ... põhus tegelikult starteris.
Ja kui palju mõjutab juhitavust pisut lahtine poolraam ... remondid ühte aga tegelik põhjus on mujal.:freak:
Aegajalt oli kolin ka vahepeal, aga see arvati olevat esi amortide ülemised puksid/laagrid või kuidas iganes nende nimi on.
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#9

T Jaan 06, 2015 9:20

Kas 9-5 ongi rehvirõhu suhtes tundlik?

Ladusin enne jõule kauba ja lapsed ... otsustasin, et lasen ka rehvidesse õhku juurde, kuna teadsin, et tagumistest vähe lekib.
rehvides rõhku Ees 2,2 - taga ~1,6 või vähem - aga sõitis OK-lt
Statoilis lasin siis ette 2,2 ja taha 2,2 - taguots ujus
Lasin tagumistel rehvidel rõhud 2,0 peale - ette jäi 2,2 - ikka taguots ujus.
Tagasi Statoilis mõtlesin , et proovin - ette 2,4 ja taha 2,2 ja ei mingit jama.
Statoili ja "kodune" monomeeter näitasid samu numbreid.
vvs
Pealik
Postitusi: 4255
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#10

T Jaan 06, 2015 10:10

Üldiselt tahabki see Saab korralikku rõhku rehvidesse :)

Mis rehvimõõtu kasutad?
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#11

T Jaan 06, 2015 12:20

praegu Good Year-i lamell 195/65 R15
laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#12

T Mär 17, 2015 14:09

Natuke nalja ka naabrimehe teemasse:
Pilt
Naine oli mul algul segaduses, millisesse istuda :)

spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#13

K Apr 01, 2015 15:08

Tänane üllatus

Tahhomeetri seier kalibreeris oma NULLI 5000 rpm-i juurde
naljakas on vaadata tühikäiku 6000 pöörde juures ja seda, et seier suudab näidata ka otse alla :head:

mis "kamm" võib olla ...
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#14

K Apr 01, 2015 16:22

tulles tagasi kaugema kogemuse juurde, siis kas seda postituse sisu on "keegi teine" mudinud?

Selgus ka kolina põhjus esisillas - üheltpoolt natuke lahtiste poolraami mutrites ... kevadine ketivahetus ja muu sinna juurde kuuluv andis tunda (lahti ei ununenud ainult roolilati küljes mingi mutter), kui tagumine ots jäigemaks muutus.
OK "<b>[Censored]</b> happens", ka mina eksin vahest ja lakun ise oma haavad ...
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#15

K Apr 01, 2015 16:39

Japp. Foorumi soft mudib.

Kirjuta S ja H ja I ja T kokku ja vaata mis saab.

terv, teager
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#16

K Apr 01, 2015 16:41

tulles tagasi kaugema kogemuse juurde, siis kas seda postituse sisu on "keegi teine" mudinud?

Selgus ka kolina põhjus esisillas - üheltpoolt natuke lahtiste poolraami mutrites ... kevadine ketivahetus ja muu sinna juurde kuuluv andis tunda (lahti ei ununenud ainult roolilati küljes mingi mutter), kui tagumine ots jäigemaks muutus.
OK "<b>[Censored]</b> happens", ka mina eksin vahest ja lakun ise oma haavad ...


Kas sa mõtled seda <b>[Censored]</b> kirja - siis foorum teeb seda automaatselt
Just proovisin seda roppu sõna uuesti kirjutada :)
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#17

K Apr 01, 2015 20:33

Tänane üllatus

Tahhomeetri seier kalibreeris oma NULLI 5000 rpm-i juurde
naljakas on vaadata tühikäiku 6000 pöörde juures ja seda, et seier suudab näidata ka otse alla :head:

mis "kamm" võib olla ...


õhtul oli seis selline ... ainus, mis, vist, õieti töötab on spido
turbos on räme ülerõhk, enne käivitamist, on pöördeid 3750, vesi on normaalsel temperatuuril, kütust jääb käivitades pisut vähemaks :)
Pilt
vvs
Pealik
Postitusi: 4255
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#18

K Apr 01, 2015 21:45

Justkui esimene aprill :mad:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#19

N Apr 02, 2015 17:59

Trionic tegi seierid korda - õnneks seekord pääses suuremast jamast
Piisas akujuhtme maha võtmisest, mõneks ajaks. Vist oli mingit ülepinget saanud vms.

Hommikul sai üritatud sama asjaga Saabiantist abi saada, aga neil nii kiire, isegi autot ei lubatud hoovi jätta, et vabal hetkel korra arvuti järgi ühendada ...
Mis seal ikka abi saab ka mujalt :cool:.
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#20

K Apr 22, 2015 8:38

Velgede seisukord oli nii ja naa ... kas osta teised või värvida enda omad üle ...
Seekord sai enda veljed mustaks ( tegelikult on toonipoolest tumehallid) värvitud RAL 9004 Signalschwarz
ja alla läksid rehvid - Barum Bravuris 3. Esimene mulje on kummalime kumin, isegi linna kiirusel 72dB, võrreldes Good-Year lamellidega 67dB (müra tase on tootja andmete järgi)
eks tuleb harjuda ...:cool:




Lisatud failid
que
Postitusi: 1407
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#21

K Apr 22, 2015 11:29

Värvisid ise või lasid kuskil värvida? Kenad ;)
Everyday Regular SAAB guy!
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#22

K Apr 22, 2015 13:31

Värvisid ise või lasid kuskil värvida? Kenad ;)

liivaprits + pulbervärv (nii tuli odavam) ja 150raha http://www.amr.ee/
kuskil teemas rantto soovitas seda ettevõtet.
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#23

K Juul 22, 2015 9:37

läbisõit ~185000 ja sai Saabiantis õli ning filtreid ~170€ eest vahetatud.
selgus ka mootori väikese õlilekke põhjus - õli väljalaksmise mutri all olev seib olla vigane olnud ...

üritame tegeleda tagaklaasi vahetuse ... ehk õnnestub siis ka klaasid ära toonida.
ja mõningaste rooste probleemidega ...
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#24

E Dets 07, 2015 20:13

võtame siis aasta kokku

kevad
~170 õlivahetus ja filter ning salongifilter
150 velgede värvimine
~360 uued suverehvid koos alla panekuga
~10 kojamehed ette

20 jama spidokaga ja di veateadete kustutamine

oktoober
320 + 20 uus DI + vahetamine ja veateadete vaatamine ja kustutamine

november
222,12 püsikiirusliigendi vahetus parmal ja püsikiirusliigendi kaitsekummi vahetus vasakul + boonusena väga kinni keeratud mutrid :)
20 ilukilbid

detsember
135 radiaator
181,48 radiaatori vahetus ja jahutuse vee By-pass koos vahetusega, niig mõned vedelikud juurde

k....i suur summa keris ette ...
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#25

E Dets 14, 2015 9:22

krt. eile sai suure aurupilve saatel teeäärde jäädud ...
lähiajal paistab kas andis saba
- 1,5 nädalat vana radikas
- lõdvik
- kinnitusklamber
- inimfaktor ...
Vasta