Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Nonii, et ikka auto kallal oleks nokitsemist, siis natuke aega on häirinud kriuksuv heli kui pagasiluuk üles lasta või alla tõmmata. Kõrvulukustav krigin käib läbi. Täna sai laepolstri vahele piilutud ja sealt avanes muidugi äge olukord ehk luugi amordid vist otsakorral, kuna õli on tilkunud polstrile. Leidsin hea juhendi siit: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=27071#pid260864 - Eeldan, et see kriuksumine võib just amordiõli lekkimisest tuleneda ?
Igaljuhul amordil kirjas 4699260 ja kui selle järgi otsida, siis tootjaid, kes amorte pakuvad on hulganisti ning hinnaskaala seinast seina. Soovitusi, kelle oma soetades oleks kindla peale minek ?
Igaljuhul amordil kirjas 4699260 ja kui selle järgi otsida, siis tootjaid, kes amorte pakuvad on hulganisti ning hinnaskaala seinast seina. Soovitusi, kelle oma soetades oleks kindla peale minek ?
Kuna kriuksumist on jube keeruline lokaliseerida, siis jäi natuke sisse kripeldama, et kas tõesti amort ise teeb seda heli või hoopis kuulpea ühes amordiotsas. Pritsisin natuke WD-40 vahele ja korras. Heli kadunud. SAAB soovitab kuulpead määrida Fuchs Gleitmo 805 määrdega. Küll aga sellist toodet meil ei müüda ja ei leia, et saaks ka kuskilt mõistlikult tellida.
Kas on alternatiivi sarnaste omadustega nagu Gleitmol ?
Kuna aga amordid on ajas õli silindrist väheke välja ajanud, siis plaan igaljuhul need asendada uutega. Hetkel küljes olevad on Stabilus Lift-O-Mat 4699260. Stabilus kodukalt otsides annab reference nriks: 008472 - kiire otsinf annab, et Aeromotors.ee lehelt saaks 19€/tk kätte. On veel alternatiivtootjaid: Kilen, Febi, Lesjöfors jne.
Hetkel olen kaldumas Lesjöfors poole, mis tuleks kätte hinnaga 14,92€/tk ja seda sellisest kohast nagu Eoltas (pole enne kuulnudki) https://www.eoltas.ee/ee/8177814-LESJOFORS/
Samas kiirelt saaksin Stabiluse omad aeromotorsist kätte ja hinnavahe on suhteliselt väike + aeromotorsiga head kogemused.
Küll aga oleks vaja aru saada, mis oleks hea määre Gleitmo asemel, millest ennist juttu oli.
Kas on alternatiivi sarnaste omadustega nagu Gleitmol ?
Kuna aga amordid on ajas õli silindrist väheke välja ajanud, siis plaan igaljuhul need asendada uutega. Hetkel küljes olevad on Stabilus Lift-O-Mat 4699260. Stabilus kodukalt otsides annab reference nriks: 008472 - kiire otsinf annab, et Aeromotors.ee lehelt saaks 19€/tk kätte. On veel alternatiivtootjaid: Kilen, Febi, Lesjöfors jne.
Hetkel olen kaldumas Lesjöfors poole, mis tuleks kätte hinnaga 14,92€/tk ja seda sellisest kohast nagu Eoltas (pole enne kuulnudki) https://www.eoltas.ee/ee/8177814-LESJOFORS/
Samas kiirelt saaksin Stabiluse omad aeromotorsist kätte ja hinnavahe on suhteliselt väike + aeromotorsiga head kogemused.
Küll aga oleks vaja aru saada, mis oleks hea määre Gleitmo asemel, millest ennist juttu oli.
Kui juba vahetamine plaanis, siis vahetaks ka kapoti amordid ehk list järgmine:
mootorikapott
Aeromotors:
http://aeromotors.ee/12023-919477621.html
STABILUS 6471QC 19,12€/tk
KOKKU: 38,23 €
Pagasiruum
Aeromotors
http://aeromotors.ee/12024-987381779.html
STABILUS 008472 19,12€/tk
KOKKU: 38,23 €
Amordid KOKKU: 76,46 €
mootorikapott
Aeromotors:
http://aeromotors.ee/12023-919477621.html
STABILUS 6471QC 19,12€/tk
KOKKU: 38,23 €
Pagasiruum
Aeromotors
http://aeromotors.ee/12024-987381779.html
STABILUS 008472 19,12€/tk
KOKKU: 38,23 €
Amordid KOKKU: 76,46 €
Kuna Gleitmo määret Eestis saada ei ole, siis samaväärne asendus on Würth HHS 2000. Tänud overspeed-le info eest :beer:
Tuleb välja, et. m kasutab samuti HHS 2000 määret. Lähiajal Würthi end ajama ja ära ostma. Pudeli hinnaks 9,5€.
Tuleb välja, et. m kasutab samuti HHS 2000 määret. Lähiajal Würthi end ajama ja ära ostma. Pudeli hinnaks 9,5€.
Paar päeva tagasi sai Aeromotors.ee kaudu tellitud tagaluugi amordid/vedrud. Asemele läksid ikka OEM STABILUS 008472 - Tarneaeg 2 päeva, hind tehti ka meeldivamaks (kokku 2tk suts üle 36€) ja igati mõnus koht kraami tellimiseks :beer:
Täna oli siis aega asi ette võtta ning lähtusin kasutaja overspeed poolt kokku pandud juhendist.
Valmistusin aegsasti ja panin harjavarre juba valvesse :cool:
Hakkasin siis tegema ja üks hetk avastasin enda üllatuseks, et kui katuse all olevas otsas on juhendi järgselt info, et vaja lahti keerata 3 polti, siis minu masinal polnud seal ühtegi polti, mida keerata. Polnud ka poldipesasid.
Natuke mõtisklemist ja lähemalt vaatamist, taipasin, et on vaja klamber eemaldada, mis annaks võimaluse amort kuulpea otsast lahti tõmmata.
Kruvikeerajaga sai kenasti klambri lahti ja tõmmates oligi amordi üks osa käes. Luugipoolne tuli juba lihtsamalt.
Seejärel mõlemad kuulpead vanast määrdest puhtaks, mis tuli väga kenasti maha.
Würth-st sai soetatud HHS 2000 määre, mis õigustab end igati. Olemuselt on pihustades hästi vedel, kuid kiirelt tõmbub läbipaistvaks kleepuvaks määrdeks.
Määrdega kuulpead ja uue amordi pesad kokku ja külge tagasi. Täheldasin, et ajas on Stabilus täiendanud amordi päid Nimelt küljes olnutel oli metall klamber, siis uutel oli juba nutikam lahendus, kus midagi külge pookida ei tulnud, vaid lihtsalt pessa lükata ning autmaatselt jookseb pessa minemise korral mõlemalt küljelt metall klamber peale. Eemaldamiseks tuleb lihtsalt kruvikeeraja lükata vahele ja käes ongi. Intuitiivne.
Tulemusega väga rahul. Enam ei jookse tagaluuk täie laksuga üles ja igasugune liigutamine on sujuv ja lõpuni käsitletud :notworthy:
Täna oli siis aega asi ette võtta ning lähtusin kasutaja overspeed poolt kokku pandud juhendist.
Valmistusin aegsasti ja panin harjavarre juba valvesse :cool:
Hakkasin siis tegema ja üks hetk avastasin enda üllatuseks, et kui katuse all olevas otsas on juhendi järgselt info, et vaja lahti keerata 3 polti, siis minu masinal polnud seal ühtegi polti, mida keerata. Polnud ka poldipesasid.
Natuke mõtisklemist ja lähemalt vaatamist, taipasin, et on vaja klamber eemaldada, mis annaks võimaluse amort kuulpea otsast lahti tõmmata.
Kruvikeerajaga sai kenasti klambri lahti ja tõmmates oligi amordi üks osa käes. Luugipoolne tuli juba lihtsamalt.
Seejärel mõlemad kuulpead vanast määrdest puhtaks, mis tuli väga kenasti maha.
Würth-st sai soetatud HHS 2000 määre, mis õigustab end igati. Olemuselt on pihustades hästi vedel, kuid kiirelt tõmbub läbipaistvaks kleepuvaks määrdeks.
Määrdega kuulpead ja uue amordi pesad kokku ja külge tagasi. Täheldasin, et ajas on Stabilus täiendanud amordi päid Nimelt küljes olnutel oli metall klamber, siis uutel oli juba nutikam lahendus, kus midagi külge pookida ei tulnud, vaid lihtsalt pessa lükata ning autmaatselt jookseb pessa minemise korral mõlemalt küljelt metall klamber peale. Eemaldamiseks tuleb lihtsalt kruvikeeraja lükata vahele ja käes ongi. Intuitiivne.
Tulemusega väga rahul. Enam ei jookse tagaluuk täie laksuga üles ja igasugune liigutamine on sujuv ja lõpuni käsitletud :notworthy:
Hetkel listis oleks siis järgmised tööd:
* Käigukastiõli vahetus. Sain 4L Mobil ATF 3309 kätte (kokku 36 €) - Usun, et töösse läheb SaabiAntis.
* Kui juba tagaluugi amordid sai vahetatud, siis võiks ka kapoti omad ette võtta. Karjuvat vajadust ei ole, kuid võtab ette. Asemele siis plaanis tellida Aeromotors-st STABILUS 6471QC
* Käigukastiõli vahetus. Sain 4L Mobil ATF 3309 kätte (kokku 36 €) - Usun, et töösse läheb SaabiAntis.
* Kui juba tagaluugi amordid sai vahetatud, siis võiks ka kapoti omad ette võtta. Karjuvat vajadust ei ole, kuid võtab ette. Asemele siis plaanis tellida Aeromotors-st STABILUS 6471QC
15.10 sai SAAB-ga 2.a :beer::beer::beer: ja olen masinaga enam kui rahul. Mul ei ole ühtki halba etteheidet, teeb oma tööd laitmatult. Naine, kes suurema aja masina roolis, on samuti ülimalt rahul. Tunne on jätkuvalt nagu sõidaks tankiga ning vajutades tuleb mõnus irve näole, sest asi lihtsalt läheb nii hästi edasi Aastane läbisõit arvutuste alusel 12700 km. Eelmisel aastal oli see näitaja 10200 km. Kahe aastaga teele jätnud siis 22900 km, mis teeb keskmiseks 11450 km aastas. LS hetkel 287584 km.
Väike aastane kokkuvõte, mis masina kallal tehtud:
JAANUAR 2016
• Uus Exide Premium EA770 77Ah 760A aku
VEEBRUAR 2016
• VikingMotorsis täiskontroll 19.02.16
• VikingMotorsis tagasilla väikeste silikoonpukside vahetus. Asemele Lemförder silikoonpuksid 29.02.16
MÄRTS 2016
* Pidurivedeliku vahetus. Asemele Brake Fluid DOT-4 (1 L.)
* Lisatud SAAB roolivõimendi vedelikku natuke juurde.
* Tagaklaasi kojamehe leke peatatud.
JUUNI 2016
* Vahetatud parem esimene peegel üks-ühele originaaliga - isetumenev ja soojendusega.
* Likvideeritud peegli kolmnurkade korrosioon ja taastatud eeskujulik välimus
* Likvideeritud kojamehevartelt rooste ning taastatud eeskujulik välimus
JUULI 2016
* Puldil patarei vahetatud 08.07.2016
* Uus esiklaas Saint-Gobain (originaal). Vahetatud Glassdrive's 12.07.2016
* Uued Alca raamita kojamehed. Vahetatud 12.07.2016
JUULI 2016
* Korraline ülevaatus läbitud 04.08.2016
SEPTEMBER 2016
* Mootoriõli vahetus. Asemele Mobil 1 New Life™ 0W-40. Töid teostas SaabiAnti 30.09.2016
OKTOOBER 2016
* Tagaluugi gaasamortide/vedrude vahetamine mõlemal poolel. Asemele OEM STABILUS 008472 - Ostetud Aeromotors.ee. Vahetatud 14.10.2016
Väike aastane kokkuvõte, mis masina kallal tehtud:
JAANUAR 2016
• Uus Exide Premium EA770 77Ah 760A aku
VEEBRUAR 2016
• VikingMotorsis täiskontroll 19.02.16
• VikingMotorsis tagasilla väikeste silikoonpukside vahetus. Asemele Lemförder silikoonpuksid 29.02.16
MÄRTS 2016
* Pidurivedeliku vahetus. Asemele Brake Fluid DOT-4 (1 L.)
* Lisatud SAAB roolivõimendi vedelikku natuke juurde.
* Tagaklaasi kojamehe leke peatatud.
JUUNI 2016
* Vahetatud parem esimene peegel üks-ühele originaaliga - isetumenev ja soojendusega.
* Likvideeritud peegli kolmnurkade korrosioon ja taastatud eeskujulik välimus
* Likvideeritud kojamehevartelt rooste ning taastatud eeskujulik välimus
JUULI 2016
* Puldil patarei vahetatud 08.07.2016
* Uus esiklaas Saint-Gobain (originaal). Vahetatud Glassdrive's 12.07.2016
* Uued Alca raamita kojamehed. Vahetatud 12.07.2016
JUULI 2016
* Korraline ülevaatus läbitud 04.08.2016
SEPTEMBER 2016
* Mootoriõli vahetus. Asemele Mobil 1 New Life™ 0W-40. Töid teostas SaabiAnti 30.09.2016
OKTOOBER 2016
* Tagaluugi gaasamortide/vedrude vahetamine mõlemal poolel. Asemele OEM STABILUS 008472 - Ostetud Aeromotors.ee. Vahetatud 14.10.2016
Täna sai siis vahetatud kapoti vedrud/amordid. Pole ammu nii lihtsat asja saanud teha. Rahuliku tegemise juures kuni 30 minutit. Asemele siis OEM Stabilus ja tellitud taaskord Aeromotors.ee kaudu. Kokku 36 €.
Vanad maha, kuulpead puhtaks, Würth HHS 2000 määre vahele ja naks külge.
Nüüd vähemalt ma tean, kuidas kapott tegelikult liikuma peab :head:
Vanad maha, kuulpead puhtaks, Würth HHS 2000 määre vahele ja naks külge.
Nüüd vähemalt ma tean, kuidas kapott tegelikult liikuma peab :head:
Teab ehk keegi öelda, mis võib tekitada videos toodud heli. Juhtub see siis kui masin töötab ja rattad täiesti välja keeratud, vahet pole kummale poole rool lõpuni keeratud. Heli igaljuhul garanteeritud. :freak:
Sai väike klipp tehtud:
https://www.youtube.com/watch?v=SXPyBaCMnQo
Sai väike klipp tehtud:
https://www.youtube.com/watch?v=SXPyBaCMnQo
- Ainar
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 380
- Liitunud: P Juun 17, 2007 19:18
- Asukoht: Liikva
- Auto: viewtopic.php?f=57&t=19320
- Kontakt:
Kontrollin õlitaset kui auto linna jõuab kolmapäeval. Natuke netis tuhnides jäi sarnane teema silma SIIN, kus omanik oli vahetanud pumba jne, kuid heli oli ikka alles. Lõpuks vahetas rihma pikema vastu ja enam ei karjunud.
Mis rihmast täpsemalt jutt käib ?
Mis rihmast täpsemalt jutt käib ?
Tõstataks ühe küsimuse. Roolivõimu õli on kergelt läbipaistev pruunjas. Seega tundub, et on oma aja ära elanud, sest peaks olema läbipaistev roheline. SAAB soovitab kasutada Pentosin CHF11S - Seda tootjat meil ei pakuta, mis oleks hea alternatiiv ?
EDIT: Leinds, et ikkagi pakutakse, kiire otsing näitab kohaks: http://oilpark.ee/pentosin-chf-11s-1l
EDIT: Leinds, et ikkagi pakutakse, kiire otsing näitab kohaks: http://oilpark.ee/pentosin-chf-11s-1l
Täna käis neljarattaline SaabiAnti-s:
* Automaatkäigukastiõli vahetus. Asemele 4L Mobil ATF 3309
* Roolivõimuõli vahetus. Asemele Feb 06161 hüdroõli.
* Juhipoolne tagumine piduritule pirn oli otsa saanud
LS: 288743 km.
:beer:
* Automaatkäigukastiõli vahetus. Asemele 4L Mobil ATF 3309
* Roolivõimuõli vahetus. Asemele Feb 06161 hüdroõli.
* Juhipoolne tagumine piduritule pirn oli otsa saanud
LS: 288743 km.
:beer: