20. leht 30-st

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: K Jaan 31, 2018 17:13
Postitas entson
Mul siin paar küsimust veel.Kas pakutud vv on uus? (uudishimu) . Kas plokil avastati lubamatult suur kulumine? Kes ütleb ,et 900-eur.-isel on vv sirge! Kui pole saladus,siis palju Saabiantis küsiti mootori eest?

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: K Jaan 31, 2018 17:24
Postitas polukoli
VM leidis asemele väntvõlli SaabiAntist. Kahtlen, et see uus on. Ploki kohta tean nii palju, et see on kõver. Rohkem mul infot pole. Suure tõenäosusega ma asendusmootori teed ei lähe, see protsess pole seda väärt. Otsin jätkuvalt plokki :)

Saabianti ütles, et kohapeal mootorit pole, aga kaugelt maalt tellides võib 800-1000€ arvestada.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: K Jaan 31, 2018 17:40
Postitas konks222
Eeldan et kettide vahetuseks võeti mootor maha. Kettide vahetuseks ei pea väntvõlli eemaldama. Kuidas üldse tehti kindlaks, et väntvõll kõver on?

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: K Jaan 31, 2018 20:05
Postitas alari83
Saabi puhul oleks saalede kontrollimata/vahetamata jätmine ,nii mahuka töö puhul veel eriti, ilmselge rumalus ka olnud ju. Foorumiski siin kõvasti juttu olnud kuidas 3nda paku saaled esimese asjana alla vannuvad. Eneselgi kogemused ,kus uute saaledega enam väntvõlli ringi keerata ei jaksa ,paremal juhul piisab väntvõllist aga kehvemal juhul ongi viga kuuma saanud mootoriplokis endas . Ja sellise vigase asja kokkuladumine ikka tühi töö ,sõbral kestis nt selliselt koostatud mootor 2000 km, kui kolmanda paku saaled jälle ringi ära tegid . Tema tegi muidugi ise ja oli selline eneseharimise õppetund pigem see ettevõtmine. Ise esinduse tunnihindega selliseid eksperimente ei sooritaks ,pigem vaataks ikkagi uue kasutatud mootori poole ,mille siis laseks kindlasti lahti võtta ja uued rõngad ,ketid ,saaled vähemalt ära teha ...või siis tõesti uuema autopoole piiluda üldse nagu siis enne mõte oli ja juhul kui Saab ,siis karteripõhja ja õlivõtturi sõela vaataks kindlasti üle ja nu saaled vahetaks ka ära,kui juba tehtud pole .Enda kahel saabil,mida omand olen, olen mõlemal igaksjuhuks ennetavalt selle töö ära teinud ja mõlemal korral on olnud keskmistel saaledel juba kulumisjäljed sees. Läbisõit mõlemal 260000 km lähedal .

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: K Jaan 31, 2018 20:33
Postitas saabu14jr
Leht tagasi on polukoli toonud välja ka listi "ketivahetuse" kohta kus on sees saaled ja muud asjad, ehk siis tegu oli rohkem üleüldise mootori värskendamisega kui pelgalt ketivahetusega. Aga võid vast ikka uurida millest järeldatakse, et mõlemad kõverad. Kas saadeti kontrolli või oli mingi ebanormaalne kulumine?

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: K Jaan 31, 2018 22:03
Postitas konks222
Muidugi kui nüüd naljaga pooleks tähte närida, siis sirget väntvõlli pole minu silmad veel näinud.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: K Jaan 31, 2018 23:23
Postitas entson
to alari83:risustan veel teemat.juba vene ajal pingutati saalesid ükshaaval ,et teada(vajadusel),milline saale poob,kui poob.Pärast sellist remonti soovitab Haynesi manuaal hoida mootori pöörded mõistlikud,vältida järske kiirendamisi ja kõrgeid mootori pöördeid ,(mitte nii nagu mõni arvab ,et tuleb kohe peenestada).Minul on ainult kogemused ja praktika. Kas tõesti on 9-5 vv töötlusega puusse pandud. edu.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Veebr 01, 2018 10:21
Postitas alari83
to entson: ja mis selle teadmisega siis peale hakata ,kui teada saad milline poob ,kuigi eelnevalt ka kirjas,et 3s raamsaale tavaliselt ja ilmselt pole ka hr polukoli mootor sellesmõttes miskine erand.Ma ei tea kas Eestis keegi seda vändaliini paika suudab ajada ja kas see ka korra juba kuuma saanud ja paigast läinud saalepesa puhul ka kauakestev üritus on. Ilmselge on ka see ,et värskelt kaprem mootoriga 400meetrit sõitma ei lähe ,kui autoga plaanis rohkem kui üks õlivahetus sõita . Aga kui ikka ei suuda heebliga väntvõlliotsast teda ringi keerata ,siis ei saa ju ka eeldada ,et saalede vahele üldse õligi mahuks ja loota,et selline mootor kestaks ,olenemata kui vaikselt teda sisse sõita ...ja juhul kui starter üldse jaksab käima ajada ... siis ma ei tea ,lootus sureb vast üsna kiirelt kaldun arvama.
Aga loodan ,et teemaalgataja auto saab hea lahenduse ,teoorias oleme siin kõik tugevad ,aga ega see kahjuks antud autot terveks ei ravi 😊

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Veebr 01, 2018 11:28
Postitas polukoli
Hea on näha, et kommuun on tugev ja on tekkinud arutelu! Puhtalt uudishimust olen lapanud ka ajaviiteks auto24 ja tee või tina - ma ei näe või ei oska näha alternatiivi praegusele 9-5 universaalile. Ka ei näe ma otsest vajadust võtta uhkem masin liisingusse, sest see pole minu vajadus. 9-5 Aero on meeli erutanud alates 2014.a oktoobrist kui maja ette vuras ning hea meelega jätkaksin temaga seda teekonda ka edaspidi, sest emotsiooni on selles autos minu jaoks rohkem kui ükskõik millises, kus olen sees istunud. Ei köida mind ei uued Šokda-d, Subarud jne, neis ei ole seda X-faktorit, mida on minu 14.a vanas Saabis :) Võib tunduda imeliku jutuna, aga nii on. Mõtlesin, et ma üksi tunnen nii, aga kui elukaaslane sai teada, mis seis hetkel masinaga on, siis nö matusemeeleolu lõi perre korraks. Fakt on, et hetkel lähen ainult asendusploki teed ja kui see ebaõnnestub, siis on aamen :)

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Veebr 01, 2018 11:44
Postitas 9-5LPT
polukoli kirjutas:
N Veebr 01, 2018 11:28
Ei köida mind ei uued Šokda-d, Subarud jne, neis ei ole seda X-faktorit, mida on minu 14.a vanas Saabis :) Võib tunduda imeliku jutuna, aga nii on. Mõtlesin, et ma üksi tunnen nii, aga kui elukaaslane sai teada, mis seis hetkel masinaga on, siis nö matusemeeleolu lõi perre korraks.
Ei ole imelik jutt.. :beer:

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Veebr 01, 2018 11:45
Postitas wilddog
Ei ole kerge see haigus :wise: Minu '95 aasta NG900 on juba noorsandile pärandatud (12 aastat minu olnud) ehk haigus on ka pärilik. 99 aasta Viggen on vahelduva eduga aastast 2009 igapäevaliikur. Nüüd vaja täiendavat masinat. Lähen 9-5 Aero teed. Alternatiivina vaatasin Subsiku Legacy GT-d. Selle raha eest saaks kolm saabi vähemalt. SAAB on SAAB ja haigus on ravimatu. Mootorit annab parandada! :drive:

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Veebr 01, 2018 11:56
Postitas vvs
Saab on täieõiguslik pereliige :cool:

Teistel on autod, erilistel on SAABID :drive:

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Veebr 01, 2018 13:15
Postitas vmaster
Midagi peab kuskil olema, sest ega me muidu tavainimese mõistes juba vanemate autodega ei sõidaks :)

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Veebr 01, 2018 17:21
Postitas entson
See "midagi" peab peas olema,kus siis veel ? Komplekse ei tohi kah olla .

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: R Veebr 02, 2018 22:44
Postitas caarel
Panen kirja enda kogemuse.
Oli ka see päev kui öeldi, et kõik on kõver ja pekkis. Plokke pidi sirgestatama Soomes ca 1000EURi mats. Siis uurisin edasi ja sain teada, et b235 on ökomaks tehtud kergema metalli arvelt ja lisatud uus trionic. Mina ei viitsinud seda ökotamise teed minna ja tellisin Rootsi lammarist omale 500EURiga B234 turboka (LS 170 000) 93 aastast ja ülesse. Nimelt B234 plokk on karmimast metallist. Samuti kurjad keeled räägivad, et B234R on sepistatud kolbidega. Seda aga kuskilt saada pole, kuum kaup.
Ühesõnaga ootab tegemist, kus kokku tuleb laduda B234 plokk, B235 alumine osa ja pea. Kui tahta karmiks minna, siis T5 võllid ka pähe.
Kõige selle käigus on juba köömes kett ka vahetada, klapid üle käia ning plokikaane jm tihendid uued panna. Tulemuseks tuleb aga väga palju kuuma kannatav südamik. Loomulikult aitab kaasa õlirõhu näidik salongis.
Kõnekas fakt on ka see, et Rootsi lammar on B235 mootoreid pilgeni täis, kuid häid B234 mootorid liiguvad kohe ära. Paljud on ehitanud oma B235'ed ümber.
Seda vist aga VM Sul ära ei tee, sest see pole "margiesindusele" kohane, asju sedasi "soperdada".

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: E Veebr 05, 2018 17:33
Postitas polukoli
Emotsioonide tulv on priske, aga hetkel olen leidnud sellise ploki. Pildid tehtud ploki müüja poolt. Pilt ei anna kindlasti aru, kuid kuidas tundub ?

https://www.upload.ee/image/7993123/DSC_0070.JPG
https://www.upload.ee/image/7993125/DSC_0071.JPG
https://www.upload.ee/image/7993126/DSC_0069.JPG

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: E Veebr 05, 2018 17:45
Postitas saabu14jr
Pildilt on tore ja ok aga üle tasuks ikka lasta plokk mõõta. Raamsaalede pakud on müüjal ikka alles?

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: T Veebr 06, 2018 10:02
Postitas polukoli
Raamsaale pakke ei ole, aga lubas otsida. Üldjuhul need otsingud ei vii tulemini.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: T Veebr 06, 2018 11:45
Postitas hard0
Siis jäta see plokk. Raamsaale pakud ei ole otse vahetatavad ja asendatavad, need töödeldakse mõõtu(vändaliini sirgeksajamine) igal mootoril eraldi.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Veebr 08, 2018 11:13
Postitas polukoli
Seis on nukker. Vaadanud läbi Rootsi ja Soome romulad. Helistanud läbi Kuldse Börsi, Soov-i ja auto24.ee kuulutused - mitte midagi. Isegi kui on, siis pakutakse tervet mootorit, mida mul ei ole aga vaja osta. Eelpool toodud ploki pildid on küsitud foorumlase ainm käest, kellel suurem SAAB-i park Vändras. Pole pakke leidnud ehk diil läbi ei lähe.

Põhimõtteliselt B235R plokki leida ei ole võimalik :gun:

Ainuke variant on siis vaadata vanemate plokkide poole, mis eeldaks ka karterituulutuse KIT-i kasutusele võtmist, sest masin ise on uuema tuulutusega. VM-ga suheldes nentisid nad, et teoreetiliselt on võimalik, praktikas pole proovitud.

Andke ainult sobiv plokk normalase hinna eest, mis sobiks ja saaks masina liikuma :D Kõik muu vajalik on olemas

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Veebr 08, 2018 11:39
Postitas Cyber
Puhtaks roogitud ploki eest küsitakse ilmselt rohkem, kui terve mootori eest..:P Roogid ise puhtaks selle ja saad vanarauast veel osa hinda tagasi..:)

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Veebr 08, 2018 14:53
Postitas vvs
Ainm paiknes viimati Räpina kandis :)

Leia pigem Aero mootor ja puhu niimoodi eluvaim sisse!

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Veebr 08, 2018 17:09
Postitas sigaelmar
Cyber kirjutas:
N Veebr 08, 2018 11:39
Puhtaks roogitud ploki eest küsitakse ilmselt rohkem, kui terve mootori eest..:P Roogid ise puhtaks selle ja saad vanarauast veel osa hinda tagasi..:)
Kuna need Saabid ei maksa eriti midagi enam, siis oleks mõistlik kaaluda ka seda varianti: osta teine auto, võta sealt vajalik ja ülejäänud varuosadeks müüa. Praegu üks 169kW Aero on müüa Auto24 1300€ eest ja neid on liikunud ka veel odavamalt, tasub näiteks okidokit vaadata. Kahjuks küll mootori seisukorda hinnata väga lihtsalt ei saa aga kasutatud mootori ost on samamoodi põrsa kotis ostmine. Vahe tuleb sellest, et sõitvat autot ostes sa saad kuulata mis häält see mootor teeb, mootorit eraldi ostes aga on lihtsam sisse piiluda mis seal toimub.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Veebr 08, 2018 17:43
Postitas rantto
Pakkusin sulle ju B235R garantiiga, 2006a terve mootor. 650.- kodus
Viska päring ka vok.ee lehele

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: T Mär 06, 2018 8:42
Postitas polukoli
NONII! Olin juba SAAB-le viimaseid hingekellasid löömas ja flirtisin Auto24-s mõttega, mis järgmine liikur olema saaks. Midagi tarka ma sealt ei leidnud. Paar mõtet tekkis, aga süda kisub ikka enda masina poole. Sai veedetud tunde erinevates portaalides, tehtud romulatesse päringuid, ikka sooviga leida mootoriplokk, mitte mootor, aga mootorit just pakutigi ja seda ei saa kellelegi pahaks panna. Lugematult sai veedetud hetki ka nii Soome kui Rootsi lehtedel, tulemusteta. Natuke vaikust ja ühtäkki kirjutab mulle foorumi kasutaja I-Vaari, et tal antud plokk olemas, kuid ei oska selle seisukorda hinnata. Mis seal ikka, pani endale auto peale ja viis VM-i kontrollimiseks. Siinkohal minu suur-suur kummardus ja kõrge viis I-Vaar'le, sest tegutsemine oli välkkiire ja infovahetus tasemel! VM-s hakati kiirelt uurima, kuidas plokk on. Esimesel päeval sai vastuseks, et annab lootust. Järgmisel päeval oli VM-i vastus, et põlemiskambri pinnad hoonitud ja läheb tegemiseks :headbang: Ploki küljes oli ka väntvõll.
02.03 õhtul sain kinnituse, et masin on valmis ning 05.03 teevad veel sillastendi ka ära. Selgus ka, et mootori alusraami puksid on korras ning neid vahetama ei pea ehk kellel huvi, siis täiskomplekt kasutamata Powerflex PFF66-208 front subframe mounting bush saadaval :drive:

Lõppresultaadina pesi VM masina ka puhtaks ja kui see eile õhtul maja ette vuras, elukaaslane rõõmsalt sees, valdas ülihea rahulolu ja üingelanguse tunne.
Käisin ka ise õhtul hiljem külma mootorit käivitamas ja nüüd ma tean, et 9-5 on päris vaikne auto tegelikult :notworthy: ja see tähendab, et selle masina seltsis kavatseb pere veel eeskujulikult veeta!

LS: 308063 km.

Tehtud tööd:

Pilt

+ remontööd
+ sillastend
+ autopesu

Aga, et igav ei hakkaks, siis järgmine plaan on:

* Küünalde vahetus. Aeromotors.ee kaudu tellitud NGK 6290 PFR6H-10 Laser Platinum - 4tk hind kokku 35,42 €
* Selgus, et ABS võru tahaks vahetust saada. Hind 33€
Võtab lähima kuu jooksul teema ette :)

EMOTSIOON on EHE ja VÕIMAS! :drink: :headbang: :notworthy: