Saab 9-5 2.0t, 141kW, 1999, Airon

Vasta
Airon
Postitusi: 71
Liitunud: E Veebr 03, 2014 19:58
Asukoht:
Auto:

#1

N Juul 03, 2014 12:50

Tervitus,

Teen ka siis teema enda Saabikese kohta. Masin sai muretsetud eelmise aasta Septembris. (110kw, 2.0t, bens+gaas)

Põhjuseid oli siis kaks

1. Kui 97 aastal Saab 9-5 välja tuli ja seda esimest korda väikese poisina kuskilt autoajakirjast nägin siis armusin sellesse ja seega sai teoks tehtud lapsepõlve unistus. Läks vist veidi paremini kui naabripoisil, kelle unistuseks Viper oli :D

2. Gaasiseade - Mingil imelikul põhjusel alternatiivenergiad on samuti lapsest saati huvi pakkunud ning gaasiseade oli minu jaoks ainuõige valik.

Nüüd masinast endast ka ls oli ostes ~300k kandis, mis oli julgustav sest tundus, et heaperemehelik omanik on kõik suuremad tööd pidanud juba selleks hetkeks ära tegema. Kuid nii ei läinud ja autoga sai liigeldud kuni detsembrini. Siis jõudsime targemate nõuga järelduseni, et plokikaane tihend (ja kui ka mitte kaan) on otsakorral ning edasi kulgemine ei ole soovituslik. Siis masin jäi seisma kuna teine vahend liikemiseks oli võtta ning ise raha kriisi ajal sai müümisele mõeldud millest õnneks/kahjuks elukaaslane viimasel hetkel ümberrääkis. Pigem vist õnneks, sest teiste autodega on sõita nagu vaataks õhtu otsa õllekastil telerit :D Saab on ikkagi diivan :)

Tänaseks päevaks on siis masin leidnud tee garaaži ning kuna ma ise (veel) suurem asi õlinäpp ei ole siis masin on lahtivõetud sõbra töökojas. Esialgse plaani järgi pidid vahetusse minema plokikaane tihend, kaan ise lihvimisse ja survestamisse, õlid / filtrid ja kui on tarvis siis ka kett. Tänaseks on selgunud, et eelmine omanik on midagi seal teha lasknud, polte on sisse murtud, midagi on vahetatud mingi hetk ja midagi on tegemata jäetud. Ühesõnaga ülep... tehtud asi, et liiguks mõniaeg ja siis müüki. Täna teame, et ketivahetus on tarvilik, lisaks lähevad vahetusse klapisääretihendid ja kolvirõngad ning eks näha kas alumisest otsast ka veel midagi välja tuleb - ehk lõpptulemus peaks olema täielik kap. remont ja uuele hingusele aitamine.

Huvitava asjana tuli välja, et turbo komplekt pidi olema Aero oma peal :O

Aga seal veel plaanitavad tööd ei lõppe. Kui kapoti alune korras siis on teada olevalt vaja teha veel

* Vahetada tagusillapuksid - rattad on vajunud lääpa
* Spidomeetri valgustus tuleb korda teha
* Muidugi kompuutri ekraan, mis on vist iga 9-5 tegemise rõõm
* Rooli funktsiooninuppude komplekt läheb vahetusse (vahepeal töötab vahepeal mitte)
* Suur gaasibaloon vahetada välja väiksema balooni ja rehviparandusvahu vastu
* Ennem talve pisikesed rooste täpid eemaldada

Ja peakski olema masin mis peab teenima mind järgmised ~3 aastat :D

Viimane pilt ka Saabsterist
Pilt
Airon
Postitusi: 71
Liitunud: E Veebr 03, 2014 19:58
Asukoht:
Auto:

#2

L Aug 09, 2014 4:36

Nädala alguses sai hoopis uus 9-5 ostetud. 141kw, 2.0t. Muidu kõik peale el'istmete sama ja Harman Kardoni heli on sama. Väidetavalt sõitnud 220k ja toodud on ta kunagi arvatavasti Ropka Autopoe poolt Itaaliast. Meie käisime järel Rakveres ning üleeelmine omanik oli naisterahavs Narvast. Sai kohe alguses korralikult arstimist. Ostes kohe läks peale mootori soojenemist põlema õlikanku, komnurk ja check engine. Seda me teadsime juba eelmise omaniku jutust, et tühikäigul võis sellist asja esineda kuid meil tekkis maanteel püsikaga sõites. Lahti võttes selgus, et õlipumba andur ei olunud ühendatudki (või kui oli siis piduselt ja kukkus koheselt ära). Panime "uue" õlipumba ja alguses tundus nagu, et jäi pidama. Kuid täna Tallinnast tulles Mäos peale sirutust läks check engine põlema. Auto käitub normaalselt kuid õlirõhk tühikäigul on 1at. Teisisõnu kuskilt ikka lekib. Üritan homme selle rattakoopa ära pesta, et näha kas tuleb pumba juurest või mitte. On ideid mida võiks kontrollida? Said õlid/filtrid, tagasilla esimesed puksid ja hürdotõukurid vahetatud (lihtsalt kuna korralikumad olid võtta) ning ootab keti vahetust, roolivõimu pumba (siriseb nagu elektrilinnuke) ja muude kuluosade vahetust. Positiivse poole pealt on minek asisem kui eelmisel kunagi oli (ikkagi 31kw rohkem) ja kere on tiptop korras. Tagumised koopa ääred vajavad tegemist nagu ikka - juhipoolsele on eelmine omanik üritanud ise pahtliplaastrit peale laduda. Peaks mainima, et mitte eriti õnnestunult :D Põhja all vaadates on pisikese rooste täpp vaid ühe summuti kinnituse juures. Ühe sõnaga on see korralikum kui eelmine ja edasi läheb see kap.remonti - õnneks ei oldud vanaga kuskile veel jõutud ning esialgse plaani järgi jääb toorikuks. Gaasi viskame ka ümber. Kaks "hea kvaliteediga" pilti kah siis .


Pilt
Pilt
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#3

L Aug 09, 2014 9:11

Teisel pildil tehakse selfit või :D
Airon
Postitusi: 71
Liitunud: E Veebr 03, 2014 19:58
Asukoht:
Auto:

#4

L Aug 09, 2014 14:27

Tädipoja ja naise enekas jah. Getter Jaani ei tahtnud pildile tulla :D
Airon
Postitusi: 71
Liitunud: E Veebr 03, 2014 19:58
Asukoht:
Auto:

#5

N Aug 14, 2014 10:13

Getter Jaani põrutas ringi vist Honda F-Rv'ga. E38 on mul tädipoja laev :)

Aga mina tegin natukene hooldustöid auto juures. Esitulede pirnide ring sai välja vahetatud - kuna vanale sai sügisel uus ring ostetud siis kiskusin vanalt maha. Avastasin üleeile, et rooste poiss hakkab luugi juurest piiluma. Läksin kaesin siis teise luuki ja otsus oli selge. Viskasin pagasinikuluugid ümber. Imelikul kombel lõpetas töölepingu kogu selle pulli peale juhipoolne esitiiva suunatuli - vist tundis puudutatuna, et teda ei vahetatud :D :D

Pilt kah:

Pilt

PS! Saabi disainerid on pagasnikuluugi disainiga ikka meeletult vaeva näinud, sest ilma nägi välja külgvaates sama hea kui Dacia :D
Airon
Postitusi: 71
Liitunud: E Veebr 03, 2014 19:58
Asukoht:
Auto:

#6

N Aug 21, 2014 11:13

Üleeile andis siis minu roolivõimupump lõplikult saba. Õhtul peale tööd sai siis garaaži sõidetud ja ~3h hiljem oli korralikum pump peal. Õlid sisse ja asi tundus peaaegu, et vinks-vonks. Juhitavus läks paremaks-täpsemaks undamine jäi vaiksemaks. Järgmise päeva hommikul avastasin, et suurem osa õlist on siiski jalutama läinud. Kuna oli tarvis kiire ots Võrus ära käia siis pingutasime voolikud üle ja uus õli sisse. Võrust tagasi tulles oli jälle liiter märjukest kadunud ning asi pritsis nii hullult, et auto võttis kapoti alt lausa leegi ülesse. Õnneks kustus kiiremini kui meie kustutini jõudsime ja maha ei põlenud. Enam käima panna ei julgenud ja vedasime nööri otsas garaaži.

Kuna järgmisest nädalast puhkus siis tõstame mootori täielikult maha ning otsime roolivõimu lekke ülesse. Arvatavasti kuskilt peale pumpa umbes. Kõik voolikud mis vähegi vahtetatavad vahetame ära. Gaasiseadme tõstame peale. Paneme arvatavasti tutika õlianduri, sest teise ringi oma ei hakanud signaali andma. Ketikomplekt ja õhufilter läheb uus, esisilla pukside ring, uued amorid ette, väljalase läheb vahetusse kogu pikkuses ja käigukasti õli läheb ka vahetusse. Kui kogu selle pulli juures aega ülejääb (loe: kapoti alune saab pidama) siis lööb läikima ja teeb kapotialuse ilusaks.

Edit:// Ahjaa, edevusest on vahetatud vahepeal esimene embleem ja küljepeale said ka uhked kirjad.


Pilt
Soovige siis edukat puhkust ja külma närvi naisele :D
Airon
Postitusi: 71
Liitunud: E Veebr 03, 2014 19:58
Asukoht:
Auto:

#7

E Juun 15, 2015 11:24

Nüüd siis kolmanda Saabi omanik, Saab 9-5 Hall nagu ikka mootoriks Isuzu 3.0TDi 130kw :D
Kere jube läbi, mootris ka miskit lahti, aga kõigi eelduste kohaselt peaks asja saama mootorist.
Ja 110kw keredetaile on maa ja ilm :D
Kui kellegil on pakkude uuema tüübi nina halli siis võib märki anda :D
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1970
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#8

E Juun 15, 2015 12:20

Iga aasta uus Saab? :D
Airon
Postitusi: 71
Liitunud: E Veebr 03, 2014 19:58
Asukoht:
Auto:

#9

E Juun 15, 2015 23:31

Tuleb nii välja, kõik on alles veel 110kw'st sai varuosade auto :D
Vasta