Saab 9-5 Aero Estate, 2002, laht
Postitatud: T Dets 02, 2014 12:39
Teen ka otsa lahti. Algul arvasin, et mis ma ikka oma igapäeva kiirlifitist kirjutan. Saab ju teine ainult korralist hoolet ning remonti ja teenindab mind igapäevaselt väga ilusasti. Kuid, hetkel on kontoris niivõrd igav ja tagantjärgi mõeldes on hea, kui kunagi autot müües oleks pakkuda lugeda ka korralikumat ülevaadet auto eelnevast käekäigust ja ettevõtmistest.
Tsiteerides kirjandusklassikut Agu Sihvkat "Kui kõik nüüd ausalt ära rääkida...", algas minu jaoks uus elujärk igapäeva auto mõttes sügisel 2012. Olin alates 2006 aastast sõitnud Mercedestega, nii diislite, bensiinide, lahjade mootoritega, võimsate mootoritega... Oli ilus aeg, kuid kõik need autod olid juba ajahambale jalgu jäämas. Samuti ka teatud põhjustel juba enne mind rondistatud, ning nende ellu äratamine selles olekus ei tundunud mõttekas. Viimane kupee-mersu saigi mootoriveaga maha müüdud ja siis sai hing nendest täis. Eestis juba normaalse raha eest korraliku W124 mersut ma ei leidnud. Hakkasin otsima endale autot, mis oleks veel võimsam, samas mahutaks rohkem kui mu eelmine kupee-mersu ja mille hind oleks minule vastuvõetav. Kuna nagu ikka, noorel inimesel raha just jalaga segada pole, jäi võrdlustabelitesse oma hinna-võimsuse suhtega just AERO Saabid. Algul sai küll nillitud ka 9-3 AEROt, kuid töötades ise igapäevaselt autodega ja puutudes õrnalt kokku 9-3 Saabiga, sai kiiresti selgeks, et see auto ei mahuta nii palju, kui ma sooviks. Lõpuks leidsin ühe endale piltidelt sobiva 9-5 AERO Tartust, Uno Autost. Oli nii kui nii asja Tartusse ja siis käisin ka viskasin neiule pilgu peale.
Autol mõned kriipsud-kraapsud. Nende arvelt tehti ka hinda paremaks. Uus aku sai peale, ning sain siis iseseisvalt autot uudistada kaua tahtsin. Selles suhtes kiitused UNO Auto meestele - reeglina passitakse kõrval, et "kas ostad nüüd või lähed minema?". Üldse oli nendepoolne suhtumine selline mõnus ja humoorikas.
Igatahes, kõik mis autol peal, see töötas. Sai ära proovitud. Maru kiiresti hakkas sooja puhuma ja kondi sisse pannes kohe külmaks ära. Ka tagumiste istmete soojendus on märkimisväärne arvestatav lisa. Minekut autol oli, tegin platsi peal mõned ringid. Kuskilt ei leki ning roostet märkasin ka ainult põhjakatte kruvide küljes, ning mõnel esisilla detailil. Alumine grill on katki ühest nurgast ning mõndadest kohtadest veel nühitud autot kellegi teise vastu. No visuaalsed vead.
Seejärel pidasin endaga pikalt aru. Miks automaat-kas tõesti vaja sellist autot-miks just seda universaali?? Kuid esmamulje oli oma jälje jätnud. Võtsin seejärel ühel õhtu ennast kokku ja otsustasin, et: "Ahh persse kah, hullem ikka olla ei saa, kui eelmine mersu oli!" :head:
Auto sai ära toodud septembri keskel. Esmamulje Tallinnasse tagasi sõites oli jahmatav. Kruiisiga sõites spidomeeter 90 km/h ja keskmine kulu 6,5 :P. Hiljem muidugi GPSiga võrreldes sain aimu, et see spidomeeter näitas aiateibaid. Tookord jäi reaalne kiirus 84 km/h või sinnakanti. Sellest ka selline kulu.
Muidugi sai ka nauditud kohe Saabi möödasõidukiirendust - vapustav. Kõik oli vinks vonks. Auto töötas nagu kell.
Kuna vaimustus oli peal suur, sai terve see päev Saabi roolis veedetud. Õhtu aga pälvis sellega, et lõi põlema armatuuris aku tule ja hoiatused. Olin otsapidi Viru rabas. Kuna peal oli tutikas aku, oli selge, genekas ei tööta. Õnneks lasi koju ära sõita.
Järgmine päev kodust otse Audaceri. Sinna sõit oli närvesööv. Kadaka-Tammsaare ristis oli vool nii otsa saamas, et käigukast lükkas end ilmselt avarisse (3. käigu start), seierid kukkusid nulli, tuled kustutasin ise ära, kulgesin ohukatega. Audaceri jõudes need ka enam ei vilkunud. Iisak võttis ette ja mõne tunni pärast oli kõne, et genekas tõesti kutu. Põhjuseks - mootori survepesuriga pesemine. Rahakott kergenes 180 EURi võrra ja Saab oli elujõuline.
Parem uudis oli AGA SEE, et Iisaku sõnade järgi vajavad varsti mingusugused suuremad puksid eespool vahetust kuid muidu on väga korralik auto. See tõi lõpliku rahu südamesse ja sellest hetkest (septemberi keskpaik), olen igapäevaselt AERO roolis.
Autoks ise siis Saab 9-5 AERO Estate, aastast 2001 (2002 mudeliaasta), 2,3 turbo 184 KW. ESP-ga variant. Hall metallik. Lisadest olemas kõik peale katuseluugi, vent. istmete ja navi.
Läbisõiduks ostu hetkel 182 000 km.
Kaasa sain ka paberid eelmise omaniku kohta, kelleks oli keegi doktor
Shveitsist. Lubab olla nagu paljutõotav, mõtlesin ma...
Niimoodi algas siis meie ühine kooselu.
Üsna varsti, oktoobris 2012, andis otsad aga ABSi moodul
Sõitsin niimoodi ca aasta. Käisin ja otsisin erinevaid võimalusi, mida sellega peale hakata. Foorumist sain muidugi aru, et kas parandada (maeimäletamitusadaeurot), osta uus (välistatud) või leida kasutatud samasugune. Algul üritasin lasta parandada mõnedes väiksemates kohtades, mis kahjuks küll selles moodulist jagu ei saanud. Lõpuks leidsin vist tol hetkel ainukese kasutatud ESP-ga mooduli Eestis. Käisin tema eest välja ca poole remondi maksumusest ning peale väikest konsulteerimist Troostis TECH2-ga, hakkas kõik jälle tööle. Siiamaani töötab (ptü-ptü-ptü).
Samuti sai sinna otsa kohe ka ära täidetud kliimaseade ja vahetatud välja esimesed ksenoonid.
Seejärel andsid otsad vända andur, bensupump ja piduriklotsid näitasid väsimuse märke. Need vahetasin suvel ise ära.
Mainin ära selle, et loomulikult toimuvad kõik filtrite ja õlide vahetused iga 10k km tagant ja seda välpa olen ma ka siiamaani hoidnud.
Paar pilti vahelduseks:
Jaanipäevadel on see auto end alati kuhjaga ära tasunud. Esiteks juba, kui palju ta iseenesesse mahutab + veel katuseraamide kasulikkus:
Samuti olen mitu korda välisõhuüritustel temas ka elukaaslasega koos maganud. Milleks näha vaeva mingi telgi kokku panekuga? Nii kui nii hakkab siis öösel jälle vihma sadama, hommikul telk läbi ligunenud, pead ta ka veel maha võtma - fuhh ühesõnaga. Või siis on telgis vastupidi palav ja magada ei saa. Lihtsam on autol luuk lahti teha ja sinna sisse pugeda. Kui on külm, paned auto käima. Kui on palav, paned auto käima. :eureka:.
2014 aasta on olnud emotsioonikas. Sai temaga kevadel käidud ka võimeid proovimas Streetrace'i hooaja avalaksul:
Stardireaktsioon vajab veel kõvasti harjutamist. Kuid noh, esimene kord ikkagi :wise:
Tulemused:
358BHJ WINNER LEFT 0.7301 2.5301 10.3085 111.5012 15.8638 143.4 1:12:54 PM
358BHJ WINNER RIGHT 0.2659 2.5915 10.3872 111.1722 15.951 143.1 5:48:34 PM
358BHJ WINNER LEFT 0.1570 2.5486 10.4622 109.7772 16.0861 142 3:51:03 PM
Samuti tarbisin temakese kõrval ka ühte veidi õnnetumat ameerika peletist samaaegselt, mis tahes tahtmata vajas ka vahel Saabi abi:
Ka maadlesin pikalt selle sama peletise väntvõlli anduri vahetusega, mida mitte kuidagi ma plokist kätte ei saanud. Taaskord aitas Saab :beer::
Juulis sai võetud ette taaskord üks matk Peipsi äärde. Ilm oli soe, seltskond oli mõnus, õlu oli jahe, liha grillil ideaalne. Kõik tundus nagu unenäos, väga ilus puhkus. Kahjuks samamoodi ei arvanud Saab. Tagasiteel Rannapungerjas jättis korra mootor vahele ja CE ning punane hüüumärk põlema. No selge, mis nüüd raisk?!?!? Samuti ABSi tuli ja võib olla oli midagi veel. Auto sõitis, aeg ajalt jättis aga vahele. Sai niimoodi longitud Rakveresse koju, kuid seal enam ei käivitunud. Oli pühapäeva õhtu, kell juba üsna hiline ning hommikul kell 8 tarvis Tallinnas tööl olla. Eemaldasin akult klemmi ning peale tagasi pannes auto käivitus. Lubas sõita Tallinnani ära, kuid käigukast oli avariis. Peast käisid läbi juba kõik suured remondiarved ja mis kahju võib tekkida erinevates sõlmedes... Kuid Tallinna ta ära tõi. Paar päeva lasin tal parklas häbeneda ja tarbisin ameerika peletist. Siis aga võttis uudishimu võimust, et mis kurat Saabiga lahti on?! Kiskusin parklas põhjakatte alt ära ja kõik leemendas õlist. Esimene reaktsioon oli küll :angry:. Kuna kõige lähem remondikoda oli Saabianti, kontrollisin õlitaset ning sõitsin vägaväga rahulikult ohutuledega Saabianti töökotta. Sealt tuli paari päeva jooksul vastus. Minu enda põikpäisus sai jalaga hoobi p*rse. Karterituulutus umbes ja õlirõhu anduri vahelt pressis siis õli välja. Ka oli veel ABSi andur tolmune, mis siis selgitas ABSi tule põlemise. Veel näitas väsimusmärke....... TAASKORD väntvõlli andur. 1,5 aasta jooksul vahetanud siis juba kolm vända andurit (kaks Saabil, üks ameeriklasel). Vahetati vajalikud asjad ära, peale läks karterituulutuse KIT ja valati õli normi. Saab töötas jälle, ilma suuremate kahjudeta :beer:.
Miks ma mainisin oma põikpäisust seoses karterituulutusega? Nii iisak, kui ka ma ise, õli vahetades, olime alati puhastanud karterituulutust. Olin arvamusel, et kui seda regulaarselt puhastada, pole tal originaalina häda miskit. Aga eks omad vitsad peksavad nood kõige paremini :wall:.
Augustis võtsime sõbraga ette ja poleerisime ära esituled, mis olid üsna tuhmunud:
Ma täpselt nüüd ei mäleta, mis liivapabereid kasutasime, kuid võis olla vesilihvi järjekord 1500-2000-2200 paberitega. Siis poleerimismasinaga üle, plastiku krunt otsa ja kõige peale lakk. Tuled nagu uued.
Sellest suvest edasi on kõik nagu okei olnud. Hetkel on aeg broneeritud detsembris Saabiantisse, et lahendada ACC Fault Code 14. Oktoobris käisin ka ülevaatusel. Amortide efektiivsus ideaalne, pidurid ideaalsed (isegi erinevusprotsente polnud) ja mitte ühtegi halba sõna auto kohta. Aasta jälle mureta.
Hetkel mõlgub peas SIDi remont, sest mõningased pikslid on kadunud. Pole ka veel viitsinud tegeleda toonklaasi paigaldamisega ning võiks mõlgutada mõtteid suuremate velgede osas.
Igapäevaselt kasutada väga mõnus auto, piisavalt ergas, üsna mõistliku kuluga oma võimsuse kohta. Pikemaid otsasi ei taha üldse mingi teise autoga sõitagi. Ainult oma Saabiga. Helisüsteemi kvaliteet väga puhas ja piisava "müraga".
Mainin veel ära, et auto puhtus on mulle üsna tähtis. Hetkel saab ta kaks korda kuus korraliku sise ja välispesu ning samuti üritan vähemalt korra kuus ka nahka hooldada.
Remondi ja hoolduspäevik:
11.09.2012 - Audacer, generaatori remont (pingeregulaator)
12.12.2012 - SaabiAnti - 192000km hooldus.
23.05.2013 - Vianor - Kliima täitmine
Suvi 2013 - Uued ksenoonid
01.07.2013 - bensupump ja väntvõlliandur
10.07.2013 - Audacer - Esimese õlitoru vahetus, mis jookseb jahutusradikasse. Roostetas läbi lihtsalt :thumb: Samas ka kohe siis 202000km hooldus.
09.09.2013 - Tagumised piduriklotsid - vahetasin ise
09.10.2013 - Uus (kasutatud) ABS moodul
10.10.2013 - Troost Auto - ABS mooduli paaritamine autoga
07.05.2014 - Süüteküünlad NGK_PFR6H-10
10.06.2014 - 212000km õli ja filtrite vahetus. Tegin ise.
23.07.2014 - SaabiAnti - Karterituulutuse KIT, õlirõhuandur, väntvõlliandur.
06.08.2014 - Jahutussüsteemi bypass klapi vahetus, vahetasin ise.
09.12.2014 - SaabiAnti - ACC fault code 14 remont
17.01.2015 - 222000km õli ja filtrite vahetus, tegin ise.
04.2016 - 232 000 km õli ja filtrite vahetus, tegin ise
Õli, mida kasutan, on Castrol Magnatec Professional 5w-30.
Hetkel lõpetuseks veel mõned pildid:
Tsiteerides kirjandusklassikut Agu Sihvkat "Kui kõik nüüd ausalt ära rääkida...", algas minu jaoks uus elujärk igapäeva auto mõttes sügisel 2012. Olin alates 2006 aastast sõitnud Mercedestega, nii diislite, bensiinide, lahjade mootoritega, võimsate mootoritega... Oli ilus aeg, kuid kõik need autod olid juba ajahambale jalgu jäämas. Samuti ka teatud põhjustel juba enne mind rondistatud, ning nende ellu äratamine selles olekus ei tundunud mõttekas. Viimane kupee-mersu saigi mootoriveaga maha müüdud ja siis sai hing nendest täis. Eestis juba normaalse raha eest korraliku W124 mersut ma ei leidnud. Hakkasin otsima endale autot, mis oleks veel võimsam, samas mahutaks rohkem kui mu eelmine kupee-mersu ja mille hind oleks minule vastuvõetav. Kuna nagu ikka, noorel inimesel raha just jalaga segada pole, jäi võrdlustabelitesse oma hinna-võimsuse suhtega just AERO Saabid. Algul sai küll nillitud ka 9-3 AEROt, kuid töötades ise igapäevaselt autodega ja puutudes õrnalt kokku 9-3 Saabiga, sai kiiresti selgeks, et see auto ei mahuta nii palju, kui ma sooviks. Lõpuks leidsin ühe endale piltidelt sobiva 9-5 AERO Tartust, Uno Autost. Oli nii kui nii asja Tartusse ja siis käisin ka viskasin neiule pilgu peale.
Autol mõned kriipsud-kraapsud. Nende arvelt tehti ka hinda paremaks. Uus aku sai peale, ning sain siis iseseisvalt autot uudistada kaua tahtsin. Selles suhtes kiitused UNO Auto meestele - reeglina passitakse kõrval, et "kas ostad nüüd või lähed minema?". Üldse oli nendepoolne suhtumine selline mõnus ja humoorikas.
Igatahes, kõik mis autol peal, see töötas. Sai ära proovitud. Maru kiiresti hakkas sooja puhuma ja kondi sisse pannes kohe külmaks ära. Ka tagumiste istmete soojendus on märkimisväärne arvestatav lisa. Minekut autol oli, tegin platsi peal mõned ringid. Kuskilt ei leki ning roostet märkasin ka ainult põhjakatte kruvide küljes, ning mõnel esisilla detailil. Alumine grill on katki ühest nurgast ning mõndadest kohtadest veel nühitud autot kellegi teise vastu. No visuaalsed vead.
Seejärel pidasin endaga pikalt aru. Miks automaat-kas tõesti vaja sellist autot-miks just seda universaali?? Kuid esmamulje oli oma jälje jätnud. Võtsin seejärel ühel õhtu ennast kokku ja otsustasin, et: "Ahh persse kah, hullem ikka olla ei saa, kui eelmine mersu oli!" :head:
Auto sai ära toodud septembri keskel. Esmamulje Tallinnasse tagasi sõites oli jahmatav. Kruiisiga sõites spidomeeter 90 km/h ja keskmine kulu 6,5 :P. Hiljem muidugi GPSiga võrreldes sain aimu, et see spidomeeter näitas aiateibaid. Tookord jäi reaalne kiirus 84 km/h või sinnakanti. Sellest ka selline kulu.
Muidugi sai ka nauditud kohe Saabi möödasõidukiirendust - vapustav. Kõik oli vinks vonks. Auto töötas nagu kell.
Kuna vaimustus oli peal suur, sai terve see päev Saabi roolis veedetud. Õhtu aga pälvis sellega, et lõi põlema armatuuris aku tule ja hoiatused. Olin otsapidi Viru rabas. Kuna peal oli tutikas aku, oli selge, genekas ei tööta. Õnneks lasi koju ära sõita.
Järgmine päev kodust otse Audaceri. Sinna sõit oli närvesööv. Kadaka-Tammsaare ristis oli vool nii otsa saamas, et käigukast lükkas end ilmselt avarisse (3. käigu start), seierid kukkusid nulli, tuled kustutasin ise ära, kulgesin ohukatega. Audaceri jõudes need ka enam ei vilkunud. Iisak võttis ette ja mõne tunni pärast oli kõne, et genekas tõesti kutu. Põhjuseks - mootori survepesuriga pesemine. Rahakott kergenes 180 EURi võrra ja Saab oli elujõuline.
Parem uudis oli AGA SEE, et Iisaku sõnade järgi vajavad varsti mingusugused suuremad puksid eespool vahetust kuid muidu on väga korralik auto. See tõi lõpliku rahu südamesse ja sellest hetkest (septemberi keskpaik), olen igapäevaselt AERO roolis.
Autoks ise siis Saab 9-5 AERO Estate, aastast 2001 (2002 mudeliaasta), 2,3 turbo 184 KW. ESP-ga variant. Hall metallik. Lisadest olemas kõik peale katuseluugi, vent. istmete ja navi.
Läbisõiduks ostu hetkel 182 000 km.
Kaasa sain ka paberid eelmise omaniku kohta, kelleks oli keegi doktor
Shveitsist. Lubab olla nagu paljutõotav, mõtlesin ma...
Niimoodi algas siis meie ühine kooselu.
Üsna varsti, oktoobris 2012, andis otsad aga ABSi moodul
Sõitsin niimoodi ca aasta. Käisin ja otsisin erinevaid võimalusi, mida sellega peale hakata. Foorumist sain muidugi aru, et kas parandada (maeimäletamitusadaeurot), osta uus (välistatud) või leida kasutatud samasugune. Algul üritasin lasta parandada mõnedes väiksemates kohtades, mis kahjuks küll selles moodulist jagu ei saanud. Lõpuks leidsin vist tol hetkel ainukese kasutatud ESP-ga mooduli Eestis. Käisin tema eest välja ca poole remondi maksumusest ning peale väikest konsulteerimist Troostis TECH2-ga, hakkas kõik jälle tööle. Siiamaani töötab (ptü-ptü-ptü).
Samuti sai sinna otsa kohe ka ära täidetud kliimaseade ja vahetatud välja esimesed ksenoonid.
Seejärel andsid otsad vända andur, bensupump ja piduriklotsid näitasid väsimuse märke. Need vahetasin suvel ise ära.
Mainin ära selle, et loomulikult toimuvad kõik filtrite ja õlide vahetused iga 10k km tagant ja seda välpa olen ma ka siiamaani hoidnud.
Paar pilti vahelduseks:
Jaanipäevadel on see auto end alati kuhjaga ära tasunud. Esiteks juba, kui palju ta iseenesesse mahutab + veel katuseraamide kasulikkus:
Samuti olen mitu korda välisõhuüritustel temas ka elukaaslasega koos maganud. Milleks näha vaeva mingi telgi kokku panekuga? Nii kui nii hakkab siis öösel jälle vihma sadama, hommikul telk läbi ligunenud, pead ta ka veel maha võtma - fuhh ühesõnaga. Või siis on telgis vastupidi palav ja magada ei saa. Lihtsam on autol luuk lahti teha ja sinna sisse pugeda. Kui on külm, paned auto käima. Kui on palav, paned auto käima. :eureka:.
2014 aasta on olnud emotsioonikas. Sai temaga kevadel käidud ka võimeid proovimas Streetrace'i hooaja avalaksul:
Stardireaktsioon vajab veel kõvasti harjutamist. Kuid noh, esimene kord ikkagi :wise:
Tulemused:
358BHJ WINNER LEFT 0.7301 2.5301 10.3085 111.5012 15.8638 143.4 1:12:54 PM
358BHJ WINNER RIGHT 0.2659 2.5915 10.3872 111.1722 15.951 143.1 5:48:34 PM
358BHJ WINNER LEFT 0.1570 2.5486 10.4622 109.7772 16.0861 142 3:51:03 PM
Samuti tarbisin temakese kõrval ka ühte veidi õnnetumat ameerika peletist samaaegselt, mis tahes tahtmata vajas ka vahel Saabi abi:
Ka maadlesin pikalt selle sama peletise väntvõlli anduri vahetusega, mida mitte kuidagi ma plokist kätte ei saanud. Taaskord aitas Saab :beer::
Juulis sai võetud ette taaskord üks matk Peipsi äärde. Ilm oli soe, seltskond oli mõnus, õlu oli jahe, liha grillil ideaalne. Kõik tundus nagu unenäos, väga ilus puhkus. Kahjuks samamoodi ei arvanud Saab. Tagasiteel Rannapungerjas jättis korra mootor vahele ja CE ning punane hüüumärk põlema. No selge, mis nüüd raisk?!?!? Samuti ABSi tuli ja võib olla oli midagi veel. Auto sõitis, aeg ajalt jättis aga vahele. Sai niimoodi longitud Rakveresse koju, kuid seal enam ei käivitunud. Oli pühapäeva õhtu, kell juba üsna hiline ning hommikul kell 8 tarvis Tallinnas tööl olla. Eemaldasin akult klemmi ning peale tagasi pannes auto käivitus. Lubas sõita Tallinnani ära, kuid käigukast oli avariis. Peast käisid läbi juba kõik suured remondiarved ja mis kahju võib tekkida erinevates sõlmedes... Kuid Tallinna ta ära tõi. Paar päeva lasin tal parklas häbeneda ja tarbisin ameerika peletist. Siis aga võttis uudishimu võimust, et mis kurat Saabiga lahti on?! Kiskusin parklas põhjakatte alt ära ja kõik leemendas õlist. Esimene reaktsioon oli küll :angry:. Kuna kõige lähem remondikoda oli Saabianti, kontrollisin õlitaset ning sõitsin vägaväga rahulikult ohutuledega Saabianti töökotta. Sealt tuli paari päeva jooksul vastus. Minu enda põikpäisus sai jalaga hoobi p*rse. Karterituulutus umbes ja õlirõhu anduri vahelt pressis siis õli välja. Ka oli veel ABSi andur tolmune, mis siis selgitas ABSi tule põlemise. Veel näitas väsimusmärke....... TAASKORD väntvõlli andur. 1,5 aasta jooksul vahetanud siis juba kolm vända andurit (kaks Saabil, üks ameeriklasel). Vahetati vajalikud asjad ära, peale läks karterituulutuse KIT ja valati õli normi. Saab töötas jälle, ilma suuremate kahjudeta :beer:.
Miks ma mainisin oma põikpäisust seoses karterituulutusega? Nii iisak, kui ka ma ise, õli vahetades, olime alati puhastanud karterituulutust. Olin arvamusel, et kui seda regulaarselt puhastada, pole tal originaalina häda miskit. Aga eks omad vitsad peksavad nood kõige paremini :wall:.
Augustis võtsime sõbraga ette ja poleerisime ära esituled, mis olid üsna tuhmunud:
Ma täpselt nüüd ei mäleta, mis liivapabereid kasutasime, kuid võis olla vesilihvi järjekord 1500-2000-2200 paberitega. Siis poleerimismasinaga üle, plastiku krunt otsa ja kõige peale lakk. Tuled nagu uued.
Sellest suvest edasi on kõik nagu okei olnud. Hetkel on aeg broneeritud detsembris Saabiantisse, et lahendada ACC Fault Code 14. Oktoobris käisin ka ülevaatusel. Amortide efektiivsus ideaalne, pidurid ideaalsed (isegi erinevusprotsente polnud) ja mitte ühtegi halba sõna auto kohta. Aasta jälle mureta.
Hetkel mõlgub peas SIDi remont, sest mõningased pikslid on kadunud. Pole ka veel viitsinud tegeleda toonklaasi paigaldamisega ning võiks mõlgutada mõtteid suuremate velgede osas.
Igapäevaselt kasutada väga mõnus auto, piisavalt ergas, üsna mõistliku kuluga oma võimsuse kohta. Pikemaid otsasi ei taha üldse mingi teise autoga sõitagi. Ainult oma Saabiga. Helisüsteemi kvaliteet väga puhas ja piisava "müraga".
Mainin veel ära, et auto puhtus on mulle üsna tähtis. Hetkel saab ta kaks korda kuus korraliku sise ja välispesu ning samuti üritan vähemalt korra kuus ka nahka hooldada.
Remondi ja hoolduspäevik:
11.09.2012 - Audacer, generaatori remont (pingeregulaator)
12.12.2012 - SaabiAnti - 192000km hooldus.
23.05.2013 - Vianor - Kliima täitmine
Suvi 2013 - Uued ksenoonid
01.07.2013 - bensupump ja väntvõlliandur
10.07.2013 - Audacer - Esimese õlitoru vahetus, mis jookseb jahutusradikasse. Roostetas läbi lihtsalt :thumb: Samas ka kohe siis 202000km hooldus.
09.09.2013 - Tagumised piduriklotsid - vahetasin ise
09.10.2013 - Uus (kasutatud) ABS moodul
10.10.2013 - Troost Auto - ABS mooduli paaritamine autoga
07.05.2014 - Süüteküünlad NGK_PFR6H-10
10.06.2014 - 212000km õli ja filtrite vahetus. Tegin ise.
23.07.2014 - SaabiAnti - Karterituulutuse KIT, õlirõhuandur, väntvõlliandur.
06.08.2014 - Jahutussüsteemi bypass klapi vahetus, vahetasin ise.
09.12.2014 - SaabiAnti - ACC fault code 14 remont
17.01.2015 - 222000km õli ja filtrite vahetus, tegin ise.
04.2016 - 232 000 km õli ja filtrite vahetus, tegin ise
Õli, mida kasutan, on Castrol Magnatec Professional 5w-30.
Hetkel lõpetuseks veel mõned pildid: