19. leht 30-st

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Nov 09, 2017 20:08
Postitas Pootsman
polukoli kirjutas:
N Nov 02, 2017 8:10


Keskmine kütusekulu 8.1L/100km

How the hell is that possible :mrgreen: marurahulik maantee kulgeja?

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: R Nov 10, 2017 8:28
Postitas polukoli
Pootsman, 95% maanteesõit ühtlasel kiirusel, cruise peal :) Tlnas autoga sõitmist ülivähe, pole lihtsalt vajadust.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: R Dets 08, 2017 9:06
Postitas polukoli
Eile käis masin VM-s üldkontrollis. Teen üldkontrolli 1-2x aastas enda südamerahuks + hea teada, mis masinal vajab tegemist. See, et masin sõidab ja kõik on vinks-vonks, ei tähendab, et alati ka igalpool kõik korras on.

VM leidis:

LS: 306300 km

* ESIMESED PIDURIKLOTSID JA KETTAD VAJAVAD VAHETUST - Aimasin ehk ootaks soovitusi, milliseid kettaid ja klotse noolida ?
* UUTE REHVIDE SOOVITUS, ON TREPPIS - Uued rehvid tellitud. Hetkel all: Bridgestone Blizzak WS70 205/55 R16 94T (lamell). Uuteks saavad olema Tehnikamaailma 2017.a testi 2. koha pälvinud: Hankook Winter I-Pike RS Plus 205/55 R16 (naast)
* KÄIGUKASTI ÕLITORU LEKIB RADIKA JUUREST - Hiljem täiendati, et ei leki, vaid on niiske, aga vajab kontrollimist lähemalt.
* MOOTORI OTSAKAAS LEKIB - Ketivahetus plaanis 2018.a jaanuaris.
* ESIMESED PARKPIRNID EI PÕLE - Läheb vahetusse.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: L Dets 09, 2017 16:07
Postitas polukoli
Sai VM-st tellitud parktulede pirnid ja mõtlesin, et vahetan ära. Eelnevalt natuke guugeldades ja selgus, et paras valu on seda teha, sest tuled asuvad ülimalt kitsal alal kuhu päris priske käega mehel asja igatahes pole. Mõtlesin, et proovin ja enda üllatuseks sain vanad pirnid kenasti kätte. Tagasipanek oli väheke keerulisem ja võttis törts vanumagi, aga vaikselt augu ümber mängides, sai lõpuks pirn avausse lükatud ja korras.

Läksid külge Au-Lite T10 12V 5W

Pilt

Väike pesaväoline test enne kui sisse läksid

Pilt

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: L Dets 16, 2017 21:11
Postitas polukoli
Tänasest all siis uued talvekad: Hankook Winter i’Pike RS+ (W419D) mis siis selle aasta rehvitestides 2. kohale platseerus. Ringi hinnaks sain 260 € - siiani oli all lamell, aga vaatab, kuidas naeltega on :)

Lisaks ka sillastend tehtud.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: P Dets 17, 2017 9:49
Postitas marti420
Need rehvid ei saanud tegelikult teist kohta, kuna testis kasutati 419 rs+D mudelit, millel on oluliselt rohkem naelu sees.
Aga sinu rehvid on vähemalt natuke vaiksemad, kui teise koha omanikud.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: P Dets 17, 2017 14:15
Postitas polukoli
marti, tänud tähelepanu juhtimast. Olin ise vale lingi pannu, link korras ja info täiendatud ehk all on RS+ W419D

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: P Dets 17, 2017 15:40
Postitas polukoli
VM tehtud üldkontroll arvas, et peaks vaikselt esiketaste ja klotside vahetamisele hakkama mõtlema. Ausalt öeldes ei teagi, mis hetkel all on.
Eelmise omaniku arveid lapates loen välja, et SaabiAntis vahetatud 2013.a maikuus esipiduriklotside komplekt: Esipiduriklotside kompl. SAAB-900, 9-3, 9-5 M96-

Tagasild sai uued kettad ja klotsid septembris 2013.a:

Tagapiduriketas SAAB 9-5 Aero M02- (16", 300 mm)
Tagapiduriklotside kompl., SAAB 9-5 M00-


Arvestades, et masinaks on AERO, siis peaks noolima 308mm kettaid ?

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: E Dets 18, 2017 9:48
Postitas Skrow
polukoli kirjutas:
P Dets 17, 2017 15:40
Arvestades, et masinaks on AERO, siis peaks noolima 308mm kettaid ?
Nii on, Aero esimesed kettad on 308mm ja teistel variantidel 288mm esimesed kettad.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: T Jaan 02, 2018 12:23
Postitas polukoli
Nonii...lõpuks asjadega nii kaugele jõudnud, et masin läheb VM-i ketivahetusse 29.01
List soetatud varuosadest järgmine:

Pilt

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: T Jaan 02, 2018 16:02
Postitas vunts123
Balanseerimisvõlle ja nende saaleseid ei vaheta korraga ära?

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: K Jaan 03, 2018 8:17
Postitas polukoli
Hei!

Kui ma VM-ga juttu tegin ketivahetusest, siis küsisin, mis on need must be osad, mis tuleks ära vahetada kui nö suur ketivahetus teha. Ei meenu, et seal oleks balanseerimisvõllid ja nende saaledest juttu olnud :roll:
ja nagu ma aru saan, siis balans.võlle ei vahetata (ei kinnita ega lükka ümber), vaid kuuluvad vahetamisele hammasrattad, mis on juba ketikomplektiga kaasas.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: K Jaan 03, 2018 11:45
Postitas heff
Ei tea kas tänavu ei tule seda veebruarikuist suurt soodukat Saabidele? Oleks ju siis mõistlik mõni päev hiljem tunduvalt odavamalt lasta sama tööd teha :P

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: K Jaan 03, 2018 12:41
Postitas polukoli
juba küsitud, seda kampaaniat taas ei tule...ei tea, miks ei taheta SAAB-lastele vastu tulla.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: T Jaan 30, 2018 13:39
Postitas polukoli
Nonii...tunded on hetkel fucked up. :gun: :gun: :gun: :gun: :gun:

Läks lennuk VM-i ketivahetusse. Järgmisel hetkel sain kõne, et väntvõll kõver. Vaja leida uus väntvõll. Leiti asendus ja mõtlesin, et jumal tänatud. Hinnaks 150€
Nüüd selgus, et asendada tuleb ka mootoriplokk. VM otsis ja leidis mootori, mille LS on 250 000 km ja hinnaks 950 €.

Nüüd on see hetk, kus ei tea, mida teha. Varuosad on mul varasemalt kõik olemas, et ketivahetus teostada. Uue mootori ost mul plaanides ei olnud ning sinna lisandub veel ka tööraha ehk arvestama peaks vähemalt 2000+ €. Küsimus ei olegi niivõrd rahas, vaid selles, kas tasub see tee üldse ette võtta, sest masin on ikkagi aastast 2004, aga olen sinna pannud oma südame ja hoidnud nii hästi kui oskan ja masinaga on emotsionaalne side algusest peale. Tehniliselt töökorras, aga süda vedas siis nö alt.

Ploki kohta info järgmine:
Mootoriploki kood: 9549478 (B235R)

Soovitusi, mõtteid ? :drink: :drink:

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: T Jaan 30, 2018 13:44
Postitas vvs
Neid mootoreid võiks ikka soliidsema hinna eest ka liikuda :)

Ma Sinu asemel natuke uuriks turgu enne kui dabro neile annaks ;)

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: T Jaan 30, 2018 13:53
Postitas polukoli
Ütlesingi, et võtan nüüd korraks aja maha, sest mul ei ole plaanis kindlasti 2000€ magama panna kogu selle teema peale ning ka ei ole ma otseselt autost sõltuv ehk kui ta seal VM-s nüüd mõnda aega seisab, ei ole hullu.

Kui kellelgi foorumis on võimalus abiks olla või soovitusi jagada eelpool toodud mootori leidmiseks vms, siis andke tuld.
Kui teema üldse lahendust ei leia, siis lähen ja ostan selle ära :lol: http://www.auto24.ee/used/2707728

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: T Jaan 30, 2018 15:53
Postitas wilddog
Sinna laksad oma uue ketisatsi peale ja SAAB hea. Siis otsakaas ka ülekäidud :drive:

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: T Jaan 30, 2018 19:32
Postitas vunts123
Loll mõte muidugi aga kui ta sul ennem ilusti ja ilma kolinata käis, välja arvatud otsakaane leke, siis lase samamoodi kokku tagasi panna. Kestab siis kaua kestab.Vanast foorumist lugesin, et keegi oli kõvera vändaga mitu aastat ja mitukümmend tuhat kilomeetrit maha sõitnud.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: T Jaan 30, 2018 20:10
Postitas polukoli
Käis ka endal sama mõte peast läbi, et mis siis kui paluda samamoodi kokku tagasi panna ? Selge on, et risk jääb, aga samas, mida enam kaotada on peale tee äärde jäämise. Auto töötas ideaalselt. Jah, külmal käivitamisel oli 30s - 1 min kerge ketiklõbin, aga ei midagi drastilist.

On see hea mõte ?

Ehk siis "säästlikud" stsenaariumid on:

1. Panna kokku nii nagu oli ja igakord masinaga sõites risti ette lüües, et tee äärde ei jää.

2. Otsida aktiivselt ikkagi eelpool toodud plokki. Tõenäosus väike, et selle leiaks. Samuti ploki hind teadmata.

Rahakamad väljaminekud:

1. Ostagi pakutud mootor 950€ eest + lasta teha veel töö 1000+ € ja hiljem natuke kurb olla, sest tehtud remont ja autohind ei ole kooskõlas. Samas on mure maas ja elu hea, aga okas kergelt hinges. Selle variandi tahaks tegelikult maha kriipsutada.

2. Leppida olukorraga ja vaadata uuema AERO poole või muu margi peale (täna ei tea ühtegi alternatiivset universaali, mis mind rõõmsaks teeks nii nagu seda praegune lennuk). Vana masin müüa maha, sest jupitama ei viitsi küll hakata.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: T Jaan 30, 2018 21:50
Postitas wilddog

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: T Jaan 30, 2018 22:25
Postitas polukoli
Wilddog, tänud! Panin kirja teele.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: K Jaan 31, 2018 0:04
Postitas entson
Mina laseksin vahetada need plaanijärgsed asjad ,siis arvan,et sinu mootor kestab ka kolm kuud ja hea õnne korral palju rohkem.See kõvera võlliga on tänaseks meie käes sõitnud 3a.ja 45 tuh.km.,aga kõver oli ta eelmise omaniku käes juba.Minge vaadake BMW foorumisse ja palju sealt leiate kõveraid võlle ja plokke ,nendel ju 6 s. reas mootorid,ka diislid. mille järgi tehti järeldused kõverikele asjadele,kas kõver plokk tähendab ,et ülemine pool on kõver ,või on kõver vv jooks ? Kas vv kontrollimine tähendas ainult kontrolli ebaloomulikule või ka sirgeksolemist?Kuidas kontriollit või kus?,kas mootoriploki kõverust ei kontrollitud,sellest pole juttugi!

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: K Jaan 31, 2018 6:59
Postitas Pootsman
entson kirjutas:
K Jaan 31, 2018 0:04
mille järgi tehti järeldused kõverikele asjadele,kas kõver plokk tähendab ,et ülemine pool on kõver ,või on kõver vv jooks ? Kas vv kontrollimine tähendas ainult kontrolli ebaloomulikule või ka sirgeksolemist?Kuidas kontriollit või kus?,kas mootoriploki kõverust ei kontrollitud,sellest pole juttugi!
Küsiks juurde - kas ka reaalselt sulle näidati ja tutvustati miks on vigased detailid või räägiti telefoni teel et on jama?

Meistreid ja lukkseppasi nähtud igasuguseid ka kõige ilusamates klaasist salongides....

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: K Jaan 31, 2018 8:17
Postitas polukoli
Esimene info oli, et väntvõll kõver ja selle peale ehitada ei anna. Leiti suhteliselt kiirelt asemele uus väntvõll, aga siis lisandus, et ka plokk vaja vahetada. Kuna aga plokki justkui kuskilt saada ei ole, siis ainuke lahendus kogu mootor vahetada. Ma pole näinud kahjuks masinat, samas ei tahaks väga ka kahelda. Mootori osa on mulle teadmiste osas nõrk koht.

Saan ma aru, et kui nüüd läbi ime plokk leida, siis võiks topelt saltosid teha ja öelda, et õnnelik lõpp ning asendusmootorit sebima ei pea ?