Saab 9-5 Arc 2.3T, 225kW Maptun, 2003, Ron24- Müüdud!

Vasta
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#101

L Apr 29, 2017 6:54

28.04 vahetatud: kliimapump, küünlad, jahutusvedeliku bypass ja parem stabika kont.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#102

P Juul 09, 2017 9:32

08.07 sai tehtud ülevaatus, läbisõit 208598. Aastaseks läbisõiduks kogunes 7941km. Ülevaatus sai läbitud vigadeta. Kokku on läbisõitu kogunenud 12739. Seda alates 13.10.2015.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#103

T Juul 11, 2017 18:17

Uus DI läbisõidul 208690km. Ja tänasest 205kw, 400Nm @ 1.2bar.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#104

N Juul 13, 2017 15:42

Saaga jätkub, eile kui Carringu töömees autot garaazi sõitis kuulsin koledat ulgumist, pärast sillastendi tehtud proovisõit tõi hirmsa diagnoosi, käigukastis esimese käigu mingi laager läbi. Täna tellisin Maptunist natuke vähema kui 250 euro eest käigukasti remondiks vajalikud asjad. Nüüd tuleb loota, et seal nn kitis on ikka kõik vajalikud asjad. Jätkuvalt aru ma ei saa, ühe vea kõrvaldad ja kohe tekib uus ja hullem asemele.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#105

N Juul 13, 2017 19:05

Jätkuvalt aru ma ei saa, ühe vea kõrvaldad ja kohe tekib uus ja hullem asemele.


See ongi normaalne. :) Eriti siis kui peale keerad pisut.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#106

L Juul 15, 2017 9:29

Ma usun, et viimase 21kw lisamisel ja lagunenud käigukastil puudub igasugune seos. Lisatav võimsus pidada tavaliselt mõne aja möödudes viiendast käigust jagu saama.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#107

L Juul 15, 2017 10:51

Ma usun, et viimase 21kw lisamisel ja lagunenud käigukastil puudub igasugune seos.

kW ei lõhu, aga Nm ikka.
Võiksid käia ja mõõtmas palju võimsust on. Üks asi on mida softi kirjutaja lubab ja mis sai. Tavaliselt kW vähem ja Nm rohkem.
__In Boost We Trust__
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#108

L Juul 15, 2017 10:52

Esimeste käikude juures piiratakse ju jõudu nagunii. Loogika ütleb, et purunema hakkavad need käigud, kus ratast enam ringi vedada ei jõua ja pidamine tekib. Esimese käigu juures seda muret väga ei tohiks olla. Viienda lõhub aga oma laiskus, sest "mul on ju jõudu küll autol, ma ei pea möödasõiduks käiku vahetama"... noh, on jah jõudu, aga kusagilt kaudu peab see jõud ratasteni jõudma ja see "kusagilt" siis lõpuks järgi annabki..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#109

L Juul 15, 2017 13:00

Käigukasti esimese käigu ulgumist kuulsin järgmisel päeval peale viimast remapi. Saja kilomeetriga vaevalt, et lisatud vatid ja njuutonid kastile midagi teha said. See laager oli ikka enne hädine, lihtsalt nüüdseks on kõik muud võõra heli allikad kõrvaldatud ja sellepärast ma seda nüüd kuulsin.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#110

L Juul 15, 2017 14:14

kastiõli on vahepeal vahetatud? õlitase õige?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#111

L Juul 15, 2017 14:31

Õli mina vahetanud ei ole ja õlitaseme kohta info puudub. Kuna kast õli ei lekkinud, siis ma arvan, et õli kastis on. Täna ei oma see ka enam mingit tähtsust, sest laager on juba saba andnud.

kastiõli on vahepeal vahetatud? õlitase õige?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#112

L Juul 15, 2017 14:44

Pealegi, kõikvõimas internet väidab, et 2003 aasta autol on kastis nn. eluaegne õli ja käigukasti õlivahetusi pole ettenähtud.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#113

L Juul 15, 2017 15:46

Eluaegne, ehk siis kuni laiali lendab. Oled otsustanud kus seda laagrit vahetada lased?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#114

L Juul 15, 2017 15:54

Ostan uue vana kasti ja sellele teen enne paigaldust igaks juhuks kap remondi. Uued laagrid, sünkronisaatorid ja muud kuluvad asjad. Torque teeb eeltöö. Külge panen kunagi ülejärgmine nädal Tartu Forsis.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#115

R Juul 21, 2017 18:58

ise vahetad kastis laagreid jms? Oled kindel ja analoogseid asju enne näppinud + riistad on olemas? See pole päris UAZ vms robustse masina kast, kus tavagaraazhi inventarist (sh tõmmitsad) piisab ;)
(UAZ-kasti võrdlus, kuna ma olen nii Saabi FM55, kui UAZ kastile kokku-lahku teinud. Saabi kastil muidugi mitte päris kõigi laagrite jms tasemele: sellega ma oma "tavagaraazhi" sisseseade ja spetsiifiliste kastiteadmisteta hakkama ei saaks)

kui ei ole kindel, vii heaga mõne "kastimehe" kätte - maksab ilmselt ca 150 raha, aga on enda närvid nii tegemise ajal kui hiljem paremas korras.

muidu ma ei mõista, miks osad kodanikud ülal laagri väsimist jõuga seostavad - laagrid on lihtsad asjad, mille "tugevusvaru" on jõu (võimsus ei puutu tõesti asjasse) samasse suurusjärku jäädes igal juhul piisav. Laagrid kuluvad ja kui õlitus on ebapiisav (õli vähe), kuluvad nad lihtsalt kiiremini.

manuaalkastide õlivahetusvajaduse osas on aga lihtsalt kaks leeri: üks, mis ei usu "eluaegset" õli ja seda vahetab, ning teine, kes sõidab niisama ja võimalik, et sama muretult, kui esimene leer. Jah - kastiõli vahetusel tuleb sealt välja värviküllasem õli, kui uus on. Kas aga määrdeomadused sellest märkimisväärselt muutunud on, seda puhtalt värvi ja "lisandite" pealt ei määra. Kas see eluaegsuse-lubadus on tulnud autotootjate (hankeosakondade) nõudmistest kastitootjatele või kastitootjate inseneridelt - kui vaid teaks... Ilmselgelt ei pärine see õlitootjatelt ;)
igal juhul on oluline, et kastis oleks õli ja ma kardan, et selliseid autoomanikke, kes nt igal mootoriõli vahetamisel kastiõli taset kontrolliks, suurt ei leidu.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#116

R Juul 21, 2017 19:36

Paiks müüs mulle uue vana kasti ja Torque paneb sellele uue sisu sisse. Enda seda kasti mis all on ma ei remondi. Põhimõtteliselt saab uus vana kast täielikult uue sisu. Teisipäeval võahetab ta kasti ära. Maksma läheb see minule ligi 1000 eurot kokku. See summa sisaldab kasti, varuosi, varuosade vahetust ja kasti enda vahetust. Miks algne kast katki läks, see mind enam väga ei huvita. Tulemus on aga see, et auto saab külge põhimõtteliselt uue käigukasti, küll vanas kestas aga minujaoks ei oma see tähtsust.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#117

R Juul 21, 2017 19:56

Kas see eluaegsuse-lubadus on tulnud autotootjate (hankeosakondade) nõudmistest kastitootjatele või kastitootjate inseneridelt - kui vaid teaks... Ilmselgelt ei pärine see õlitootjatelt ;)
igal juhul on oluline, et kastis oleks õli ja ma kardan, et selliseid autoomanikke, kes nt igal mootoriõli vahetamisel kastiõli taset kontrolliks, suurt ei leidu.

eluaegsed õlid on suht samad nagu long-life õlid, enamjaolt vajalikud, et autosid müüa. Tavatarbija ostab ikka 30000km õlivahetusvälbaga auto, mitte 10000ndese. Kastiõli kohta, nagu mootoriõli vahetatakse teatud aja möödudes, siis ega see kastiõli nüüd imeaine pole, lihtsalt vahetusvälp veidi pikem. Puhas õli peaks olema veidi parem kui pisikestest metalliosakestest mustaks tõmbunud õli.
Pagan, nüüd rüüstasin teemat, vabandan.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#118

R Juul 28, 2017 9:57

Läbisõidul 209541 sai auto kap. remonditud käigukasti ja uue siduri komplekti. Võitlus jätkub.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#119

P Juul 30, 2017 16:42

Panin täna 184kw softi tagasi. Vahepealne proov rohkema hulga vattidega ei sobinud. 205kw asemel oli tõenäoliselt rohkem. Ehk natuke liiga soft sai.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#120

P Juul 30, 2017 17:34

Kui kellegil peaks tekkima soov minu Saab ära osta siis võib kirjutada. Odavalt ma seda küll ära ei müü.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#121

T Aug 01, 2017 21:00

Täna mõõdetud- 170kw. Pettumus. 391Nm. Rahul.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#122

T Aug 08, 2017 13:18

Tellisin GT Studiost ära 2,5" Simonsi summuti, 064-H7 mudeli. Kui töölt tagasi kruvib GT Studio selle külge.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#123

T Sept 19, 2017 18:04

Nii, täna lõpetas Carring mootori kap remondi. Uued saaled, rõngad ja väljalaske klapid. Arve 2120€. Nüüd on autol tehtud mootori kap remont, käigukasti kap remont, uus siduri komplekt, kõik veermikus olevad asjad on vahetatud. Vanad on veel roolivõimendi pump ja bensiinipump. Uus auto aastast 2003. Kogu remondi kulu ei hakka enam kokku arvutamagi.
skyline
Postitusi: 1045
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#124

T Sept 19, 2017 21:59

Tohohh, kas peale tarkvaratuuningut mootor vaid 2 kuud kestiski?
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#125

T Sept 19, 2017 22:33

Ei usu, et softituuning peasüüdlane on. Kiirendas ehk veidi protsessi.
Vasta