Saab 9-5 Aero Estate, MY04, Pootsman
mugavustsoonis on ju hea olla - ei pea töölt nädalat vabaks võtma, et foorumist üles otsida uue mudeli/margi vead ja head. :head:
Naine helistas ja ütles, et kojamehed hakkasid ise tööle. Vihmasensor ehmatas ta ära esimese hooga :D
Naine helistas ja ütles, et kojamehed hakkasid ise tööle. Vihmasensor ehmatas ta ära esimese hooga :D
Automaatkäigukasti õlivahetus - Linnalegende liigub selle teema ümber umbes must miljon. Valikud:
1) Lasta teha dünaamiline õlivahetus - samas Volvo omanikud väidavad, et nad on peale läbipesu just lahti saanud oma käigukastidest ja suundunud Lätti remonti. Dünaamiline õlivahetus ilma läbipesuta teha?!
2) Teha ise - ostaks 12L õli, kolm-korda läbi lasta õli ja kõik. LINK
1) Lasta teha dünaamiline õlivahetus - samas Volvo omanikud väidavad, et nad on peale läbipesu just lahti saanud oma käigukastidest ja suundunud Lätti remonti. Dünaamiline õlivahetus ilma läbipesuta teha?!
2) Teha ise - ostaks 12L õli, kolm-korda läbi lasta õli ja kõik. LINK
-
- Pealik
- Postitusi: 4257
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Ma enda autol lasin (teha) nii, et vana õli välja, uus sisse. Peale seda läks käiguvahetus sujuvamaks ja sõidan siiani (ca. 4 aastat juba) probleemivabalt :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Tuvastatud miinused
...
- kummist jalamatid puuduvad
6 aasta eest 9-5 ostes tuvastasin ka selle miinuse, olles sinnamaani regulaarselt vett välja kallanud NG900 kummimattidest. Peagi selgus, et tekstiilmatid on paremad kui kumm - viisakad, ei nihku jala all, loike ei teki, kallamise võib unustada :thumb:. Ma ei tea kuhu see niiskus sealt kaob. Kliima kaudu asfaldile ilmselt.
Ülevaatus läbitud. Nurinaid ei olnud.Viimase paagitäie keskmine kütusekulu oli 11.36L / 100km - pooleks maantee ja linn. Ehk siis liiter - pool rohkem kui manuaalil. Samas alles eile võtsin katuseraamid ja rattahoidja maha katuselt, mis ilmselt panid ka otsa kütusekulule midagi.
Huvitavaid tähelepanekuid viimasest tegemisest - velje poldid kõik olid üsna lahjalt kinni, küünlad olid kinni keeramata, pidurivedeliku pole keegi kunagi vahetanud (see oli süsimust). VM-is hooldatud auto...:freak:
Huvitavaid tähelepanekuid viimasest tegemisest - velje poldid kõik olid üsna lahjalt kinni, küünlad olid kinni keeramata, pidurivedeliku pole keegi kunagi vahetanud (see oli süsimust). VM-is hooldatud auto...:freak:
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Sul on uued piduri kuluosad - täitsa võimalik, et esimesed paar tuhat kilomeetrit hõõrduvad need rohkem, kui peaks ning kütusekulul on vähenemiseks potentsiaali. Mul ei sobinud uued tagumised klotsid (Delphi LP1423) ülemäära hästi. "Sobitasin" natuke juba vahetades, aga ca 500km järel võtsin maha ning viilisin neid veidi - et saaks supportis töösilinder-ketas suunal ikka vabalt liikuda. Ei olnud supporti korrosioonist tulenev häda - B-jupp oli lihtsalt "liiga täpne".
lahtised poldid on äkki üldisem Saabihooldajate "kaubamärk"? Mu masinal on olnud:
- "enne minu aega" on tõmberelee suurele ringile tulev pidev pluss kinni keeramata jäetud. St mutter oli näpuga paar tiiru saanud, siis vajas ilmselt võtmega lähenemiseks akuplussi lahtiühendamist. Edasine oli juba töömehel ununenud. Loomulikult avaldus see ühel hommikul selles, et tõmberelee klõpsis, aga starter tööle ei hakanud :)
- "minu aja alguses" ehk 2012 sügisel käis masin Audaceris, kus sai muuhulgas uued esimese stabikavarda kerepuksid. Enne seda operatsiooni ei olnud esisilla "mingi plaadi" poldid lahti, pärast oli aga nii nagu pildil :)
(see, et enne ei olnud lahti on teiselt pildilt tuvastatav fakt. Ehk siis ma ei "musta" vaid konstanteerin fakti)
mu manuaal-aero tarbib suvel keskmiselt 9,3..9,5l kütust. Maanteed on sellest vast 60..70%, aeg-ajalt on maal käies ka kerghaagis sabas. Kusjuures haagisega 110km/h alas kulgedes on kulu lausa 9..10 kandis, niiet kohati on maanteesõidul täheldatav keskmise kulu näidu suurenemine :)
üldiselt on mu kulguril kah rattaraamid katusel - pole raske maha võtta, aga pole ka head põhjust. See suvi kanuudega haagist sikutades kasvas kütusekulu muidugi pääääris jõudsalt - maanteekulu oli selle "purjega" liikudes ca 14..15l/100 :)
head aerutamist,
Teet
lahtised poldid on äkki üldisem Saabihooldajate "kaubamärk"? Mu masinal on olnud:
- "enne minu aega" on tõmberelee suurele ringile tulev pidev pluss kinni keeramata jäetud. St mutter oli näpuga paar tiiru saanud, siis vajas ilmselt võtmega lähenemiseks akuplussi lahtiühendamist. Edasine oli juba töömehel ununenud. Loomulikult avaldus see ühel hommikul selles, et tõmberelee klõpsis, aga starter tööle ei hakanud :)
- "minu aja alguses" ehk 2012 sügisel käis masin Audaceris, kus sai muuhulgas uued esimese stabikavarda kerepuksid. Enne seda operatsiooni ei olnud esisilla "mingi plaadi" poldid lahti, pärast oli aga nii nagu pildil :)
(see, et enne ei olnud lahti on teiselt pildilt tuvastatav fakt. Ehk siis ma ei "musta" vaid konstanteerin fakti)
mu manuaal-aero tarbib suvel keskmiselt 9,3..9,5l kütust. Maanteed on sellest vast 60..70%, aeg-ajalt on maal käies ka kerghaagis sabas. Kusjuures haagisega 110km/h alas kulgedes on kulu lausa 9..10 kandis, niiet kohati on maanteesõidul täheldatav keskmise kulu näidu suurenemine :)
üldiselt on mu kulguril kah rattaraamid katusel - pole raske maha võtta, aga pole ka head põhjust. See suvi kanuudega haagist sikutades kasvas kütusekulu muidugi pääääris jõudsalt - maanteekulu oli selle "purjega" liikudes ca 14..15l/100 :)
head aerutamist,
Teet
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Sul on uued piduri kuluosad - täitsa võimalik, et esimesed paar tuhat kilomeetrit hõõrduvad need rohkem, kui peaks ning kütusekulul on vähenemiseks potentsiaali. Mul ei sobinud uued tagumised klotsid (Delphi LP1423) ülemäära hästi. "Sobitasin" natuke juba vahetades, aga ca 500km järel võtsin maha ning viilisin neid veidi - et saaks supportis töösilinder-ketas suunal ikka vabalt liikuda. Ei olnud supporti korrosioonist tulenev häda - B-jupp oli lihtsalt "liiga täpne".
Esimesed pidurid hakkasid normaalselt tööle tõesti kuskil 500km läbimisel. Tagumised said peale alles 100km tagasi ja eks elavad alles sisse. Peale läks support suht tihkelt klotsile - silma peal hoidma, vb tahab tõesti veits töötlemist klots. Delphi on muidu täiesti kvaliteetne klotsi tootja.
mu manuaal-aero tarbib suvel keskmiselt 9,3..9,5l kütust.
:D Sellist kulu nägin viimati 9-5 LPT-l, 125kw manuaal MY98. Mul linnasõites on palju lühikesi otsasi - lisaks veojõu tuli vilgub üsna tihti kohalt minnes. Ma arvan, et see kulu on OK :thumb: Spritmonitor.de lehel saavad umbes samasse auku teised Saabi omanikud oma kulud.
Huvitav leid - see klapp, esiteks ta lasi mõlemat pidi õhku läbi - st lasi turborõhu otse karterisse ja teiseks murdus ta pooleks. Ehk siis homme poodi uut klappi otsima.
Torque rodi tuunisin polüuretaani täis ja toimib täitsa. Vaatab kaua see kestab ka. Jäigem on küll kui originaal.
Uus tulekustuti sai ka ostetud kuna pagassis olnud kustuti oli tühi.
Torque rodi tuunisin polüuretaani täis ja toimib täitsa. Vaatab kaua see kestab ka. Jäigem on küll kui originaal.
Uus tulekustuti sai ka ostetud kuna pagassis olnud kustuti oli tühi.
esiteks ta lasi mõlemat pidi õhku läbi - st lasi turborõhu otse karterisse ja teiseks murdus ta pooleks. Ehk siis homme poodi uut klappi otsima.
Ma ei tea, kas Pärnus sellist poodi on, kus Saabi originaalosi müüdaks. Aga Kolmapäeva hommikuks saaks ta sulle saata enne kui Pärnus poed lahtigi tehakse :)
See tuleb niimoodi koos toruga. Ja 32,90 maksab.
http://statics2.carparts-cat.com/webdata1/ImageData/artbild/2014.1.0/1785/01.5927.jpg
Muidu täiesti kuluosa kõikidel 9-5 -tel.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Kütusepaagi kinnitus vitsad - annab kuskilt tellida või peab ise plekkseppa mängima?
mis neist sai? Ma põlgasin suvel VM-i kullahinnas asjad ära ning tekitasin endale max 30min ajakuluga uued metallosad. Kui mäletaks pikkuseid, lõikaks nüüd veel ühed ning saadaks galvaanikast läbi - saaks roostekindlad asjad alla. Nende vahetamine on 9-5-l lausa lapsemäng :)
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Kütusepaagi kinnitus vitsad - annab kuskilt tellida või peab ise plekkseppa mängima?
mis neist sai? Ma põlgasin suvel VM-i kullahinnas asjad ära ning tekitasin endale max 30min ajakuluga uued metallosad. Kui mäletaks pikkuseid, lõikaks nüüd veel ühed ning saadaks galvaanikast läbi - saaks roostekindlad asjad alla. Nende vahetamine on 9-5-l lausa lapsemäng :)
Ma olin täiesti kindel, et mul on roostevaba plekk olemas garaazis vanadest aegadest aga eksisin. Seega jäi nende tegemine hetkel katki, eebliga koputasin ja väänasin neid veits, ohtu ei ole, et päris alt ära kukuvad lähiajal. Ainus probleem on, et kus võiks leida 1-2mm roostevaba plekki jaemüügist...
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
2mm on liialdus. 0,7..1mm on täitsa ok ;)
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ei olnud ilma ega kohta...
[img=860x573]http://www.hot.ee/siimfeldmann//IMG_7167.jpg[/img]
[img=860x573]http://www.hot.ee/siimfeldmann//IMG_7174.jpg[/img]
[img=860x573]http://www.hot.ee/siimfeldmann//IMG_7179.jpg[/img]
[img=860x573]http://www.hot.ee/siimfeldmann//IMG_7191.jpg[/img]
[img=860x573]http://www.hot.ee/siimfeldmann//IMG_7167.jpg[/img]
[img=860x573]http://www.hot.ee/siimfeldmann//IMG_7174.jpg[/img]
[img=860x573]http://www.hot.ee/siimfeldmann//IMG_7179.jpg[/img]
[img=860x573]http://www.hot.ee/siimfeldmann//IMG_7191.jpg[/img]