Saab 9-5 2.3T 125kw,wannabeHirsch, 2000, Piktor

Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#51

L Jaan 16, 2016 16:42

Nonii, tänasega sai lõpule viidud eelmise nädala tööd.
Nimelt pidurikettad ja termostaadi vahetus.
Kolleeg tööjuurest oli abiks ning ei läinudki palju aega kui kõik tehtud oli.
Ise hakkasin vahetama termostaati, mis kulges üsnagi lihtsalt, kuigi tegin esimest korda(S9K käskis!!!)
Et asi laabuks kasutasin sellist kodulehte: http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/thermostat/step1.asp?nsteps=2&nointro=1

Oleme ausad, kasutasin seda ainult korra, et aru saada kas olen ikka õiges suunas läinud lammutamisega.
kuna mina lasin jahutusvedeliku põrandale(panin uue sisse) siis umbes 3 liitrit kaotad sellega.
Kõik asjad tulevad üsna lihtsalt eest ära ning lollusi ei saa teha.
Pilte ma ei viitsinud teha, sest käed olid mustad ja tööhoog oli sees.
Termostaat läks nüüd Gatesi oma, vaatame kaua kestab.
Pidurikettad läksid Swagi toodangust, klotsid aga valeo.
Miks hetkel selline variant? Järgmine kord mõtlen kas zimmermannide, EBC, või TRW peale. Hetkel tahaks auto ideaal korda saada.
BTW kus-kes Tallinnas SID-I pikslid korrastab?
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
Kasutaja avatar
Ainar
Saabiklubi liige
Postitusi: 339
Liitunud: P Juun 17, 2007 19:18
Asukoht:
Auto: viewtopic.php?f=57&t=19320

#52

L Jaan 16, 2016 19:22

Pikslid saad korda kasutaja Virgo juures.
http://www.harteron.ee/
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#53

E Jaan 18, 2016 17:30

uhhtiii, sain mina siis auto ferdinandist kätte.
Ega midagi suurt ei muutunudki, kui see, et auto puhub sooja paremini kui enne.
Nimelt, eelmine omanik lasi vahetada bypass klapi, kuid vahetajad olid pannud voolikud valesti ja sellepärast oligi selline jama. Peale selle tegi trionic ka ahju mootori korda, mitte küll täielikult, sest tundub, et viga on kuskil ahjus sees, aga kui see mind kunagi häirima hakkab, siis lammutan laiali.
Mis siis ikka lendan edasi.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#54

P Jaan 31, 2016 19:31

Peale saksa raua remontimist tuleb hellitada Saabi.
Nimelt BMW taastamine ja VW passati elektriprobleemid suutsid mulle selgeks teha kui hea Saab ikkagi on.
Ah no ega ma suurt ei teinud tegelikult, näärivana saatis hilinenud kingituse- Pipercrossi filtri. Peaaegu kõikidel mu autodel on olnud pipercross peal ja eks Eesti autosporti ole ka kõvasti aidatud nende tellimistega.
Erilist effekti saabi puhul küll pole, sisselaske korinat ei tekkinud, mis tavaliselt tekib.
SIISKI mõned pildid ja siis ka üks probleemi allikas. Nimelt tagaklaasi tihend, olen korra foorumist leidnud kellegi kellel sama teema, aga mis seda tekitab ja kuidas lahendada?



Lisatud failid
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#55

P Veebr 07, 2016 1:31

Täna oli jälle päev kus sai Saabi näpitud, vahetasin spidoplokil pirne.
Siit ka küsimus, kas käigutuled armatuuris peavad ka põlema PRND321
S9K omal küll põlesid, aga kas vanal ka peaksid põlema?

Sain siin ühe doonori küljest SID-i ning suunatule ja kojameeste kangid.
SID ei ole parem kui minu oma, aga kangid on head. Kojameeste omal puudub tagumise kojamehe nupp, ilmselt kaotan niikuinii kojamehe ära.
Kas keegi oskab tagaklaasi tihendi kohta midagi öelda?
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#56

L Veebr 20, 2016 16:44

Minu salongi valgustuse teema jätkub.
Vahetasin ära istmesoojenduse lüliti pirnid. Overspeed on kirjutanud kuidas saab, seega korra vaatasin tema teemat.
Algas saaga nii, et ostsin 2 nädalat tagasi pirnid Oomipoest. 0.5€ tk ja läksin tuttava juurde, kes tegeleb selliste teemadega. Ilmselgelt mees ei viitsinud tinutuskolbi soojaks ajada...
Läksin siis täna Stokkerisse, võtsin norm näitajaga kolbi ja jalutasin töö juurde.
tunnike hiljem olid pirnid vahetatud.
Vahepeal käisin ka Auto Maailmas, mis aina vähem hakkab mulle meeldima...
Uurisin nende kummide kohta sinna pirnide peale, pmst ei osatud isegi öelda kus neid saaks.
Egas midagi, võtsin omal letist John Deere Rohelise sprei värvi ja värvisin roheliseks kõik pirnid. Nagu originaalid tulid.
Lõppes asi sellega, et tõmbasin ka käigukangi ümbruse paljaks ja vahetasin käigu asendi pirni ära. ilus kohe vaadata.
Küll aga spidoploki pean uuesti maha võtma, üks pirn lõppes ikka ära.
Ja peab tõdema, et Saabiga on igapäev nii hea sõita, et sõitmisest ära ei väsi.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 478
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#57

L Veebr 20, 2016 17:24

Ja peab tõdema, et Saabiga on igapäev nii hea sõita, et sõitmisest ära ei väsi.


:headbang:
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#58

E Veebr 29, 2016 9:24

Nonii,

Saabi iseloomud vol.2.
Reedesel väljasõidul maale, käis täpselt maamaja ukse ees kohin ja susin ning kapoti alt tuli aurupilv.
Kapott üles ja inspekteerima. Leeki polnud, aga paisupaak oli kuival, ning kapotialune märg.
Lasin maha jahtuda, ning kuna kohe jahutusvedelikku polnud võtsin kaevuvett. ülla ülla, ei jooksnud kuskilt midagi. Ei arvanud midagi.
Eile Tallinnasse tagasi sõites oli enne koset mingi mats, ja minul hakkas rivis seistes jälle kapoti alt auru tulema.
Keerasin rivist minema ja jäin kõrvalteele seisma. Järjekordselt kapotialune märg, aga paisupaagis veel vedelikku oli. Läks kanistrist juurde ja mis siin ikka, ümber nurga tee kaudu Tallinnasse.
Homseks panin aja Peterburi tee Autoasi teenindusse, et üle vaataksid kogu auto ja ka veermiku. Äkki on mingi lõdvik kuskilt katki.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#59

R Mär 11, 2016 21:09

Küsimus, kas 2002 ja edasi SID sobib ka vanemale masinale?
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#60

K Mär 30, 2016 9:35

Vaevab saabi tuledenappus armatuuris.
Spidomeetri tulesid pole. Võtad kõrvalt pirni ära, paned spidokapessa ja ei midagi.
Pirnid korras.
S9K ajas välja, et peaksin tuledelüliti ära vahetama. Kellegil kogemust?
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#61

P Juun 12, 2016 21:42

Palju palju vett on merre voolanud, ja ma mõtlesin, et lükkan postitamist veel veidi edasi teatud muutuste põhjal, aga siis mõtlesin, et jäädvustaks Bad-i sellisena nagu ta veel on.
Mis vahepeal juhtunud on?
Ausalt öeldes mitte midagi vist...? Noh, suverattad said alla ja siis liigun 17" goodyear eagle F1 rõngastega(üli vaiksed!!!)
Noh, siis olen tankinud vahepeal kah teda...
Tegelikkus on see, et peale 8t kuud Tallinnas veetmist otsustasin firma siseselt ametit vahetada ja tulin tagasi kodukohta, sain tööauto(VAG) ja kulgen sellega enamus ajast. Kuid need hetked Saabi roolis on ikkagi parimad. Edasi minnes, sai vastu võetud otsus liituda 200kw klubi meestega- algasid turbo otsingud.
Siis andis mu töökaaslane märku, et ta ema saab on laiali, aero ka veel pealekauba. Ilma pika mõtlemiseta, tegin tiiru pärnusse, ning Bad sai omale lisaks turbole ka Karbilaiendid ja nahkpolstrid ustele. aga kuidas sa sõidad ilma aero lipita ringi. Aeg läks edasi, kuniks eelmine nädal Ranttol ilmus müüki aero. Kähku kõne peale ja lip minu omaks saigi. Tartust tagasi tulles sai juba sõbraga kokku lepitud, et saabik võetakse kambrisse, ning valet värvi detailid värvitakse kerega samasse tooni, samuti eemaldatakse rooste- oleme siis järjekorras...
Loomulikult ei saa ju BAD eemale ka S9K töökojast, kus paigaldasime 2,5" roostevaba catbacki. Piltidel puudub summuti ots kuna viimane lõpp ei ole selline nagu peaks ja tuleb see aeg leida ning töö lõpetada. Noo ja kuna maal sai tähtsad tööd tehtud, siis eemaldasin tagumise kojamehe. Asemele läks Scania R420 kabiini põhja punn, nii et väga hea jäi.
Pika jutu jätkuks pole ma veel Turbot ära vahetanud, põhjus lihtne, nimelt ketivahetus on tulemas ning lihtsam on siis seda turbot vahetada. Eks suve lõpuks tahaks veel paar asja lõpule viia, ning siis võib juba eputada ehk...




Lisatud failid
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#62

R Juun 17, 2016 10:27

Aga summuti ots on ka küljes nüüd.
Lisaks vahatasin kõik klaasid ka ära, ja siis tuli tuhin ka istmed üle teha, ning siis kõik puhtaks, meeldiv tunne kohe.
Ajendas seda tutika scaniaga kulgemine kõrvalistmel(rõvedalt luks pill küll) kus esiklaas oli vahatatud ja kordagi kojamehi kasutama ei pidanud...
Fotosüüdistus ka:



Lisatud failid
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#63

N Juun 30, 2016 0:34

S9K tegi õli vahetuse minu autol ära. Peale karterituulutus kiti lisamist ei olnud ka õli võttur sodi täis.
Noo ja käimari õli vahetas ka nii palju kui välja tuli.
276777 oli ees ja varsti saame mootori maha võtta:headbang:
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4295
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2005

#64

N Juun 30, 2016 1:49

Ästi must materjal tuli sul välja sealt. Peaks enda omal ka alumise kaane eemaldama ja kasti õli ka ära vahetama. Just in case.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 979
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 Vector 2.0TiD 10'

#65

N Juun 30, 2016 7:21

Ästi must materjal tuli sul välja sealt. Peaks enda omal ka alumise kaane eemaldama ja kasti õli ka ära vahetama. Just in case.




276777 oli ees ja varsti saame mootori maha võtta:headbang:


saaled ja ketid ja turbo vahetusse?
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#66

N Juun 30, 2016 8:37

Ästi must materjal tuli sul välja sealt. Peaks enda omal ka alumise kaane eemaldama ja kasti õli ka ära vahetama. Just in case.




276777 oli ees ja varsti saame mootori maha võtta:headbang:


saaled ja ketid ja turbo vahetusse?


just just, ja ma sõitsin eile S9K Hirsikaga mõni tund... Turbo vahetus on väga vajalik and that suspension:notworthy:
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 979
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 Vector 2.0TiD 10'

#67

N Juul 28, 2016 9:05

Tõnu palus abi. Masin jamab, juba ostu hetkest, kui pedaal põhja vajutada siis üle 4500 pöörde ei lähe, jääb nagu piirajasse. Mootorituli hakkab vilkuma ja knocke + mifisi tuleb ka siis. DI kassett vahetatud, küünlad vahetatud, vaakumvoolikud kõik uued. Lugesime siis softi maha ja aktiveerisime Open-SIDi, veakoode ei mäleta päris täpselt mis andis aga olid seotud süütega (Di, küünlad jms.)

Tõnu eile kiskus kati ka lahti ja tegi proovisõitu, natuke parem oli aga sama jama ikka kummitab 4500 pealt tõmbab kinni ja käiku ei vaheta, nagu mingi softi kala oleks?

ECMS väärtused olid ka igakord erinevad
55 = Faulty APC
42 = ?

Soft on originaal - 125kw
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#68

K Aug 10, 2016 19:49

Ilmselt auto on katki ja jääb ka selliseks. A-Rühma kutsuma.
Eniveis. Vahetasin vasaku luugitule ära. Tagurdustuligi hakkas tööle. Noo ja tõmbasin armatuurlaua lahti jälle, et spidoplokk ära vahetada. Nüüd on mul laua peal täiesti pulkadeks 2 spidoplokki. Et spidoplokki vahetada peab tegema laulatuse tech2ga. Räigelt pull... ploki tagumine plaat on ilmselt kuskil lühises ja spidokatuled ei põle. 3 pirni ei põle. Proovisin teise plokiga, tuled põlevad auto käima ei lähe, immo aktiveeritud.
Tahan Alfat tagasi...
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4295
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2005

#69

K Aug 10, 2016 21:01

See GT millega sa ringi sõitsid selle ainuke positiivne asi oligi terav rool. Väljast näeb ikka üsna kaun välja, peab ikka eri spets olema, et see disain meeldiks. Lisaks oli ta ülimalt jäik ja kuidagi raske. Ebamugav sõita. My 2 cents.
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#70

P Sept 11, 2016 1:02

Minu saabirõõmud jätkuvad.
Kuna lubasin, et tuleb see kett ära vahetada, siis eelmine nädal sai sellega ka algust tehtud.
Keti vahetamine VOL.1:
Autol eemaldasid enne garaaži ajamist suured detailid, kapott ja stange. Edasi saime S9K-ga masina kanali peale kus kõik mitte vajalik sai eemaldatud. Peale 3päeva kergelt lammutamist, saime aiste vahelt kätte ühe raske metallkäraka mida kutsutakse mootoriks. Edasi läks mootori lammutamiseks, sellega jõudsime tänaseks sinna maale, et mootor on hetkel pukis, ootame väntvõlli pikilõtku seibe... No ikkagi uskumatu kuidas joppas sesmõttes. Plaan oli teha saalede vahetus, ning kett ja kiirelt kokku. 5ndat raami eemaldades kukkus ka mingi detail põrandale, järgi minnes mõtlesin et ju oli vana saale, kui leidsin maast plekitüki mis meenutas raami külge ja oli üsna õhuke, mõtlesin, et midagi on valesti... Mina pole sellises olekus seibi veel näinud ning ei jäänudki muud üle kui väntvõll maha võtta ja mootor pukki. Iseenesest oleks praegu juba mootor peal, aga seekord nii. Uuel nädalal jätkub saaga ning siis ka uued lootused. Aga soovitus ikkagi teistele, vaadake üle kui juba nii lahti on mootor, pikilõtku seibid peaks ikkagi soovitusse panema saale vahetusega.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
entson
Postitusi: 301
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#71

P Sept 11, 2016 11:19

Vv pikilõtk (0,08-0,34mm) jäi ilmselt mõõtmata,pigem on need probleemiks manuaalil.Klapisääre tihendid jäävad vanad?
Saan harva sõita SAABIGA.
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#72

P Sept 11, 2016 11:56

Ei näe põhjust klapisääretihendite vahetamisel küll. Eero ütles, et tema pole 8 aasta jooksul pikilõtku seibe müünud.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4295
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2005

#73

P Sept 11, 2016 14:06

Kasti poolne pikilõtk oli totaalselt peetis, nagu laiaks litsutud. Ehk on see mootor olnud varem manuaali peal?
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 265
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#74

L Sept 17, 2016 21:04

Keti vahetamine vol.2

Peale Rootsist maabumist neljapäeval käisin kohe läbi AutoIntist. Võtsin peale pikilõtku seibid, törts juttu Werneri ja Eeroga, ning edasi.
Homme jõuab ka kastipoolne vändasimmer- jällegi suurimad tänud Eerole, best service in Estonia, krt nädalavahetusel saan juppe. ÜLIM

Eniveis, tänaseks ongi asi seal maal, et uued tihendid on niipalju küljes kui sai, homme karteripõhi alla, käigukasti poolne otsaplaat koos simmeriga kokku, genekas külge, võimalik, et veel nippet-näppet, ja siis tõstame mootori külge.
Ilmselt uuel nädalal, sest kodanik Sebastiani tonnine on kanali peal...

Nägemist!
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4295
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2005

#75

P Okt 30, 2016 14:13

Nii, paigaldame siin Mitsu turbot ja eemaldades vana õli toru vaatasin, et krt turbot ma küll nii ei julge peale panna. Banjo polt ja turbo ise olid seest väga palju seda musta soga täis. Kui ma nüüd uue banjo oleks keeranud sinna, siis see oleks juba seda kakat lahti teinud ja see oleks meil kenasti laagrite ette läinud. Sai päris pikalt mõeldud, et mis nüüd edasi. Lõpuks otsustasin, et võtan lahti, peseme nii palju puhtaks kui võimalik ja kokku tagasi. Käib kaua käib. Märkisin kõik ära, et kokku pannes oleksid asjad samadel kohtadel nagu alguses. Laagreid vaadates avastasin, et ühel olid augud ikka päris kinni juba. Puurisin ja puhastasin kõik surve all olevad kanalid nii palju kui võimalik ja nüüd pistame kokku tagasi. Eks näis.
Vasta