Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Vasta
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#651

P Apr 26, 2020 17:38

wilddog, tänud! :notworthy:

Mind jah ajaski segadusse, et neid vedrusid mitmeid erinevaid, seetõttu ka üle küsisin :)

Läksid KILEN KEERDVEDRU 63015 läbi Aeromotors-i tellimus sisse. Kokku: 63.48 €
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#652

K Apr 29, 2020 20:34

Jõudsid täna vedrud kohale. Nüüd siis ootab masin järgmise nädala reedet ja veereb VM-i. Juhul kui on midagi, mida võiks veel tagasillas ära vahetada sama töö raames, siis võib hõisata :)

Pilt

Kirja ka, mis tagumise osa tegemine kuluallikana tähendab:

* Amordid: Bilstein B4 19-147093 - Komplekt kokku 90 €

* tolmukatete ja läbilöögipuksite komplekt: Monroe PK317 - Kokku 9.5 €

* Keerdvedrud: Kilen 63015 - 63.48 €

Kokku: 162,98 €
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#653

R Mai 08, 2020 18:46

Käis täna siis masin VM-s ja sai alla uued amordid, vedrud ja läbilöögi puksid. Kui ma ei eksi, siis all olid siiani algsed osad ja nendega oli masin vuranud 341 000 km ja seda siis 16.a jooksul.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#654

L Mai 09, 2020 8:51

Ma ei tea kui kaua, aga selgelt on mind hakanud häirima olukord, kus tagumised rattad on kalde all nii, et ülemine osa on nö seespool. Inglise keeles on terminiks negative camber.
Internetist suvaline pilt, milline olukord on:

Pilt

Kuna tagumised amordid ja vedrud olid nagunii algsed, siis need sai VM-s vahetatud eile ja midagi ei muutunud, väga ei lootnudki muidugi.

Internetist lugedes ja püüdes ammutada infot võimaliku lahenduse osas, siis sattusin peale artiklile: Solving Saab 9-5 Rear Suspension Issues

Kui ma õigesti aru saan, siis tagasillas on kokku 3 erinevat juhthoova puksi, mis mõjutavad ratta kallet:

1. Pildil #7 - kood: 4566378 - Õõtshoova puks: https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... -lemforder
2. Pildil #15 - kood: 4567244 - Õõtshoova puks: https://aeromotors.ee/kataloog/search?l ... ry=4567244
3. Pildil #17 - kood: 12781136 - Õõtshoova puk: https://aeromotors.ee/kataloog/search?l ... y=12781136

Peamiseks süüdlaseks peetakse pukse #15 ja #17 ja korraliku kalde all on peamiseks mureks puksid #15

Hakkasin jälgi ajama, mida ma siis tagasillas vahetanud nende aastatega olen:

* 29.02.16 sai vahetatud pildil #15 puksid - kood: 4567244 - Õõtshoova puks. Asemele läksid https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... -lemforder ja vahetatud sai kõik 4tk. Töid tegi VM. Ls sel hetkel: 279 045 km - Täna on ls ~342 000 km ehk 63 000 km on puksid all olnud.
* 04.04.17 sai vahetatud pildil #17 puksid - Asemele Powerflex PFR66-110 - Töid tegi VM. Ls sel hetkel: 294 000 km - Täna on ls ~342 000 km ehk 48 000 km on uretaanid all olnud.

Tõsi, puksi #7 vahetanud pole, kuid ma kahtlen, et see ka peasüüdlane oleks. Siit ka küsimus - kas tõesti 3-4.a on tekkinud olukord, kus puksid on juba nii läbi, et rattad lääpa vajunud ? Powerflex-de osas kahtlen, sest tegu uretaanidega ja need peaksid kestma ikka vägevalt.

Mida ma tõesti pikalt teinud ei ole, on silla reguleerimine. Kas peaksin sellest alustama + paralleelselt laskma juba masina üles tõsta ja pukse läbi väristada vms ?

Jah, lahendus on ka nö seibide paigaldamine, aga enne kui selleni tahaks jõuda, siis sportlik huvi on teada saada, milles päriselt viga on ja see kõrvaldada.


Pilt
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#655

L Mai 09, 2020 22:04

Seda ei saa silmaga hinnata,kere kumeruste tõttu.mul siin ühel oli sama pilt ,puksid olid korras ja stendis jäi lubatud piiresse, rehv kulub ka ühtlaselt.
Saan harva sõita SAABIGA.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#656

T Mai 12, 2020 20:10

Täna sai tagumiste rehvide kalle õigeks. Puksid OK, läksid seibid vahele + sillastend ning kõik OK! :)
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#657

T Mai 12, 2020 21:35

Ja kas näeb siis silmaga vaadates teistsugune välja ka? Kes tööd teostas - viisid kuskile mujale või said VM-ile ikkagi asja selgeks tehtud? :)
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#658

T Mai 12, 2020 22:49

Jaa, silm puhkab nüüd. Vahe on märgatav. Rattad sirged ükskõik, mis nurga alt vaatan. Töid tegi hea sõber, kes peab oma autoremondi töökoda . Kurtsin muret ja ütles, et tule kohale ja nii asi lõpplahenduse. VM ütles, et sõida edasi kui rehve ei kuluta, aga kui tahad sirgeks saada, siis peab seibid vahele panema.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#659

N Mai 14, 2020 10:02

Eile oli ikka ülimalt kehv ilm ja igavusest sai ukse lävepakke värvitud, sest peal oleva SAAB AERO hõbedane värv on aja jooksul maha kulunud. Läks seekord peale must:

https://youtu.be/KV1HUiPMIiE



Sillastendist üks lambine klõps ka:

Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#660

P Mai 31, 2020 20:03

Kuidas väljalase nende nelja aastaga vastu on pidanud, väsimise (rooste) märke veel ei näita? Endal ka vaja vahetada ja kaalun kas roostevaba või need Simonsi tooted.
Pilt
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#661

P Mai 31, 2020 20:07

Nii palju kui ma auto alla olen saanud vaadata, siis on jätnud sümpaatse mulje ja roistet pole täheldanud. Kui peaksin masina alla mingi aeg uuesti vaadata, siis võin rohkem detaile jagada.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#662

E Juun 01, 2020 8:53

Ilm on soosinud ja aega on ka ning sai vaikselt supportite kallal nokitsetud. Ajahammas on neile peale hakanud, aga enda üllatuseks olid nad ikkagi päris hästi säilinud. Lasin traatharjadega haljaks ja peale läks kollane värv ning traadid matt mustaks:

Tagumised:

Pilt

Esimesed:

Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#663

E Juun 01, 2020 18:13

See kleebis peab seal kuuma saades vastu ka või?
Pilt
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#664

E Juun 01, 2020 19:55

Nii nad lubasid. Eks ma oskan mõne aja pärast täpsemalt öelda. Tulemusega igati rahul. Kunagi olid jaapanlasel punased suppirtid ja nüüd juba ammu tundsin, et kollane kõnetab.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#665

R Aug 28, 2020 14:06

Ülevaatusel käidud, vuras kenasti läbi. Aasta hooleta.
LS: 347359 km
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#666

P Okt 11, 2020 15:24

Tundub, et Crankshaft Position Sensor / väntvõlli asendi andur on otsa saamas, sest masin köhatas ja Open SID-l veateade: Fcod 822

Keegi saab WIS-st crankahaft position sensori koodi anda, et uus asemele soetada ?
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#667

P Okt 11, 2020 16:39

Pilt
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#668

N Okt 15, 2020 11:16

Nonii! Täna, 6.a tagasi vuras lennuk maja ette ja siiani puhas nauding olnud. Ütlen ausalt, et ma ei oleks elus arvanud, et oman SAAB 9-5 nii palju aastaid, sest kipun autodest kiirelt väsima, kuid selles on midagi, see WOW-efekt. Kui selle ajani ei ole ta veel kordagi alt vedanud, siis seekord õnnestu see ära korraldada. Nimelt sai eelmise nädala pühapäeval maalt linna sõidetud kui ühel hetkel jõud tagant ära, armatuuris mootori tuli. See tuli ei-kuskilt. Mingeid ennetavaid "ma hakkan nüüd otsa saama" vigu ei olnud. Mure suur ja kuna varasem kogemus puudus, siis esimese asjana ronisin kohe Open-SID kallale. Jumal tänatud, et selline asi on olemas! Open-SID näitas veateateks fcod 822 ning internetiavarustes oli see viide Crankshaft Position Sensor (väntvõlli asendiandur) murele. Edasi masinaga igaksjuhuks ei plaaninud sõita, sest pühapäeva pärastlõunal oli liiklus piisavalt tihe ning polnud masinas üksi. Järgmiseks tellisin puksiiri. Siinkohal kiidan esmalt IF-i, kuna seisin ei-kusagil, siis Google Maps-i abiga panime koordinaadid paika ning sealt edas saadeti juba Falck Autoabi teele. Sellistel juhtudel kipub alati olema "ei tea kui kaua nad tulevad" - siinkohal oli see maandatud. Kiirelt sain SMS-i, kus oli link, mis viis mind kaardile, kus nägin jooksvalt, kui kaugel ja kus on Autoabi. Väga viisakas lahendus ja andis teadmise kaua ootama pean. Autoabi vana oli äärmiselt proff, masina esisilla ülestõstmine ja kinnitamine oli paari minuti küsimus. Muljetavaldava kiirusega tehakse töö ära. Mõte oli püss viia maja ette, et siis edasi mõelda, aga 9 km läbimisel tegime kokkuleppe, et viime otse VM-i. Autoabi teadis täpselt kuhu viia, kuhu jätta võtmed jne. Kogu tegemine oli sujuv ja kiire ning lõpuks libistasin autovõtmed VM-i kuskile väikesed avausest koos oma kontaktidega. Sellele järgnes e-mail VM-i koos päringuga, et mis nende kaudu andur maksaks ning mis vahetus maksma läheks. Anduri otsustasin tellida aeromotors.ee kaudu, mis on alati olnud mu esmane valik - hinnad suure tõenäosusega turu parimad ning tarne väga kiire. Nii tegime VM-ga kokkuleppe, et andur läheb kulleriga otse nende kätte. Samal päeval kui jõudis andur, vahetati see ka ära. Siinkohal kiitus ka VM-le. Asjaajamine oli valutu. Nii kui andur vahetatud sai, mootorituli lakkas, veateade kadus jne. Vähemalt praegu liigub nii nagu liikuma peab :)

Pilt

2020.a sai tehtud:

MÄRTS 2020

* Uued väljalaske kummiriputid kogu väljalaske ulatuses. Töid teostas VikingMotors 09.03.20

APRILL 2020

* Uued tagumised amordid Bilstein B4 19-147093
* Uued tagumised keerdvedrud Kilen 63015
* Uued tagumised tolmukatete ja läbilöögipuksite komplekt: Monroe PK317
Töid teostas VikingMotors 08.05.20

MAI 2020

* Tagumiste rataste kalde reguleerimine seibidega + sillastend

OKTOOBER 2020

* Uus väntvõlli asendi andur (SS10960 / DELPHI) - Aeromotors.ee
* Väntvõlli asendi anduri vahetus - Töid teostas VikingMotors 14.10.20


Läbisõit aastate lõikes:

Natuke LS-i kohta ka kokkuvõtvalt: Hetkel ette kruttinud: 349201 km ehk viimase aastaga läbitud kokku 13928 km.

Aasta lõikes:
  • Esimene aasta: 10200 km
  • Teine aasta: 12700 km
  • Kolmas aasta: 17000 km
  • Neljas aasta: 15250 km
  • Viies aasta: 15273 km
  • Kuues aasta: 13928 km

KOKKU 6.a: 84351 km ehk keskmiselt 14058.5 km aastas! Jätkuvalt 97% ajast maantee, ülejäänud linn.
kroom
Postitusi: 318
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#669

N Okt 15, 2020 13:57

Soliidne läbisõit!
Muuseas, kui 11. oktoobri postituses käis kood 822 läbi, siis ei saa ju 20. oktoobril öelda, et "tuli eikusagilt".
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#670

R Okt 16, 2020 13:38

kroom kirjutas:
N Okt 15, 2020 13:57
Soliidne läbisõit!
Muuseas, kui 11. oktoobri postituses käis kood 822 läbi, siis ei saa ju 20. oktoobril öelda, et "tuli eikusagilt".
LS on kena jah. 11.10 action juhtuski, lihtsalt nüüd võtsin teema lahti :)
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#671

E Nov 30, 2020 11:45

Paar nädalat tagasi sai Aquapeal-ga esiklaas sisse määritud ning 28.11 läksid talvepapud taas alla. Pärast viimast anduri vahetust käitub püss viisakalt :)
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#672

P Jaan 17, 2021 16:05

Jõulud küll läbi, aastagi uus, aga 9-5 armatuuril hakkas täna pidu. TCS/ABS põleb, CE põleb, spido ei tööta, sõita saab. Open SID ütleb Fcod 5669 mis lahti dešifreeritult on P1625 ehk "No Bus data from TCS/ABS" - võib nüüd katki olla mõni ABS rõngas või peaks kohe mooduli kallale minema ?

Kuhu Harjumaal (soovitavalt Tln ümbrus) murega pöörduda ja mis summaga võiks arvestada ? Foorumist otsides käib läbi keegi Pärnust, kes nii mõnelgi SAAB-l mooduli ellu äratanud 50€ eest.
pets
Postitusi: 182
Liitunud: R Veebr 27, 2004 16:31
Asukoht:
Auto:

#673

P Jaan 17, 2021 18:05

Pigem ikka mooduli viga.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#674

E Jaan 18, 2021 12:06

Sama kahtluseuss endalgi. Kes meil siin neid taastab ?
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#675

T Jaan 19, 2021 16:18

Sai uuritud mooduli taastamise hindu, targemaks ei saanud. VM aidata ei saanud, kuna neil polnud ka moodulit võtta kuskilt. Appi tõttas Troost Auto kui olin neile päringu saatnud. Helistati peale, uuriti ja pakuti kohe järgmiseks päevaks remondiaeg. Mulle meeldis suhtumine.
Selguski, et ABS-moodul otsa saanud (peaks olema 9-5 tüüpviga) - vahetati välja ja lippab taas ilma värvide mängudeta armatuuril. Kogu nali kokku suts üle 300€ kui kellegi sarnane seiklus peaks ette tulema.
Vasta