Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Vasta
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#151

K Jaan 31, 2018 8:40

:thumb:

Kas on ka sul infot selle seadme hooldamise kohta? St kas iga aasta "kalibreerimine" ja kas sellel seadmel on ka eraldi hooldust vaja?
Kes paigadas ta sulle?

Olen sellel teemal mõtteid mõlgutanud...

EDIT: Sain vastuse, Veiko juba helistas
vvs kirjutas:
T Jaan 30, 2018 23:34


Aasta lõpus käis klikk...jõudis kohale, et küttehinnad on päris nõmedaks kiskunud ja kui täis paagi hind läheneb juba 100-le eurole siis kaua polnud vaja mõelda - see osakond oleks vaja meeldivamaks muuta :roll:

Lasin peale panna 4-põlvkonna LPG gaasiseadme, paak läks varuratta asemele ja suuruseks 60L, tankimine bensuluugi tagant spets adapteriga! Tegemist on täis automaatse süsteemiga - bensu pealt läheb käima ning kui teatud mootori temperatuur on saavutatud siis lülitub gaasi peale üle. Kui soov on, siis ühe nupuvajutusega Saab bensuga ka sõita.

Kokku maksis see üritus 940€ (kõige võimsam seade, paak+gaas, töö ja seadistamine) ning teoreetiliselt saan ma selle summa tagasi juba peale 15k läbisõitu (Skyline arvutas) :D.

Esimene pikem test oli kohe peale paigaldust marsruudil Tartu-Rapla-Tallinn-Pärnu-Tartu, kogu kilometraaž oli 600km, rahaliselt maksis see tripp 39€ :drive:

Pilt

Pilt


Kuidas siis rahul olen? Julgen öelda, et ma olen väga rahul - küttekulud on mul 40% väiksemad kui varem ning mis peamine - sõidu omadused on samaväärsed :head: Viimane bensiini tankimine toimus täpselt kuu aega tagasi ning kui nii edasi läheb, siis järgmine tankimine võiks toimuda 5-kuu pärast 8-)

Kevadel lähen kindlasti dünosse ja siis on näha graafikul ka mis seal nagu päriselt toimub :)
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 436
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#152

K Jaan 31, 2018 9:20

Jah, ei saa ütlemata ka omaltpoolt jätta, et kütte hinnad on tõesti sellised, et ka mina olen pidanud muid lahendusi hakkama otsima.

Gaasiseadmete hinnad on tasapisi alla läinud, ma vaatan. Ise uurisin poolteist aastat tagasi ja siis oli ikka 1200 euri ringis ja minu meelest kõige võimsamad isegi kallimad, 1600 ringis.

Nüüd jääb üle loota, et gaasi kiiresti karistama ei hakata, nagu kõigega meie riigis karistatama kiputakse.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13600
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#153

K Jaan 31, 2018 9:30

Ooh... olge rahulikud. Kui keegi leiutab seadme, mis võimaldab teil sitaga sõita, siis pannakse sittumine ka maksu alla..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3350
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#154

K Jaan 31, 2018 10:14

Pootsman kirjutas:
K Jaan 31, 2018 8:40
:thumb:

Kas on ka sul infot selle seadme hooldamise kohta? St kas iga aasta "kalibreerimine" ja kas sellel seadmel on ka eraldi hooldust vaja?
Kes paigadas ta sulle?

Olen sellel teemal mõtteid mõlgutanud...

EDIT: Sain vastuse, Veiko juba helistas
Teistele ka siis teadmiseks, siis gaasiseadme hooldust soovitatakse teha iga 15 000km tagant/kord aastas (Saabi puhul planeerin iga õlivahetuse ajal seda teostada (10 000km). Hoolduse käigus käiakse sõlmed üle, vahetatakse filtrid (minu seadme puhul 2tk) - hind 35€

Pagaldas Eesti Autogaas OÜ - www.eestiautogaas.ee
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#155

K Jaan 31, 2018 11:14

Cyber kirjutas:
K Jaan 31, 2018 9:30
Ooh... olge rahulikud. Kui keegi leiutab seadme, mis võimaldab teil sitaga sõita, siis pannakse sittumine ka maksu alla..:)
:mrgreen:

Pilt
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13600
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#156

K Jaan 31, 2018 11:44

Sittumise ebatervislikkusest ma ei tea, aga peeru kinni hoidmine ei ole kindlasti tervislik. See tõuseb mööda selgroogu üles ja sealt need sitad mõtted tulevadki...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Viktoria
Saabiklubi liige
Postitusi: 329
Liitunud: R Sept 25, 2015 10:18
Asukoht: Ciudad de Estonia
Auto: Volvo XC60 R-design

#157

K Jaan 31, 2018 12:52

Väga tere jutt siin. Vähemalt miskitki naljakat tänasesse päeva. :D
.::A SAAB is an animal with a thousand adjustments::.
entson
Postitusi: 336
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#158

K Jaan 31, 2018 17:27

SEE ON ÜTLEMATA HEA TUNNE, KUI TANKIMISE AJAL NÄED, ET KÜTUSE LIITRID KERIVAD KIIREMINI, KUI EUROD!! Praegu on huvitav aeg, gaas pea poole odavam bensiinist ja juba pikka aega. Tavaliselt on kusagil 2/3 juures, minu 12a kogemus ütleb, et varsti pannakse sente juurde.
Saan harva sõita SAABIGA.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7187
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#159

K Jaan 31, 2018 17:37

Ma ei usu, et lpg ga 600 km 36 eur. kui normaalselt sõita.
Sõida 5000 km ära ja siis vaata mis keskmiseks tuleb.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3350
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#160

K Jaan 31, 2018 17:59

ivomets kirjutas:
K Jaan 31, 2018 17:37
Ma ei usu, et lpg ga 600 km 36 eur. kui normaalselt sõita.
Sõida 5000 km ära ja siis vaata mis keskmiseks tuleb.
Tartust startisin täis paagiga - sõita Raplasse, sealt Tallinnasse, esimene tankimine oli Hipodroomi Gaasitanklas 30,32L - maksis 16,8€
Sõit Tallinnast-Pärnusse, sealt edasi Tartusse - otse tanklasse, lasin paagi täis 40,30L - maksis 22,33€

KOKKU: 39,13€ raha

Sõidustiil on sama mis bensukaga (möödasõidud kiired), maanteel keskmine kiirus 95km/h (GPS järgi)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#161

N Veebr 01, 2018 13:57

ivomets kirjutas:
K Jaan 31, 2018 17:37
kui normaalselt sõita.
vvs kirjutas:
K Jaan 31, 2018 17:59

maanteel keskmine kiirus 95km/h (GPS järgi)
Sinna see koer on maetud... :mrgreen:

Nali naljaks, töökaaslasel on 4 liitrine v6 bensiin mahtuniversaal + 4 põlve gaasiseade ja 100km hind tuleb 7 euri... 1.9TTiD sõitis 8,94euri 100km...
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 358
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#162

N Veebr 01, 2018 21:48

Hirsch kleepsu kõrvale lisada Hipodroomi Gaas performance ;)
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
caarel
Postitusi: 272
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#163

R Veebr 02, 2018 22:48

Gaasiga võib katalüsaatorid ka minema visata ja ülevaatusel on CO2 ikka korras?
ARZT
Postitusi: 402
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero,9000, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#164

R Veebr 02, 2018 23:52

Lätlastel pidi gaasiseadmetega rohkem kogemusi olema ja sama raha eest saab premium seadme V6- le.
veikov
Postitusi: 262
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG 2.8 XWD , 9-3 1.9TTiD, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 1.5 ja veel

#165

L Veebr 03, 2018 23:46

ARZT kirjutas:
R Veebr 02, 2018 23:52
Lätlastel pidi gaasiseadmetega rohkem kogemusi olema ja sama raha eest saab premium seadme V6- le.
Milline see premium seade on?
Ja kui mingi jama seadmega kas siis ainult lätist saab abi?

Viljari masinale sai minu teada võimsamad vidinad kui tava 9-5le ja tankimis otsik ei ole kusagil stanges nagu enamus lätis sõitvatel masinatel.
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 844
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Saab 9000 Aero, Saab 9000 2.3T, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#166

P Veebr 04, 2018 9:08

Paljud hirmutavad klappide ära põlemisega, on uutel seadmetel selle vastu rohtu või kuidas see lahendatud on? Mingi jahutuse teema?
Kogenud Aeronaut. :drive:
ARZT
Postitusi: 402
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero,9000, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#167

P Veebr 04, 2018 10:50

veikov kirjutas:
L Veebr 03, 2018 23:46
ARZT kirjutas:
R Veebr 02, 2018 23:52
Lätlastel pidi gaasiseadmetega rohkem kogemusi olema ja sama raha eest saab premium seadme V6- le.
Milline see premium seade on?
Ja kui mingi jama seadmega kas siis ainult lätist saab abi?

Viljari masinale sai minu teada võimsamad vidinad kui tava 9-5le ja tankimis otsik ei ole kusagil stanges nagu enamus lätis sõitvatel masinatel.
Tootjafirmast oleneb ja pihustid kestvusega nt 300 000 vs 60 000 km Tankimisots pannakse sulle luugi alla kui soovi avaldad, oli vist väikse lisatasu eest. Garantiiteema ilmselt ikka paigaldajafirmas nagu igalpool, aga hooldada suudavad seda seadet tõenäoliselt ka kohalikud. Järgmise seadme lasen ilmselt lõunanaabritel panna kuna nad lähemal ka :) Esimese seadme puhul on ebameeldiv kogemus olemas Tartus, õnneks oli Tartus ka mingi erategija vist, kes asja ära tegi. 1000 euri V6-le ja paremate pihustitega, tankimisots luugi all. Sellel ajal ta turbokaid veel ei gaasitanud, nüüd ei tea
ARZT
Postitusi: 402
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero,9000, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#168

P Veebr 04, 2018 10:52

9-5LPT kirjutas:
P Veebr 04, 2018 9:08
Paljud hirmutavad klappide ära põlemisega, on uutel seadmetel selle vastu rohtu või kuidas see lahendatud on? Mingi jahutuse teema?
Minu teada mingi lisaõlitus. Kuskil olen näinud autode nimekirja, millele see vajalik ja millele mitte. Hirmuline tabel oli
Tanellenat
Postitusi: 39
Liitunud: N Apr 30, 2015 16:26
Asukoht:
Auto:

#169

R Mär 09, 2018 20:17

Nägin masinat Pärnus Perona Bowlingu juures. Igati mustikas nägi välja :evil:
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 180
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3SC 1.9TtiD 147kW Hirsch chip

#170

E Mär 19, 2018 8:48

Vaatasin feissbuukis su veljemüügi kuulutust ja mõtlesin... (pooleldi naljaga) et kui ET liiga suur, siis su omale võib-olla isegi sobiks bolt-on kerelaiendid 😁
Inspiratsiooni ;)
:drive: Diisel lennuk
Pilt
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3350
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#171

P Nov 04, 2018 16:10

God, pool aastat juba vaikus olnud siin teemas :D

Saab pakub jätkuvalt ägedaid emotsioone ja olen temaga väga rahul :cool:

Mõningast hoolt ja armastust on ta siiski vajanud...

Kevadisel Saabihoolduslaupäevakul tegin korraliku pigipesu ja savitamise. Peale seda panin 2x püsivaha peale, et ikka kauem kestaks! Samuti proovisin Meguiarsi klaasivaha mis peaks siis vihmase ilma korral kojameeste tööd välistama. Kuna kevad ja suvi oli üsna vihmavaene siis ega ma seda katsetust väga läbi ei saanud viiagi sest polnud vihma mida oleks vaja olnud eemale ajada :D

Mingil hetkel hakkasid Saabil tekkima anomaaliad - mootorituli vilgub teatud rõhu all. Peale läksid gaasiküünlad NGK toodangust. Asi paranes veidi aga ikka polnud "see". Asja tegi veidi kummalisemaks ka asjaolu, et viga kord oli ja siis teatud aja tagant kadus ära ning Saab liikus jälle hästi (kiirendus oli sujuv ja okei) :P
Gaasimehe juures sai erinevaid seadistusi proovitud aga olukord ei paranenud. Asi oli kahtlane, sest see vilkumine (nii bensu kui gaasiga) tuli just siis kui kolmanda ja neljanda käiguga tekkis kõige teravam vääne. Aru ei saanud mis tal viga oli. TECH ei näidanud midagi konkreetset.

Mõtted otsas... kiirendasin korra lahtise aknaga ja turbo rakendades oli justkui mingi kummaline üsna vali susin. Tundus, et mingi isasem õhuleke või mõni ühesuuna klapp ei tööta korrektselt.

Viisin Saabi siis Torque juurde, et ta vaataks mis selle susina põhjustab! Selgus, et cooleri lõdvikus oli korralik auk sees ja boosti all olles läheb see auguke seal üsna korralikuks :D Kentsakas selle asja juures oli see, et teatud ajal Saabi aju harjus selle õhulekkega ära ja adapteerus nö õigeks, mispeale mu Saab liikus jälle nii nagu peab :D

Õnnestus siis koheselt Carringist õige jupp saada ja järgmine päev sain Saabi kätte! Oh seda uuesti armumist jälle :D Kogu liikumine oli taaskord teisest klassist ja super rahul oma lennukiga :love:

Asi paranes niipalju, et bensiiniga sõites on kõik super aga gaasiga hakkab mootorituli ikkagi max väände juures vilkuma.... :wall:
Veiko tellis uue moodsa gaasiseadme aju ja vahetasime selle siis ühel ilusal päikselisel pühapäeval ära :)

Kõik ilus ja tore - seadistasime selle vastavalt juhendile kenasti ära ja tulemuseks oli taaskord vilkuv mootorituli :poke:
Hakkasime siis uurima, et kui palju need pihustid välja annavad... selgus tõsiasi, et see võimas sinine HANA pihusti suudab välja anda 60hp ehk R4 puhul kokku 4x60=240hp (mul 300hp) :drink:

Pilt


Ehk lahendus on nüüd see - tõsisemat kiirendust teen bensiiniga ja tuleb leida aeg, et seda gaasi ajukest veidi automaatsemaks confida mis siis iseseisvalt max võimsuse juures annab bensiini lisa :cool:

Pilt


Suvel käisime Saabihaigetega IntSaabil Lätis. Üritus oli minu jaoks esmakordne ja huvitav! Rahvast oli palju (ca. 300 inimest) ja tegevust jagus! Saab pidas ka hästi vastu ja ikka ütlemata mugav on temaga pikki vahemaid läbi vurada :cool:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Motoshowl sai ka osaletud :cool:

Pilt


Sügisesel Saabihoolduslaupäevakul sai taaskord pigipesu tehtud ning juba tavaks saanud savitamine lõppes vahatamisega ning katsetan nüüd ka Meguiarsi värvikaitset, mis peaks mustust paremini hülgama :)

Pilt

Pilt

Pilt


Väike fotoshoot...

Pilt

Pilt

Pilt


Kuna varsti on talverehvi hooaeg käes siis sai siin ühed 18" rattad muretsetud. Eile lasi Veiko neile mattmusta värvi peale ja eks kui rattad alla tulevad, tulevad ka ajakohased pildid :cool:


Seniks on ööd siin mustad...

Pilt

...ja päevad huvitavad!

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Vasta