Saab 9-5 Aero Estate, MY04, Pootsman

Vasta
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#1

N Okt 02, 2014 13:50

Sa nagu mina, ostab ühe mudeli, müüb maha, ostab kohe sama jälle uuesti :)
Sent from my Monte Carlo using B236
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#2

N Okt 02, 2014 14:10

Sa nagu mina, ostab ühe mudeli, müüb maha, ostab kohe sama jälle uuesti :)

+1.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#3

N Okt 02, 2014 14:46

mugavustsoonis on ju hea olla - ei pea töölt nädalat vabaks võtma, et foorumist üles otsida uue mudeli/margi vead ja head. :head:

Naine helistas ja ütles, et kojamehed hakkasid ise tööle. Vihmasensor ehmatas ta ära esimese hooga :D
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#4

K Okt 08, 2014 16:02

Automaatkäigukasti õlivahetus - Linnalegende liigub selle teema ümber umbes must miljon. Valikud:

1) Lasta teha dünaamiline õlivahetus - samas Volvo omanikud väidavad, et nad on peale läbipesu just lahti saanud oma käigukastidest ja suundunud Lätti remonti. Dünaamiline õlivahetus ilma läbipesuta teha?!


2) Teha ise - ostaks 12L õli, kolm-korda läbi lasta õli ja kõik. LINK
vvs
Pealik
Postitusi: 4255
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#5

K Okt 08, 2014 16:30

Ma enda autol lasin (teha) nii, et vana õli välja, uus sisse. Peale seda läks käiguvahetus sujuvamaks ja sõidan siiani (ca. 4 aastat juba) probleemivabalt :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#6

K Okt 08, 2014 17:21


Tuvastatud miinused
...
- kummist jalamatid puuduvad


6 aasta eest 9-5 ostes tuvastasin ka selle miinuse, olles sinnamaani regulaarselt vett välja kallanud NG900 kummimattidest. Peagi selgus, et tekstiilmatid on paremad kui kumm - viisakad, ei nihku jala all, loike ei teki, kallamise võib unustada :thumb:. Ma ei tea kuhu see niiskus sealt kaob. Kliima kaudu asfaldile ilmselt.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#7

K Okt 08, 2014 22:26

Ilus masin, muretut lendu!
Link kasti õli vahetamisest on ilus, peale teist ma sõidaks vähemalt kuu kuna see õli peseb ka süsteemi.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#8

T Okt 14, 2014 20:11

Aero on ikka Aero, hoolimata sellest kas atm või man. Irve kisub vägisi näole möödasõitudel.

Homme Us-Partsi polüuretaani jahile :thumb:

Selline ta siis on
Pilt

Pilt
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#9

K Okt 15, 2014 0:47

Igavesti vinge näeb välja :thumb:
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#10

R Okt 17, 2014 22:35

Sai ka seda masinat täna Mac´i juures nähtud, pole viga :thumb:
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#11

L Okt 18, 2014 19:53

Suur hooldus tehtud. Simonsi summuti saabus ja väike võrdlus pilt netist mis leidsin. Minu oma all olev summuti oli ikka päris roostes.

Pilt Pilt
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#12

N Okt 23, 2014 14:09

Ülevaatus läbitud. Nurinaid ei olnud.Viimase paagitäie keskmine kütusekulu oli 11.36L / 100km - pooleks maantee ja linn. Ehk siis liiter - pool rohkem kui manuaalil. Samas alles eile võtsin katuseraamid ja rattahoidja maha katuselt, mis ilmselt panid ka otsa kütusekulule midagi.

Huvitavaid tähelepanekuid viimasest tegemisest - velje poldid kõik olid üsna lahjalt kinni, küünlad olid kinni keeramata, pidurivedeliku pole keegi kunagi vahetanud (see oli süsimust). VM-is hooldatud auto...:freak:
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#13

R Okt 24, 2014 13:15

Sul on uued piduri kuluosad - täitsa võimalik, et esimesed paar tuhat kilomeetrit hõõrduvad need rohkem, kui peaks ning kütusekulul on vähenemiseks potentsiaali. Mul ei sobinud uued tagumised klotsid (Delphi LP1423) ülemäära hästi. "Sobitasin" natuke juba vahetades, aga ca 500km järel võtsin maha ning viilisin neid veidi - et saaks supportis töösilinder-ketas suunal ikka vabalt liikuda. Ei olnud supporti korrosioonist tulenev häda - B-jupp oli lihtsalt "liiga täpne".

lahtised poldid on äkki üldisem Saabihooldajate "kaubamärk"? Mu masinal on olnud:
- "enne minu aega" on tõmberelee suurele ringile tulev pidev pluss kinni keeramata jäetud. St mutter oli näpuga paar tiiru saanud, siis vajas ilmselt võtmega lähenemiseks akuplussi lahtiühendamist. Edasine oli juba töömehel ununenud. Loomulikult avaldus see ühel hommikul selles, et tõmberelee klõpsis, aga starter tööle ei hakanud :)
- "minu aja alguses" ehk 2012 sügisel käis masin Audaceris, kus sai muuhulgas uued esimese stabikavarda kerepuksid. Enne seda operatsiooni ei olnud esisilla "mingi plaadi" poldid lahti, pärast oli aga nii nagu pildil :)
(see, et enne ei olnud lahti on teiselt pildilt tuvastatav fakt. Ehk siis ma ei "musta" vaid konstanteerin fakti)

mu manuaal-aero tarbib suvel keskmiselt 9,3..9,5l kütust. Maanteed on sellest vast 60..70%, aeg-ajalt on maal käies ka kerghaagis sabas. Kusjuures haagisega 110km/h alas kulgedes on kulu lausa 9..10 kandis, niiet kohati on maanteesõidul täheldatav keskmise kulu näidu suurenemine :)
üldiselt on mu kulguril kah rattaraamid katusel - pole raske maha võtta, aga pole ka head põhjust. See suvi kanuudega haagist sikutades kasvas kütusekulu muidugi pääääris jõudsalt - maanteekulu oli selle "purjega" liikudes ca 14..15l/100 :)

head aerutamist,
Teet
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#14

R Okt 24, 2014 14:13

Sul on uued piduri kuluosad - täitsa võimalik, et esimesed paar tuhat kilomeetrit hõõrduvad need rohkem, kui peaks ning kütusekulul on vähenemiseks potentsiaali. Mul ei sobinud uued tagumised klotsid (Delphi LP1423) ülemäära hästi. "Sobitasin" natuke juba vahetades, aga ca 500km järel võtsin maha ning viilisin neid veidi - et saaks supportis töösilinder-ketas suunal ikka vabalt liikuda. Ei olnud supporti korrosioonist tulenev häda - B-jupp oli lihtsalt "liiga täpne".


Esimesed pidurid hakkasid normaalselt tööle tõesti kuskil 500km läbimisel. Tagumised said peale alles 100km tagasi ja eks elavad alles sisse. Peale läks support suht tihkelt klotsile - silma peal hoidma, vb tahab tõesti veits töötlemist klots. Delphi on muidu täiesti kvaliteetne klotsi tootja.


mu manuaal-aero tarbib suvel keskmiselt 9,3..9,5l kütust.


:D Sellist kulu nägin viimati 9-5 LPT-l, 125kw manuaal MY98. Mul linnasõites on palju lühikesi otsasi - lisaks veojõu tuli vilgub üsna tihti kohalt minnes. Ma arvan, et see kulu on OK :thumb: Spritmonitor.de lehel saavad umbes samasse auku teised Saabi omanikud oma kulud.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#15

N Okt 30, 2014 12:18

Kütusepaagi kinnitus vitsad - annab kuskilt tellida või peab ise plekkseppa mängima?
flood
Postitusi: 227
Liitunud: K Juul 11, 2007 16:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu/Saaremaa
Auto:

#16

N Okt 30, 2014 17:20

Kunagi ng-l roostetasid paagivitsad läbi, küsiti 25 euri/tk. Relekas ja plekk olid olemas ja vähem kui tunniga olid uued vitsad löigatud ja alla pandud.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#17

K Nov 12, 2014 14:25

Pilt

MReq läheb ~1280 peale ja kick-downi tehes lendab turbo seier üle punase ala siis tuleb punase lõppu ja püsib seal :headbang:
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#18

P Nov 16, 2014 17:40

Huvitav leid - see klapp, esiteks ta lasi mõlemat pidi õhku läbi - st lasi turborõhu otse karterisse ja teiseks murdus ta pooleks. Ehk siis homme poodi uut klappi otsima.
Torque rodi tuunisin polüuretaani täis ja toimib täitsa. Vaatab kaua see kestab ka. Jäigem on küll kui originaal.
Uus tulekustuti sai ka ostetud kuna pagassis olnud kustuti oli tühi.
eero
Postitusi: 137
Liitunud: N Okt 15, 2009 16:08
Asukoht: Kadaka tee 187c Tallinn
Auto:
Kontakt:

#19

E Nov 17, 2014 19:42

esiteks ta lasi mõlemat pidi õhku läbi - st lasi turborõhu otse karterisse ja teiseks murdus ta pooleks. Ehk siis homme poodi uut klappi otsima.


Ma ei tea, kas Pärnus sellist poodi on, kus Saabi originaalosi müüdaks. Aga Kolmapäeva hommikuks saaks ta sulle saata enne kui Pärnus poed lahtigi tehakse :)
See tuleb niimoodi koos toruga. Ja 32,90 maksab.
http://statics2.carparts-cat.com/webdata1/ImageData/artbild/2014.1.0/1785/01.5927.jpg

Muidu täiesti kuluosa kõikidel 9-5 -tel.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#20

N Nov 20, 2014 17:18

Kütusepaagi kinnitus vitsad - annab kuskilt tellida või peab ise plekkseppa mängima?

mis neist sai? Ma põlgasin suvel VM-i kullahinnas asjad ära ning tekitasin endale max 30min ajakuluga uued metallosad. Kui mäletaks pikkuseid, lõikaks nüüd veel ühed ning saadaks galvaanikast läbi - saaks roostekindlad asjad alla. Nende vahetamine on 9-5-l lausa lapsemäng :)
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#21

N Nov 20, 2014 19:35

Kütusepaagi kinnitus vitsad - annab kuskilt tellida või peab ise plekkseppa mängima?

mis neist sai? Ma põlgasin suvel VM-i kullahinnas asjad ära ning tekitasin endale max 30min ajakuluga uued metallosad. Kui mäletaks pikkuseid, lõikaks nüüd veel ühed ning saadaks galvaanikast läbi - saaks roostekindlad asjad alla. Nende vahetamine on 9-5-l lausa lapsemäng :)


Ma olin täiesti kindel, et mul on roostevaba plekk olemas garaazis vanadest aegadest aga eksisin. Seega jäi nende tegemine hetkel katki, eebliga koputasin ja väänasin neid veits, ohtu ei ole, et päris alt ära kukuvad lähiajal. Ainus probleem on, et kus võiks leida 1-2mm roostevaba plekki jaemüügist...
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#22

R Nov 21, 2014 8:59

2mm on liialdus. 0,7..1mm on täitsa ok ;)
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#23

R Nov 21, 2014 16:25

Uued talverehvid - Hankook Winter Spike*RS W419 225/45 R17

Pilt
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#24

N Nov 27, 2014 13:02

Üks Volvo mees äris mulle pool muidu dp flantsi koos koonuse ja üleminkuga 3" toru peale. Koonus roostevaba, pasun volvo dp otsast lõigatud. Avade vahe on 72mm - seega peaks sobima teoreetiliselt.

Pilt Pilt
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#25

K Dets 17, 2014 7:48

Ei olnud ilma ega kohta...

[img=860x573]http://www.hot.ee/siimfeldmann//IMG_7167.jpg[/img]

[img=860x573]http://www.hot.ee/siimfeldmann//IMG_7174.jpg[/img]

[img=860x573]http://www.hot.ee/siimfeldmann//IMG_7179.jpg[/img]

[img=860x573]http://www.hot.ee/siimfeldmann//IMG_7191.jpg[/img]
Vasta