Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja

Vasta
Renee_
Postitusi: 85
Liitunud: N Okt 16, 2014 9:12
Asukoht:
Auto: 9-3SS Aero Cabriolet

#76

R Veebr 05, 2016 9:12

Kütusefilter on meil siin osadel autodel veel originaalid isegi all. Kui sul see septembris vahetatud on, siis ära sellele enam paar aastat mõtle. Lambdade ja vaakumlekke kohta peaks targemaks siis saama kui juhe sappa susata.

Aga nagu reaalselt ongi 9-5 selline remondiobjekt? Nendega ikka sõita ka saab vahepeal? Olen siin lugenud teemasid ja ma ei tea, kohati tekitab nende töökindlus minus kahtlusi.


Autot ostes tuleb lihtsalt valida mida ostad. Oma esimese 9-5ga sõitsin hooldusest hooldusesse, 120.000km peale panid auto töökotta seisma tagasilla puksid ja veepump ainult. Järgmiste 9-5te alla pandud raha on kõik ennetav ja enda kiiks, et kõik peab olema laitmatu ja kiire ja parem.


Nojaa, ma saan sellest sinu teemast aru täiesti, see on okei :D Kuid ma olen siin teisigi teemasid lugenud, uurinud ja infi ammutanud. Ise tahaks ka head 9-5 Aerot roolida, kuid tüüpvigu tundub, et on ikka palju nendel.
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 329
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#77

R Veebr 05, 2016 11:56

Ma tegelt siin saabi teemas suht uus, aga oskan rääkida, et uurisin päris kaua mis asi osta ja millised on tüüpvead.
eks S9K-ga sai ka tundide viisi telefonitsi suheldud ja eks teadmisi olek ammutatud ka internetist. Pootsman ka vahest targutab:drink:

Pole ta midagi nii probleemne auto, mind ajaks närvi kui midagi tegema ei pea auto juures, nädalavahetus peab ikka sisustatud olema. Aga elementaarsed asjad on ju esmatähtsad. Näiteks peaksin ma kevadel keti ära vahetama, aga ei saa kohe nii, peab natuke ootama.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#78

R Veebr 05, 2016 16:03

Minu meelest peab auto endale meeldima,siis ei ole ka igast auto peale kulutatud sendist kahju.Minu jaoks on ta tarbeese ja peab ütlema,et Saab on kapriisne nagu naisterahvas,iial ei või teada,millal ei käivitu või teele jätab!
Saan harva sõita SAABIGA.
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#79

E Mär 07, 2016 21:54

Peale pikki vestlusi, arutelusi, pea vastu seina peksmist... on asjad sealmaal, et soojendus sai 95% korda. Toimib nii nagu peab, kuid üks plastmass aasake tahab veel vahestust juhipoolt.
Suurim viga oli see, et kunde pool oli mingi metall regulaator traat pesast välja hüppand ja sellepärast ei reguleerinud midagi. Ühesõnaga nüüdseks puhub ilusti sooja, kuid üks jupp tahab veel vahetust.

Nüüd mu esimese lause juurde...
Kibutasid igasugused mötted, sest eelmise nädala löpus panin -10ga auto hommikul käima ja seisin auto körval ja mönus ketikolin hakkas pihta.. Kohe hakkasin mötlema mida teha.. Kett vahetada, maha müüa.. mida teha. Küsisin arvamust ka Pootsmanilt ja ivometsalt..

Vaatasin sind muid autosid jne.. Tuleb tõdeda.. olen hakanud Saabipe**ks.. Sai just tehtud ülekanne Saabiantisse ja lähipäevil hakkab ketikomplekt Pärnu poole liikuma.

Poleks ma igaltpoolt kuulnud neid saale lugusid, oleks mötlemata komplekti ära tellinud aga kuna see rauakäkk kalliks saanud, siis riskin.. Ühesõnaga kett vahetatakse ilma mootorit välja töstmata ning selle käigus ei saa saalesid ja kolvirõngaid kontrollida. Ise mötlesin koguaeg, et vahetan raudselt keti ära ja annab midagi mootori sisemuses järgi..

Ühesõnaga saame näha. Võimalik, et juba nädalavahetusel hakatakse ketiga tegelema..

Samuti naerdi välja Saabidele spetsialiseerunud töökoja " 9h ketivahetusele ". Eks hoian kursis mis ajaga nurgataguses töökojas asju tehakse :eureka:
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#80

E Mär 07, 2016 23:09

Neid nurgataguseid ketiteemasid on palju olnud, mis lõpuks kordades on kallimaks läinud.. Pärast ei tasu lihtsalt nutta :D
Aga hoia kursis kuidas läks :)
Everyday Regular SAAB guy!
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#81

E Mär 07, 2016 23:12



Samuti naerdi välja Saabidele spetsialiseerunud töökoja " 9h ketivahetusele ". Eks hoian kursis mis ajaga nurgataguses töökojas asju tehakse :eureka:


Puhtalt õlle joomisele kulub juba 9 tundi kui kette vahetada, sa tahad autot ka korda saada selle ajaga? Nali naljaks, kus teha lased keti vahetuse?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#82

T Mär 08, 2016 4:10

Pole ju tegelikult keeruline töö kui tõstuk olemas. Sillaraami lased koos mootori, käändmikega ja latiga mingile ratastega lauale/raamile (ma panen oma loogika järgi praegu). Siis on juba lebo ju kettidele ligi pääseda. Ja mootor peal näeb küll saalesi ka.
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#83

T Mär 08, 2016 8:01

Muidugi saab pealoleval mootoril saalesid vaadata,põhi ju ära.lugesin,et kellelgi jäeti õlivõtturi sõel puhastamata,nii et loe sõnad peale.sillaraamil ja mootoril pole peale mootori tagumise toe midagi ühist.
Saan harva sõita SAABIGA.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#84

T Mär 08, 2016 10:34

Krt, ei ole jah, õige õige. Mootor ju kinnitub ülevalt kere külge ja kast ka. A see selleks. Väga hiline kellaaeg oli eile.

Muidugi saab pealoleval mootoril saalesid vaadata,põhi ju ära.lugesin,et kellelgi jäeti õlivõtturi sõel puhastamata,nii et loe sõnad peale.sillaraamil ja mootoril pole peale mootori tagumise toe midagi ühist.
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#85

T Mär 08, 2016 11:35



Samuti naerdi välja Saabidele spetsialiseerunud töökoja " 9h ketivahetusele ". Eks hoian kursis mis ajaga nurgataguses töökojas asju tehakse :eureka:


Puhtalt õlle joomisele kulub juba 9 tundi kui kette vahetada, sa tahad autot ka korda saada selle ajaga? Nali naljaks, kus teha lased keti vahetuse?


Seal garaazis kus vaakumeid vahetasime :D

Neid nurgataguseid ketiteemasid on palju olnud, mis lõpuks kordades on kallimaks läinud.. Pärast ei tasu lihtsalt nutta :D
Aga hoia kursis kuidas läks :)


Onu teeb, suguvõsa tüli tulemas siis, kui pekki läheb :D

Muidugi saab pealoleval mootoril saalesid vaadata,põhi ju ära.lugesin,et kellelgi jäeti õlivõtturi sõel puhastamata,nii et loe sõnad peale.sillaraamil ja mootoril pole peale mootori tagumise toe midagi ühist.


Karteripõhja ära võtad, siis näed alumisi saalesi ju, ma olen aru saanud, et pigem probleemsed on just ülemised?!
Jätan meelde, ilmselt enamus ajast ise juures kah.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#86

T Mär 08, 2016 11:44

Ülemised saaled- alumised saaled...:mad:
Jätaks teadjamehe teha...

Ja muidugi ei tohi unustada vene vanasõna- ära puutu töötavat masinat!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#87

T Mär 08, 2016 12:33

Ülemised saaled- alumised saaled...:mad:
Jätaks teadjamehe teha...

Ja muidugi ei tohi unustada vene vanasõna- ära puutu töötavat masinat!!



Ise panen kägu vist.. Saalesid sai vist kontrollida aga kolvirõngaid ei saanud...
Noor ja loll alles kah. Pole autodega kunagi tegelenud..

Aga ega see ketikolin ära enam ei kao, kui ta sisse tuleb.. Õli ka mul koguaeg värske.. Õlirõhuandurist peksab piisavalt välja, et iga 1000km tagant värske õli oleks.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#88

T Mär 08, 2016 12:54

Ülemisi tulebki kontrollida. Tavaline on see, et alt võetakse pakk ära ja näe kõik on korras, samas ülemine on jumala läbi juba. Kolvirõngaid ei saa vaadata ilma plokikaant maha võtmata.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#89

T Mär 08, 2016 13:37

Mis sa neist saaldest torgid kui õlisurve olemas ja korralik!?

jah, on ülemised - ja alumised saaled, aga ma ei tulnudki selle peale, et niimoodi kontrollida ja selline kontrollimine midagi annab?
:eureka:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#90

T Mär 08, 2016 13:59

Sa ei peagi kõige peale tulema. Selline ongi see nurgataguse garaasi mentaliteet, kõik on pohhui.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#91

T Mär 08, 2016 13:59

Mis sa neist saaldest torgid kui õlisurve olemas ja korralik!?

jah, on ülemised - ja alumised saaled, aga ma ei tulnudki selle peale, et niimoodi kontrollida ja selline kontrollimine midagi annab?
:eureka:

Kust sa välja lugesid, et õlisurve korralik?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#92

T Mär 08, 2016 14:19

Sa ei peagi kõige peale tulema. Selline ongi see nurgataguse garaasi mentaliteet, kõik on pohhui.
Eespool öeldi, sugulane teeb..:) See on suhteliselt keeruline variant tavaliselt. Tegija peab piisavalt kindel endas olema, et kodusõda ei tule ja tellija peab piisavalt kindel olema, et kodusõda ei tule.:D

Samas on algpõhjuseks ketikolin, niiet ülisurveprobleemi pole mainitud... Seega ehk võiks mitte torkida asja mis töötab. Eriti, kui seda kõike tehakse ilma mootorit maha võtmata ja pulkadeks tõmbamata.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#93

T Mär 08, 2016 14:52

Viki sõnad ühes teises teemas:

"Komplekti kuulub ka õlivõtturi/sõela tihend, mille vahetamiseks tuleb karteri sisu lahti võtta. "

Aga saaledest, VIIS MINUTIT võtab aega kui karter maas on, et näha kas võiks vahetada või võiks jätta :)
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#94

T Mär 08, 2016 15:17

ivomets, septembris kui auto sain, siis käisin sinu juures autoga ja ütlesid, et surve sees, ega mootoripoolepealt midagi tehtud pole, niiet ilmselt ega ta kuskile kadunud ei ole sealt ;)

Kuigi väike võimalus, et selle põhjustaks on ummistunud karterituulutus?!

Seda kollakat plöga mida viimane kord ülemise otsa karterituulutusest kätte sain, leian siiamaani õlivarda otsast ja niikui õlikõrgi lahti teen, on näha, kuidas seinad seespool sellega õrnalt kaetud.

Lisaks veel lekib siit natukene õli või mis iganes sealt läbi käib (metall klambriga kinni tõmmatud):
Pilt

Ühesõnaga üsna paljud probleemid ilmselt võib lahendada karterituulutuse, sõela puhastus, KUID see ei lahenda keti muret ju.. See on asja edasi lükkamine lihtsalt, kuid lõpuks on see vältimatu.

Mis juhtub üldse ketiga lõpuks, kui täiesti kutu? Viskab puruks, jookseb maha? Liiga lõdva ja viskab üle hammaste? Ise nagu olen aru saanud, et jookseb kokku ja ühesõnaga täielik mootori kap. remont?!
Ja kui klapikambrikaan maas oli, siis öeldi, et nii ristis ketti pole enne nähtud, lülid liikusid meeletult igalepoole küljepeale jms ning taldades tugevad, laiad sooned sees.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#95

T Mär 08, 2016 15:26

Ilma mootorit maha võtmata on kettide vahetus ikka väga suur riskigrupi töö. Taldade paigaldamine, et nad terveks jääks on ikka väga kaheldav. Lisaks veel otsakaane leke. Olen ise selle kadalipu läbi käinud ja ilma mootorit maha võtmata seda tööd tegema ei hakkaks. Aga eks igaüks ise teab millega riskib.
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#96

T Mär 08, 2016 17:38

Ei maksa siin hirmutada,kui aega on ja tahtmist ka,siis miks mitte? Ainult otsakaane 2tifti pannakse pärast kaane paigaldust tagasi,minul läks selleni jõudmiseni hulk aega ja tegelikult tuleks need tiftid ka enne kaane demonteerimist eemaldada.Lõpuks oled sealmaal,et vaatad kepsusid auto alt ja mõtled ,et oleks ikka pidanud need saaled ka uued panema ,see suurendanuks kulusid u40 euri aga kui palju tööd jäänuks uuesti ära.
Saan harva sõita SAABIGA.
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#97

T Mär 08, 2016 17:46

See klambriga ühendus on seotud rohkem õhuga ja õli seal on rohkem turbo probleem,kuigi see viita alati kohesele turbo lõpule,vähemalt olen nii aru saanud.
Saan harva sõita SAABIGA.
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#98

T Apr 05, 2016 10:07

Hommikust,

Kett vahetatud, lähiajal kirjutan ka vast midagi lähemalt. Kokkuvõttes aega läks 3 päeva ( rohkem minu süü, sest kõike oli vaja üle küsida ja väga ei saanud iseseisvalt hakkama ).

Hetkel mingi kala veel sees, viskab õlirõhutuld põlema kui pöörded alla lähevad, mootorituli ka põleb. Kiirendades jms õlirõhku põlema ei viska, ilmselt õhtul lähen vaatan mis arvuti näitab.

Pilt
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#99

T Apr 05, 2016 22:07

Arvuti veateadet ei anna, kuid mootorituli armatuuris põleb ja kui mootor soe hakkab õlirõhku plõksima.
Oskab keegi öelda, kus asuvad massijuhtmed igalpool? Homme ilmselt üritan googeldada kah. Arvati et see võib seda põhjustada.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#100

E Apr 18, 2016 10:45

Homme lepin tööaja kokku, autol vaja mootori alusraam maha võtta ja stabilisaatorvarda pukside kinnituse polt/poldid kätte saada.. Vahetasin stabilisaatorid ära ja siis märkasime, et puksid on kutud ja üks juba nühib vaikselt alusraami, käisin kiirelt poes ära ja ostsin uued puksid. Lahti keeramisel käis kohe raks ja polt pooleks.
Üsna tore, kui 4€ maksev töö läheb 200€+ maksvaks tööks. Arvati, et u. 6-8h läheb kogu asi ja 20€/h. Üsna kindel, et tuleb seal midagi veel välja mis vahetamist tahab ja sp ümardasin 200ni.. Selle käigus ilmselt siis keevitatakse pooleks läinud poldile midagi otsa ja üritatakse lahti saada..

Kohati tuleb natukene masendus peale.. Kui selle asja tehtud saab, siis 1200€ veel vaja autole panna, et ülevaatuseltki läbi saaks..
Esiklaas
Esituled & udukad
Sillad korda
Rehvid
Pidurikettad ja klotsid ( hetkel teada, et esimesed kindlalt, tagumised vaja kontrollida ).
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Vasta