1. leht 1-st

Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: E Dets 28, 2015 21:23
Postitas Kreee
Tere,

Nonii, näitan ka siis oma pisikese pereliikme lõpuks ära :)

Kuidas siis kõik alguse sai ja kuidas ma 9-5-ni jõudsin?
Asi sai alguse juba aastaid tagasi veikov'ist ja tema punasest tonnisest.
Kuna Saab oli minu jaoks suhteliselt noname mark, ei osanud ma toona midagi autost arvata - minek oli hea, seest oli vaikne ja üllatavalt mugav (mugavam kui audi,bmw või volkswagen :D)
Mõned aastad hiljem suutis Veiko nakatada ka vennast Saabi pisikuga ning sai ka temast tonnise omanik. Paratamatult sai vennasega koos ringi sõidetud ning sõidumugavus ja minek pani pidevalt naeratama.
Kui asi jõudis lõpuks oma auto ostuni, sai vaadatud igasuguseid marke, kuid kuidagi tundus Saab 9-5 ja 9-3 erinevatest autodest kõige rohkem sümpatiseerima.
Ja nii naljakas kui see ka pole, esimene Saab, Saab 9-5, millele silm peatus, osutuski minu jaoks olema JUST SEE !
Natuke vin koodi ja reg numbri järgi tausta uuringut tehtud, selgus,et auto Sveitsist toodud, avariid puuduvad.
Üks telefoni kõne - õnnestus autot vaatama minna( auto korralik,minevik nähtav,kviitungid tehtud töödest olemas)
Teine telefoni kõne veikov'ile kes tuli kompuutriga kohale. Sai tehtud väike sõit, kompuuter vigasi ei näidanud ning niimoodi saigi minust uhke Saabi omanik :)





Kasutasin kesklinnas võimalust klassikuga koos pilti teha :)



Lennuk 2 ja Lennuk 1 :beer:

Poolaastat Saabi rõõme :drive:
1. Kaasajastatud auto helisüsteem
2. Õlivahetus + süüteküünlad vähe õigemate vastu
3. Detsembri algus - jahutusvedeliku lõdvik puruks - vahetatud uue vastu.
4. Detsembri lõpp ja Saab sai treileriga Tartu sõita:


DI lõpetas töölepingu. Tänaseks DI vahetatud,kütusefilter vahetatud, õhufilter vahetatud

Do to list:
1. Rihmad ja rullikud vahetada
2. Näidikuplokis pirnid ledide vastu vahetada
3. Juhipoolne kliimamootor vahetada

...Niiet tegemist jagub aga palju rõõmsaid kilomeetreid on veel ees... :cool:

Lisatud failid

Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: T Dets 29, 2015 9:30
Postitas richard
Tehke mis tahate aga my00 kerega 9-5 on üks ilusamaid autosid imo. Vähe suurem velg ka alla. Muretuid kilomeetreid!

Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: T Apr 12, 2016 20:45
Postitas Kreee
Väike ülevaade vahepealsetest tegemistest:

1. Ohutulede lüliti vahetus - eelmise lüliti plastik rõngas pudenes lihtsalt kolmeks tükiks laiali.
2. Istmesoojenduse lülitite vahetus - mõlemad lülitid olid pimedad, juhipoolne hakkas lihtsalt ühel hetkel istet kütma.
3. Suunatule kangi vahetus - naine sai jagu :conf: :P
4. Näidikuploki vahetus:

Pilt

5. Puitdekoorist armatuuri kate vahetatud:

Häiriv mõra puitdekooris
Pilt

Uus,läikiv... :cool:
Pilt

Kõik tuled ja viled põlevad jälle :thumb:
Pilt

Suvised papud ka all tagasi... SAAB edasi lennata :headbang:

Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: E Apr 25, 2016 23:20
Postitas Kreee
Väike update jälle vahepealsetest tegemistest.
Soojema ajaga on kuulda olnud auto mootori poolelt erinevaid huvitavaid helisi:
1. Pööramisel kerge kägin sees, rooli lõpuni pöörates on kägin tugev. Õlitase roolivõimus OK - pumba vahetus tulekul
2. Mootoris kerge klõbin - ilmselt kett
3. Kõrvalistuja poolt kostub aegajalt kerget vilinat - ilmselt rihmast tingitud
4. Bensupump on hakkanud tugevamat häält tegema.
Fix autoteeninduse kontrollis selgus:
1. Põhjaalune kergelt "moosine" ... kuskilt lekib natuke õli
2. Kett klõbiseb kergelt - keti vahetus vaja järgmise õlivahetusega teha.
3. Rullikud pidid visuaalselt kontrollil OK olema, veepump teeb häält. Rihma vahetus + rullikud vaja teha keti vahetusega koos.
4. Roolivõimu pump vaja vahetada.
5. Bensupumba heli on enamvähem - oleks mõistlik lähiajal vahetada.

Keti vahetust olen pikalt kartnud, nüüd on see aeg siis käes.
Summadest ma rääkida ei tahakski.. healjuhul saab kolmekohalise numbriga hakkama :wall:
Müügi peale ei mõtle, pigem investeerin ja lendan jälle mõne aasta :notworthy:

Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: E Apr 25, 2016 23:31
Postitas que
No offence.. aga väike ketiklõbin ja vahetus?
Astud äkki mõnest saabidega tegelevast asutusest läbi..

Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: T Apr 26, 2016 9:18
Postitas Trooja
Võib-olla jah mõistlikum ketile pilk peale visata?
Endal kett häält ei teinud alguses, kuid kui nägin mis seis kaane all on, siis lisasin selle kohe prioriteediks ja üsna enne ketivahetust tekkis ka ketikolin külma mootoriga sisse.
Kett oli meeletult lõdva ja ülemiste hammasrataste peal jooksis täiesti risti.

Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: T Apr 26, 2016 18:09
Postitas Kreee
Võib-olla jah mõistlikum ketile pilk peale visata?
Endal kett häält ei teinud alguses, kuid kui nägin mis seis kaane all on, siis lisasin selle kohe prioriteediks ja üsna enne ketivahetust tekkis ka ketikolin külma mootoriga sisse.
Kett oli meeletult lõdva ja ülemiste hammasrataste peal jooksis täiesti risti.


Pead ei anna, kuid minu meelest ketile erilist tähelepanu peale kuulamise ei pööratud. Kes kurat teab mis seal kaane all toimuda võib :red:

No offence.. aga väike ketiklõbin ja vahetus?
Astud äkki mõnest saabidega tegelevast asutusest läbi..


Asutus tegeleb ka Saabidega ja senimaani täitsa edukalt :)
Kirjas jäi aga mainimata paar täpsustavat/selgitavat asjaolu:
1. Pole mul õrna aimu kuna ja kas üldse on mu masinal kunagi ketti vahetatud. Kviitungid tehtud töödest on alates 2011. (10 aastat auto ajalugu on teadmata)
2. Rihmad ja rullikud on vahetatud 2014.da aasta alguse poole.

Ühesõnaga, eelmainitud õlilekkest pidavat lahti saama ketti vahetades. Meistri sõnutsi, kui vahetaks rihma ja rullikud ilma ketti vahetamata - oleks varsti uus rihm mul samasugune nagu hetkel peal olev( mingi valge kihiga?). Kui need kaks asjaolu nüüd kokku panna ja võttes põhimõtte,et masin nurruks samamoodi nagu ostuhetkel tundub mõistlik need tööd lihtsalt korraga ära teha.
Või mis Teie arvate ?

Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: K Apr 27, 2016 8:07
Postitas Cyber
Ma pakuks sedapidi variandi, et õlilekke eemaldamiseks tuleb nii piisavalt lammutada, et mõistlik on kett ka juba siis ära vahetada... Ma ei tea küll, et lagisev kett kuidagi õlileket põhjustaks... võibolla on seal mingi otsakaane leke ja selle maha võtmine on suht palju rabelemist.

Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: K Apr 27, 2016 9:09
Postitas veikov
Vist pidavat kas vända otsa või kaane leke olema jah. Ise pole veel näinud.
Kett teeb ikka kuuldavat häält. Ja selleks et ketti kaeda peab ka veits polte lahti keerama ega seda keegi ju tava kontrollis (30min) jooksul ei teosta.

Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: K Apr 27, 2016 9:21
Postitas Cyber
Ega jah, klapikambrikaant ju keegi niisama maha ei keera. Ja ega siiski ei pruugi näha olla, kui just tõesti keti lülid juba viltu pole.

Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: K Apr 27, 2016 22:54
Postitas Press
ära viska püssi põõsasse :) sest kui järgmiseks mingi passati raipe ostad siis tead millest ilma jäid ;)

Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: N Apr 28, 2016 18:18
Postitas Kreee
ära viska püssi põõsasse :) sest kui järgmiseks mingi passati raipe ostad siis tead millest ilma jäid ;)


Press: Müüma ei hakka ja passatit,neljarõngalist või muud võõramaist masinat koduhoovi ei vea.

Väike update tegemistesse:
Varuosade otsingud on selleks korraks lõppenud.
Enamik vajaliku õnnestus saada Carringust, mõningate pudinatega aitas SaabiAin ;)
Nüüd on vaja oodata hinnapakkumist kahelt töökojalt ning ehk hea õnne korral õnnestub masin juba homme tegemisse saada :headbang:

Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: P Mai 15, 2016 0:45
Postitas Kreee
Nonii, kardetud ketivahetus sai tehtud - kett olevat olnud välja veninud ja peal nii lõtv, et maha viskamine oli ainult aja küsimus . Samuti sai käigupealt vahetatud ka kõik kuluosad ning hunnik tihendeid, seega masinal lekkeid rohkem ei ole.
Rahakott jonnib aga auto nurrub :)
Nüüd veel sillastend ja vaakumvoolikute vahetus ning siis saab loodetavasti kallata ja tallata mõniaeg :)

Re: Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: R Sept 21, 2018 0:41
Postitas Kreee
Nonii....avastasin endalegi üllatusena, et viimane postitus pärineb aastast 2016. Püssi nurka pole visanud ja autot maha müünud ei ole, küll aga olen saanud korduvalt autoga teepeale jääda ja ogaraks vihastada.

Igatahes osaline kokkuvõte 2aasta tegemistest:

* Jahutusvedeliku lõdviku vahetus.
* Vaakumvollade vahetus
* DI vahetus (läks kasutatud peale)
* Piduri kettad ja klotsid.
* Rihm, rullid - kuigi keti vahetusega koos sai palutud vahetada ka rihm ja rullikud - olid varuosad kas lihtsalt praagid või jäeti need vahetamata, sest rihm oli kulunud ja rullid tegid suht koledat häält.
* 17a Suvi sai Ilmatsalu kruustee rehvist jagu - seega sai auto uued papud alla.
* Hunnikuga pukse vahetatud.
* Sillastend tehtud.
* Klaasipesuri pumba vahetus.
* Piduri vaakumvõimendi vahetus.
* Pöörasin natuke rohkem tähelepanu ka elektri poolele, kuna numbri tuled kustusid mõlemad korraga ära ja pagasniku tuli pole ostust alates põlenud. Probleemi allikas paiknes pagasniku kaabelduses ( osadel juhtmetel isolatsioon maas, osad juhtmed pooleks). Samuti sai vahetatud salongis hunnik pirne.
* Uued NGK küünlad ja DI.
* Käigukasti õlitorude vahetus + õli vahetus.
* Karteri tuulutuse vahetus.

Tähelepanu vajaks veel:
* Kliima (+kliima konsooli ekraan)
* SID
* Käigukangi katte plastik + küljel valgustus.

Kaugemates plaanides on hetkel gaasiseadme paigaldus :)
Kõigest aga järge mööda ja ilmselt juba koos fotomaterjaliga.

Re: Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: R Sept 21, 2018 19:09
Postitas overspeed
Kreee kirjutas:
R Sept 21, 2018 0:41
* Käigukangi katte plastik + küljel valgustus.
viewtopic.php?p=198081#p198081
postitus ülalpool on näha, kuidas plastraam ära tuleb.

Re: Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: P Nov 11, 2018 14:27
Postitas Kreee
overspeed kirjutas:
R Sept 21, 2018 19:09
viewtopic.php?p=198081#p198081
postitus ülalpool on näha, kuidas plastraam ära tuleb.

Tänud, sain juhendiga teisel masinal pirni vahetatud ;)


Arvatavasti on nüüd see minu viimane postitus auto kohta.
Auto on nüüdseks müügis ja ootab omale uut omanikku.

Kellel huvi - kirjutab :)

Pilt

Re: Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: L Dets 22, 2018 15:26
Postitas Kreee
Sinine lennuk liikus edasi Järvamaale :)
Uuele omanikule kerget jalga! :)

Re: Saab 9-5 SE 2.3T, 125KW, 2000, Kreee

Postitatud: L Dets 03, 2022 0:03
Postitas Kreee
RIP 717THZ :cry:
Kõik veri, higi, pisarad ja raha mis autosse sai pandud...viidi lihtsalt rauda.
Mis siis juhtus:
Järgmine omanik ei tulnud hooldamisega toime, lasi lõpuks auto täiesti käest ära ja viimase omaniku sõnutsi ( kes auto ka viimsele teekonnale saatis) viskab käivitamisel sinist, tema remontida ei viitsi, lõikab kati maha ja viib ülejäänud rauda. Kuna omal kaks Rootslast juba maja ees seismas ja vaba resurssi antud hetkel ei olnud, pidin lihtsalt olukorraga leppima.

Loen endamisi varasemaid postitusi ja olgem hetk ausad, päris kurb on ikka. Päris sellist lõppu lennukile ei oleks tahtnud.

Teema igatahes lukku, autot pole enam registris.