Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Ma ju mainisin sulle, et kuskilt lekib õli katalüsaatori peale. ilmselt ta õlirõhu andurist tuleb. See kärssab sul seal vägevalt kui asi soojaks läheb :beer: sitemal juhul võtab leegi ka üles :D
Kuna vaatasin, et ülemõistuse raha ei küsita tihendi ja anduri eest, siis võtan nad homme ligi ja see nädal jääb ilmselt masin paariks päevaks seisma. Tihendi vahetusega parem ilmselt ka vaakumvoolikuid teha :)
Lisa tulekustuti ka vist ligi võtma...
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Midagi on nokitsetud, kuid pole veel piisavalt.
Alustame siis sellest, et ära sai vahetatud klapikambrikaanetihend ja suurem osa vaakum voolikutest. Üks pikk voolik vahetamata, mille jaoks pean juurde ostma 2 klappi ( voolik jookseb körvalistuja poolse tiiva juurest ).
Klapikambrikaane alt avanes juba onu arvates paha vaatepilt ning hiljem öhtul käis ka foorumist Pootsman autot vaatamas, ühesõnaga keti teema tundub üsna jama, esmalt kaant lahti tehes oli kohe näha, et asi jookseb täiesti risti..
Piltide peal sai juba keti lülisi näpitud ning ilmselt pildil tundub juba sirgem kui tegelt on..
+ Mingi aeg sai vahetatud genekarihm ja auto teeb nüüd normaalset häält, pole mingeid lisa klõbinaid/kriginaid.
Mingid pildid:
Hetkel ei tea absoluutselt, et mis selle ketiga teha.. Mingisugust keti häält pole olnud ega kuulnud, proovisime ka Pootsmaniga garaazis.. -5000rpm ei tuvastanud mingeid körvalisi helisi..
Teab keegi palju ketikomplekt köikide taldade ja vajalikke asjadega maksab? Kas ketivahetusel on mingid Saabi spets tööriistad vajalikud?
Ei saanud ka õlirõhu andurit vahetatud, kuna ei tea kuhu see juhtme pistik täpselt jookseb ja ei saa kindel, et see õigesti sinna läheb, siis pean millalgi sumpa lahti laskma, starteri eest ära vötma ja ära vahetama selle.. Hetkel näpuga sai see plastmass sinna pähe lükatud veel ligi aga hagu annan, siis pritsib ilmselt veel mõnuga..
Lisaküsimus ka, kas see hakkab kohe õli ka välja peksma ( ehk peab näppu ees hoidma vms? )?
+ MEELETUD tänud Pootsmanile, kelle kutsusin niisama uudistama, kuid aitas mind vaakumvoolikute vahetamisel, säästis tubli ~2h.. + tegime selle vähe järsema 9-3'ga tiiru :D
Mötled küll et endal kiire auto aga see oli ikka tunduvalt järsem liikur..
Alustame siis sellest, et ära sai vahetatud klapikambrikaanetihend ja suurem osa vaakum voolikutest. Üks pikk voolik vahetamata, mille jaoks pean juurde ostma 2 klappi ( voolik jookseb körvalistuja poolse tiiva juurest ).
Klapikambrikaane alt avanes juba onu arvates paha vaatepilt ning hiljem öhtul käis ka foorumist Pootsman autot vaatamas, ühesõnaga keti teema tundub üsna jama, esmalt kaant lahti tehes oli kohe näha, et asi jookseb täiesti risti..
Piltide peal sai juba keti lülisi näpitud ning ilmselt pildil tundub juba sirgem kui tegelt on..
+ Mingi aeg sai vahetatud genekarihm ja auto teeb nüüd normaalset häält, pole mingeid lisa klõbinaid/kriginaid.
Mingid pildid:
Hetkel ei tea absoluutselt, et mis selle ketiga teha.. Mingisugust keti häält pole olnud ega kuulnud, proovisime ka Pootsmaniga garaazis.. -5000rpm ei tuvastanud mingeid körvalisi helisi..
Teab keegi palju ketikomplekt köikide taldade ja vajalikke asjadega maksab? Kas ketivahetusel on mingid Saabi spets tööriistad vajalikud?
Ei saanud ka õlirõhu andurit vahetatud, kuna ei tea kuhu see juhtme pistik täpselt jookseb ja ei saa kindel, et see õigesti sinna läheb, siis pean millalgi sumpa lahti laskma, starteri eest ära vötma ja ära vahetama selle.. Hetkel näpuga sai see plastmass sinna pähe lükatud veel ligi aga hagu annan, siis pritsib ilmselt veel mõnuga..
Lisaküsimus ka, kas see hakkab kohe õli ka välja peksma ( ehk peab näppu ees hoidma vms? )?
+ MEELETUD tänud Pootsmanile, kelle kutsusin niisama uudistama, kuid aitas mind vaakumvoolikute vahetamisel, säästis tubli ~2h.. + tegime selle vähe järsema 9-3'ga tiiru :D
Mötled küll et endal kiire auto aga see oli ikka tunduvalt järsem liikur..
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Oskab keegi aidata siis nende küsimustega?
1. Ketikomplekti hind?
2. Kas õlirõhu anduri pesast hakkab õli lekkima, kui lahti võtan?
Hetkel autoga sellised lood, et sõidab ilusti, käivitamisega probleeme pole olnud. Õli sööb ( tänu õlirõhuandurile ilmselt ) ja jahutusvedelik paistab ka kuskile kaduvat.
Muid probleeme pole. Külmaga jäätusid tagumiste uste lukud kinni ning hetkel igaksjuhuks vajutan tagumistel ustel nupud üle, et kindlasti kinni oleks..
1. Ketikomplekti hind?
2. Kas õlirõhu anduri pesast hakkab õli lekkima, kui lahti võtan?
Hetkel autoga sellised lood, et sõidab ilusti, käivitamisega probleeme pole olnud. Õli sööb ( tänu õlirõhuandurile ilmselt ) ja jahutusvedelik paistab ka kuskile kaduvat.
Muid probleeme pole. Külmaga jäätusid tagumiste uste lukud kinni ning hetkel igaksjuhuks vajutan tagumistel ustel nupud üle, et kindlasti kinni oleks..
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Vaata, loe teemadest, siis on hulgem neid kes ketikomplekti vahetanud. puusalt ütlen, et 600 koos vahetusega.
Oih, nojah, täpsemalt huvitaks tegelt see kas mingeid Rakiseid vms ka vaja selleks tööks.. Hetkel oleks plaan see kett koos onuga vahetada garaazis ilma mootorit välja tõstmata.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Teoreetiliselt peaks saama kette vahetada pealoleva mootoriga,kuid kõik tuleb toestada,sest padjad tuleb ära võtta ja lükata mootorit koos kastiga võimalikult vasakule.ise olen võtnud ainult mootorit ülevalt välja ja seega tean,mis k... see olema saab.ka see eeldab vähemalt kanali olemasolu ja piisavalt teadmisi auto ja mootori remondi kohta,sest siis on enamus vajalikest võtmetest juba eelnevalt muretsetud.
Saan harva sõita SAABIGA.
Oskab keegi aidata siis nende küsimustega?
1. Ketikomplekti hind?
2. Kas õlirõhu anduri pesast hakkab õli lekkima, kui lahti võtan?
Hetkel autoga sellised lood, et sõidab ilusti, käivitamisega probleeme pole olnud. Õli sööb ( tänu õlirõhuandurile ilmselt ) ja jahutusvedelik paistab ka kuskile kaduvat.
Muid probleeme pole. Külmaga jäätusid tagumiste uste lukud kinni ning hetkel igaksjuhuks vajutan tagumistel ustel nupud üle, et kindlasti kinni oleks..
Õlirõhu andur on sul ju nii üleval, et sealt õli küll õli välja voolama ei hakka, mingi tilga ikka viskab välja.
Ketikopmlekti saad mitmest kohast tellida, aga sisetunne ütleb, et küsi ka igaksjuhuks Viking Motorsist hinda ennem kui tellima hakkad.
https://www.maptunparts.se/motordelar/kam-balansaxeltransmission/5734/drivdelssats-b205-b235.html
http://www.partsforsaabs.com/product_info.php?cPath=105_286&products_id=2671
ladu24 pakub ka
http://www.ladu24.ee/saab-varuosad/9-5+%28ys3e%29+1997-/2.3+turbo+184kw/16351/mootor,,0,1/TC1036FK,478/juhtketi-komplekt-bga
http://www.ladu24.ee/saab-varuosad/9-5+%28ys3e%29+1997-/2.3+turbo+184kw/16351/mootor,,0,1/TC1035FK,478/juhtketi-komplekt-bga
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Kas klapikambrikaane torud olid umbes? Kui ma KKK tihendit vahetasin, siis mul oli 1 toru umbes ja see keti koht samamoodi must ja ära pigitanud. Miks osadel on see keti koht puhas ja osadel nii must?
Ei osanud sellist asja vaadata, kuid öeldi, et selline jama tekib sinna, kui ei hooldata õigel ajal ja kasutakse mingeid saast õlisid.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Ega vist ketivahetuse ajal mootorit pesta,kui siis hädapärast,ma ei mõtle neid sisepesu asju,sest ega needki nende minutite jooksul,mis nad sees on,seda taaka ära võta,teevad ehk hullemakski nagu siin räägitakse.Võta paar päeva pärast õlivahetust valge salfakas ja tilguta varda otsast sinna õli,siis näed,mis juba mõne päevaga toimub.
Saan harva sõita SAABIGA.
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Ilmnenud üks mure tegelt juba nädalakese.. Nimelt külmaga on mingi jubin vist kinni jäänud ja asi väljendub sellega, et puhub igalepoole sooja, isegi kui panen ainult esiklassi peale ehk siis kuskil mingi regulaator?!
Teine mure sellega on, et puhub sooja esiklaasile ainult körvalistuja poolel, juhipoolel ei taha üldse puhuda. On mingit rohtu sellise asja vastu?
Esimese hooga käib mingi põrin või selline ülekeerme hääl ka kuskil armatuuri sees, kuid kestab max ~3sec.
SOovitusi, mida kust lammutada/kontrollida?
Teine mure sellega on, et puhub sooja esiklaasile ainult körvalistuja poolel, juhipoolel ei taha üldse puhuda. On mingit rohtu sellise asja vastu?
Esimese hooga käib mingi põrin või selline ülekeerme hääl ka kuskil armatuuri sees, kuid kestab max ~3sec.
SOovitusi, mida kust lammutada/kontrollida?
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Kalibreerimist oled proovinud? Äkki ajab end paika sellega.
Või siis on mõne klapi ajami ära lõhkunud ..:(
Kas kalibreerimine on see, kui hoiad Auto + Off nuppu all? Kui on, siis eile panin seda ja enam ei läinud asi seal välja, vaikselt muutusin närviliseks ja mõtlesin et keerasin midagi p.... Jätsin seisma ja panin auto uuesti tööle ja löpuks ma ta sealt eest ära sain näpitud.
Pigem vist kahtlustaks seda teist varianti siis.. Kui mingi kahtlane hääl ka on nagu... mingid plastmass hammasrattad käiks üle vms..
Igaksjuhuks selle juhendi ära salvestama...
http://www.econmancer.com/?p=98
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 329
- Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS
Auto+Off näitab veakoode ja lisaks kui vilgutab, teeb kalibreerimist. Närvi ei tasu minna, ta tõmbab oma reziimi tagasi peale seda.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
51960883
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Niisiis.. Niipalju kui seda näpitud on, siis vahepeal annab veateate 1 - 08, täna hommikul näitas 2 - 13. IMelikul kombel näitas tükkaega 1 - 13 ja siis natukene enne ära kustumist muutis 2 - 13 peale..
N.ö üle jooksmise hääled tulevad kõrvalistuja poolt armatuuri seest. Hääl on selline nagu mingid plastmass hammasrattad keeravad üle üksteisest raginaga.
Lisaks avastasin, et ükskõik mis temp mul on, autos läheb väga kuumaks ja hommikul kiire näppimise käigus avastasin, et külmemat õhku puhub ainult " Lo " peal ning numbrite peal puhub koguaeg väga kuuma õhku. Nagu ei tunneks ära mis temperatuur autos on.. Oskab keegi öelda mille järgi ta salongi temperatuuri võtab või kus see asub?
Edit:
Googeldades leidsin, et see peaks olema siis "Stepping motor's air distribution flap".
Soovitate alustuseks selle õpetuse järgi käituda?
http://photo.platonoff.com/Auto/20080730.Saab_9-5_ACC_Air_Distribution_Motor/
N.ö üle jooksmise hääled tulevad kõrvalistuja poolt armatuuri seest. Hääl on selline nagu mingid plastmass hammasrattad keeravad üle üksteisest raginaga.
Lisaks avastasin, et ükskõik mis temp mul on, autos läheb väga kuumaks ja hommikul kiire näppimise käigus avastasin, et külmemat õhku puhub ainult " Lo " peal ning numbrite peal puhub koguaeg väga kuuma õhku. Nagu ei tunneks ära mis temperatuur autos on.. Oskab keegi öelda mille järgi ta salongi temperatuuri võtab või kus see asub?
Edit:
Googeldades leidsin, et see peaks olema siis "Stepping motor's air distribution flap".
Soovitate alustuseks selle õpetuse järgi käituda?
http://photo.platonoff.com/Auto/20080730.Saab_9-5_ACC_Air_Distribution_Motor/
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
1 või 2 seal ees näitab, mitu veakoodi on. Väikese vahega peaks seda teist numbrit vahetama.
http://saabworld.net/showthread.php?t=28199
http://saabworld.net/showthread.php?t=28199
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Nr. 13 ei vahetunud kumbalgi korral.
Ühesõnaga tuleb leida nädalavahetusel aeg see lahti lammutada.
Ühesõnaga tuleb leida nädalavahetusel aeg see lahti lammutada.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Hetkel jääb mulje, et kütusekulu on üüratuks läinud järsku. Siin suurte miinustega läks 15,8-16L/100'le ja nüüd kui +3 tuli, siis viskas 18 peale.
Nagu aru saan, siis tuleks vaadata üle Lambda andurid ja vaakum voolikud.
Kütusefilter vahetatud kuskil Septembris? Mis aja tagant seda soovitatakse vahetada?
Teine imelik asi on, et külma mootoriga on selline imelik hääl autos, nagu kumin vms. Kuulda on seda ainult autos sees, väljas ei midagi. Kohapeal seistes ja On-throttle on seda kuulda ja kui lased gaasi lahti ( lased vabalt veereda ), siis kaob see ära.
Võib ka käigukast olla? Sest tõsiasi on see, et jahutusvedelikku kaob ja loike ega midagi talvel pole olnud. Kuulsin võimalusest, et jahutusvedelik võib kuidagi lekkida käigukasti?
Käikude vahetamises pole midagi muutunud ja kõik tundub nagu õige.
Soovitusi? Ideid?
Nagu aru saan, siis tuleks vaadata üle Lambda andurid ja vaakum voolikud.
Kütusefilter vahetatud kuskil Septembris? Mis aja tagant seda soovitatakse vahetada?
Teine imelik asi on, et külma mootoriga on selline imelik hääl autos, nagu kumin vms. Kuulda on seda ainult autos sees, väljas ei midagi. Kohapeal seistes ja On-throttle on seda kuulda ja kui lased gaasi lahti ( lased vabalt veereda ), siis kaob see ära.
Võib ka käigukast olla? Sest tõsiasi on see, et jahutusvedelikku kaob ja loike ega midagi talvel pole olnud. Kuulsin võimalusest, et jahutusvedelik võib kuidagi lekkida käigukasti?
Käikude vahetamises pole midagi muutunud ja kõik tundub nagu õige.
Soovitusi? Ideid?
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Kütusefilter on meil siin osadel autodel veel originaalid isegi all. Kui sul see septembris vahetatud on, siis ära sellele enam paar aastat mõtle. Lambdade ja vaakumlekke kohta peaks targemaks siis saama kui juhe sappa susata.
Aga nagu reaalselt ongi 9-5 selline remondiobjekt? Nendega ikka sõita ka saab vahepeal? Olen siin lugenud teemasid ja ma ei tea, kohati tekitab nende töökindlus minus kahtlusi.
Aga nagu reaalselt ongi 9-5 selline remondiobjekt? Nendega ikka sõita ka saab vahepeal? Olen siin lugenud teemasid ja ma ei tea, kohati tekitab nende töökindlus minus kahtlusi.
Kütusefilter on meil siin osadel autodel veel originaalid isegi all. Kui sul see septembris vahetatud on, siis ära sellele enam paar aastat mõtle. Lambdade ja vaakumlekke kohta peaks targemaks siis saama kui juhe sappa susata.
Aga nagu reaalselt ongi 9-5 selline remondiobjekt? Nendega ikka sõita ka saab vahepeal? Olen siin lugenud teemasid ja ma ei tea, kohati tekitab nende töökindlus minus kahtlusi.
Autot ostes tuleb lihtsalt valida mida ostad. Oma esimese 9-5ga sõitsin hooldusest hooldusesse, 120.000km peale panid auto töökotta seisma tagasilla puksid ja veepump ainult. Järgmiste 9-5te alla pandud raha on kõik ennetav ja enda kiiks, et kõik peab olema laitmatu ja kiire ja parem.
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Pigem minu auto puhul on jäänud asi ilmselt hoolduse taha ja seda on näha juba siis kui klapikambrikaane maha võtad, sest sellist jama ei tohiks otsakaanele niimoodi koguneda, kui õigel ajal hooldad ja vähegi õli moodi asja kasutad.
Auto sai ostetud ka teadmata, mida täpsemalt vaadata.. Eks ta suht nii oli, et rattad on all ja edasi läheb mehiselt ja nii ma sealt Tallinnast temaga ära tulin.
Auto sai ostetud ka teadmata, mida täpsemalt vaadata.. Eks ta suht nii oli, et rattad on all ja edasi läheb mehiselt ja nii ma sealt Tallinnast temaga ära tulin.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994