Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Vasta
mindeioleolemas
Saabiklubi liige
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
Asukoht:
Auto:

#1

K Dets 10, 2014 0:41

Minu ja rootslase sõprus algas selle aasta maikuus, kui oli selge, et oleks aeg soetada uuem masin. Kaalusin päris pikalt 9-3 ja 9-5 vahel. Hetkel mil sain proovida 9-5 Aerot oli pilt selge - sellist masinat ongi mul vaja. Saigi käidud mõnda vaatamas. Ühel pühapäeval Tallinnat külastades saigi praegune masin minu omaks. Tehaseseades Aero mis on Eestisse jõudnud 2006 aastal Janne abil. Varasem kodumaa oli Prantsusmaa, mina masina 4 omanik Eestis. Soetades oli odomeetril ees 303000km

Pilt
Pilt
Pilt

Ostes ei põlenud üks xenonitest,vahetusse läks tule all paiknev moodul. Maikuus sai veel vahetatud ära küünlad ja õli (NGK PFR6H-10/Mobil1 New Life 0W-40). Suvekuudel oli ainult kalla ja talla. Septembris vajasid vahetus käsipiduri klotsid ja aeg oli jälle seal maal, et vaja teha ka õlivahetus. Seekord siis juba koos käigukastiõliga. (mootorisse jälle mobil1 ja kasti comma toodang). Õlivahetusega koos läks ka uus kapikambrikaane tihend. Viimane lihtsalt uudishimust, et mis seisund valitseb mootoris seespool. Vaatepilt oli rahuldav.
Pilt
Pilt

Eelmisel kuul otsustas lekkima hakata ka õlirõhu andur. Esmasel vaatlusel tundus selle vahetamine pead valutama panev tegevus, kuid google abil sain hakkama poole tunniga.

Auto positiivse poole pealt on veel üllatanud mind kütusekulu. Eelmiseks sõiduvahendiks oli Mitsubishi Galant, mis oma 2l mootoriga ei olnud märgatavalt ökonoomsem. Hetkel keskmine kütusekulu 10,2l/100km (linn/maantee 50/50). Kuid möödasõidud maanteel võrreldes eelmiste autodega on ikka :headbang:

Tulevikuplaanides on openSID, tagumiste uksekõlarite vahetus (keegi eelmistest omanikest on kõik ülejäänud kõlarid vahetanud Hertzi toodangu vastu) ja kevadel tagasilla pukside uuenduskuur.
mihhail1988
Postitusi: 162
Liitunud: E Okt 20, 2014 10:40
Asukoht:
Auto:

#2

K Dets 10, 2014 8:28

Mina väga proff ei ole, aga tundub, et sul puudub karterituulutus, mis võiks panna sest see on üks tähtsamatest, et anda saabile pikka elu.
Milleks sõita autoga, kui võib lennata Saabiga™
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#3

K Dets 10, 2014 8:36

See on MY04 peaks olema see karterituulutuse asi juba korda tehtud.
Muretut lendu!
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#4

K Dets 10, 2014 9:21

Sisust ka pilte on?
Kas automaat või manuaal?
Need originaal Aero veljed sobivad ikka tükk maad paremini sinna alla.
Piltide pealt paistab igati sile masin ning see MY04 alates on 9-5 puhul ühe ilusaima välimusega!
Regular Saab Guy
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#5

K Dets 10, 2014 10:19

300.000km sõitnud ja näha, et hooldatud hästi! Väga tihti ei kohta nii puhta klapikambrikaane alusega 9-5te :cool:
mindeioleolemas
Saabiklubi liige
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
Asukoht:
Auto:

#6

K Dets 10, 2014 21:53

Masinat viib edasi automaatkast - mugavus ennekõike ;)

Internetiavarustest leidsin ka kunagise müügikuulutuse pildid, aasta oli siis 2006. Ise ei ole jõudnud sisemusest pilte teha. Muutunud ei ole seal peale mattide midagi, hetkel on need kummist.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Ride
Postitusi: 59
Liitunud: E Mär 08, 2010 21:10
Asukoht:
Auto:

#7

K Dets 10, 2014 22:06

Tartus on nii mõnedki korrad see 9-5 silma jäänud. Kordades kenam on see MY04 alates Aero kere ikka, võrreldes veidi vanemaga. :)

(leidsin ka ühe kesise jäädvustuse enda mobiilist koos kahe Aeroga :P)




Lisatud failid
Saab 900 S 2,0 96kw 96´ - Mazda 323F Sport 96kw 03´ - Saab 9-5 Aero MY03 2,3 184kw 02´ - Honda Civic Executive 1,8 103kw 07´ - ?
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#8

N Dets 11, 2014 13:22

MY04 pamprid on tõesti kenad. Tagapamper on lisaks ka (suuremate kiiruste) downforce võtmes tehniliselt korrektne ning must plastiosa lisab veel seda efekti :)

man vs aut kast - tehaseseades vist kõike head korraga ei saa... 0-100kmh (ja 0-60mph) ajad on automaadil ja manuaalil väga erinevad. Ma tahtsin aerot manuaalina osalt just nende numbrite üüratu erinevuse (ca 1,5sek) tõttu.

nagu aru saan, siis automaadi kiirendusvõimet vähendab "torque limiter". Oled Sa uurinud, kas sellest saab lahti ning kas lahtisaamine on (kasti kestvuse mõttes) mõistlik tegu? Üherattaveo puhul võiks ju nn puudulik veoskeem tegelikult veermikku ja kasti siiski päris hästi kaitsta? :)
"torque limiter" otsinguga ei leiab millegipärast suht vähe teemakäsitlust...
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#9

N Dets 11, 2014 13:57

UK mehed räägivad, et 5-ne ATM kannatab 450nm ära :) Manuaal on kiirem küll, aga kurat saa taga kohalt minema kiirelt ilma, et pikka musta jutti maha ei jää.
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#10

N Dets 11, 2014 14:37

Ilusad pildid ja ilus masin. Ajatu disain ikka Saabidel, midagi pole öelda.
mindeioleolemas
Saabiklubi liige
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
Asukoht:
Auto:

#11

T Mai 05, 2015 20:22

Vahepeal on Saab endale alla saanud suverattad. Veljed endised Homersimpsoni omad.
Pilt

Nädalavahetusel ootab autot ees suurem kevadpuhastus. Siis saab ka veidi parema masinaga Saabist pilte teha.
Renee_
Postitusi: 85
Liitunud: N Okt 16, 2014 9:12
Asukoht:
Auto: 9-3SS Aero Cabriolet

#12

K Mai 06, 2015 10:22

Eks maitse asi. Minu silmis oli see sellisena täiesti ideaalne:


http://s412.photobucket.com/user/mindeioleolemas/media/IMGP4622.jpg.html
mindeioleolemas
Saabiklubi liige
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
Asukoht:
Auto:

#13

N Mai 14, 2015 21:59

Minu ja Saabi sõprus on kestnud nüüdseks aasta ja selle ajajooksul on Saab mind edukalt edasi aidanud 20.000 km. Paar nädalat tagasi tundsin hommikul auto juures bensiini lõhna, auto alla vaatates leidsin paar pisikest täppi kraavi poolt tagumise ratta juurest. Kanali peal autot alt poolt uurides avanes järgnev vaatepilt.
Pilt
Tundus, et seda kütusefiltrit ei olnud mitte keegi auto eluea jooksul vahetanud, sest auk oli roostetanud selle korpusesse. Pool tundi tööd ja nüüd on Saabil küljes MANN toodang. Nüüd lubatud värskemad pildid.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Ja seest ka mõned.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Nädalavahetusel plaanis ära vahetada salongi õhufilter.
Tulevikuplaanidest veel niipalju, et hetkel on auto passiivselt müügis, soov oleks suve lõpuks omada 2005+ universaal kerega 9-5 110kW diislit.
mindeioleolemas
Saabiklubi liige
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
Asukoht:
Auto:

#14

P Juun 07, 2015 21:28

Päikeselise pühapäeva puhul sai auto ka tolmukatte alt välja aidatud.
Pilt
Järgmisel nädalavahetusel võtan Pootsmani eeskujul ka esitulede poleerimise ette ja auto saab enne suve viimase pigieemalduse.
mindeioleolemas
Saabiklubi liige
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
Asukoht:
Auto:

#15

T Nov 24, 2015 12:12

Enne esimest lund sai ka minu saab talverattad alla ja võib julgelt külmale ilmale vastu minna.
Pilt
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#16

T Nov 24, 2015 20:20

Hehe, meil masinad päris "lähedased"
Esmase registreerimise vahe on napp üks kuu, läbisõit samasse auku, värv sama ja ka sisu sama kahetooniline. Ainult et sul sedaan ja väheke kabedam lisavarustus. :beer:
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#17

T Nov 24, 2015 21:42

Ja milleks 1.9TiD? Nõrgaks jääb peale Aero-t! Mul ära proovinud ja midagi positiivset öelda ei saa! Öko ei ole(SID valetab - mis näitab sinna veel +20%), soojaks läheb kaua, seistes üldse mitte, kuni 3k pööreteni uimane. Tahmafilter, EGR ja muud disla lõbud nagu traktori hääl ja haisev küttus :)
__In Boost We Trust__
mindeioleolemas
Saabiklubi liige
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
Asukoht:
Auto:

#18

L Jaan 16, 2016 14:38

Uuel aastal uue hooga. Autole sai paigaldatud pimeda aja peletajad, x-vision dominatorid. Kasutaja loffa teemast inspiratsiooni saades läksid minu Saabile ette küll ainult kaks lisatuld, kuid oma funktsiooni täidavad nad eeskujulikult. Õhtuti metsavahel sõites ei saa enam arugi, et on juba pime aeg. Vastuliikuva sõiduki juhi säästmiseks tuled ümber lülitades on kontrast nii suur, et juba ootan millal see sõiduk minust mööda jõuaks. Lisaks sai eelmise aasta lõpus sai tellitud aftermarket.ee-st endale silikoonvoolikud, mis hetkel külmade ilmade saabumisega sõidavad lihtsalt pakiruumis kaasas ja ootavad oma hetke.
Pilt
Pilt
Pilt
vvs
Pealik
Postitusi: 4251
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#19

P Jaan 17, 2016 5:57

Korralik okulaar ikka paigaldatud :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#20

P Jaan 17, 2016 23:25

:o Päris vihased tuled. Ma kaalusin ka kunagi hoopis X-visioni ksenoon lisatulesid, aga et mu auto seisab kortermaja ees, siis otsustasin, et vanakooli Hella koopiad püsivad ilmselt kauem alles..
Kasutaja avatar
Martin.V
Postitusi: 259
Liitunud: N Nov 27, 2014 0:45
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 900 ´86
Kontakt:

#21

E Jaan 18, 2016 14:58

Palju seda pimedas sõitu on, et vaja need ette toppida? Päris inetud näevad välja.

Kunagi ammu pandi võre vahele sellised kandilised xenon lisatuled... need natukene sümpaatsemad kui need okulaarid.
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#22

E Jaan 18, 2016 16:35

Eks see on maitse asi, minu autol on nad puhtalt välimuse pärast ees, reaalselt kasutan harva :)

Rootsis on väga paljudel suured ümmargused tuled ees ja seal hakkas meeldima.
Kasutaja avatar
Martin.V
Postitusi: 259
Liitunud: N Nov 27, 2014 0:45
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 900 ´86
Kontakt:

#23

E Jaan 18, 2016 16:57

Eks see on maitse asi, minu autol on nad puhtalt välimuse pärast ees, reaalselt kasutan harva :)

Rootsis on väga paljudel suured ümmargused tuled ees ja seal hakkas meeldima.


Selge!

Ise näeks neid küll STi või Evolutioni ees sobivamat, aga mis ka mina asjast tean :D
mindeioleolemas
Saabiklubi liige
Postitusi: 29
Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
Asukoht:
Auto:

#24

E Jaan 18, 2016 19:52

Mul jäävad nad talvise aja lisavarustuseks, suvel tulevad eest ära. Talvel on pimedal ajal suurem osa sõite ja siis on nad abiks.
Vasta