5. leht 10-st

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: L Apr 29, 2017 6:54
Postitas Ron24
28.04 vahetatud: kliimapump, küünlad, jahutusvedeliku bypass ja parem stabika kont.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: P Juul 09, 2017 9:32
Postitas Ron24
08.07 sai tehtud ülevaatus, läbisõit 208598. Aastaseks läbisõiduks kogunes 7941km. Ülevaatus sai läbitud vigadeta. Kokku on läbisõitu kogunenud 12739. Seda alates 13.10.2015.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: T Juul 11, 2017 18:17
Postitas Ron24
Uus DI läbisõidul 208690km. Ja tänasest 205kw, 400Nm @ 1.2bar.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: N Juul 13, 2017 15:42
Postitas Ron24
Saaga jätkub, eile kui Carringu töömees autot garaazi sõitis kuulsin koledat ulgumist, pärast sillastendi tehtud proovisõit tõi hirmsa diagnoosi, käigukastis esimese käigu mingi laager läbi. Täna tellisin Maptunist natuke vähema kui 250 euro eest käigukasti remondiks vajalikud asjad. Nüüd tuleb loota, et seal nn kitis on ikka kõik vajalikud asjad. Jätkuvalt aru ma ei saa, ühe vea kõrvaldad ja kohe tekib uus ja hullem asemele.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: N Juul 13, 2017 19:05
Postitas Pootsman
Jätkuvalt aru ma ei saa, ühe vea kõrvaldad ja kohe tekib uus ja hullem asemele.


See ongi normaalne. :) Eriti siis kui peale keerad pisut.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: L Juul 15, 2017 9:29
Postitas Ron24
Ma usun, et viimase 21kw lisamisel ja lagunenud käigukastil puudub igasugune seos. Lisatav võimsus pidada tavaliselt mõne aja möödudes viiendast käigust jagu saama.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: L Juul 15, 2017 10:51
Postitas D116
Ma usun, et viimase 21kw lisamisel ja lagunenud käigukastil puudub igasugune seos.

kW ei lõhu, aga Nm ikka.
Võiksid käia ja mõõtmas palju võimsust on. Üks asi on mida softi kirjutaja lubab ja mis sai. Tavaliselt kW vähem ja Nm rohkem.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: L Juul 15, 2017 10:52
Postitas Cyber
Esimeste käikude juures piiratakse ju jõudu nagunii. Loogika ütleb, et purunema hakkavad need käigud, kus ratast enam ringi vedada ei jõua ja pidamine tekib. Esimese käigu juures seda muret väga ei tohiks olla. Viienda lõhub aga oma laiskus, sest "mul on ju jõudu küll autol, ma ei pea möödasõiduks käiku vahetama"... noh, on jah jõudu, aga kusagilt kaudu peab see jõud ratasteni jõudma ja see "kusagilt" siis lõpuks järgi annabki..:)

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: L Juul 15, 2017 13:00
Postitas Ron24
Käigukasti esimese käigu ulgumist kuulsin järgmisel päeval peale viimast remapi. Saja kilomeetriga vaevalt, et lisatud vatid ja njuutonid kastile midagi teha said. See laager oli ikka enne hädine, lihtsalt nüüdseks on kõik muud võõra heli allikad kõrvaldatud ja sellepärast ma seda nüüd kuulsin.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: L Juul 15, 2017 14:14
Postitas saabu14jr
kastiõli on vahepeal vahetatud? õlitase õige?

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: L Juul 15, 2017 14:31
Postitas Ron24
Õli mina vahetanud ei ole ja õlitaseme kohta info puudub. Kuna kast õli ei lekkinud, siis ma arvan, et õli kastis on. Täna ei oma see ka enam mingit tähtsust, sest laager on juba saba andnud.

kastiõli on vahepeal vahetatud? õlitase õige?

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: L Juul 15, 2017 14:44
Postitas Ron24
Pealegi, kõikvõimas internet väidab, et 2003 aasta autol on kastis nn. eluaegne õli ja käigukasti õlivahetusi pole ettenähtud.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: L Juul 15, 2017 15:46
Postitas saabu14jr
Eluaegne, ehk siis kuni laiali lendab. Oled otsustanud kus seda laagrit vahetada lased?

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: L Juul 15, 2017 15:54
Postitas Ron24
Ostan uue vana kasti ja sellele teen enne paigaldust igaks juhuks kap remondi. Uued laagrid, sünkronisaatorid ja muud kuluvad asjad. Torque teeb eeltöö. Külge panen kunagi ülejärgmine nädal Tartu Forsis.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: R Juul 21, 2017 18:58
Postitas 13piisab
ise vahetad kastis laagreid jms? Oled kindel ja analoogseid asju enne näppinud + riistad on olemas? See pole päris UAZ vms robustse masina kast, kus tavagaraazhi inventarist (sh tõmmitsad) piisab ;)
(UAZ-kasti võrdlus, kuna ma olen nii Saabi FM55, kui UAZ kastile kokku-lahku teinud. Saabi kastil muidugi mitte päris kõigi laagrite jms tasemele: sellega ma oma "tavagaraazhi" sisseseade ja spetsiifiliste kastiteadmisteta hakkama ei saaks)

kui ei ole kindel, vii heaga mõne "kastimehe" kätte - maksab ilmselt ca 150 raha, aga on enda närvid nii tegemise ajal kui hiljem paremas korras.

muidu ma ei mõista, miks osad kodanikud ülal laagri väsimist jõuga seostavad - laagrid on lihtsad asjad, mille "tugevusvaru" on jõu (võimsus ei puutu tõesti asjasse) samasse suurusjärku jäädes igal juhul piisav. Laagrid kuluvad ja kui õlitus on ebapiisav (õli vähe), kuluvad nad lihtsalt kiiremini.

manuaalkastide õlivahetusvajaduse osas on aga lihtsalt kaks leeri: üks, mis ei usu "eluaegset" õli ja seda vahetab, ning teine, kes sõidab niisama ja võimalik, et sama muretult, kui esimene leer. Jah - kastiõli vahetusel tuleb sealt välja värviküllasem õli, kui uus on. Kas aga määrdeomadused sellest märkimisväärselt muutunud on, seda puhtalt värvi ja "lisandite" pealt ei määra. Kas see eluaegsuse-lubadus on tulnud autotootjate (hankeosakondade) nõudmistest kastitootjatele või kastitootjate inseneridelt - kui vaid teaks... Ilmselgelt ei pärine see õlitootjatelt ;)
igal juhul on oluline, et kastis oleks õli ja ma kardan, et selliseid autoomanikke, kes nt igal mootoriõli vahetamisel kastiõli taset kontrolliks, suurt ei leidu.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: R Juul 21, 2017 19:36
Postitas Ron24
Paiks müüs mulle uue vana kasti ja Torque paneb sellele uue sisu sisse. Enda seda kasti mis all on ma ei remondi. Põhimõtteliselt saab uus vana kast täielikult uue sisu. Teisipäeval võahetab ta kasti ära. Maksma läheb see minule ligi 1000 eurot kokku. See summa sisaldab kasti, varuosi, varuosade vahetust ja kasti enda vahetust. Miks algne kast katki läks, see mind enam väga ei huvita. Tulemus on aga see, et auto saab külge põhimõtteliselt uue käigukasti, küll vanas kestas aga minujaoks ei oma see tähtsust.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: R Juul 21, 2017 19:56
Postitas saabu14jr
Kas see eluaegsuse-lubadus on tulnud autotootjate (hankeosakondade) nõudmistest kastitootjatele või kastitootjate inseneridelt - kui vaid teaks... Ilmselgelt ei pärine see õlitootjatelt ;)
igal juhul on oluline, et kastis oleks õli ja ma kardan, et selliseid autoomanikke, kes nt igal mootoriõli vahetamisel kastiõli taset kontrolliks, suurt ei leidu.

eluaegsed õlid on suht samad nagu long-life õlid, enamjaolt vajalikud, et autosid müüa. Tavatarbija ostab ikka 30000km õlivahetusvälbaga auto, mitte 10000ndese. Kastiõli kohta, nagu mootoriõli vahetatakse teatud aja möödudes, siis ega see kastiõli nüüd imeaine pole, lihtsalt vahetusvälp veidi pikem. Puhas õli peaks olema veidi parem kui pisikestest metalliosakestest mustaks tõmbunud õli.
Pagan, nüüd rüüstasin teemat, vabandan.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: R Juul 28, 2017 9:57
Postitas Ron24
Läbisõidul 209541 sai auto kap. remonditud käigukasti ja uue siduri komplekti. Võitlus jätkub.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: P Juul 30, 2017 16:42
Postitas Ron24
Panin täna 184kw softi tagasi. Vahepealne proov rohkema hulga vattidega ei sobinud. 205kw asemel oli tõenäoliselt rohkem. Ehk natuke liiga soft sai.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: P Juul 30, 2017 17:34
Postitas Ron24
Kui kellegil peaks tekkima soov minu Saab ära osta siis võib kirjutada. Odavalt ma seda küll ära ei müü.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: T Aug 01, 2017 21:00
Postitas Ron24
Täna mõõdetud- 170kw. Pettumus. 391Nm. Rahul.

Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: T Aug 08, 2017 13:18
Postitas Ron24
Tellisin GT Studiost ära 2,5" Simonsi summuti, 064-H7 mudeli. Kui töölt tagasi kruvib GT Studio selle külge.

Re: Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: T Sept 19, 2017 18:04
Postitas Ron24
Nii, täna lõpetas Carring mootori kap remondi. Uued saaled, rõngad ja väljalaske klapid. Arve 2120€. Nüüd on autol tehtud mootori kap remont, käigukasti kap remont, uus siduri komplekt, kõik veermikus olevad asjad on vahetatud. Vanad on veel roolivõimendi pump ja bensiinipump. Uus auto aastast 2003. Kogu remondi kulu ei hakka enam kokku arvutamagi.

Re: Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: T Sept 19, 2017 21:59
Postitas skyline
Tohohh, kas peale tarkvaratuuningut mootor vaid 2 kuud kestiski?

Re: Saab 9-5 Arc 2.3T, 184kW, 2003, Ron24

Postitatud: T Sept 19, 2017 22:33
Postitas vmaster
Ei usu, et softituuning peasüüdlane on. Kiirendas ehk veidi protsessi.