Saab 9-5 Arc 2.3T, 225kW Maptun, 2003, Ron24- Müüdud!

Vasta
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#1

L Dets 26, 2015 18:37

Tere kõigile.
Peale paari aastat mõtlemist, valimist ja kaalumist ostsin käesoleva aasta oktoobris omale SAAB-i. 9-5, aastast 2003, sedaan, manuaal ja 136 kw mootoriga. Aega läks puhtalt sellepärast nii kaua kuna naise seatud tingimus oli sedaan kere. Mina oleks ammu universaal Aero hankinud aga sellega ei oleks tõenäoliselt koju lubatud. Varustus on autol minu arvates viisakas - soojendatav/jahutatav nahksisu, isetumenevad peeglid sees-väljas, Harman-Kardon stereo, ESP, vihmasensor, parkimisandurid taga, Xenon tuled, välimised küljepeeglid klapib kokku nupuvajutusega, 5 käsitsi valitavat käiku. Need olid parimad ja eraldi väljatoomist väärivad lisad. Auto varustustase on Arc. Mootor hakkas paar päeva peale ostu õli lekkima. Ja seda nii sisse kui välja. Esmaspäeval läheb masin remonti ja vahetusse lähevad klapisääre tihendid ja kett. Kuna õlilekked on siis klapisääre tihendist sisse ja otsakaane vahelt välja. Esimese 1000 km keskmine kütusekulu linnas on tulnud 10,6 l. Mis on päris hea tulemus.





Lisatud failid
Viimati muutis Ron24, T Mär 02, 2021 16:38, muudetud 6 korda kokku.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#2

L Dets 26, 2015 20:25

Tere tulemast!

Kena 9-5. Parandad vead ära ja loodetavasti saab muretuid kilomeeterid omajagu olema.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#3

L Dets 26, 2015 20:31

Minu auto peab olema tehniliselt laitmatu. Ja selleks see ka saab. Uue aasta alguses võtan plaani ka Klubiliikmeks saamise.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#4

L Dets 26, 2015 21:40

Minu auto peab olema tehniliselt laitmatu. Ja selleks see ka saab. Uue aasta alguses võtan plaani ka Klubiliikmeks saamise.


Tuttav tunne :)
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#5

E Dets 28, 2015 10:16

Nii, auto sai remonti viidud ja homme õhtul paistab, kas nende vigade kõrvaldamisega asi piirdub või tuleb midagi veel remontida.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#6

K Dets 30, 2015 15:41

Sain auto remondist kätte. Vahetati klapisääre tihendid, kett ja jahutusvedelik ning loodetavasti jäi minevikku ka õlileke otsakaane vahelt. Mootor käib hoopis paremini. Ehk 580 kulunud eurot kulusid asja ette.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#7

P Jaan 03, 2016 8:42

Otsakaane vasakul üleval nurgas olev lõlileke sai kõrvaldatud kuid nüüd on õlileke paremal üleval. Mingi väike tööõnnetus remondimehel. Esmaspäeval siis auto remonti tagasi ja üritavad viga kõrvaldada. Esimese hooga loodetakse viga kõrvaldada mootorit uuesti maha võtmata. No näis.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#8

P Jaan 03, 2016 8:55

Kas vahetati kogu keti komplekt - mõlemad ketid, pingutid, tallad, hammasrattad?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#9

P Jaan 03, 2016 10:07

Kas vahetati kogu keti komplekt - mõlemad ketid, pingutid, tallad, hammasrattad?

Niipalju kui ma tean siis jah vahetati kõik mis OEM keti komplektiga kaasa tuleb. Komplekt on Carringust hangitud. Kaks talda olid puruks ja tasakaalustus kett lõtv. Aga õlileke on hetkel tingitud sellest, et u. 1 mm jagu jäi silikoonile vahe sisse.
skyline
Postitusi: 1045
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#10

P Jaan 03, 2016 10:17

Küsiks, et kus Tartus neid töid teha lasid?
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#11

P Jaan 03, 2016 10:32

Endise nimega MT Autohooldus. Uue nimega Tarservis OÜ, kasutab kaubamärki Ekspertautohooldus, Tähe 114B.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#12

E Jaan 04, 2016 10:03

Täna liikusin linnas jubeda sinise suitsuga. Karteri tuulutus külmus ära. Ja nagu kiuste on Carringus kitid otsas. Õlileke mootori otsakaane vahelt tähendab, et mootor võetakse uuesti maha ja kätte saan masina uuesti kolmapäeval. Reedel kui Carring oma varusid täiendab saab minu auto ka tuulutuse kiti külge.
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 329
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#13

E Jaan 04, 2016 18:49

Saabnetis oli isegi tuulutus kit müügis ja arvan, et Autointis on ka olemas. oleks sul homme olemas.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#14

E Jaan 04, 2016 19:18

Ei ole hullu, kui reedel kella kaheni autoga sõita ei saa. Reedel kell üks on kokkulepitud kiti paigaldus aeg ja no üle ühe tunni see ikka aega ei võta. Ma ei too oma autot kolmapäeval remondist isegi ära. Lähen reedel kui kõik on tehtud.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#15

E Jaan 04, 2016 20:41

A ja lisaks tellisin karteri ja õlipumba sõela ülevaatuse ja vajadusel puhastamise. Sellega peaks kõik hädavajalikud tööd tehtud saama.
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 489
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#16

T Jaan 05, 2016 15:19

see töö peaks ju keti vahetuse käigus tehtud saama. Komplektis lausa sõela tihend olemas. Alles siin oli teema kus ka Tartus ilma karterit eemaldamata vägisi töö ära tehti ja järgmisel päeval mootor kokku jooksis. Pärast jäi klient veel lolliks ka kuna tellis "kettide vahetuse" mitte komplekti paigalduse.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#17

T Jaan 05, 2016 18:07

Karteri ja pumbasõela puhastust tellides ei öeldud mulle, et see töö oleks tehtud. Seega ma tellisin sellise töö kuna minu arust on see vajalik.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#18

L Jaan 09, 2016 17:30

Sain oma auto lõpuks remondist kätte. Tehtud sai: mootori keti vahetus, jahutusvedeliku vahetus, karteri ja õlipumba sõela kontroll ( öeldi, et täiesti puhtad olid mõlemad), klapisääre tihendite vahetus, karterituulutuse KIT-i paigaldus ja otsakaane õlilekke kõrvaldamine. Loodetavasti nüüd vähemalt mõneks ajaks mootoriruumiga rahu majas. Järgmisena tuleb ettevõtta veermik! Esisillas stabikakont ja kaks mingit puksi ning tagasillas neli puksi, kask suuremat ja kaks väiksemat. A ja novembri lõpus panin alla GT Radial-i naelad. Suveks hangin 17" veljed ja jooksu uusi rehve. 16" jätangi talveks. A hetkel ei ole üldse kindel, et see auto suveni minu käes püsib. Aga eks paistab. Hetkel on tänu autole meeleolu langus. Tundub, et trehvas suhteliselt kehvas olukorras isend. Vaatamata Carringu tehtud ostueelsele ülevaatusele.:(
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#19

L Jaan 09, 2016 17:36

Lisaks avastasin, et paremat peeglit ei klapi enam kokku. Juhipoolse keerab vastu klaasi kui nuppu vajutan kõrvalistuja poolne ei tee midagi. Kas kellegil on ideid milles asi võiks olla?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#20

P Jaan 10, 2016 17:45

Üllatused jätkuvad. Täna sõites panin üks hetk tähele, et summutist tuleb jälle sinist suitsu. Esimene mõte oli, et karterituulutus umbes jälle aga alles sai uus KIT paigaldatud. Aga samas kui poest välja tulin ja koju tagasi sõitsin, siis enam suitsu ei tulnud. Panin veel tähele, et summutiots oleks nagu õline?! Kas see suitsu pahvakas ja õline summutiots võivad olla vanast õlist mis enne remonti summutisse sattunud oli? See tegelt pigem selline meeleheitlik teooria.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

E Jaan 11, 2016 8:38

Võib, aga siis on suure tõenäosusega katalüsaator ka omadega õli täis ja suht umbes ja kasutu.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#22

E Jaan 11, 2016 8:54

Võib, aga siis on suure tõenäosusega katalüsaator ka omadega õli täis ja suht umbes ja kasutu.

Oleks see ainult nii. Ma hakkasin turbo lõppemist kartma. Aga kui jälle koju jõuan lähen ja vajutan kuski korralikult pähe asjale. Kui siis miskit täiesti laiali lendab ju see siis peab laiali lendama. Mul juba kergelt kopp ees.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#23

N Jaan 14, 2016 7:20

Käisin eile autoga sõitmas, sinist suitsu ei täheldanud. Küll aga väga madala pöördega mootor hakkas kakkuma ja koledat kirbet "kärsakat" ajab summutist välja.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#24

N Veebr 11, 2016 18:58

Viisin auto jälle remonti, seekord siis veermikku järele aitama ja kohal selgus, et keegi on veel selle koha Saabi remondiks avastanud. Ootas seal mootori vahetust must 9-5 universaal. 184kw Aero. Pagasi luugil küll 3.0 TID. :)561 BLM numbriks. Kes tunnistab omaks?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#25

K Mär 09, 2016 14:29

Peale seda kui käega lõin Saabi eeskujulikku korda saamisele, polegi nagu midagi toimunud. Aegajalt hommikuti viskab käivitades pahvaka sinist, aga enam mitte igakord. Paagitäiega saab linnas liigelda umbes 730km. Polegi väga hull. Ehk siis muutus auto täiesti tavaliseks tarbeesemeks ja selleks see ka jääb. Hetkel arvan, et siia ma väga enam midagi kirjutama ei hakka, sest tarbeesemed ei ole uhkustamiseks.
Vasta