Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Tere.
Aeg läheb edasi ja vanemad mudelid muutuvad kallimaks ja uued jälle odavamaks ja nii ongi minu tarbeautode hulka tekkinud Saab 9-5. Kuna ma temast midagi ei tea ja pidevalt Trionicut küsimustega tüüdata pole ka viisakas siis teen siia teema , et saada targematelt nõu.
Kuna üks soolasees trügimise auto oli puudu ja siia foorumisse pakuti 300€ kokkujooksnud 9-5 , mille hind on minule tarbeauto puhul sobilik , siis nii ma ta ära ostsingi.
Pilt eelmise omaniku kuulutusest.
Toas natuke puhastatult nägi juba päris sõidetav välja, kuigi rooste on alustanud laialdaselt levikut, viimane aeg teda peatada.
Mootor sai maha tõstetud ja nüüd tuleb alustada kahest ühe ehitust.
Aeg läheb edasi ja vanemad mudelid muutuvad kallimaks ja uued jälle odavamaks ja nii ongi minu tarbeautode hulka tekkinud Saab 9-5. Kuna ma temast midagi ei tea ja pidevalt Trionicut küsimustega tüüdata pole ka viisakas siis teen siia teema , et saada targematelt nõu.
Kuna üks soolasees trügimise auto oli puudu ja siia foorumisse pakuti 300€ kokkujooksnud 9-5 , mille hind on minule tarbeauto puhul sobilik , siis nii ma ta ära ostsingi.
Pilt eelmise omaniku kuulutusest.
Toas natuke puhastatult nägi juba päris sõidetav välja, kuigi rooste on alustanud laialdaselt levikut, viimane aeg teda peatada.
Mootor sai maha tõstetud ja nüüd tuleb alustada kahest ühe ehitust.
Esimene küsimus.
Roolivõimu toru juurest oli õline.
Paistis nagu oleks toru klambri juurest katki aga peale puhastamist ei olnud mingit vigastust näha. Arvan , et leke võiks tulla vooliku ja toru pressliitest? Mõtlesin lasta üle pressida.
Kas see on levinud viga , ehk kas kellelgi on sama koht lekkinud? Või olen valel teel?
Roolivõimu toru juurest oli õline.
Paistis nagu oleks toru klambri juurest katki aga peale puhastamist ei olnud mingit vigastust näha. Arvan , et leke võiks tulla vooliku ja toru pressliitest? Mõtlesin lasta üle pressida.
Kas see on levinud viga , ehk kas kellelgi on sama koht lekkinud? Või olen valel teel?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Juhin tähelepanu sellele, et neis kohtades kus pressitakse ei ole alati õige läbimõõduga "pakke" saabide torude ja voolikute ühendamiseks. ja siis jääb täpselt nii nagu kõvasti, kui töömehe sisetunne ütleb.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Aitäh roolivõimutoru juttudele , sellest oli abi.
Lugesin netist nukkvõllide ja keti märkide kohta ja sain aru,et kollaste märkidega ketil peaksid ühtima ka hammasratta sälgud. Huvitav,et minu mõlemal mootoril need ei ühti. Kas sellele on mõtet tähelepanu pöörata või võib edasi lammutada lootes,et pärast saab asja märkidega ikkagi paika?
9-5 mootor
9000 mootor
Lugesin netist nukkvõllide ja keti märkide kohta ja sain aru,et kollaste märkidega ketil peaksid ühtima ka hammasratta sälgud. Huvitav,et minu mõlemal mootoril need ei ühti. Kas sellele on mõtet tähelepanu pöörata või võib edasi lammutada lootes,et pärast saab asja märkidega ikkagi paika?
9-5 mootor
9000 mootor
Aga kuidas need märgid sul ühtida saaksidki? Mootor on ju mõne tiiru peale kettide paigaldamist ka ringi käinud. 2 tiiru väntvõlliga ja pole enam mingeid ühtivaid ketimärke.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Aga kuidas need märgid sul ühtida saaksidki? Mootor on ju mõne tiiru peale kettide paigaldamist ka ringi käinud. 2 tiiru väntvõlliga ja pole enam mingeid ühtivaid ketimärke.
Jah , see eristabki proffe amatööridest.:) Viimati tegin nii lahti m-407 mootori ja sellel ju hammasrattad , oleks pidanud natuke mõtlema.
Ok, abi kui palju ja plokk nüüd valmis , vist? Mis nende kettidega on? Pole veel 9-5 mootorit avanud aga tõenäoliselt 9000 kett ja tallad ju ei sobi? Olen kuulnud palju kära nende ümber,et ei kesta kaua? Kas peaksin ostma ka uue keti või ei puuduta see seda mootorit?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
No mida sa jamad selle 9-5 ga- ma ei saa aru. Endal paar saab 90 masinat olemas, millest midagi ilusat teha võiks.
Ja kui sa moto juba avasid, siis vaheta rõngad kah ära.
Ja kui sa moto juba avasid, siis vaheta rõngad kah ära.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
90 juba tehakse, küll mitte minule.:) Ilusat polegi vaja , soolasees liikumiseks tarbeautot vaja ja 90 ei meeldinud ka sellele kes sõitma hakkab.
See mootor käis ilusti ja seest ka ilus , ei tea kas on mõtet kolbe välja kakkuda? Pole kulumis ranti ega midagi ja kellal oli ka alla 300 000 km. Mõtlesin,et ei torgi alumist otsa.
Või Peaks?
See mootor käis ilusti ja seest ka ilus , ei tea kas on mõtet kolbe välja kakkuda? Pole kulumis ranti ega midagi ja kellal oli ka alla 300 000 km. Mõtlesin,et ei torgi alumist otsa.
Või Peaks?
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
See mootor käis ilusti ja seest ka ilus , ei tea kas on mõtet kolbe välja kakkuda? Pole kulumis ranti ega midagi ja kellal oli ka alla 300 000 km. Mõtlesin,et ei torgi alumist otsa.
Või Peaks?
Kindlasti vaheta rõngad ja sealed ka, mootor on juba maas.
__In Boost We Trust__
Puhtaks teen kindlasti kõik asjad ja käigukasti ja sillani pole veel jõudnud . Seda laagrit korraks silmasin, raske kontrollida.
Saalede ja rõngaste jutule peab mõtlema.See on ju tarbe auto ja plokil peaks sellise sisuga veel kestmist jaguma, 200 000km ikka? Aga peab mõtlema.
Tänud vastuste eest.
Saalede ja rõngaste jutule peab mõtlema.See on ju tarbe auto ja plokil peaks sellise sisuga veel kestmist jaguma, 200 000km ikka? Aga peab mõtlema.
Tänud vastuste eest.
Ketikomplekt vaheta igal juhul. Hangi 9-5 ketikomplekt. Selles on kõik vajaminevad jubinad,k.a. simmer,tihendid, hermeetik kaante jaoks jne. Suurimaks probleemiks on kulunud bal.keti tallad/pinguti. Kui sul veab, sobib komplekt 1:1`le. Kui ei, jätad bal. võllide hammasrattad (kui need korralikud on) tonnise omad (distantsivahe).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Ketikomplekt vaheta igal juhul. Hangi 9-5 ketikomplekt. Selles on kõik vajaminevad jubinad,k.a. simmer,tihendid, hermeetik kaante jaoks jne. Suurimaks probleemiks on kulunud bal.keti tallad/pinguti. Kui sul veab, sobib komplekt 1:1`le. Kui ei, jätad bal. võllide hammasrattad (kui need korralikud on) tonnise omad (distantsivahe).
Seda bal. ketti võiks mitte pannagi.
__In Boost We Trust__
On kiired õhtud olnud ja vähe tehtud. Täna võtsin 9-5 mootori lahti , see oli ikka väga must! Ja üks kepsusaale täiesti koos.
Ja karteri tuulutuse torust tuli välja suur hunnik nagu tahma?
Sisselaske kollektori all oleva karterituulutuse mingi karbi külge minevad voolikud olid nagu seest põlenud ja pehmed.
Mis selle mootoriga võis siis juhtuda? Harv õli vahetamine?
Ja karteri tuulutuse torust tuli välja suur hunnik nagu tahma?
Sisselaske kollektori all oleva karterituulutuse mingi karbi külge minevad voolikud olid nagu seest põlenud ja pehmed.
Mis selle mootoriga võis siis juhtuda? Harv õli vahetamine?
Kuidas kontrollida turbo seisukorda? Pole ju ise sõitnud selle mootoriga ja samuti võis kokkujooksmine turbot kahjustada. Käega tugevalt võlli otstest lükates on tunda pikilõtku , 9000 võetud turbol seda ei tunne.
Või saab üldse kasutada 9000 turbo sisu 9-5 kestas?
Või peaks turbo õlikanalid läbi pesema ja alles siis loksutama?
Pilt 9-5 turbost.
Või saab üldse kasutada 9000 turbo sisu 9-5 kestas?
Või peaks turbo õlikanalid läbi pesema ja alles siis loksutama?
Pilt 9-5 turbost.
Uurisin karterituulutuse asja ja sellel autol oli see kit paigaldatud, aitäh Overspeedile info jagamise eest.
Puhastasin voolikuid ja kontrollisin klappe , kõik väga ilus aga see voolik mis läheb klapikambrikaande on mõraline ja vedel nagu plastiliin. Huvitav kas see on kokkujooksu tulemus või on voolik hoopis kokkujooksu süüdlane? Vooliku pind on seest nii pehme,et võib kruvikeeraja otsaga nagu juustu kraapida.
Puhastasin voolikuid ja kontrollisin klappe , kõik väga ilus aga see voolik mis läheb klapikambrikaande on mõraline ja vedel nagu plastiliin. Huvitav kas see on kokkujooksu tulemus või on voolik hoopis kokkujooksu süüdlane? Vooliku pind on seest nii pehme,et võib kruvikeeraja otsaga nagu juustu kraapida.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
klassiku raamat näitab : ülemine 0,35....0,48, keskmine 0,25....0,38, õlirõngas 0,38...1,4.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
no kui sa kolvid juba välja võtsid, ega siis samade rõngastega neid tagasi panna saa.:head:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.