28. leht 30-st

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: T Jaan 19, 2021 17:38
Postitas Teretali
Ehk siis läks lihtsalt kasutatud varuosa külge? Selle hinnaga ilmselt uut ei saa.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: T Jaan 19, 2021 18:04
Postitas polukoli
Just, kasutatud. Garantii 3-kuud. Nad ütlesid, et neil ikka tuleb ette neid mooduli vahetusi aastas ca 5 tk ja tellivad need Rootsist. Juhtumisi oli laos 1tk veel olemas. Otsustasin kiirelt korda lasta teha, sest selliste ilmaoludega nagu praegu on, ei taha eriti ilma lisadeta kruiisida.

https://merklin.ee/ vastas lõpuks, et nemad taastavad 150 € eest kui kedagi peaks huvitama tuleviku tarbeks. Iseenesest mooduli kätte saamine masina küljest ei ole mingi eriline keemikute klubi, aga ei hakanud jändama, sest aeg ja olud, mis hetkel valitsevad, ei soodusta eriti seda tegevust minu jaoks vähemalt.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: K Jaan 20, 2021 10:39
Postitas chrismil
Troost on kunagi ammu ka mul ühe heaks teinud.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 02, 2021 8:08
Postitas polukoli
Viimasest postitusesr nüüd jupp aega möödas. Käis masin ülevaatusel ja paluti tagasi tulla. Nimelt ei töötanud esitulede pesurid ja piduritorud on jäigad, taga vasak.

Mis seal ikka: Hakkasin pesurite kohta uurima ja selgus, et aku kõrval kaitsmekarbis on esitulede pesuri kaitse läbi. Uus kaitse külge ja pritsis mehiselt.

Teine teema on "jäigad piduritorud" - kes selle tee on läbinud ? Kus tegite ja mis maksma läks ? Kas lasite ainult osaliselt või täies ulatuses ?

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 02, 2021 8:15
Postitas saabu14jr
polukoli kirjutas:
N Sept 02, 2021 8:08
Viimasest postitusesr nüüd jupp aega möödas. Käis masin ülevaatusel ja paluti tagasi tulla. Nimelt ei töötanud esitulede pesurid ja piduritorud on jäigad, taga vasak.

Mis seal ikka: Hakkasin pesurite kohta uurima ja selgus, et aku kõrval kaitsmekarbis on esitulede pesuri kaitse läbi. Uus kaitse külge ja pritsis mehiselt.

Teine teema on "jäigad piduritorud" - kes selle tee on läbinud ? Kus tegite ja mis maksma läks ? Kas lasite ainult osaliselt või täies ulatuses ?
Palu sellel ülevaatajal seletada täpselt mida ta mõtles sellega.
Kui vastus on ikka jäik piduritoru, siis ta on kohustatud sulle seletama mis see olema peaks ja miks see tema arust paha on. Kas jäik pidurtoru läbikukkumine oli kordusülevaatuse paberil kirjas või konkreetselt ütles seda ja rohkem ei põhjendanud?

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 02, 2021 8:48
Postitas polukoli
saabu14jr kirjutas:
N Sept 02, 2021 8:15
polukoli kirjutas:
N Sept 02, 2021 8:08
Viimasest postitusesr nüüd jupp aega möödas. Käis masin ülevaatusel ja paluti tagasi tulla. Nimelt ei töötanud esitulede pesurid ja piduritorud on jäigad, taga vasak.

Mis seal ikka: Hakkasin pesurite kohta uurima ja selgus, et aku kõrval kaitsmekarbis on esitulede pesuri kaitse läbi. Uus kaitse külge ja pritsis mehiselt.

Teine teema on "jäigad piduritorud" - kes selle tee on läbinud ? Kus tegite ja mis maksma läks ? Kas lasite ainult osaliselt või täies ulatuses ?
Palu sellel ülevaatajal seletada täpselt mida ta mõtles sellega.
Kui vastus on ikka jäik piduritoru, siis ta on kohustatud sulle seletama mis see olema peaks ja miks see tema arust paha on. Kas jäik pidurtoru läbikukkumine oli kordusülevaatuse paberil kirjas või konkreetselt ütles seda ja rohkem ei põhjendanud?
Hei!

Tänud kirjutamast!

Ülevaatust teostas naisterahvas ja paberil read järgmised:

1.1.11 - Jäigad piduritorud

1.1.11.4 - Torud on kahjustunud või korrodeerunud. Lisainfo: taga vasak

Ma ei oskagi sellest midagi arvata nüüd :/

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 02, 2021 8:54
Postitas saabu14jr
Aaa, kõik korras, lase tagumised piduritorud ära vahetada. Kui vasak juba minemas siis tihti parem pool ka.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 02, 2021 9:53
Postitas Cyber
Krt need torud on põhja all terves pikkuses jäigad, metallist ju..:P Saaks aru kui "voolikud" on jäigaks läinud, ei paindu ja murenevad...

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 02, 2021 12:06
Postitas polukoli
VM pakkus välja, et vahetada kogu ring ära. Küsisin hinda...mõtlen. Saatsin Troosti ka hinnapäringu.
Kust veel uurida - vaevalt ma esimene Saablane olen, kes ülevaatuselt sama targa jutuga naaseb :)

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 02, 2021 13:04
Postitas ill
Tallinnas veel https://aapauto.ee/

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 02, 2021 16:58
Postitas paulk
Tallinnas veel: https://sparkmotors.ee/

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 02, 2021 19:39
Postitas I-Vaari
Pidurivoolikute jäikuse kohta pole mingit möötuhikut. Pidurivoolikud ei tohi olla möranenud. Selles vanus3s 9-5 l on aga arvatavasti need terasest ja rohelise plastkihiga kaetud torud kutusepaagi juurest ja kuni esiistmete kohani pöhja all roosteussi poolt kahjustatud. Käisin sama teemaga Werneri juures Rock Garages ja ta löikas ja väänas sobivast vasktorust asenduse. Kuna eestpoolt pöhja all need torud tipptopp siis sinna need vasktorud uhendusnipliga liitiski. Väga kaua see töö tal aega ei vötnud ja Järve Amservi tehnoulevaatuspunktis oli mehhaaniku arust köik nii nagu peab.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 02, 2021 19:57
Postitas pets
Niipalju kui mina välja loen, ei ole viga mitte piduritorude jäikuses, vaid selles, et jäigad torud on roostes, eriti vasak tagumine.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 02, 2021 20:43
Postitas Andrus99
Äkitselt on selle esimese puuduse alla ikka mõeldud voolikuid, mitte torusid? Kiiruga sõnad segi aetud vms…

Kuidagi ei kõla loogiliselt, kui probleem on torude jäikus, siis kas metalltorud peaksid siis kuidagimoodi pehmed olema….

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 02, 2021 21:08
Postitas pets
Andrus99 kirjutas:
N Sept 02, 2021 20:43
Äkitselt on selle esimese puuduse alla ikka mõeldud voolikuid, mitte torusid? Kiiruga sõnad segi aetud vms…

Kuidagi ei kõla loogiliselt, kui probleem on torude jäikus, siis kas metalltorud peaksid siis kuidagimoodi pehmed olema….
Kui oleks mõeldud voolikuid siis oleks ka nii kirjutatud ja voolik ei saa olla roostes. Lihtsalt vead on grupeeritud ja iga järgmine punkt täpsustab eelmist. Sellele vihjavad ka koodid mis on ees. Samas, kui torusid vahetada on mõistlik ka kohe voolikud ära vahetada.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 02, 2021 21:11
Postitas Viki
Ega siis jäigad piduritorud ei ole viga. Viga on see, et nad on roostes. Tegemist on gruppide ja alagruppidega.
Pidurid - alagrupp jäigad torud - korrodeerunud
Näiteks: pidurid - voolikud - mõranenud
jne

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: R Sept 03, 2021 8:41
Postitas Cyber
Teie jutus on point.. :D

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: R Sept 03, 2021 8:55
Postitas Andrus99
Viki kirjutas:
N Sept 02, 2021 21:11
Ega siis jäigad piduritorud ei ole viga. Viga on see, et nad on roostes. Tegemist on gruppide ja alagruppidega.
Pidurid - alagrupp jäigad torud - korrodeerunud
Näiteks: pidurid - voolikud - mõranenud
jne
Aaaa…nüüd jõudis kohale :)

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: R Sept 03, 2021 9:35
Postitas IFFI
Vahetasin umbes kevadel ise oma tonnisel need torud ära. Kõrval istuja kohajuures põhja all on liitmikud. Uued torud vedasin ühepoole (kõrval istuja pool) sealt bensu paagi vahelt ja teise poole vedasin bensupaagi kaitse eest. Panin sinna ise uued kinnitused. Ülevaatuselt läks läbi probleemideta minu aretatud süsteem. Ma ei viitsinud neid sealt ülepaagi perseaugu kaudu toppida. Vahetasin ka kohe voolikud ära. Torud ostsin poest kohe valmis otsikutega ja olid teras torud. Näpudevahel painutasin nii kuis vaja. Aega kulus nii 4 tundi umbes koos õlle rüüpamisega. Et siis tahan öelda, et pole nende vahetamine hullu midagi. Raha kulus selleks umbes pea 50€ vist.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: R Sept 03, 2021 12:12
Postitas polukoli
No, diskussioon oli elav ehk kõik said nüüd aru, et jutt käib ikka torudest :D
Hetke seisuga on plaan masin viia Troost-i. Eks näis siis, kuidas ja mis.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 23, 2021 20:30
Postitas polukoli
Saab on nüüd üllatama hakanud. Open-SID näitab ekraanil Fcod 832. Mingi aeg mootorituli põleb ja siis jälle on päevade viisi vaikus. Auto käitub normaalselt. Millele võiks viidata ?

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 23, 2021 21:31
Postitas wilddog
polukoli kirjutas:
N Sept 23, 2021 20:30
Saab on nüüd üllatama hakanud. Open-SID näitab ekraanil Fcod 832. Mingi aeg mootorituli põleb ja siis jälle on päevade viisi vaikus. Auto käitub normaalselt. Millele võiks viidata ?
Süütega seotud jama tundub olema. Alustada lihtsamast. Küünlad ja Di kontrollida. CPS villane? Massiprobleem ja saab seetõttu lihtsalt valet signaali.
Teisest otsast mõjutab süüdet ka katkine pihusti, sest üleujutatud silindris tekib kõvasti misfiresid. Tech 2-ga peaks misfiresid etappide vahel mõõtma, et aru saada muudatuste tõhususest.
Sellised mõtted :wise:

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 30, 2021 14:58
Postitas polukoli
Väike update:

09.09.21 käis lennuk Troost Autos:

* Tagumiste piduritorude vahetus
* Kütusefiltri vahetus. Asemele H155mm HENGST
* Pidurivedeliku vahetus. Asemele CASTROL DOT4 React Performance


Omaltpoolt lisasin 26.09 roolivõimendi vedelikku Febi 06161 hüdroõli

Nüüd siis ka korraline (kordus) ülavaatus läbitud, millest ka ülevalpool jutt oli.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: N Sept 30, 2021 15:00
Postitas polukoli
Soovitage Tallinnas mõistlikku ja head töökoda, kus oled ise käinud seoses roostega jne. Oleks vaja tagumine tiivakaar ette võtta.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Postitatud: L Okt 16, 2021 17:48
Postitas polukoli
Aastakene jälles möödas kui masin maja ette vuras, nüüdseks juba 7.a. Pisike kokkuvõte ka:



JAANUAR 2021

* ABS mooduli vahetus. Töid teostas Troost Auto 19.01.21

SEPTEMBER 2021

* Tagumiste piduritorude vahetus - Töid teostas Troost Auto 09.09.2021
* Kütusefiltri vahetus. Asemele H155mm HENGST - Töid teostas Troost Auto 09.09.2021
* Pidurivedeliku vahetus. Asemele CASTROL DOT4 React Performance - Töid teostas Troost Auto 09.09.2021
* Lisatud roolivõimendi vedelikku Febi 06161 hüdroõli - Kallasin ise.
* Korraline ülevaatus läbitud.


Läbisõit aastate lõikes:

Natuke LS-i kohta ka kokkuvõtvalt: Hetkel ette kruttinud: 362453 km ehk viimase aastaga läbitud kokku 13252 km.

Aasta lõikes:
Esimene aasta: 10200 km
Teine aasta: 12700 km
Kolmas aasta: 17000 km
Neljas aasta: 15250 km
Viies aasta: 15273 km
Kuues aasta: 13928 km
Seitsmes aasta: 13252 km

KOKKU 7.a sõidetud: 97603 km ehk keskmiselt 13943,28 km aastas! Jätkuvalt 97% ajast maantee, ülejäänud linn.