Saab 9-5 Aero Estate, 2002, laht

laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#1

T Dets 02, 2014 12:39

Teen ka otsa lahti. Algul arvasin, et mis ma ikka oma igapäeva kiirlifitist kirjutan. Saab ju teine ainult korralist hoolet ning remonti ja teenindab mind igapäevaselt väga ilusasti. Kuid, hetkel on kontoris niivõrd igav ja tagantjärgi mõeldes on hea, kui kunagi autot müües oleks pakkuda lugeda ka korralikumat ülevaadet auto eelnevast käekäigust ja ettevõtmistest.

Tsiteerides kirjandusklassikut Agu Sihvkat "Kui kõik nüüd ausalt ära rääkida...", algas minu jaoks uus elujärk igapäeva auto mõttes sügisel 2012. Olin alates 2006 aastast sõitnud Mercedestega, nii diislite, bensiinide, lahjade mootoritega, võimsate mootoritega... Oli ilus aeg, kuid kõik need autod olid juba ajahambale jalgu jäämas. Samuti ka teatud põhjustel juba enne mind rondistatud, ning nende ellu äratamine selles olekus ei tundunud mõttekas. Viimane kupee-mersu saigi mootoriveaga maha müüdud ja siis sai hing nendest täis. Eestis juba normaalse raha eest korraliku W124 mersut ma ei leidnud. Hakkasin otsima endale autot, mis oleks veel võimsam, samas mahutaks rohkem kui mu eelmine kupee-mersu ja mille hind oleks minule vastuvõetav. Kuna nagu ikka, noorel inimesel raha just jalaga segada pole, jäi võrdlustabelitesse oma hinna-võimsuse suhtega just AERO Saabid. Algul sai küll nillitud ka 9-3 AEROt, kuid töötades ise igapäevaselt autodega ja puutudes õrnalt kokku 9-3 Saabiga, sai kiiresti selgeks, et see auto ei mahuta nii palju, kui ma sooviks. Lõpuks leidsin ühe endale piltidelt sobiva 9-5 AERO Tartust, Uno Autost. Oli nii kui nii asja Tartusse ja siis käisin ka viskasin neiule pilgu peale.

Autol mõned kriipsud-kraapsud. Nende arvelt tehti ka hinda paremaks. Uus aku sai peale, ning sain siis iseseisvalt autot uudistada kaua tahtsin. Selles suhtes kiitused UNO Auto meestele - reeglina passitakse kõrval, et "kas ostad nüüd või lähed minema?". Üldse oli nendepoolne suhtumine selline mõnus ja humoorikas.

Igatahes, kõik mis autol peal, see töötas. Sai ära proovitud. Maru kiiresti hakkas sooja puhuma ja kondi sisse pannes kohe külmaks ära. Ka tagumiste istmete soojendus on märkimisväärne arvestatav lisa. Minekut autol oli, tegin platsi peal mõned ringid. Kuskilt ei leki ning roostet märkasin ka ainult põhjakatte kruvide küljes, ning mõnel esisilla detailil. Alumine grill on katki ühest nurgast ning mõndadest kohtadest veel nühitud autot kellegi teise vastu. No visuaalsed vead.

Seejärel pidasin endaga pikalt aru. Miks automaat-kas tõesti vaja sellist autot-miks just seda universaali?? Kuid esmamulje oli oma jälje jätnud. Võtsin seejärel ühel õhtu ennast kokku ja otsustasin, et: "Ahh persse kah, hullem ikka olla ei saa, kui eelmine mersu oli!" :head:

Auto sai ära toodud septembri keskel. Esmamulje Tallinnasse tagasi sõites oli jahmatav. Kruiisiga sõites spidomeeter 90 km/h ja keskmine kulu 6,5 :P. Hiljem muidugi GPSiga võrreldes sain aimu, et see spidomeeter näitas aiateibaid. Tookord jäi reaalne kiirus 84 km/h või sinnakanti. Sellest ka selline kulu.

Muidugi sai ka nauditud kohe Saabi möödasõidukiirendust - vapustav. Kõik oli vinks vonks. Auto töötas nagu kell.

Kuna vaimustus oli peal suur, sai terve see päev Saabi roolis veedetud. Õhtu aga pälvis sellega, et lõi põlema armatuuris aku tule ja hoiatused. Olin otsapidi Viru rabas. Kuna peal oli tutikas aku, oli selge, genekas ei tööta. Õnneks lasi koju ära sõita.

Järgmine päev kodust otse Audaceri. Sinna sõit oli närvesööv. Kadaka-Tammsaare ristis oli vool nii otsa saamas, et käigukast lükkas end ilmselt avarisse (3. käigu start), seierid kukkusid nulli, tuled kustutasin ise ära, kulgesin ohukatega. Audaceri jõudes need ka enam ei vilkunud. Iisak võttis ette ja mõne tunni pärast oli kõne, et genekas tõesti kutu. Põhjuseks - mootori survepesuriga pesemine. Rahakott kergenes 180 EURi võrra ja Saab oli elujõuline.

Parem uudis oli AGA SEE, et Iisaku sõnade järgi vajavad varsti mingusugused suuremad puksid eespool vahetust kuid muidu on väga korralik auto. See tõi lõpliku rahu südamesse ja sellest hetkest (septemberi keskpaik), olen igapäevaselt AERO roolis.

Autoks ise siis Saab 9-5 AERO Estate, aastast 2001 (2002 mudeliaasta), 2,3 turbo 184 KW. ESP-ga variant. Hall metallik. Lisadest olemas kõik peale katuseluugi, vent. istmete ja navi.
Läbisõiduks ostu hetkel 182 000 km.

Pilt

Kaasa sain ka paberid eelmise omaniku kohta, kelleks oli keegi doktor
Shveitsist. Lubab olla nagu paljutõotav, mõtlesin ma...

Niimoodi algas siis meie ühine kooselu.

Üsna varsti, oktoobris 2012, andis otsad aga ABSi moodul
Pilt

Sõitsin niimoodi ca aasta. Käisin ja otsisin erinevaid võimalusi, mida sellega peale hakata. Foorumist sain muidugi aru, et kas parandada (maeimäletamitusadaeurot), osta uus (välistatud) või leida kasutatud samasugune. Algul üritasin lasta parandada mõnedes väiksemates kohtades, mis kahjuks küll selles moodulist jagu ei saanud. Lõpuks leidsin vist tol hetkel ainukese kasutatud ESP-ga mooduli Eestis. Käisin tema eest välja ca poole remondi maksumusest ning peale väikest konsulteerimist Troostis TECH2-ga, hakkas kõik jälle tööle. Siiamaani töötab (ptü-ptü-ptü).
Samuti sai sinna otsa kohe ka ära täidetud kliimaseade ja vahetatud välja esimesed ksenoonid.

Seejärel andsid otsad vända andur, bensupump ja piduriklotsid näitasid väsimuse märke. Need vahetasin suvel ise ära.

Mainin ära selle, et loomulikult toimuvad kõik filtrite ja õlide vahetused iga 10k km tagant ja seda välpa olen ma ka siiamaani hoidnud.

Paar pilti vahelduseks:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Jaanipäevadel on see auto end alati kuhjaga ära tasunud. Esiteks juba, kui palju ta iseenesesse mahutab + veel katuseraamide kasulikkus:
Pilt
Samuti olen mitu korda välisõhuüritustel temas ka elukaaslasega koos maganud. Milleks näha vaeva mingi telgi kokku panekuga? Nii kui nii hakkab siis öösel jälle vihma sadama, hommikul telk läbi ligunenud, pead ta ka veel maha võtma - fuhh ühesõnaga. Või siis on telgis vastupidi palav ja magada ei saa. Lihtsam on autol luuk lahti teha ja sinna sisse pugeda. Kui on külm, paned auto käima. Kui on palav, paned auto käima. :eureka:.

2014 aasta on olnud emotsioonikas. Sai temaga kevadel käidud ka võimeid proovimas Streetrace'i hooaja avalaksul:
Pilt

Stardireaktsioon vajab veel kõvasti harjutamist. Kuid noh, esimene kord ikkagi :wise:
Tulemused:
358BHJ WINNER LEFT 0.7301 2.5301 10.3085 111.5012 15.8638 143.4 1:12:54 PM
358BHJ WINNER RIGHT 0.2659 2.5915 10.3872 111.1722 15.951 143.1 5:48:34 PM
358BHJ WINNER LEFT 0.1570 2.5486 10.4622 109.7772 16.0861 142 3:51:03 PM

Samuti tarbisin temakese kõrval ka ühte veidi õnnetumat ameerika peletist samaaegselt, mis tahes tahtmata vajas ka vahel Saabi abi:
Pilt

Ka maadlesin pikalt selle sama peletise väntvõlli anduri vahetusega, mida mitte kuidagi ma plokist kätte ei saanud. Taaskord aitas Saab :beer::
Pilt
Pilt

Juulis sai võetud ette taaskord üks matk Peipsi äärde. Ilm oli soe, seltskond oli mõnus, õlu oli jahe, liha grillil ideaalne. Kõik tundus nagu unenäos, väga ilus puhkus. Kahjuks samamoodi ei arvanud Saab. Tagasiteel Rannapungerjas jättis korra mootor vahele ja CE ning punane hüüumärk põlema. No selge, mis nüüd raisk?!?!? Samuti ABSi tuli ja võib olla oli midagi veel. Auto sõitis, aeg ajalt jättis aga vahele. Sai niimoodi longitud Rakveresse koju, kuid seal enam ei käivitunud. Oli pühapäeva õhtu, kell juba üsna hiline ning hommikul kell 8 tarvis Tallinnas tööl olla. Eemaldasin akult klemmi ning peale tagasi pannes auto käivitus. Lubas sõita Tallinnani ära, kuid käigukast oli avariis. Peast käisid läbi juba kõik suured remondiarved ja mis kahju võib tekkida erinevates sõlmedes... Kuid Tallinna ta ära tõi. Paar päeva lasin tal parklas häbeneda ja tarbisin ameerika peletist. Siis aga võttis uudishimu võimust, et mis kurat Saabiga lahti on?! Kiskusin parklas põhjakatte alt ära ja kõik leemendas õlist. Esimene reaktsioon oli küll :angry:. Kuna kõige lähem remondikoda oli Saabianti, kontrollisin õlitaset ning sõitsin vägaväga rahulikult ohutuledega Saabianti töökotta. Sealt tuli paari päeva jooksul vastus. Minu enda põikpäisus sai jalaga hoobi p*rse. Karterituulutus umbes ja õlirõhu anduri vahelt pressis siis õli välja. Ka oli veel ABSi andur tolmune, mis siis selgitas ABSi tule põlemise. Veel näitas väsimusmärke....... TAASKORD väntvõlli andur. 1,5 aasta jooksul vahetanud siis juba kolm vända andurit (kaks Saabil, üks ameeriklasel). Vahetati vajalikud asjad ära, peale läks karterituulutuse KIT ja valati õli normi. Saab töötas jälle, ilma suuremate kahjudeta :beer:.

Miks ma mainisin oma põikpäisust seoses karterituulutusega? Nii iisak, kui ka ma ise, õli vahetades, olime alati puhastanud karterituulutust. Olin arvamusel, et kui seda regulaarselt puhastada, pole tal originaalina häda miskit. Aga eks omad vitsad peksavad nood kõige paremini :wall:.

Augustis võtsime sõbraga ette ja poleerisime ära esituled, mis olid üsna tuhmunud:
Pilt
Ma täpselt nüüd ei mäleta, mis liivapabereid kasutasime, kuid võis olla vesilihvi järjekord 1500-2000-2200 paberitega. Siis poleerimismasinaga üle, plastiku krunt otsa ja kõige peale lakk. Tuled nagu uued.

Sellest suvest edasi on kõik nagu okei olnud. Hetkel on aeg broneeritud detsembris Saabiantisse, et lahendada ACC Fault Code 14. Oktoobris käisin ka ülevaatusel. Amortide efektiivsus ideaalne, pidurid ideaalsed (isegi erinevusprotsente polnud) ja mitte ühtegi halba sõna auto kohta. Aasta jälle mureta.

Hetkel mõlgub peas SIDi remont, sest mõningased pikslid on kadunud. Pole ka veel viitsinud tegeleda toonklaasi paigaldamisega ning võiks mõlgutada mõtteid suuremate velgede osas.

Igapäevaselt kasutada väga mõnus auto, piisavalt ergas, üsna mõistliku kuluga oma võimsuse kohta. Pikemaid otsasi ei taha üldse mingi teise autoga sõitagi. Ainult oma Saabiga. Helisüsteemi kvaliteet väga puhas ja piisava "müraga".

Mainin veel ära, et auto puhtus on mulle üsna tähtis. Hetkel saab ta kaks korda kuus korraliku sise ja välispesu ning samuti üritan vähemalt korra kuus ka nahka hooldada.

Remondi ja hoolduspäevik:
11.09.2012 - Audacer, generaatori remont (pingeregulaator)
12.12.2012 - SaabiAnti - 192000km hooldus.
23.05.2013 - Vianor - Kliima täitmine
Suvi 2013 - Uued ksenoonid
01.07.2013 - bensupump ja väntvõlliandur
10.07.2013 - Audacer - Esimese õlitoru vahetus, mis jookseb jahutusradikasse. Roostetas läbi lihtsalt :thumb: Samas ka kohe siis 202000km hooldus.
09.09.2013 - Tagumised piduriklotsid - vahetasin ise
09.10.2013 - Uus (kasutatud) ABS moodul
10.10.2013 - Troost Auto - ABS mooduli paaritamine autoga
07.05.2014 - Süüteküünlad NGK_PFR6H-10
10.06.2014 - 212000km õli ja filtrite vahetus. Tegin ise.
23.07.2014 - SaabiAnti - Karterituulutuse KIT, õlirõhuandur, väntvõlliandur.
06.08.2014 - Jahutussüsteemi bypass klapi vahetus, vahetasin ise.
09.12.2014 - SaabiAnti - ACC fault code 14 remont
17.01.2015 - 222000km õli ja filtrite vahetus, tegin ise.
04.2016 - 232 000 km õli ja filtrite vahetus, tegin ise

Õli, mida kasutan, on Castrol Magnatec Professional 5w-30.


Hetkel lõpetuseks veel mõned pildid:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

vvs
Pealik
Postitusi: 3820
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#2

K Dets 03, 2014 12:54

Teretulemast hävitajate sekka :gun:

Ma usun, et see auto pakub elamusi igal etapil :) Seistes kasvõi parklas ja lihtsalt seal niisama ennast mugavalt tundes või siis maanteel kus möödasõidud alati muige näole toovad :cool:

Lase veel soft ka üle käia ja peale seda hoia ainult mütsi kinni :drive:

Liitu Saabiklubiga ka, saad omale ikka õige numbrialuse ja selle kasutamise õiguse :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
polukoli
Postitusi: 591
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#3

K Dets 03, 2014 14:55

Tere tulemast! Valik on hea ja nagu vvs kirjutas, siis softi üle käia ja iga möödasõit paneb sellise muige näole, et tahaks nutta rõõmust :head: Ise naeran igakord kui möödasõit käsil :D
skyline
Postitusi: 994
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#4

K Dets 03, 2014 15:19

...ja nagu vvs kirjutas, siis softi üle käia ja iga möödasõit paneb sellise muige näole, et tahaks nutta rõõmust :head: Ise naeran igakord kui möödasõit käsil :D


Hea valik jah, aga ärge nüüd Saabi võimeid ka ülemüstifitseerige- ma sain oma Saabiga just eile õhtul foori taga lutti Porsche Cayenne Turbo S käest ;)
Saabi suurim puudus on, et läbi esiveo on selle võimsuse efektiivne mahapanek suht keeruline.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1725
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#5

K Dets 03, 2014 15:40

OT: Ma olen ikka seisukohal et võimsust on ikkagi vaja turvaliste möödasõitude jaoks. Linnas rallitamine foorist-foorini on ausalt öeldes üsna totter tegevus.
laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#6

K Dets 03, 2014 16:15

Softi uuendamise isud on läbi käinud nii iga paari kuu tagant. Ma esmajärjekorras tegelen alati pigem probleemide lahendamisega esimesena, kui mõne teise asja täiustamisega. Hetkel nagu mainitud, on ACC-l veakood ja see ei anna minule rahu :freak:. Aeg juba kirjas, laseme selle kõigepealt korda teha. Softi juurde tuleks tagasi kevadel, kui asfalt kuivama hakkab.

Võidusõitu saabki selle autoga ainult maanteel teha :gun:

TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1756
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#7

K Dets 03, 2014 17:01

OT: Ma olen ikka seisukohal et võimsust on ikkagi vaja turvaliste möödasõitude jaoks. Linnas rallitamine foorist-foorini on ausalt öeldes üsna totter tegevus.


Täiesti nõus Sinuga.
Aga on üks "aga"
Üle teatud piiri minekul võimsuse osas koos tomatkastiga läheb see möödasõit ohtlikuks. Kui 90km/h pedaal põhja vajutada ja rattad tühja käivad siis mees roolis peab tasemel olema :)
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 745
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#8

K Dets 03, 2014 17:08

Nüüd ma siis tean kelle auto see on :thumb:
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1756
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#9

K Dets 03, 2014 17:19

Jagan lihtsalt kogemusi oma tonnise osas. Ma ei julgenud peale enda ja Iisaku kellelegi seda roolida anda. (hiljem sai ta küll rahulikuma softi)
Ride
Postitusi: 59
Liitunud: E Mär 08, 2010 21:10
Asukoht:
Auto:

#10

K Dets 03, 2014 17:58

Väga huvitav lugemine oli. :thumb:

Kiidan ka valikut ning loodetavasti jätkub teema täitumine erinevate uute ja huvitavate kannetega.

Edu! :)
Saab 900 S 2,0 96kw 96´ - Mazda 323F Sport 96kw 03´ - Saab 9-5 Aero MY03 2,3 184kw 02´ - Honda Civic Executive 1,8 103kw 07´ - ?
laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#11

N Dets 04, 2014 8:46

Nüüd ma siis tean kelle auto see on :thumb:


Kas meil on mingeid ühiseid seoseid :D?

EDIT: Ah kurat, naabrimees Saabiga kõrvalmajast :drink:

laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#12

T Dets 09, 2014 15:08

SaabiAntis käidud. Probleemiks oli ACC veakood 14. Probleem väljendus selles, et ACC ei reageerinud puhumise suuna valikule. Puhus ainult täiega esiklassile, igas asendis. Samuti, mingid esimesed 30 minutit puhus ka kõige kuumemat õhku. Päris ebamugav oli miinuskraadidega, kui jalad külmetavad aga nägu õhetab.

Tuli välja, et klappide mootor oli kohapeal remonditav. Seega jäi välja käimata suur summa uue mootori eest. Paari tunni pärast sain auto kätte ja kõik toimib, nagu peab. Vastutasuks premeerisin autot ka uute kojameestega. Nüüd võib julgelt külmale ja lumerohkele talvele vastu minna.

Lihtsalt veel märkuseks juurde: Talverehvideks said Nokian Hakkapeliitta R M+S.

Varsti tiksub täis läbisõit 222 000, mis on järgmise hoolduse verstapostiks.

laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#13

E Dets 29, 2014 10:19

Veidi talverõõme ka, kui Rakverre vist Eesti kõige suurem lumi jõudis.
Pilt

laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#14

E Jaan 19, 2015 8:53

Jälle 10 000 km läbitud. Läbisõit 222 000. Korraline õlivahetus + õlifilter, õhufilter.

laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#15

R Jaan 23, 2015 10:33

Lisasin esimesse postitusse väikese remondipäeviku. Eile sai auto ka korraliku sise- ja välispesu. Läigib kui prillikivi. Muidugi pidi täna öösel tulema maha lumi, mis pani Tallinna teedehoolduse jälle lahkesti soola igale poole jagama. Teed märjad jälle ja ilusat puhast autot kauaks pole :wall:

laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#16

P Mär 08, 2015 0:01

Esisilda on tekkinud mingisugune klobin. Ainult külmalt. Ehk kui alustan hommikuti sõitu, on seda kuulda. Kui veermik on juba "soojaks töötanud", kaob klõbin ära. Puhtalt uudishimust - kas kellelgi on kogemusi powerflex puksidega Saabile? Kui suur on hinnavahe võrreldes tavaliste puksidega ja kui hea on kättesaadavus?

AeroSaab
Postitusi: 196
Liitunud: P Juun 29, 2008 14:46
Asukoht:
Auto:

#17

E Mär 09, 2015 21:16

Hinnavahe on kahekordne ja kättesaadavus hea. Tuntav vahe ja jäigem.
polukoli
Postitusi: 591
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#18

T Mär 10, 2015 7:37

Endalgi vaikselt pukside vahetus mõttes, kuid mida siis eelistada ? OEM või powerflux ?
laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#19

R Apr 10, 2015 15:04

Pikalt vaikus, auto sõidab ilusasti. Eile õhtul võtsin kätte ja hakkasin AUXi autosse vedama. Õpetuseks võtsin sele lingi: http://saabworld.net/f29/line-input-aux-music-player-using-telephone-input-28000/

Käisin otsin Oomipoest juhtmed, lüliti ja jootekolbi, ning hakkasin pihta. Algul tundus see makk ikka paras Lego olevat, kuid pärast lahti lappamist sai asi juba selgemaks. Öösel kella kaheni tinutasin ja ladusin maki kokku, et hommikul kohe proovida. Feilisin esimese korraga. Aktiveerus ainult telefoni reziim - muusika sain küll mängima, kuid raadio, CD ja kasseti funktsioon ei töödanud. Kiskusin uuesti laiali ja lüliti juhtmed olid halvasti joodetud. Peale üle jootmist hakkas kõik ilusasti tööle. Lüliti vedasin koos AUXi juhtmega tuhatoosi asemel olevasse sahtlisse ja kinnitasin sahtli seina külge. Nüüd võib rahus gigade kaupa oma valikul muusikat kuulata. Pilte kahjuks töö käigust jagada ei ole, kuid eelpool mainitud lingilt näeb tegevuskava detailhaaval ära.

AndresV
Postitusi: 901
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#20

R Apr 10, 2015 16:53

Kas tulemusena tekkis sul mingi käedvabad helistamise funktsionaalsus ka või? Mikker on 9-5 laes vist olemas.
laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#21

L Apr 11, 2015 14:20

Mikker vist tõesti laes olemas. Aga ma polegi proovinud telefoniga. Teen seda varsti. Muusika mängimiseks on mul teine aparaat.

laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#22

L Mai 02, 2015 9:58

Tundub, et Saabile on see kena kevad vastukarva. Enam ei taha külmalt käivituda. Alles 5-6x läheb käima. Muidu aina puterdab ja sureb välja. Täna hommikul sõitsin temaga tööle ja enne parklasse keeramist lõi ka check engine'i põlema. Nüüd jääb paariks päevaks parklasse seisma ja panen aja Saabiantisse. Aga niikaua, kas kellelgi on mingeid pakkumisi, kus või mis võiks viga olla? DI suremas?

Mõni pilt ka natuures käigust:
Pilt
Pilt

AndresV
Postitusi: 901
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#23

L Mai 02, 2015 13:08

Selles teemas http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=23447&page=2#pid236128 kirjutasin kuidas auto külmalt ei taha käivituda ja ma akut ei kahtlusta kuna mõõdeti 580A käivitusvoolu. Veidi hiljem lasin siiski aku ära vahetada ja probleem unustatud.

Edit: 2016. suvel hakkas jälle aegajalt sama asi. Juhiti mu tähelepanu, et starter veab vaevaliselt. Lasen starteri remontida-taastada ja hoopis kiiremini veab nüüd. Käivitub paremini kui iial varem (minu sõidetud 100k km vältel).
laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#24

L Mai 02, 2015 13:23

Krt, aku nagu 1,5 aastat vana ja ei tahaks üldse akut kahtlustada. Starter kerib ikka mehiselt. Aga eks lasen selle ka kindlasti ära kontrollida. Tänud vihje eest.

laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#25

T Juun 02, 2015 10:58

Võitlen siin pikemat aega juba vaakumiprobleemidega ja sisinaga armatuuri alt. Saabianti avastas, et piduri vaakumvõimendi lekib ning sellest võivad ka tulla käivitusprobleemid ning CE tule vilgutamine. Kuna hetkel tööl rahulikum, kiskusin asja ise maha. Kasutasin seda DIY õpetust:
http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=442410

Hämmastav oli avastada, et süüdlaseks tundub olevat mitte võimendi ise, vaid ümber krae olev kummitihend:
Pilt

Minu oma näeb välja selline, krae on katki:
Pilt

Koodiks on tal 03.7718-5018.1, ja mis veel hämmastavam, on interneeduse väide, et seda tihendit pole võimalik eraldi saada :wall:. Ainult koos võimendiga. Seega, uus võimendi 3sada midagi EURi, kasutatud 50-100 EURi... ja kõik see ühe paarieurise tihendi purunemise pärast.
Mis siinsed targemad kostavad? Päris mingit kodukootud jama teha ei taha - teda lappida vms. Kui muud varianti ei jää, tuleb teine võimendi ikkagi kasutusele võtta...

Vasta