Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555

janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#1

P Jaan 04, 2015 12:42

Tere.

Aeg läheb edasi ja vanemad mudelid muutuvad kallimaks ja uued jälle odavamaks ja nii ongi minu tarbeautode hulka tekkinud Saab 9-5. Kuna ma temast midagi ei tea ja pidevalt Trionicut küsimustega tüüdata pole ka viisakas siis teen siia teema , et saada targematelt nõu.

Kuna üks soolasees trügimise auto oli puudu ja siia foorumisse pakuti 300€ kokkujooksnud 9-5 , mille hind on minule tarbeauto puhul sobilik , siis nii ma ta ära ostsingi.
Pilt eelmise omaniku kuulutusest.


Toas natuke puhastatult nägi juba päris sõidetav välja, kuigi rooste on alustanud laialdaselt levikut, viimane aeg teda peatada.



Mootor sai maha tõstetud ja nüüd tuleb alustada kahest ühe ehitust.





Lisatud failid
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#2

P Jaan 04, 2015 14:59

Esimene küsimus.
Roolivõimu toru juurest oli õline.




Paistis nagu oleks toru klambri juurest katki aga peale puhastamist ei olnud mingit vigastust näha. Arvan , et leke võiks tulla vooliku ja toru pressliitest? Mõtlesin lasta üle pressida.
Kas see on levinud viga , ehk kas kellelgi on sama koht lekkinud? Või olen valel teel?




Lisatud failid
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#3

P Jaan 04, 2015 15:17

Mina lasksin survevooliku mõlemad otsad koos hülssidega välja vahetada ja juba kolm aastat puhas kuiv ja muretu tunne.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

P Jaan 04, 2015 15:45

Juhin tähelepanu sellele, et neis kohtades kus pressitakse ei ole alati õige läbimõõduga "pakke" saabide torude ja voolikute ühendamiseks. ja siis jääb täpselt nii nagu kõvasti, kui töömehe sisetunne ütleb.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1970
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#5

P Jaan 04, 2015 20:58

Tegelikult hämmastav kui palju paremaks auto puhtaks pesemine annab :)
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#6

P Jaan 04, 2015 21:17

Aitäh roolivõimutoru juttudele , sellest oli abi.

Lugesin netist nukkvõllide ja keti märkide kohta ja sain aru,et kollaste märkidega ketil peaksid ühtima ka hammasratta sälgud. Huvitav,et minu mõlemal mootoril need ei ühti. Kas sellele on mõtet tähelepanu pöörata või võib edasi lammutada lootes,et pärast saab asja märkidega ikkagi paika?

9-5 mootor




9000 mootor




Lisatud failid
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#7

P Jaan 04, 2015 21:49

Lihtsamat asja pole kui B2X2 - B2X5 mootori ajastuse paika panek.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

E Jaan 05, 2015 8:35

Aga kuidas need märgid sul ühtida saaksidki? Mootor on ju mõne tiiru peale kettide paigaldamist ka ringi käinud. 2 tiiru väntvõlliga ja pole enam mingeid ühtivaid ketimärke.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#9

E Jaan 05, 2015 21:07

Aga kuidas need märgid sul ühtida saaksidki? Mootor on ju mõne tiiru peale kettide paigaldamist ka ringi käinud. 2 tiiru väntvõlliga ja pole enam mingeid ühtivaid ketimärke.


Jah , see eristabki proffe amatööridest.:) Viimati tegin nii lahti m-407 mootori ja sellel ju hammasrattad , oleks pidanud natuke mõtlema.

Ok, abi kui palju ja plokk nüüd valmis , vist? Mis nende kettidega on? Pole veel 9-5 mootorit avanud aga tõenäoliselt 9000 kett ja tallad ju ei sobi? Olen kuulnud palju kära nende ümber,et ei kesta kaua? Kas peaksin ostma ka uue keti või ei puuduta see seda mootorit?






Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

E Jaan 05, 2015 21:51

No mida sa jamad selle 9-5 ga- ma ei saa aru. Endal paar saab 90 masinat olemas, millest midagi ilusat teha võiks.

Ja kui sa moto juba avasid, siis vaheta rõngad kah ära.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#11

E Jaan 05, 2015 22:11

90 juba tehakse, küll mitte minule.:) Ilusat polegi vaja , soolasees liikumiseks tarbeautot vaja ja 90 ei meeldinud ka sellele kes sõitma hakkab.

See mootor käis ilusti ja seest ka ilus , ei tea kas on mõtet kolbe välja kakkuda? Pole kulumis ranti ega midagi ja kellal oli ka alla 300 000 km. Mõtlesin,et ei torgi alumist otsa.
Või Peaks?
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#12

E Jaan 05, 2015 22:19

Õlivõttur tee ikka puhtaks.:wise: Kontrolli veovõlli vahepuki laager ka kohe ära. Kui häält teeb on teda pärast igavene tripper vahetada.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#13

E Jaan 05, 2015 22:42


See mootor käis ilusti ja seest ka ilus , ei tea kas on mõtet kolbe välja kakkuda? Pole kulumis ranti ega midagi ja kellal oli ka alla 300 000 km. Mõtlesin,et ei torgi alumist otsa.
Või Peaks?

Kindlasti vaheta rõngad ja sealed ka, mootor on juba maas.
__In Boost We Trust__
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#14

E Jaan 05, 2015 22:46

Saalesi tasub kontrollida vähemalt ja just kepsude ülemisi.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#15

E Jaan 05, 2015 23:51

Puhtaks teen kindlasti kõik asjad ja käigukasti ja sillani pole veel jõudnud . Seda laagrit korraks silmasin, raske kontrollida.

Saalede ja rõngaste jutule peab mõtlema.See on ju tarbe auto ja plokil peaks sellise sisuga veel kestmist jaguma, 200 000km ikka? Aga peab mõtlema.
Tänud vastuste eest.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

T Jaan 06, 2015 8:00

Ketikomplekt vaheta igal juhul. Hangi 9-5 ketikomplekt. Selles on kõik vajaminevad jubinad,k.a. simmer,tihendid, hermeetik kaante jaoks jne. Suurimaks probleemiks on kulunud bal.keti tallad/pinguti. Kui sul veab, sobib komplekt 1:1`le. Kui ei, jätad bal. võllide hammasrattad (kui need korralikud on) tonnise omad (distantsivahe).
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#17

T Jaan 06, 2015 14:11

Ketikomplekt vaheta igal juhul. Hangi 9-5 ketikomplekt. Selles on kõik vajaminevad jubinad,k.a. simmer,tihendid, hermeetik kaante jaoks jne. Suurimaks probleemiks on kulunud bal.keti tallad/pinguti. Kui sul veab, sobib komplekt 1:1`le. Kui ei, jätad bal. võllide hammasrattad (kui need korralikud on) tonnise omad (distantsivahe).


Seda bal. ketti võiks mitte pannagi.
__In Boost We Trust__
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#18

N Jaan 08, 2015 21:43

On kiired õhtud olnud ja vähe tehtud. Täna võtsin 9-5 mootori lahti , see oli ikka väga must! Ja üks kepsusaale täiesti koos.




Ja karteri tuulutuse torust tuli välja suur hunnik nagu tahma?




Sisselaske kollektori all oleva karterituulutuse mingi karbi külge minevad voolikud olid nagu seest põlenud ja pehmed.
Mis selle mootoriga võis siis juhtuda? Harv õli vahetamine?

Lisatud failid
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#19

R Jaan 09, 2015 18:46

Kuidas kontrollida turbo seisukorda? Pole ju ise sõitnud selle mootoriga ja samuti võis kokkujooksmine turbot kahjustada. Käega tugevalt võlli otstest lükates on tunda pikilõtku , 9000 võetud turbol seda ei tunne.
Või saab üldse kasutada 9000 turbo sisu 9-5 kestas?
Või peaks turbo õlikanalid läbi pesema ja alles siis loksutama?

Pilt 9-5 turbost.




Lisatud failid
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#20

R Jaan 09, 2015 20:44

Uurisin karterituulutuse asja ja sellel autol oli see kit paigaldatud, aitäh Overspeedile info jagamise eest.
Puhastasin voolikuid ja kontrollisin klappe , kõik väga ilus aga see voolik mis läheb klapikambrikaande on mõraline ja vedel nagu plastiliin. Huvitav kas see on kokkujooksu tulemus või on voolik hoopis kokkujooksu süüdlane? Vooliku pind on seest nii pehme,et võib kruvikeeraja otsaga nagu juustu kraapida.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#21

L Jaan 17, 2015 18:39

Oskab keegi öelda 9000 2,0 turbo 110 kw. Kolvirõngaste lukuvahet ?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#22

L Jaan 17, 2015 20:01

klassiku raamat näitab : ülemine 0,35....0,48, keskmine 0,25....0,38, õlirõngas 0,38...1,4.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#23

L Jaan 17, 2015 20:47

Mul ülemine 0,6 keskmine 0,7 õlirõngas 1,0 mm. Seega vaja uusi rõngaid ka.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#24

L Jaan 17, 2015 21:27

klassiku raamat näitab : ülemine 0,35....0,48, keskmine 0,25....0,38, õlirõngas 0,38...1,4.


Need turboka mõõdud, või kõigil 16 klapistel samad?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#25

L Jaan 17, 2015 22:24

no kui sa kolvid juba välja võtsid, ega siis samade rõngastega neid tagasi panna saa.:head:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta