Saab 9-5 Vector 3.0 Tid, 2002, Pentti

Vasta
Pentti
Postitusi: 49
Liitunud: K Juul 29, 2015 7:26
Asukoht:
Auto:

#1

E Okt 12, 2015 22:01

Oeh...olen kaua ennast kogunud et siis kah oma esimesest Saabist siia paar rida kirjutada.
Autoks siis 9-5 Vector 2002 aasta ja 3.0 turbodisla.
Auto ostsin peale esimest proovi sõitu kui pm lihtsalt armusin sellesse....algul oli nagu suur ja kohmakas aga suldandusime hästi kokku. Kuna ostsin sugulase käest kes hoiab oma tehnikat siis ei olnud ka erilist hirmu et mingi saani saan omale.

Aga siiski noh vigu on ja eks siis alustan tehtud töödest.
Esimene ja kõige kulukam oli juhipoolne esituli mis oli saand vett kuskilt koos xenonilokiga ka tule pistiku ära rikkunud....seega kogu tuli vahetusse koos blokiga ja kuna ka teine tuli oli tuhmunud siis vahetasin ka selle välja.
Veel sai kohe alguses kõik mahlad ja filtrid ära vahetatud.
Puksid ja tagumised pidurid olid läbi.
Need tööd lasin kõik töökajas teha.

Kuna auto on ikkagi juba 13 a vana siis muidugi oli ka muid vigu ja mitte vigu.Kuna olen veits autopede siis peab kõik täiuslikult töötama ehk nt kui istmesoendus töötab aga pirn sees läbi siis tuleb see korda teha.
Kuna igasugu vigade pärast on saand seda juba piisavalt lahti kiskuda siis olen näinud mida kuradit on võimelised autoplatsi vennad tegema et auto nagu töötaks aga samas ka mitte.
1. SIDi juhtme vahetus....vana oli pm superattackiga sinna pandud aga tellisime uue puhastasime ära ja jootsime selle uue sinna peale. Kokku läks maksma 15.- mujalt taheti selle eest min 100.-
2. Istmesoendus lüliti vahetasin välja sest see oli koguaeg sees....põhjuseks see et keegi tark oli selle ülini õliga kokkku määrinud uue lüliti sain 10.-ga
3. Istmesoendus lüliti pirnid vahetasin välja...algul ei teadnud et seal on pirnid eraldi sees ja otsin kõiksugustest poodidest (kus keegi ei osanud aidata)...siis viking motors pakkus mulle neid 7.- tk ja viimases hädas käisin oomipoes kus siis vanem meesterahvas vaevus mulle selle systeemi lahti seletama ja kogu maksumus tuli nelja pirni peale 1.20.- :)
4. Kojameeste mootori koos mehaanikaga vahetasin välja kuna intervall ei töötanud(kõik muu töötas ilusti) 40.-
5. Pihusti mis laseb vett esiklaasile vahetasin välja keskmise ja selle töö käigus avastasime et keskmisele oli pandud mingi suvaline pihusti ja selle voolik oli ka vahetatud aiavooliku vastu ja traadika kinni pingutatud maksumus 30 min oma aega
6. Töö iseenesest oli lihtne aga aeg ja otsimisvaev tegid selle töö kõige mahukamaks. Mul on autos tehase poolt harmon kardoni 7.1 heli ja mingi aeg hakkas subbakas taga plärisema....võtsime siis külje lahti ja kõlari välja ja selgus et ääris kõlaril läbi. No tee mis tahad replacmenti sellele kõlarile ei leia...ebays saad min 100.- uue kasti koos kõlariga...lõpuks sain läbi tuttava yhe venna jutule kes parandab kõlarid ja vahetas siis vaht äärise kummi vastu. töö läks maksma 35.- ja aega u 2 nädalat kokku.
7. Pikka vaevarikas töö oli ka kõrvalistuja peegli tegemine...vana mootor oli läbi ja ei saanud ka füüsiliselt peeglit paika et midagi sealt näha...sai siis ostetud kasutatud peeegel uus aga selgus et natuke uuem (mootor sobis aga pistik ei sobinud)...egas midagi ...lõikasime juhtme läbi ja tegime ringi ning nyyd näeb ka mis sellele poolel toimub
Jätkan homme...Walkind dead hakkas

Plaanis olevad tööd

1. mootoririhma ja veepumba vahetus kuna odokal ees juba ikkagi 226km
2. kevadel on vaja hakata otsima põhjust ....diagnoos sihuke et teatud nurga all nagu käigukast klõbiseks aga see ei ole veel pidev....ja kui sidur alla vajutada siis klõbin kaob...variante on erinevaid pakutud....sidur, hooratas, käigukasti survelaager....äkki kellegil on veel kogemusi sellegs või ettepanekuid???
3. järjest vahettan kõik pirnid ledide vastu
4. kevadel tahan istmed välja vahetada ventilleeritavate istmete vastu...loodetavasti on doonor kevadel alles :)
5. hetkel on all plekkveljed aga eks paistab palju selle klõbina ravimine maksma läheb kevadel et äkki saab ikka korralikud valukad ka alla
6. tagumine tooniring kuluks ka marjaks ära
7. küsimus siis ka teile et olen siin palju mõelnud et 130kw 3.0l kohta on nagu ikka vähe...pakutakse chiptuningut kust siis pigistaks välja 159kw....kas kellegil on kogemust sellega ja kas on mõtekas tuunida üles(kas mootor otsi ei anna kiiremini sellest)????








21.10.15 228 tuhande pealt vahetasin ära nyyd mootoririhma ja veepumba.

Lisatud failid
Pentti
Postitusi: 49
Liitunud: K Juul 29, 2015 7:26
Asukoht:
Auto:

#2

P Jaan 31, 2016 9:32

Pole siis ammu siia midagi kribanud....
228 pealt lasin vahetada mootoririhma ja veepumba mille käigus sai ka ühtlasi õlivahetus tehtud.
Jaanuaris sai vahetatud amordid ja vedrud, kõiksugu pukse ning lasin allla panna uue komposiit materjalist mootorikaitsme,esipidurid.
Nüüd veebruaris läheb siis hooratas ja sidur vahetusse kuna öeldi et ajab juba mingit metallipuru sealt starteri peale?!.Lisaks veel stabikad ja mõningad puksid eest ka veel mida ei olnud praegu mõtet lahti võtta kuna hooratta vahetusega tulleb sealt eest nagunii kõik lahti teha.
salongipirnid on nüüdseks kõik LEDid...vaikselt vahetan ka suuna ja muid pirne...hetkel ei tea kas panna xenoni asemele ka ledid või siis lihtsalt panna mingid korralikud night breakerid ette.
Istmete vahetus jääb hetkel tahaplaanile kuna doonor on läinud :(
Ajuga lähen seda teed et lasen Tähetornis siis ümber kirjutada ja saan 20kw ja 60 nm juurde (abiks ikka) :)
Raha on päris palju selle auto alla pandud aga samas esimene auto millega olen igati rahul...võtab vähe kütust....mugav sõita...esimene auto kus ma ei ole heli pidanud ümber tegema...kordagi pole tee peale temaga jäänud.....nii et nii kaua kui mootor on korras ja rooste ei näri on see auto meie peres kindel liige :)
Pentti
Postitusi: 49
Liitunud: K Juul 29, 2015 7:26
Asukoht:
Auto:

#3

L Veebr 27, 2016 10:49

236 pealt sai siis nüüd jälle autosse raha taotud korralikult.
Vahetatud said siis seekord hooratas, sidur, survelaager, esisillas stabikad ,veel mingeid pukse mootori juures. Genekas sai ka uusi juppe kuna vilises koledasti...sealt sai siis vahetatud paar rullikut ja harjased. Poole aastaga olen siis nüüdseks teinud tehniliselt poolelt pm ringi peale....alla on taotud 2x üle turuhinna aga masin liigub selle eest hetkel väga sujuvalt ja vaikselt.
Nüüd tuleb siis kuuks kaheks väike hingetõmme ja siis edasi läheb aju järeleaitamis tundi, toonklaas kuna tehase toon jääb nati väheks....hea oleks kui saaks mingid valukad ka suveks alla.
Plaanis on ka suve algul perre üks 9-5 lisaks võtta et eks siis paistab kuidas kulude jaotamine minema hakkab sest et ega uus hakkab minu kiikse arvestades ka raha neelama esialgu.
LEDidest võin nii palju öelda olen siiamaani neid hiinast tellinud ja kahjuks peab paika et odav on saast neil....et siis mõningaid pirne pean hakkama välja vahetama...samas kallimad kestavad siiamaani probleemideta ja valgusel ja valgusel on ikka vahe.
Kuskil kauges tulevikus on ikkagi plaanis ka makk välja vahetada 2dinise androidi maki vastu....aga see tulevikumuusika praegu.
Vasta