1. leht 2-st

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: K Mai 27, 2015 11:36
Postitas D116
Veres ikka benssin ja paagis nüüd piiritus :)
Vahetasin sel aastal jaanuari lõppust oma 1.9TID samasuguse 2.0t piirituse sööja peale. See siis kuues SAAB mul aastast 2002, ravimatu :)
Varustus: Vector e. praktiliselt kõik lisad: Navi, Xenon, el. mäludega, soojendusega ja ventilatsiooniga esiistmed, tagaiste sojendusega, Woofer jne...
Kindlasti kasutatud auto vajas remonti, kuigi oli Svetis SAAB esinduse hooldusraamat Ls. 183k km ja 1 omanik.
Vahetust vajasid: mootori mõlemad väntvõlli simmerlingid, turbo, termostaat. vaakuum voolikud ja parkimis andur.
Esimesel asjaga kohe tuunimisega tegelema: toonkile(lapsed) ja turbo Aero TD04HL-15T, CR Perfomance soft 46S, mis lubab BENS. - 215HP(158kW)/335Nm; E85 - 230HP(169kW)/360Nm
Tehtud tööd, selle aja jooksul: simmerite vahetus, töökäigus ka õlivanni puhastus koos sõelaga(ei olnudki eriti sodine), turbo, vaakuum voolikud koos APC ja By-pass klappidega, õli tuulutus voolikud klappidega, kliima toru remont koos täitmisega, Aero esi pidurisuppordid koos kettastega, uus piduriõli TRW DOT 5.1 ja tagasuppordid(õhutus ventiilid jäid sisse), kõik filtrid, õhufilter K&N, parkimis andur.
Automaat kasti õli uendasin 5 korda, mootoris Mobil1 NewLife 0W-40.












Lisatud failid

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: K Mai 27, 2015 11:54
Postitas Martin.V
Denso näeb kuidagi võõrkeha seal välja.. muretut madal-lendu ! :)

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: K Mai 27, 2015 12:24
Postitas D116
Denso näeb kuidagi võõrkeha seal välja.. muretut madal-lendu ! :)


Kui ta ei oleks Made in Japan, õppetaks lendama, aga oma funktsioone täidab.
Navi mõtettu seal, aga ikka parem ja ilusam kui tavaline makk.

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: K Mai 27, 2015 12:28
Postitas D116
Ja sellisega veel 400km sõitsin, gaasi ei vajutanud praktiliselt, kartsin, et lendab laialli ja tiivikud... Õnneks elas ära remondikohani.

Lisatud failid

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: E Aug 24, 2015 15:40
Postitas D116
Ls. 190k km
Sai käidud Werner-i juures ja paigaldatud Siemes DEKAd 875cc, uued NGK BCPR7ES-11 küünlad ja Krytox DI-le, viimane suht uus 11.2011a ja hooldusraamatu järgi oli 170km km tol ajal. Seb tegi softis muudatused pihustitte jaoks. Ain-ilt(ainm) sai teine ECU juurde ostetud + visuaalsed hobused. Spoiler oli Tartus värvitud ja täna paigaldasin selle ära.
Täna algas Tokmannis soodukas Mobil1 New Life 0W-40 32.95€, ostsin ära, enne talve vahetan välja.
Hetkel siis ootan kuna Seb-ilt tuleb ECU 260hp softiga.







Lisatud failid

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: E Aug 24, 2015 16:24
Postitas Pootsman
Kui aju kätte saad siis dünosse ka minek? Täitsa huvitav oleks näha mis väänet tuleb 2.0-st mitsu ja e85-ga ning mis pööretel ärkab ja kuhu maani veab :thumb:

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: E Aug 24, 2015 19:56
Postitas D116
Kui aju kätte saad siis dünosse ka minek? Täitsa huvitav oleks näha mis väänet tuleb 2.0-st mitsu ja e85-ga ning mis pööretel ärkab ja kuhu maani veab :thumb:


Ei veel.

Kui Do88 Big Pack ja 3" väljalase saab, siis ainult :) 260hp on maksimum stock summutile.
Kütusepump ka tootlikum peab panna. Hetkel vaatan AEM320 või Deatschwerks DW200

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: R Sept 25, 2015 15:43
Postitas D116
Ls. 191,2k km
Vahepeal sai tellitud Lahti SAAB esinduses ja kooskõlastatd teine võti - 150€
Puhastasin TB.
Täna tuli ka täis komplekt Do88 toodetest, kõik jahutus voolikud ka. Ilusama ja nähtavama osa paigaldasin kohe ära :)

Lisatud failid

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: R Sept 25, 2015 17:16
Postitas Pootsman
Ilus rsk! Nädalavahetus veeda siis garaazis ja pane külge kogu kit. :beer: Äkki jõuad see aasta dünos veel :head: Summuti ka tulemas lähiajal?

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: T Okt 20, 2015 10:34
Postitas D116
Ls. 192k km
Veel tellisin partsforsaabs-ist suurem snorkel(OEM kood 12846127) ja upper front sturt brace, viimane on UltraRacing toode. Juhitavust on palju teravam ja informatiivsem nüüd.
Eelmisel nädalal sai külastatud Werner-it, aga aega paigaldada IC koos voolikuttega polnud(ilmad jähedat, eriti pole vaja), kogu päev läks väljalaske kolle tihendi vahetusele, 3x tikkpolti murdusid ja sellepärast läks terve päev. Mootoriõli sai vahetattud, nagu ennem Mobil 1 New Life 0W-40 läks sisse. Autole tundub meeldivad Werneri käed, kuidagi ei taha esimesest korrast sealt lahkuda, ainult sõitsin väravast paar sada meetrit ja suri välja, käima ka rohkem ei tahtnud minna. TECH2 näitas TB mehaniilist takkistust. Aega polnud juba tegeleda sellega, mul laev ja Werneril muu töö, paigaldasime uue/kasutattud TB ja sain sellega kojuni. Kodus hakkasin vaatama, et mis viga võiks vanal olla, siiber kiilus ühelt äärelt kinni :freak: just hiljuti pahastattud oli. Lihvisin liivapaberiga juurdetulnud osa ära, Contact Cleaneri peab veel ostma ja siis proovin tagasi panna. Ostetud TB jätan igaksjuhuks tagavaraks.
TB puhastasin selle õppetuse järgi http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=195872

Summuti - Detsembri alguses, ülemakstud vero tagastattakse :) Düno jääb vast järgmiseks aastaks.

Lisatud failid

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: K Dets 30, 2015 19:36
Postitas D116
Ls. 194,5k km

Vahepeal paar väikest viga oli.
1. Viskas CE ette, ELM scanner kohe külge, kood näitas By-pass valve viga. Scandixi oma paar kuud vana läks lendama ja vana, mis oli Bosch tagasi - probleem lahendatud.
2. Kollane tulede kõrgust näitav tuli näidikute plokkil, vahepeal põles ja kustus, aga kõik töötas normaalselt, sõitmist kuidagi ei seganud. Probleem paistis olema kontaktides mis lähevad andurittele vedrustusel, peale puhastamist ei tule ette rohkem.
3. Eile 5-6 korda tuli keerata võttit, et jõuaks starterini vool. Paar korda oli juba sarnast asja, et võtme keeramisel starterit ei võtta järgi, aga ei pannud eriti tähelepanu sellele, kuna tesi korraga alati läks käima, arvasin oma viga ei keera lõpuni võttit. Süüdlane oli süütelukku all olev lülitis kontakt. Uurisin uue lüliti saadavust ja hinda(1p ja 163,52€) ja otsustasin proovida esialgu ise remontida seda. Kaotada pole midagi, kui ei õnnestuks telliks uue. Täna tegelesin salongi lammutamisega, suht ruttu jõudsin lülitini 1t läks. Võtsin lüliti koju ja laua peal võtsin lahti(tähelepanelik peab olema nelja väikese vedruga, paar korda kukkusid ja pidin neid põrandal otsima) puhastasin kärsanud kontaktid(pildil näha vasakpoolne) liivapaberiga ja kogu süsteemi cleaneriga üle, siis määret ja tagasi kokku ja paigaldma. Paigaldamisega läks rohkem aega, puhastus + häiriva AUX kaabli vedasin käetoe alusesse sahtlisse, seal augud on :) kummiga kaetud, et ainult natukene tuli kummi lõigata. Süütelukku ka puhastasin, muidu alati ei tõsnud ülesse, kui võtsin võtme välja, peale puhastust tip-top. Levinud probleemid süütelukkuga tulevad selle asukohast, all - kogub endasse prahti ja palju varem kui peaks hakkab streikima.

Meeldivattest asjadest :)
Esimesena sai IC koos kõikide lõdvikuttega paigaldatud Tartus(tänud Ristole Ropka autoservice, kvaliteetselt ja puhtalt. St5 tõenäoliselt ka seal annan teha e. motot), tulemust sellist ma ei ootanud kuidagi. Ok T langes kuskil ~15 kraadi(OEM IC +3 väljas ja maanteel intake näitas peaaegu 30C, DO88 omaga, sama välis T intake näitab 10C) seda ei ole nagu olla tunda 5 punktile, aga sama softiga ka turborõhk tõusis kuni 1.4bar-i hakkas puhuma(originaal IC-ga oli 1,1-1,2) seeda on hästi tunda :evil:
MapTun-ilt tellimus(summuti ja paigaldus komplekt + kütusepum 340l/h) tuli päev hiljem kui ootasin, aga see on ka hea, muidu arvaks, et summuti andis sellist jõu lisa. Väljalase läks kõige kallim pakkutavatest seal, aga seega kahe toruga nüüd. Väljalase paigaldasin Lahtis, Tartu meestel on seal autoremondi koda. Väljalase madalattel pööretel teeb rohkem häält eriti 1000-1500 pööret, aga meeldivamat - bassikat, peale 3k kaob see(lapsed ruttem jäävad nüüd magama autos :) ja veel ruttem, kui paar kiirendust teha). Paar päeva makk oli üldse väljalülittatud :) Müraisolatsioonini ikka peaks ära teha, seda juba suve poole.
Jõulukuu - õige aeg autos valgustust parandada. Tellisin Ebay-st LED-id, kohalikkudes poodides ei lednud neid. Salongi valgustus palju heledam nüüd, tavalisi pirne ei taha nähagi rohkem, nendel nagu rooste oleks traadil ja sellepärast pruunikas valgus.



Edit: suurem nn. disla snorkel on kõikidel 9-5-l peale 2004, ilmaasjata ostsin, läheb Griffile, seal ka õhku on vaja.

Lisatud failid

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: N Dets 31, 2015 7:41
Postitas Pootsman
1.4bari, see peaks juba liikuma ju küll nende modifikatsioonidega. :beer: 2005+ masinal OPEN-SIDi võimalus vist puudub? Oleks huvitav kuulda mis mair näitab.

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: N Dets 31, 2015 12:19
Postitas D116
1.4bari, see peaks juba liikuma ju küll nende modifikatsioonidega. :beer: 2005+ masinal OPEN-SIDi võimalus vist puudub? Oleks huvitav kuulda mis mair näitab.


OpenSID-iga astusid valusale kohale :gun:
Mul ei toimi 46S softiga, muidu võimalus ikka on https://www.youtube.com/watch?v=Ufz2onMYCY0 videos 55P e. B235 soft
Seb proovib cracked 46T softi teha mulle valmis, vaatame kas hakkab siis tööle. Edasi OpenSID-ita jõudu edasi kasvatada on risk, segukella ka vaja tellida ja leida talle paigaldus koht. Suveks peaks kindlasti OpenSID tööle saada, äärmine variant Mackan-ile külla minna, või B235 mootor panna :)

Liigub tõesti hästi :thumb: TCS tihti aktiveerub. Osalen asfaldi lõhkumisel Pirelli naastrehvidega :)

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: K Veebr 17, 2016 22:08
Postitas D116
Ja nüüd on ka OpenSID soft 46T https://www.youtube.com/watch?v=DYid9rjUMMQ

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: N Mär 03, 2016 14:55
Postitas D116
Ls 196.5k km
Eelmisel nädalal TÜV lãbisin probleemideta. Eelnevalt väljaheitegaasid + OBD ja siis ülevaatus, nii turvalisem ja odavam (ei teadnud kuidas sport KAT toimib - suurepäraselt) "Väljaheitegaasi näidud nagu õpikust" komentaar, kes mõõtis.
Ülevaatusel kapotti avanemisel kohe komentaar tuli "Paukku lisätty" mida ma ei komenteerinud, ütlesin "nii on ilusam" ☺

Ei ole kaugele vahepeal sõitnud, et tutvuda OpenSID-iga, aga segav faktor on makk, mis saab signaali rooli nuppudelt kui vahetada OpenSID infot. Kas on võimalik Denso makkilt võtta rooli nuppude juhtimine maha(on eraldi pistik makki taga?) või koos makkiga ainult. AUX-IN- iga on normaalne kasutada makki ja OpenSID seal on CDBox 1plaat ja 1lugu, mida ei saa makkilt vahetada.

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: N Mär 03, 2016 21:22
Postitas Pootsman
Kui teed kuivad kunagi, siis tee paar videot ka minekust. Sul seal peaks ju kiirteid olema kus painutada. :D

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: T Sept 20, 2016 16:54
Postitas D116
Ls 201,4k km
Vahepeal vahetattud mitte eriti vajalikke asju: vända andur, APC, kütusepump ja klaasitõstukit parandattud, peale viimast, muid asju polnud vaja vahetada.
Kõik sai alguse sellest, et ei olnud õiget boosti enam 0.6bar ja 900mAir :( kuigi oli normaalsed näidud 1200 ja isegi kuni 1400(hea moto, kui kannatas seda välja stock kolbidega) :mad: !!! Kõik klappikesed mittu korda kontrollitud ja midagi kahtlast ei leidnud ja ei võikski olla, kuna igalpool uus silikoon voolikud. APC kuigi vähetõenäoline probleemi süüdlane ka läks vahetusse ja ei mingit tolku. Siis tuli idee, et proovin mida bensuga teeb, tavaliselt sõidan E85(etanoliga) ja mida vähem etanoli seda suurem mAir näit, kuna etanoli kuskil 30% sööb rohkem, arvasin, et kütuse pump ei tooda piisavalt(Biopoweri pumba tootlikust ei tea, kuigi maptun lehel ei näe, et seda peaks vahetama) aga uus pump(E85 sobilik) ammu ostetud maptunilt koos paigaldus komplektina. Pumba vahetusega ka tuli jama, esiteks selle välja saamine, kõik on plastmass voolikuttel, mida teistkorda kinnitada juba ei õnnestu, uued torud olid kuskil 400€

Sellega tuli otsus paak alla, tohutu liigset tööd. Peale pumba vahetust oli täielik sex:gun: Tankisin E85 ja auto mõne minuti pärast ei tahtnud soojalt käima minna, külmalt käivitus hästi aga võimsus kadus, vaevaliselt sai sõita, selliste sümptomitega läks vahetusse vända andur, tolku 0.


TECH2 ka ei näitanud vigu, DI ja TB ka proovisin teist. Ei jäänud midagi üle kui taas paak alla ja pump välja, süüdlane oli kohe näha, paisunud voolik, instal kit-is voolik lagunes etanolis ära, maptun-i lehelt ei loe ma kuskilt välja, et EI SOBI E85 https://www.maptunparts.fi/polttoainejarjestelma/tarvikkeet/5965/asennusarja-suurituottoisille-polttoainepumpuille.html
Uus etanoli vastupidav voolik peale ja kõik korras, selle probleemiga. Kõik see jama võiks vältida kui oleks kohe saanud õige softi.
Kas Biopower-ile enam ei pandud üldse kütusefiltrit? Selle peal ka säästmine? Mina ei leidnud seda ei paagi kõrval ei kusagilt, aga seda on mul üks töökoda vahetanud, jõuan Eestisse viin veel kord sinna ja olen kõrval, las näitab kuidas vahetas kütusefiltri.

Hetkel rootslase J.Carlson soft, mis suurepäraselt toimib bensuga ja etanoliga, nüüd mAir 1230mg saavutab seda praktiliselt momentaalselt ja ei kõigu, boost 1,5bar
ja knokid nüüd on SID-il näha, varem sellist infot polnud.

Aknatõstuki remondis midagi rasket polnud, polster ilusti maha, kantkine plastmass oli kohe nähä(uued üle aasta pagaaznikus olid, ootasid oma aega), katkise vahetasin välja, aga teisest ei saanud välja, seega määret juurde ja tagasi kõik. Esi uste polstri all, lambi kõrval on nupp kirjaga "push", milleks see on?




Lisatud failid

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: K Sept 21, 2016 9:02
Postitas Cyber
Esi uste polstri all, lambi kõrval on nupp kirjaga "push", milleks see on?
Kui sinna vajutad, siis see "nupp" tuleb ära..:)

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: K Sept 21, 2016 13:30
Postitas sebastian
Ma saan asjast nii aru, et tänu suuremale rõhule sul miski ütles üles. Oleks see toimunud ju ka praeguse softiga või mitte?
"Süüdlane oli kohe näha, paisunud voolik" pole vist softi süü vaid põhjus, miks sa bensiiniga enam õiget rõhku ei saanud?

Kokkuvõttes oli muidugi raske pikalt distantsilt kõike hästi toimima saada, sest E85 Saabe meil liigub üsna harva. Asja muutis veel keerulisemaks see,
et tegu 2-llitrisega ja neile sobivat alussofti pole kerge leida - tuleks lihtsalt erinevaid proovida.
Nii ulatuslikud raua muudatused (suured pihustid, väljalase jne) eeldaksid siiski kas eelnevalt head kogemust E85-ga või üsna mitmeid katseid erinevate softiversioonidega.
Ka OpenSID uuema Saabi jaoks oli mul esimene kord katsetada ja põhiliselt ta siiski töötas.
Ühesõnaga väga palju peensuseid, lisaks softi enda base code muutmisele - selliseid asju ei saa lahendada stiilis "saadan ECU sulle, proovi ja siis saada doonor tagasi, muudame".

Midagi pidi ka enda kaitseks ütlema.. :cool:

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: K Sept 21, 2016 13:46
Postitas AndresV
... upper front sturt brace, viimane on UltraRacing toode. Juhitavust on palju teravam ja informatiivsem nüüd...

Miks just sellise kujuga strut brace?

9-5-le on ju erinevaid, oluliselt sirgemaid, variante. Speedparts, Maptun jne.

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: K Sept 21, 2016 17:43
Postitas D116
... upper front sturt brace, viimane on UltraRacing toode. Juhitavust on palju teravam ja informatiivsem nüüd...

Miks just sellise kujuga strut brace?

9-5-le on ju erinevaid, oluliselt sirgemaid, variante. Speedparts, Maptun jne.

Kust selline info?
MapTun ei pakkunud sellist asja 9-5-le ja Speedparts samuti(hetkel ei ole üldse seda nende lehel, varem oli kirjaga "out of stock")
Lisaks: Speedparti oma ei ole/olnud ühest tükkist - selliseid pole mõttet pannagi, ainult kui visuaalne effekt:) strut brace peab olema ühest tükkist, kui tahat effekti saavutada!

Mina tellisin sealt kus oli - PartsForSaabs ja täitsa rahul ostuga. Mis kujul viga?



Lisatud failid

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: E Dets 19, 2016 12:27
Postitas D116
Ma saan asjast nii aru, et tänu suuremale rõhule sul miski ütles üles. Oleks see toimunud ju ka praeguse softiga või mitte?
"Süüdlane oli kohe näha, paisunud voolik" pole vist softi süü vaid põhjus, miks sa bensiiniga enam õiget rõhku ei saanud?

Kokkuvõttes oli muidugi raske pikalt distantsilt kõike hästi toimima saada, sest E85 Saabe meil liigub üsna harva. Asja muutis veel keerulisemaks see,
et tegu 2-llitrisega ja neile sobivat alussofti pole kerge leida - tuleks lihtsalt erinevaid proovida.
Nii ulatuslikud raua muudatused (suured pihustid, väljalase jne) eeldaksid siiski kas eelnevalt head kogemust E85-ga või üsna mitmeid katseid erinevate softiversioonidega.
Ka OpenSID uuema Saabi jaoks oli mul esimene kord katsetada ja põhiliselt ta siiski töötas.
Ühesõnaga väga palju peensuseid, lisaks softi enda base code muutmisele - selliseid asju ei saa lahendada stiilis "saadan ECU sulle, proovi ja siis saada doonor tagasi, muudame".

Midagi pidi ka enda kaitseks ütlema.. :cool:


Palusin ju Sul kustutada oma teksi, mis on täiellik jama!
Esimene U2U mida saatsin Sulle oli väga konkreetne "Kas saad bioetanoolile softi teha?" Vastus oli "Võimalik ikka" Võiksid kohe öelda, et kogemused puuduvad ja hakkad katsetama, seda Sa ei öelnud!!! Süüdistasid rauda ja kõike muud, ainult mitte oma softi.
"selliseid asju ei saa lahendada stiilis "saadan ECU sulle, proovi ja siis saada doonor tagasi, muudame"." Veel kuidas SAAB! Kuidas ma siis sain softi? Kirjutasin JC-le mis paigaldatud ja mida tahan saavutada, saatsin postiga ECU ja sain valmis toimiva softi.
Õnneks mootor kannatas välja Sinu kõveraid softe ja ei tulnud sellist pilti nagu S9K-l. Ega gaasi ka eriti ei vajutanud, tundsin, et on jama.

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: E Dets 19, 2016 13:38
Postitas D116
203k km hetkel.
Paugutab suurepäraselt, natukene jõudsin ka testida enne talve. Kahjuks sobilikku pikka sirget rada kus saaks tippkiirust katsetada ei leidnud veel, jääb järgmiseks suveks. Vahe E85 ja 98 vahel on tunduv, etanooliga on võimsust rohkem(~20 hobust), aga käivitub külmaga halvemini. Talveks siis 98, ei ole vaja talvel nii palju hobuseid ka :) TCS-ile natukene vähem tööd.

Remondi töödest: suvi lõppes, aga ming loik ikka oli auto all, suvel arvasin, et kliimast kondensaat, aga oli ikka jahutusvedelik. Tellisin SKF-i pumba, tuli Febi oma, mul ikka veab :)
Kõige huvitam oli, et vanas pumbas polnud lõtku, aga peale tihenditte ja pumba vahetust on nüüd all kuiv.







Ärge ostke hiina plastmassi(see roheline rull) aknatõstukile, esimese klaasi jäästumisega läks katki. Taas polster maha ja nüüd OEM peal.

Uus akku Varta Blue Dynamic E11, sama mis oli ennem, kestis 4a ja veel kuidagi toimis, enesekindluseks sai ikka vahetattud.



Lisatud failid

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: T Juun 13, 2017 12:21
Postitas D116
Käidud :)
218kW


Lisatud failid

Saab 9-5 2.0T BioPower Vector St4, 2007, D116

Postitatud: T Juun 13, 2017 12:51
Postitas Pootsman
ehk siis märgatavat vahet pole kas 2.0 v 2.3 :beer: