Saab 9-5 Aero Estate, 2002, laht

laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#26

T Juun 09, 2015 22:30

Ma võtan kokku oma seikluse ja saadud kogemuse seoses vaakumvõimendi lekkimisega ja selle parandamisega. Sümptomiteks siis kehv käivitumine, sisin sõidu ajal (pidurit vajutades kaob ära), CE tuli ja TECHi poolt näidatud vaakumvõimendi leke. Nagu kirjutatud eelmises postis, oli viga tihendis, mille kood on 03.7718-5018.1. Lüües see kood google'sse sisse, saame vastuseks nii Mersu foorumitest, Renault foorumitest, Volvo foorumitest jms - kõik need margid kasutavad samasugust süsteemi -, et inimesed ei leia antud tihendit ja on sunnitud vahetama tervet võimendit. Eriti ärevaks tegi see Mercedese omanikud, sest Mercedese varuosad ja remont pole ju odav lõbu:head:.

Kusjuures, vist mingi poola Volvo klubi lehelt leidsin, et üks Poola firma tegeleb nende tihendite väiketootmisega ( http://www.draken.com.pl/volvo/pompy-serwa-hamulcowa/4637-uszczelka-serwa-ukladu-hamulcowego-s60-s80-v70-ii-xc70-1999-2001-bez-dstc.html ), kuid muidugi tarnib see sait oma kaupa vaid Poola siseselt.. :wtf:

Veidi rohkem asja süvenedes ning kaasates vene keelt oskavaid sõpru, leidsime venekeelse foorumi, kus üks härra kirjeldab sama mure oma VW Sharanil ( http://reviews.drom.ru/volkswagen/sharan/63771/61038/ ). Tema aga ei andnud nii lihtsalt alla ja otsis alternatiive võimendi vahetusele. Nimelt suutis ta leida, et VAZ 2108-l on olemas vaakumvõimendi tihend koodiga № 2108-3510202, mis sobis tema vaakumvõimendile ja lahendas probleemi. Ja sellele infole toetudes alustasin jahti Tallinna Lada poodides. Käisin läbi Pae tn keldripoe, kaupluse "Volga", Härma tänava keldripoe, Pirni tänava vene autode varuosade poe - kuskilt keegi seda tihendit ei leia. Veerenni/Tehnika tänava Lada poe vana oli aga veidi asjalikum, ning hakkas ka ise vene saitidelt koodi otsima. Ja mida ta leidis - antud tihend kuulub VAZ 2108 vaakumvõimendi remondikomplekti ja Venemaal ning Ukrainas antud komplekt täiesti saadaval ( https://cartuz.com.ua/spare-part/1735336 ). Tegemist oli teisipäevase päevaga ja ja vana siis mainis, et laupäeval tal Peterburgi nii kui nii minek ja otsib seda. Olin veidi üllatunud, et keegi on ühe asja pärast niimoodi nõus vaeva nägema ja seda sealt otsima. Palus laupäeval talle helistada. Mida ma muidugi ei teinud, sest ma lihtsalt unustasin. Täna aga sõitsin töö ajal asjatades Tehnika tänavalt suunaga Ülemiste suunas ja Lada poest möödudes mõtlesin, et keeran siia kah sisse, ehk on vanal mingeid üllatusi minule. Suur oli mu üllatus, kui ta oligi selle komplekti Venemaalt ära toonud ja see ootas seal mind!! :o . Hinnaks 10 EURi ja tassisin komplekti kohe sealt poest välja. Täpsemalt oli mulle vajalik sealt komplektist vot see tihend:
Pilt

See tihend on küll ühes suures tükis vastupidiselt originaalsetele tihenditele, mis on kahes erinevas osas:
Pilt

Materjalid on ka erinevad. Originaal on päris jäik, Lada oma veidi pehmem. Lada oma ka veidi väiksema läbimõõduga, kuid tänu pehmusele, sobis ta võimendi otsa ideaalselt:
Pilt

Ladusin kogu töö vastupidiselt kokku, lasin tuttaval mehhaanikul pidurivedeliku vastavate vahenditega kiiresti ära vahetada ja süsteemi õhutada, ning töötab! Auto käivitus hetkega, susinat enam pole, CE märku pole andnud ja auto liigub kuidagi elavamalt.
Eks nüüd aeg näitab, kuid ma ei näe mingit põhjust, miks see Lada tihend seal pidama ei peaks jääma. Fikseerus ta kohale nagu originaaltihend seal oli.

Kes kavatseb selle töö ka ise ette võtta, jälgige kindlasti palun eelmises postituses toodud lingil olevaid õpetussõnu. On mõned nüansid, mida silmas pidada. Nt peale paigaldamist ja kokku ladumist püsikiirusehoidja ja piduritule lüliti paika panemine piduripedaali küljes.

laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#27

T Dets 15, 2015 14:06

Sõiduk müügis, sest puudub masinale rakendus. Kahju on, aga las ta pigem sõidab kellegi teise käes, kui seisab minul aianurgas.

Müügikuulutus: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=28669

laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#28

E Apr 25, 2016 10:56

Jätsin auto terveks talveks seisma, samas oli ta nö passiivselt müügis. Tegin nüüd kindlustuse ära ja põrutasin otse ülevaatuspunkti, et masin jälle tänavalegaalseks teha. Kuid ei õnnestunud esimese korraga. Seisis küll talve otsa, seega soola ei saanud, kuid kahjuks oli roolivõimu torus leke. Kuna auto oli kiiresti vaja sõidukorda saada, likvideerisin ajutiselt lekke ja sai ülevaatus ilusasti läbitud. Nüüd aga tilgub taaskord veidi.

Ka värsked suverehvid said alla - seekord osutus valikuks Michelin.

laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#29

R Nov 11, 2016 21:10

Pilt

Kuuldused varajasest surmast on ennatlikud. Pole ammu midagi juurde kirjutanud, sest pole suurt põhjust olnud. Just seetõttu, et auto on see aasta saanud väga vähe rakendust. Kõigest jaanipäeval mõned sajad kilomeetrid ja augustis puhkusel olles ca 3 nädalat sõitmist. Laenasin teda vahepeal isale sõita, kui tema enda traktori pada just minu puhkuse ajal laiali lendas. Nüüd sügisest kuni eilseni seisis auto parklas ja olin teda sunnitud käivitama ainult sellel lihtsal põhjusel, et tellitud traktor saaks parkla puhtaks lükata. Saab ei olnudki end mugavalt talveunne sättinud ja käivitus probleemideta. Ise arvasin et aku ju kindlasti koolend peale paarikuist seismist. Kuid käivitus nagu noor hobune ja oli kohe valmis kimama minema. Kaevasin ta välja ja lasin korralikult üles soojeneda, seejärel väike tiir, et ka käiguosa saaks vähe liikumist.

Aga edasine on taaskord ummikseis. Vaja mul teda igapäevaselt ei ole, seega kellel peaks huvi olema, võib teha hinnapakkumise ja ta endaga viia. Tänaseks on tal ka kindlustus ja ülevaatus läbi saanud. Mõned pisiasjad on nipet näpet sättimist vajavad, kuid ta sõidab tõesti hästi ja mul on lausa kahju, et ise mitme autoga sõita ei jõua. Ta pole põrmugi kehvem, kui mu selle aasta väljalaskega ametiauto. Pigem isegi pehmem ja mugavam.


Uuendan ka müügiteemat http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=28669#pid282808.

Pilt

laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#30

K Jaan 18, 2017 13:02

Detsembri lõpus kolisin ja seega oli ka vaja Saab ringi ajada. Läksin ta juurde, panin käima ja vaatasin, kuidas kapoti alt jookseb nagu mahlakask. Jahutusvedelikku ja punast õli.

Ei hakanudki uue kodu juurde viima, otse remonti. Läks ca nädal koos varuosa tarnetega, kuid nüüd on tehtud:
vända simmer, veepump, esimese silla kerepoolsed kinnituspuksid, genekarihm, käigukasti õlitorud, uus käigukastiõli, esimesed piduriklotsid.

Nüüd auto korras. ÜV ja kindlustus hetkel läbi, sest autol kasutust pole. Seisab mul kontori ees ja ootab... kas ostjat või mind ennast :)
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=28669#pid288327

laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#31

P Veebr 19, 2017 21:40

Meie kooselu lõppes. Kurb, aga pidin temast loobuma. Las sõidab parem kellegi käes truult, kui et seisab minul puu all. Läks Virumaale ja soovin uuele omanikule palju toredaid ja muretuid kilomeetreid.

Vasta