Saab 9-5 Estate 2.3T automaat, 2005, spark
Taas siis, jälle, üks SAAB ostetud - naisele, sest talle see konkreetne auto miskipärast sobis :headbang:.
Tavaline kaltsu sisuga, automaat kastiga, taga on konks ja parkimis andurid:thumb:. ... ja silikoni hais salongis :freak:
Iisak vaatas üle ja remontis 2x, ketid mahlad pidurid ja sumps ... pool aastat peab nüüd makarone sööma :cool:
Äkki läheb õnneks ja (lähi) tulevikus peab ainult õli vahetamas käima ...
Tavaline kaltsu sisuga, automaat kastiga, taga on konks ja parkimis andurid:thumb:. ... ja silikoni hais salongis :freak:
Iisak vaatas üle ja remontis 2x, ketid mahlad pidurid ja sumps ... pool aastat peab nüüd makarone sööma :cool:
Äkki läheb õnneks ja (lähi) tulevikus peab ainult õli vahetamas käima ...
Olen seda autot näinud Audaceris. Eemalt vaadates tundus täitsa ilus ja sile, lähemalt ei uurinud.
Muide.. Rootsi kunn olla ka öelnud, et peres peab vähemalt üks Saab olema. Olgu siis või naise oma, kui härrale endale ei kõlba :)
Muide.. Rootsi kunn olla ka öelnud, et peres peab vähemalt üks Saab olema. Olgu siis või naise oma, kui härrale endale ei kõlba :)
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2279
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Olen seda autot näinud Audaceris. Eemalt vaadates tundus täitsa ilus ja sile, lähemalt ei uurinud.
Muide.. Rootsi kunn olla ka öelnud, et peres peab vähemalt üks Saab olema. Olgu siis või naise oma, kui härrale endale ei kõlba :)
Vaata, kes räägib...:D
Vahepeal oli kala turvavöö piguti pistikuga, see sai Telliskivi tn. korda ...
Täna viskas miskipärast peale tankimist mootori märgi, armatuuris, põlema. Oli rahulik sõit Paidest Tallinnasse (igaksjuhuks sõitsin ise rahulikumalt)
Elu on huvitav eks Esmaspäev tuleb kuskile arvuti juurde minna. ... kapoti all oli S kujuline plastotstega voolik katki (25EUR+km)... süsteem sai lisaõhku.
Täna viskas miskipärast peale tankimist mootori märgi, armatuuris, põlema. Oli rahulik sõit Paidest Tallinnasse (igaksjuhuks sõitsin ise rahulikumalt)
Elu on huvitav eks Esmaspäev tuleb kuskile arvuti juurde minna. ... kapoti all oli S kujuline plastotstega voolik katki (25EUR+km)... süsteem sai lisaõhku.
õlivahetus ja 173000km
Kõiksepealt läksin AutoINT-i polüuretaan pukse ostma
sai Wenerilt küsitud ka kehva käivituse kohta (kas on normaale, et käivitub 4 ... 5 pöörde pealt - kevadel sai uus aku) ta seletas ära, et starteri või juhtmega võib olla jama, siit ka põhus miks teinekord (tasub) valida kaugem koht remondiks ...
OK kuna õlivahetus ja talv tulekul, ning nagunii see tagasilla käitumine ei meeldinud viisin auto Ferdinandi juurde
1 õlivahetus
2 tagasilla pukside vahetus - see käis kõikse rohkem närvidele (ujuv tagaots) said siis uued silikoon puksid ja polüuretaanid - päris kõike ei vahetatud (auto keskel olevad jäid vanad) - ikka oli imelik tunne, ootame silla regulli ära ... siis selgub tõde.
3 pooltelje kaitse kumm
4 õlirõhu anduri vahelt ajas õli välja
5 starteriga on midagi - lõpuks sai kahest üks ja töötab nagu peab :notworthy:
Tööd edaspidiseks
karteri tuulutuse vahelt lekkis vähe – varuosi hetkel ei olnud
Auto mootoril oli ka lühike rihm ja mingi asi seal ka pinises vähe – ka see (lühikese rihma asendamine pikaga) jäi tulevikku
ning ka silla regull tuleb mujal teha.
Sõidan ära, lootsin, et nüüd on sillad tihedad TRK-sse aeg kirja (koht kus tasub Itaalia autodega remondis käija), et silla regull teha.
Krobelisel teel ja eriti vanalinnas, esisillas parmemal koliseb. Sillaregullis loksutame kangutame, õõtsa tagumine puks natuke liigub. OK jätame regulli ära. Otsustan, et viin Saabiantisse, saab puksid vahetatud ja sillaregulli tehtud.
Saabiantis lasen teha
1 pikk, 3 rullikuga rihm – "vaadake, mis seal toimub ja palju maksab", aga hoopis vahetati ära (no mis siis ikka, nagunii oleks last ära teha)
2 õõtsa suured puksid ja kolin mis seal esisillas on ... olen valmis, et tuleb maksta ~180€ - tegelikult ei olnud asi puksides, see raha läks siis rihma peale (vaatasin nüüd ka kevadise Audaceri arve pealt, et need vahetati kevadel)
3 piduriõli vahetus – huvitav, et seda ei tehta koos ketaste vahetusega (~320€ veel 10 juurde) kuigi sai nagu öeldud „kõik mahlad“– see avastati VM-is („märgi kampaania“ ajal), et piduriõlis on niiskust 4%
4 sillaregull
5 vaatavad ka karteri tuulutuse lekked üle – varuosi neil ei olnud, puhastati ja liimiti millegagi kokku, esialgu peab
Selgus ka kolina põhjus esisillas - üheltpoolt natuke lahtiste poolraami mutrites ... kevadine ketivahetus ja muu sinna juurde kuuluv andis tunda (lahti ei ununenud ainult roolilati küljes mingi mutter), kui tagumine ots jäigemaks muutus.
OK "<b>[Censored]</b> happens", ka mina eksin vahest ja lakun ise oma haavad ...
Mõtlen siin endamisi, kas kevadel oli ikka aku vahetus tarvilik (100€), sest pärast aku vahetust käivitus sama sitalt ... põhus tegelikult starteris.
Ja kui palju mõjutab juhitavust pisut lahtine poolraam ... remondid ühte aga tegelik põhjus on mujal.:freak:
Aegajalt oli kolin ka vahepeal, aga see arvati olevat esi amortide ülemised puksid/laagrid või kuidas iganes nende nimi on.
Kõiksepealt läksin AutoINT-i polüuretaan pukse ostma
sai Wenerilt küsitud ka kehva käivituse kohta (kas on normaale, et käivitub 4 ... 5 pöörde pealt - kevadel sai uus aku) ta seletas ära, et starteri või juhtmega võib olla jama, siit ka põhus miks teinekord (tasub) valida kaugem koht remondiks ...
OK kuna õlivahetus ja talv tulekul, ning nagunii see tagasilla käitumine ei meeldinud viisin auto Ferdinandi juurde
1 õlivahetus
2 tagasilla pukside vahetus - see käis kõikse rohkem närvidele (ujuv tagaots) said siis uued silikoon puksid ja polüuretaanid - päris kõike ei vahetatud (auto keskel olevad jäid vanad) - ikka oli imelik tunne, ootame silla regulli ära ... siis selgub tõde.
3 pooltelje kaitse kumm
4 õlirõhu anduri vahelt ajas õli välja
5 starteriga on midagi - lõpuks sai kahest üks ja töötab nagu peab :notworthy:
Tööd edaspidiseks
karteri tuulutuse vahelt lekkis vähe – varuosi hetkel ei olnud
Auto mootoril oli ka lühike rihm ja mingi asi seal ka pinises vähe – ka see (lühikese rihma asendamine pikaga) jäi tulevikku
ning ka silla regull tuleb mujal teha.
Sõidan ära, lootsin, et nüüd on sillad tihedad TRK-sse aeg kirja (koht kus tasub Itaalia autodega remondis käija), et silla regull teha.
Krobelisel teel ja eriti vanalinnas, esisillas parmemal koliseb. Sillaregullis loksutame kangutame, õõtsa tagumine puks natuke liigub. OK jätame regulli ära. Otsustan, et viin Saabiantisse, saab puksid vahetatud ja sillaregulli tehtud.
Saabiantis lasen teha
1 pikk, 3 rullikuga rihm – "vaadake, mis seal toimub ja palju maksab", aga hoopis vahetati ära (no mis siis ikka, nagunii oleks last ära teha)
2 õõtsa suured puksid ja kolin mis seal esisillas on ... olen valmis, et tuleb maksta ~180€ - tegelikult ei olnud asi puksides, see raha läks siis rihma peale (vaatasin nüüd ka kevadise Audaceri arve pealt, et need vahetati kevadel)
3 piduriõli vahetus – huvitav, et seda ei tehta koos ketaste vahetusega (~320€ veel 10 juurde) kuigi sai nagu öeldud „kõik mahlad“– see avastati VM-is („märgi kampaania“ ajal), et piduriõlis on niiskust 4%
4 sillaregull
5 vaatavad ka karteri tuulutuse lekked üle – varuosi neil ei olnud, puhastati ja liimiti millegagi kokku, esialgu peab
Selgus ka kolina põhjus esisillas - üheltpoolt natuke lahtiste poolraami mutrites ... kevadine ketivahetus ja muu sinna juurde kuuluv andis tunda (lahti ei ununenud ainult roolilati küljes mingi mutter), kui tagumine ots jäigemaks muutus.
OK "<b>[Censored]</b> happens", ka mina eksin vahest ja lakun ise oma haavad ...
Mõtlen siin endamisi, kas kevadel oli ikka aku vahetus tarvilik (100€), sest pärast aku vahetust käivitus sama sitalt ... põhus tegelikult starteris.
Ja kui palju mõjutab juhitavust pisut lahtine poolraam ... remondid ühte aga tegelik põhjus on mujal.:freak:
Aegajalt oli kolin ka vahepeal, aga see arvati olevat esi amortide ülemised puksid/laagrid või kuidas iganes nende nimi on.
Kas 9-5 ongi rehvirõhu suhtes tundlik?
Ladusin enne jõule kauba ja lapsed ... otsustasin, et lasen ka rehvidesse õhku juurde, kuna teadsin, et tagumistest vähe lekib.
rehvides rõhku Ees 2,2 - taga ~1,6 või vähem - aga sõitis OK-lt
Statoilis lasin siis ette 2,2 ja taha 2,2 - taguots ujus
Lasin tagumistel rehvidel rõhud 2,0 peale - ette jäi 2,2 - ikka taguots ujus.
Tagasi Statoilis mõtlesin , et proovin - ette 2,4 ja taha 2,2 ja ei mingit jama.
Statoili ja "kodune" monomeeter näitasid samu numbreid.
Ladusin enne jõule kauba ja lapsed ... otsustasin, et lasen ka rehvidesse õhku juurde, kuna teadsin, et tagumistest vähe lekib.
rehvides rõhku Ees 2,2 - taga ~1,6 või vähem - aga sõitis OK-lt
Statoilis lasin siis ette 2,2 ja taha 2,2 - taguots ujus
Lasin tagumistel rehvidel rõhud 2,0 peale - ette jäi 2,2 - ikka taguots ujus.
Tagasi Statoilis mõtlesin , et proovin - ette 2,4 ja taha 2,2 ja ei mingit jama.
Statoili ja "kodune" monomeeter näitasid samu numbreid.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
tulles tagasi kaugema kogemuse juurde, siis kas seda postituse sisu on "keegi teine" mudinud?
Selgus ka kolina põhjus esisillas - üheltpoolt natuke lahtiste poolraami mutrites ... kevadine ketivahetus ja muu sinna juurde kuuluv andis tunda (lahti ei ununenud ainult roolilati küljes mingi mutter), kui tagumine ots jäigemaks muutus.
OK "<b>[Censored]</b> happens", ka mina eksin vahest ja lakun ise oma haavad ...
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
tulles tagasi kaugema kogemuse juurde, siis kas seda postituse sisu on "keegi teine" mudinud?
Selgus ka kolina põhjus esisillas - üheltpoolt natuke lahtiste poolraami mutrites ... kevadine ketivahetus ja muu sinna juurde kuuluv andis tunda (lahti ei ununenud ainult roolilati küljes mingi mutter), kui tagumine ots jäigemaks muutus.
OK "<b>[Censored]</b> happens", ka mina eksin vahest ja lakun ise oma haavad ...
Kas sa mõtled seda <b>[Censored]</b> kirja - siis foorum teeb seda automaatselt
Just proovisin seda roppu sõna uuesti kirjutada :)
Tänane üllatus
Tahhomeetri seier kalibreeris oma NULLI 5000 rpm-i juurde
naljakas on vaadata tühikäiku 6000 pöörde juures ja seda, et seier suudab näidata ka otse alla :head:
mis "kamm" võib olla ...
õhtul oli seis selline ... ainus, mis, vist, õieti töötab on spido
turbos on räme ülerõhk, enne käivitamist, on pöördeid 3750, vesi on normaalsel temperatuuril, kütust jääb käivitades pisut vähemaks :)
Trionic tegi seierid korda - õnneks seekord pääses suuremast jamast
Piisas akujuhtme maha võtmisest, mõneks ajaks. Vist oli mingit ülepinget saanud vms.
Hommikul sai üritatud sama asjaga Saabiantist abi saada, aga neil nii kiire, isegi autot ei lubatud hoovi jätta, et vabal hetkel korra arvuti järgi ühendada ...
Mis seal ikka abi saab ka mujalt :cool:.
Piisas akujuhtme maha võtmisest, mõneks ajaks. Vist oli mingit ülepinget saanud vms.
Hommikul sai üritatud sama asjaga Saabiantist abi saada, aga neil nii kiire, isegi autot ei lubatud hoovi jätta, et vabal hetkel korra arvuti järgi ühendada ...
Mis seal ikka abi saab ka mujalt :cool:.
Velgede seisukord oli nii ja naa ... kas osta teised või värvida enda omad üle ...
Seekord sai enda veljed mustaks ( tegelikult on toonipoolest tumehallid) värvitud RAL 9004 Signalschwarz
ja alla läksid rehvid - Barum Bravuris 3. Esimene mulje on kummalime kumin, isegi linna kiirusel 72dB, võrreldes Good-Year lamellidega 67dB (müra tase on tootja andmete järgi)
eks tuleb harjuda ...:cool:
Seekord sai enda veljed mustaks ( tegelikult on toonipoolest tumehallid) värvitud RAL 9004 Signalschwarz
ja alla läksid rehvid - Barum Bravuris 3. Esimene mulje on kummalime kumin, isegi linna kiirusel 72dB, võrreldes Good-Year lamellidega 67dB (müra tase on tootja andmete järgi)
eks tuleb harjuda ...:cool:
läbisõit ~185000 ja sai Saabiantis õli ning filtreid ~170€ eest vahetatud.
selgus ka mootori väikese õlilekke põhjus - õli väljalaksmise mutri all olev seib olla vigane olnud ...
üritame tegeleda tagaklaasi vahetuse ... ehk õnnestub siis ka klaasid ära toonida.
ja mõningaste rooste probleemidega ...
selgus ka mootori väikese õlilekke põhjus - õli väljalaksmise mutri all olev seib olla vigane olnud ...
üritame tegeleda tagaklaasi vahetuse ... ehk õnnestub siis ka klaasid ära toonida.
ja mõningaste rooste probleemidega ...
võtame siis aasta kokku
kevad
~170 õlivahetus ja filter ning salongifilter
150 velgede värvimine
~360 uued suverehvid koos alla panekuga
~10 kojamehed ette
20 jama spidokaga ja di veateadete kustutamine
oktoober
320 + 20 uus DI + vahetamine ja veateadete vaatamine ja kustutamine
november
222,12 püsikiirusliigendi vahetus parmal ja püsikiirusliigendi kaitsekummi vahetus vasakul + boonusena väga kinni keeratud mutrid :)
20 ilukilbid
detsember
135 radiaator
181,48 radiaatori vahetus ja jahutuse vee By-pass koos vahetusega, niig mõned vedelikud juurde
k....i suur summa keris ette ...
kevad
~170 õlivahetus ja filter ning salongifilter
150 velgede värvimine
~360 uued suverehvid koos alla panekuga
~10 kojamehed ette
20 jama spidokaga ja di veateadete kustutamine
oktoober
320 + 20 uus DI + vahetamine ja veateadete vaatamine ja kustutamine
november
222,12 püsikiirusliigendi vahetus parmal ja püsikiirusliigendi kaitsekummi vahetus vasakul + boonusena väga kinni keeratud mutrid :)
20 ilukilbid
detsember
135 radiaator
181,48 radiaatori vahetus ja jahutuse vee By-pass koos vahetusega, niig mõned vedelikud juurde
k....i suur summa keris ette ...