Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Vasta
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#451

N Nov 09, 2017 20:08

polukoli kirjutas:
N Nov 02, 2017 8:10


Keskmine kütusekulu 8.1L/100km

How the hell is that possible :mrgreen: marurahulik maantee kulgeja?
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#452

R Nov 10, 2017 8:28

Pootsman, 95% maanteesõit ühtlasel kiirusel, cruise peal :) Tlnas autoga sõitmist ülivähe, pole lihtsalt vajadust.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#453

R Dets 08, 2017 9:06

Eile käis masin VM-s üldkontrollis. Teen üldkontrolli 1-2x aastas enda südamerahuks + hea teada, mis masinal vajab tegemist. See, et masin sõidab ja kõik on vinks-vonks, ei tähendab, et alati ka igalpool kõik korras on.

VM leidis:

LS: 306300 km

* ESIMESED PIDURIKLOTSID JA KETTAD VAJAVAD VAHETUST - Aimasin ehk ootaks soovitusi, milliseid kettaid ja klotse noolida ?
* UUTE REHVIDE SOOVITUS, ON TREPPIS - Uued rehvid tellitud. Hetkel all: Bridgestone Blizzak WS70 205/55 R16 94T (lamell). Uuteks saavad olema Tehnikamaailma 2017.a testi 2. koha pälvinud: Hankook Winter I-Pike RS Plus 205/55 R16 (naast)
* KÄIGUKASTI ÕLITORU LEKIB RADIKA JUUREST - Hiljem täiendati, et ei leki, vaid on niiske, aga vajab kontrollimist lähemalt.
* MOOTORI OTSAKAAS LEKIB - Ketivahetus plaanis 2018.a jaanuaris.
* ESIMESED PARKPIRNID EI PÕLE - Läheb vahetusse.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#454

L Dets 09, 2017 16:07

Sai VM-st tellitud parktulede pirnid ja mõtlesin, et vahetan ära. Eelnevalt natuke guugeldades ja selgus, et paras valu on seda teha, sest tuled asuvad ülimalt kitsal alal kuhu päris priske käega mehel asja igatahes pole. Mõtlesin, et proovin ja enda üllatuseks sain vanad pirnid kenasti kätte. Tagasipanek oli väheke keerulisem ja võttis törts vanumagi, aga vaikselt augu ümber mängides, sai lõpuks pirn avausse lükatud ja korras.

Läksid külge Au-Lite T10 12V 5W

Pilt

Väike pesaväoline test enne kui sisse läksid

Pilt
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#455

L Dets 16, 2017 21:11

Tänasest all siis uued talvekad: Hankook Winter i’Pike RS+ (W419D) mis siis selle aasta rehvitestides 2. kohale platseerus. Ringi hinnaks sain 260 € - siiani oli all lamell, aga vaatab, kuidas naeltega on :)

Lisaks ka sillastend tehtud.
Viimati muutis polukoli, P Dets 17, 2017 14:15, muudetud 1 kord kokku.
marti420
Postitusi: 196
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: EV6
Kontakt:

#456

P Dets 17, 2017 9:49

Need rehvid ei saanud tegelikult teist kohta, kuna testis kasutati 419 rs+D mudelit, millel on oluliselt rohkem naelu sees.
Aga sinu rehvid on vähemalt natuke vaiksemad, kui teise koha omanikud.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#457

P Dets 17, 2017 14:15

marti, tänud tähelepanu juhtimast. Olin ise vale lingi pannu, link korras ja info täiendatud ehk all on RS+ W419D
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#458

P Dets 17, 2017 15:40

VM tehtud üldkontroll arvas, et peaks vaikselt esiketaste ja klotside vahetamisele hakkama mõtlema. Ausalt öeldes ei teagi, mis hetkel all on.
Eelmise omaniku arveid lapates loen välja, et SaabiAntis vahetatud 2013.a maikuus esipiduriklotside komplekt: Esipiduriklotside kompl. SAAB-900, 9-3, 9-5 M96-

Tagasild sai uued kettad ja klotsid septembris 2013.a:

Tagapiduriketas SAAB 9-5 Aero M02- (16", 300 mm)
Tagapiduriklotside kompl., SAAB 9-5 M00-


Arvestades, et masinaks on AERO, siis peaks noolima 308mm kettaid ?
Kasutaja avatar
Skrow
Postitusi: 54
Liitunud: T Mai 10, 2016 16:59
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 SE 2.0 MY99 155 kw, Saab 9-5 Aero MY04 184 kw.

#459

E Dets 18, 2017 9:48

polukoli kirjutas:
P Dets 17, 2017 15:40
Arvestades, et masinaks on AERO, siis peaks noolima 308mm kettaid ?
Nii on, Aero esimesed kettad on 308mm ja teistel variantidel 288mm esimesed kettad.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#460

T Jaan 02, 2018 12:23

Nonii...lõpuks asjadega nii kaugele jõudnud, et masin läheb VM-i ketivahetusse 29.01
List soetatud varuosadest järgmine:

Pilt
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#461

T Jaan 02, 2018 16:02

Balanseerimisvõlle ja nende saaleseid ei vaheta korraga ära?
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#462

K Jaan 03, 2018 8:17

Hei!

Kui ma VM-ga juttu tegin ketivahetusest, siis küsisin, mis on need must be osad, mis tuleks ära vahetada kui nö suur ketivahetus teha. Ei meenu, et seal oleks balanseerimisvõllid ja nende saaledest juttu olnud :roll:
ja nagu ma aru saan, siis balans.võlle ei vahetata (ei kinnita ega lükka ümber), vaid kuuluvad vahetamisele hammasrattad, mis on juba ketikomplektiga kaasas.
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#463

K Jaan 03, 2018 11:45

Ei tea kas tänavu ei tule seda veebruarikuist suurt soodukat Saabidele? Oleks ju siis mõistlik mõni päev hiljem tunduvalt odavamalt lasta sama tööd teha :P
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#464

K Jaan 03, 2018 12:41

juba küsitud, seda kampaaniat taas ei tule...ei tea, miks ei taheta SAAB-lastele vastu tulla.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#465

T Jaan 30, 2018 13:39

Nonii...tunded on hetkel fucked up. :gun: :gun: :gun: :gun: :gun:

Läks lennuk VM-i ketivahetusse. Järgmisel hetkel sain kõne, et väntvõll kõver. Vaja leida uus väntvõll. Leiti asendus ja mõtlesin, et jumal tänatud. Hinnaks 150€
Nüüd selgus, et asendada tuleb ka mootoriplokk. VM otsis ja leidis mootori, mille LS on 250 000 km ja hinnaks 950 €.

Nüüd on see hetk, kus ei tea, mida teha. Varuosad on mul varasemalt kõik olemas, et ketivahetus teostada. Uue mootori ost mul plaanides ei olnud ning sinna lisandub veel ka tööraha ehk arvestama peaks vähemalt 2000+ €. Küsimus ei olegi niivõrd rahas, vaid selles, kas tasub see tee üldse ette võtta, sest masin on ikkagi aastast 2004, aga olen sinna pannud oma südame ja hoidnud nii hästi kui oskan ja masinaga on emotsionaalne side algusest peale. Tehniliselt töökorras, aga süda vedas siis nö alt.

Ploki kohta info järgmine:
Mootoriploki kood: 9549478 (B235R)

Soovitusi, mõtteid ? :drink: :drink:
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#466

T Jaan 30, 2018 13:44

Neid mootoreid võiks ikka soliidsema hinna eest ka liikuda :)

Ma Sinu asemel natuke uuriks turgu enne kui dabro neile annaks ;)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#467

T Jaan 30, 2018 13:53

Ütlesingi, et võtan nüüd korraks aja maha, sest mul ei ole plaanis kindlasti 2000€ magama panna kogu selle teema peale ning ka ei ole ma otseselt autost sõltuv ehk kui ta seal VM-s nüüd mõnda aega seisab, ei ole hullu.

Kui kellelgi foorumis on võimalus abiks olla või soovitusi jagada eelpool toodud mootori leidmiseks vms, siis andke tuld.
Kui teema üldse lahendust ei leia, siis lähen ja ostan selle ära :lol: http://www.auto24.ee/used/2707728
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#468

T Jaan 30, 2018 15:53

Sinna laksad oma uue ketisatsi peale ja SAAB hea. Siis otsakaas ka ülekäidud :drive:
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#469

T Jaan 30, 2018 19:32

Loll mõte muidugi aga kui ta sul ennem ilusti ja ilma kolinata käis, välja arvatud otsakaane leke, siis lase samamoodi kokku tagasi panna. Kestab siis kaua kestab.Vanast foorumist lugesin, et keegi oli kõvera vändaga mitu aastat ja mitukümmend tuhat kilomeetrit maha sõitnud.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#470

T Jaan 30, 2018 20:10

Käis ka endal sama mõte peast läbi, et mis siis kui paluda samamoodi kokku tagasi panna ? Selge on, et risk jääb, aga samas, mida enam kaotada on peale tee äärde jäämise. Auto töötas ideaalselt. Jah, külmal käivitamisel oli 30s - 1 min kerge ketiklõbin, aga ei midagi drastilist.

On see hea mõte ?

Ehk siis "säästlikud" stsenaariumid on:

1. Panna kokku nii nagu oli ja igakord masinaga sõites risti ette lüües, et tee äärde ei jää.

2. Otsida aktiivselt ikkagi eelpool toodud plokki. Tõenäosus väike, et selle leiaks. Samuti ploki hind teadmata.

Rahakamad väljaminekud:

1. Ostagi pakutud mootor 950€ eest + lasta teha veel töö 1000+ € ja hiljem natuke kurb olla, sest tehtud remont ja autohind ei ole kooskõlas. Samas on mure maas ja elu hea, aga okas kergelt hinges. Selle variandi tahaks tegelikult maha kriipsutada.

2. Leppida olukorraga ja vaadata uuema AERO poole või muu margi peale (täna ei tea ühtegi alternatiivset universaali, mis mind rõõmsaks teeks nii nagu seda praegune lennuk). Vana masin müüa maha, sest jupitama ei viitsi küll hakata.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#471

T Jaan 30, 2018 21:50

polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#472

T Jaan 30, 2018 22:25

Wilddog, tänud! Panin kirja teele.
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#473

K Jaan 31, 2018 0:04

Mina laseksin vahetada need plaanijärgsed asjad ,siis arvan,et sinu mootor kestab ka kolm kuud ja hea õnne korral palju rohkem.See kõvera võlliga on tänaseks meie käes sõitnud 3a.ja 45 tuh.km.,aga kõver oli ta eelmise omaniku käes juba.Minge vaadake BMW foorumisse ja palju sealt leiate kõveraid võlle ja plokke ,nendel ju 6 s. reas mootorid,ka diislid. mille järgi tehti järeldused kõverikele asjadele,kas kõver plokk tähendab ,et ülemine pool on kõver ,või on kõver vv jooks ? Kas vv kontrollimine tähendas ainult kontrolli ebaloomulikule või ka sirgeksolemist?Kuidas kontriollit või kus?,kas mootoriploki kõverust ei kontrollitud,sellest pole juttugi!
Saan harva sõita SAABIGA.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#474

K Jaan 31, 2018 6:59

entson kirjutas:
K Jaan 31, 2018 0:04
mille järgi tehti järeldused kõverikele asjadele,kas kõver plokk tähendab ,et ülemine pool on kõver ,või on kõver vv jooks ? Kas vv kontrollimine tähendas ainult kontrolli ebaloomulikule või ka sirgeksolemist?Kuidas kontriollit või kus?,kas mootoriploki kõverust ei kontrollitud,sellest pole juttugi!
Küsiks juurde - kas ka reaalselt sulle näidati ja tutvustati miks on vigased detailid või räägiti telefoni teel et on jama?

Meistreid ja lukkseppasi nähtud igasuguseid ka kõige ilusamates klaasist salongides....
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#475

K Jaan 31, 2018 8:17

Esimene info oli, et väntvõll kõver ja selle peale ehitada ei anna. Leiti suhteliselt kiirelt asemele uus väntvõll, aga siis lisandus, et ka plokk vaja vahetada. Kuna aga plokki justkui kuskilt saada ei ole, siis ainuke lahendus kogu mootor vahetada. Ma pole näinud kahjuks masinat, samas ei tahaks väga ka kahelda. Mootori osa on mulle teadmiste osas nõrk koht.

Saan ma aru, et kui nüüd läbi ime plokk leida, siis võiks topelt saltosid teha ja öelda, et õnnelik lõpp ning asendusmootorit sebima ei pea ?
Vasta