Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Vasta
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#151

:thumb:

Kas on ka sul infot selle seadme hooldamise kohta? St kas iga aasta "kalibreerimine" ja kas sellel seadmel on ka eraldi hooldust vaja?
Kes paigadas ta sulle?

Olen sellel teemal mõtteid mõlgutanud...

EDIT: Sain vastuse, Veiko juba helistas
vvs kirjutas: T Jaan 30, 2018 23:34

Aasta lõpus käis klikk...jõudis kohale, et küttehinnad on päris nõmedaks kiskunud ja kui täis paagi hind läheneb juba 100-le eurole siis kaua polnud vaja mõelda - see osakond oleks vaja meeldivamaks muuta :roll:

Lasin peale panna 4-põlvkonna LPG gaasiseadme, paak läks varuratta asemele ja suuruseks 60L, tankimine bensuluugi tagant spets adapteriga! Tegemist on täis automaatse süsteemiga - bensu pealt läheb käima ning kui teatud mootori temperatuur on saavutatud siis lülitub gaasi peale üle. Kui soov on, siis ühe nupuvajutusega Saab bensuga ka sõita.

Kokku maksis see üritus 940€ (kõige võimsam seade, paak+gaas, töö ja seadistamine) ning teoreetiliselt saan ma selle summa tagasi juba peale 15k läbisõitu (Skyline arvutas) :D.

Esimene pikem test oli kohe peale paigaldust marsruudil Tartu-Rapla-Tallinn-Pärnu-Tartu, kogu kilometraaž oli 600km, rahaliselt maksis see tripp 39€ :drive:

Pilt

Pilt


Kuidas siis rahul olen? Julgen öelda, et ma olen väga rahul - küttekulud on mul 40% väiksemad kui varem ning mis peamine - sõidu omadused on samaväärsed :head: Viimane bensiini tankimine toimus täpselt kuu aega tagasi ning kui nii edasi läheb, siis järgmine tankimine võiks toimuda 5-kuu pärast 8-)

Kevadel lähen kindlasti dünosse ja siis on näha graafikul ka mis seal nagu päriselt toimub :)
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#152

Jah, ei saa ütlemata ka omaltpoolt jätta, et kütte hinnad on tõesti sellised, et ka mina olen pidanud muid lahendusi hakkama otsima.

Gaasiseadmete hinnad on tasapisi alla läinud, ma vaatan. Ise uurisin poolteist aastat tagasi ja siis oli ikka 1200 euri ringis ja minu meelest kõige võimsamad isegi kallimad, 1600 ringis.

Nüüd jääb üle loota, et gaasi kiiresti karistama ei hakata, nagu kõigega meie riigis karistatama kiputakse.
Kasutaja avatar
vvs
Pealik
Postitusi: 4297
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Dodge Charger SXT

#153

Pootsman kirjutas: K Jaan 31, 2018 8:40 :thumb:

Kas on ka sul infot selle seadme hooldamise kohta? St kas iga aasta "kalibreerimine" ja kas sellel seadmel on ka eraldi hooldust vaja?
Kes paigadas ta sulle?

Olen sellel teemal mõtteid mõlgutanud...

EDIT: Sain vastuse, Veiko juba helistas
Teistele ka siis teadmiseks, siis gaasiseadme hooldust soovitatakse teha iga 15 000km tagant/kord aastas (Saabi puhul planeerin iga õlivahetuse ajal seda teostada (10 000km). Hoolduse käigus käiakse sõlmed üle, vahetatakse filtrid (minu seadme puhul 2tk) - hind 35€

Pagaldas Eesti Autogaas OÜ - www.eestiautogaas.ee
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
entson
Postitusi: 495
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#154

SEE ON ÜTLEMATA HEA TUNNE, KUI TANKIMISE AJAL NÄED, ET KÜTUSE LIITRID KERIVAD KIIREMINI, KUI EUROD!! Praegu on huvitav aeg, gaas pea poole odavam bensiinist ja juba pikka aega. Tavaliselt on kusagil 2/3 juures, minu 12a kogemus ütleb, et varsti pannakse sente juurde.
Saan harva sõita SAABIGA.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7631
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#155

Ma ei usu, et lpg ga 600 km 36 eur. kui normaalselt sõita.
Sõida 5000 km ära ja siis vaata mis keskmiseks tuleb.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
vvs
Pealik
Postitusi: 4297
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Dodge Charger SXT

#156

ivomets kirjutas: K Jaan 31, 2018 17:37 Ma ei usu, et lpg ga 600 km 36 eur. kui normaalselt sõita.
Sõida 5000 km ära ja siis vaata mis keskmiseks tuleb.
Tartust startisin täis paagiga - sõita Raplasse, sealt Tallinnasse, esimene tankimine oli Hipodroomi Gaasitanklas 30,32L - maksis 16,8€
Sõit Tallinnast-Pärnusse, sealt edasi Tartusse - otse tanklasse, lasin paagi täis 40,30L - maksis 22,33€

KOKKU: 39,13€ raha

Sõidustiil on sama mis bensukaga (möödasõidud kiired), maanteel keskmine kiirus 95km/h (GPS järgi)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#157

ivomets kirjutas: K Jaan 31, 2018 17:37 kui normaalselt sõita.
vvs kirjutas: K Jaan 31, 2018 17:59
maanteel keskmine kiirus 95km/h (GPS järgi)
Sinna see koer on maetud... :mrgreen:

Nali naljaks, töökaaslasel on 4 liitrine v6 bensiin mahtuniversaal + 4 põlve gaasiseade ja 100km hind tuleb 7 euri... 1.9TTiD sõitis 8,94euri 100km...
denczik
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#158

Hirsch kleepsu kõrvale lisada Hipodroomi Gaas performance ;)
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
caarel
Postitusi: 315
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#159

Gaasiga võib katalüsaatorid ka minema visata ja ülevaatusel on CO2 ikka korras?
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#160

Lätlastel pidi gaasiseadmetega rohkem kogemusi olema ja sama raha eest saab premium seadme V6- le.
veikov
Postitusi: 272
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2.8 XWD, 9-3 1.9TTiD, 9-7x 5.3, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 v4 ...

#161

ARZT kirjutas: R Veebr 02, 2018 23:52 Lätlastel pidi gaasiseadmetega rohkem kogemusi olema ja sama raha eest saab premium seadme V6- le.
Milline see premium seade on?
Ja kui mingi jama seadmega kas siis ainult lätist saab abi?

Viljari masinale sai minu teada võimsamad vidinad kui tava 9-5le ja tankimis otsik ei ole kusagil stanges nagu enamus lätis sõitvatel masinatel.
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1248
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#162

Paljud hirmutavad klappide ära põlemisega, on uutel seadmetel selle vastu rohtu või kuidas see lahendatud on? Mingi jahutuse teema?
Kogenud Aeronaut. :drive:
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#163

veikov kirjutas: L Veebr 03, 2018 23:46
ARZT kirjutas: R Veebr 02, 2018 23:52 Lätlastel pidi gaasiseadmetega rohkem kogemusi olema ja sama raha eest saab premium seadme V6- le.
Milline see premium seade on?
Ja kui mingi jama seadmega kas siis ainult lätist saab abi?

Viljari masinale sai minu teada võimsamad vidinad kui tava 9-5le ja tankimis otsik ei ole kusagil stanges nagu enamus lätis sõitvatel masinatel.
Tootjafirmast oleneb ja pihustid kestvusega nt 300 000 vs 60 000 km Tankimisots pannakse sulle luugi alla kui soovi avaldad, oli vist väikse lisatasu eest. Garantiiteema ilmselt ikka paigaldajafirmas nagu igalpool, aga hooldada suudavad seda seadet tõenäoliselt ka kohalikud. Järgmise seadme lasen ilmselt lõunanaabritel panna kuna nad lähemal ka :) Esimese seadme puhul on ebameeldiv kogemus olemas Tartus, õnneks oli Tartus ka mingi erategija vist, kes asja ära tegi. 1000 euri V6-le ja paremate pihustitega, tankimisots luugi all. Sellel ajal ta turbokaid veel ei gaasitanud, nüüd ei tea
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#164

9-5LPT kirjutas: P Veebr 04, 2018 9:08 Paljud hirmutavad klappide ära põlemisega, on uutel seadmetel selle vastu rohtu või kuidas see lahendatud on? Mingi jahutuse teema?
Minu teada mingi lisaõlitus. Kuskil olen näinud autode nimekirja, millele see vajalik ja millele mitte. Hirmuline tabel oli
Tanellenat
Postitusi: 40
Liitunud: N Apr 30, 2015 16:26
Asukoht:
Auto:

#165

Nägin masinat Pärnus Perona Bowlingu juures. Igati mustikas nägi välja :evil:
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 393
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saabitu

#166

Vaatasin feissbuukis su veljemüügi kuulutust ja mõtlesin... (pooleldi naljaga) et kui ET liiga suur, siis su omale võib-olla isegi sobiks bolt-on kerelaiendid 😁
Inspiratsiooni ;)
:drive: Diisel lennuk
Pilt
Kasutaja avatar
vvs
Pealik
Postitusi: 4297
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Dodge Charger SXT

#167

God, pool aastat juba vaikus olnud siin teemas :D

Saab pakub jätkuvalt ägedaid emotsioone ja olen temaga väga rahul :cool:

Mõningast hoolt ja armastust on ta siiski vajanud...

Kevadisel Saabihoolduslaupäevakul tegin korraliku pigipesu ja savitamise. Peale seda panin 2x püsivaha peale, et ikka kauem kestaks! Samuti proovisin Meguiarsi klaasivaha mis peaks siis vihmase ilma korral kojameeste tööd välistama. Kuna kevad ja suvi oli üsna vihmavaene siis ega ma seda katsetust väga läbi ei saanud viiagi sest polnud vihma mida oleks vaja olnud eemale ajada :D

Mingil hetkel hakkasid Saabil tekkima anomaaliad - mootorituli vilgub teatud rõhu all. Peale läksid gaasiküünlad NGK toodangust. Asi paranes veidi aga ikka polnud "see". Asja tegi veidi kummalisemaks ka asjaolu, et viga kord oli ja siis teatud aja tagant kadus ära ning Saab liikus jälle hästi (kiirendus oli sujuv ja okei) :P
Gaasimehe juures sai erinevaid seadistusi proovitud aga olukord ei paranenud. Asi oli kahtlane, sest see vilkumine (nii bensu kui gaasiga) tuli just siis kui kolmanda ja neljanda käiguga tekkis kõige teravam vääne. Aru ei saanud mis tal viga oli. TECH ei näidanud midagi konkreetset.

Mõtted otsas... kiirendasin korra lahtise aknaga ja turbo rakendades oli justkui mingi kummaline üsna vali susin. Tundus, et mingi isasem õhuleke või mõni ühesuuna klapp ei tööta korrektselt.

Viisin Saabi siis Torque juurde, et ta vaataks mis selle susina põhjustab! Selgus, et cooleri lõdvikus oli korralik auk sees ja boosti all olles läheb see auguke seal üsna korralikuks :D Kentsakas selle asja juures oli see, et teatud ajal Saabi aju harjus selle õhulekkega ära ja adapteerus nö õigeks, mispeale mu Saab liikus jälle nii nagu peab :D

Õnnestus siis koheselt Carringist õige jupp saada ja järgmine päev sain Saabi kätte! Oh seda uuesti armumist jälle :D Kogu liikumine oli taaskord teisest klassist ja super rahul oma lennukiga :love:

Asi paranes niipalju, et bensiiniga sõites on kõik super aga gaasiga hakkab mootorituli ikkagi max väände juures vilkuma.... :wall:
Veiko tellis uue moodsa gaasiseadme aju ja vahetasime selle siis ühel ilusal päikselisel pühapäeval ära :)

Kõik ilus ja tore - seadistasime selle vastavalt juhendile kenasti ära ja tulemuseks oli taaskord vilkuv mootorituli :poke:
Hakkasime siis uurima, et kui palju need pihustid välja annavad... selgus tõsiasi, et see võimas sinine HANA pihusti suudab välja anda 60hp ehk R4 puhul kokku 4x60=240hp (mul 300hp) :drink:

Pilt


Ehk lahendus on nüüd see - tõsisemat kiirendust teen bensiiniga ja tuleb leida aeg, et seda gaasi ajukest veidi automaatsemaks confida mis siis iseseisvalt max võimsuse juures annab bensiini lisa :cool:

Pilt


Suvel käisime Saabihaigetega IntSaabil Lätis. Üritus oli minu jaoks esmakordne ja huvitav! Rahvast oli palju (ca. 300 inimest) ja tegevust jagus! Saab pidas ka hästi vastu ja ikka ütlemata mugav on temaga pikki vahemaid läbi vurada :cool:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Motoshowl sai ka osaletud :cool:

Pilt


Sügisesel Saabihoolduslaupäevakul sai taaskord pigipesu tehtud ning juba tavaks saanud savitamine lõppes vahatamisega ning katsetan nüüd ka Meguiarsi värvikaitset, mis peaks mustust paremini hülgama :)

Pilt

Pilt

Pilt


Väike fotoshoot...

Pilt

Pilt

Pilt


Kuna varsti on talverehvi hooaeg käes siis sai siin ühed 18" rattad muretsetud. Eile lasi Veiko neile mattmusta värvi peale ja eks kui rattad alla tulevad, tulevad ka ajakohased pildid :cool:


Seniks on ööd siin mustad...

Pilt

...ja päevad huvitavad!

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
vvs
Pealik
Postitusi: 4297
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Dodge Charger SXT

#168

Viimasest postitusest aastaid juba möödas mis tähendab seda et sõidurõõmu on jätkuvalt piisavalt palju ja pole aega olnud siin eriti lobiseda :)

Mõned asjad mainiks veel ära enne kui asja kallale Saab minna!

Lennuk lendab hästi, lausa lust on temaga iga päev tööle ja koju sõita ja ikka ja jälle võtan ette pikemad kojusõidud sest puhas nauding on temaga neid kilomeetreid mõõta :D

Üht-teist on ikka ka korda saadetud ja erinevaid hetki läbi elanud...

Ühel hetkel näitas väline temperatuur sidi peal +50 kraadi. Sellest tingituna hakkas veiderdama salongi soojendus mis andis sooja vaid maksimaalses +asendis. Peale anduri vahetust kõik korras ja tuba soe!

Mingi aasta aprillis hakkas Saab imelikku häält tegema. Selgus tõsiasi, et veepump teeb häält mis sai ka Veikov poolt ära vahetatud!

Mõnda aega jebisid mul roolinupud ja rooli vasakule keerates lõi airbagi tule põlema. Sai vahetatud roolilint uue vastu ja probleemid lahendatud!

Enne suverehvi hooaega võtsin ligi veidi suuremad rattad kui siiani ja nüüd kulgen ringi 20" tõllaratastega. Juhitavus on täpselt sama mis 19" ja mingeid erilisi kommentaare ma ei oskagi öelda. Teed otsib sama palju ja kruusateed on jätkuvalt nõmedad :D"

Peale suvekate allakruttimist sai vahetatud tagumised sillapuksid (4tk). Olevat teised olnud veidi mõrased ja mingi hääle moodi heli (kääksus) tuli sealt samuti!

Ühel kaunil suveõhtul Drazicu juures sai Saab korralikku pesu ja hooldust, et viisakalt IntSaabile lennata. Lisaks sai piduri supportid veidi värskema värvi alla. Kuna rõõmu tuli välja näidata siis sai natukene mootorit möirgama lastud... selle tulemusena tähelepanelikud kõrvad tuvastasid imeliku kõrvalise heli üle 4000rpm-i juures.
Kuna hommik on õhtust targem siis sai järgmisel päeval Veiko juurde kruiisitud ning kateri põhi alt ära võetud. Selgus häälitsuse põhjus, kepsusaaled on viga saanud ja seetõttu liigub kolb rohkem kui tohiks ja hakkas koputama juba klapikambrikaane uksele.
Kuna uue nädala alguses (teisipäeval) oli vaja juba Rootsi poole lendama hakata siis polnud kuigi palju aega vajalikke varuosi sebida. Üheski varuosapoes neid kepsusaalesid sees ei olnud ja asi hakkas juba jamaks kiskuma...
Sai Saabiantile helistatud ja tal täitsa riiulis veel viimane komplekt olemas mis cargoga ka esmaspäeva õhtuks kenasti Tartusse jõudis :)
Suund garaaži ja mõne tunni pärast nurrus Saab taaskord nagu kord ja kohus :D Tuju hea sest IntSaab oli sisuliselt 2-päeva pärast ja Rootsis poleks soovinud küll sellist tralli ette võtta :P

Sissesõit algas siis reisiga Rootsi, Trollhättanisse kus toimus suur sündmus Saabihaigetele nimega IntSaab2019.

Sügisel täitsa suvalisel õhtul läks dashis põlema tulede kõrgusregulaatori tuli. Aimasin, et ju siis üks xenon suri ära ja nii oligi! Alguses põles valgelt, läks peagi lillaks ja mingil hetkel kustus ära ning viskas mulle indikaatori ka põlema. Seekord läksid sisse Osrami Xenarc xenonid ning valgus on meeldivalt valge ja pimedal ajal on lausa lust ka märgadel teedel liigelda!

Veebruaris kalas juhipoolne parktule pirn mis sulatas mul seal mingeid juhtmeid ja seetõttu koristasin need parktule ledid mõlemast tulest ka ära...lisaks senised kaugtules paiknevad LED-id viskasin samuti riiulisse oma saatust ootama. Asemele läksid Osrami lambid mis toimetavad üsna hästi selles tules. Muidugi võrreldes xenonidega on need rõvedalt kollased aga pimedal ajal kasutan nagunii lisatuld mis on mõnusalt valge.

Ühes päikselisel päeval oli plaan Pärnusse suvitama lennata, Haage kandis vaatasin et juhipoolne peegel tilgub ja kahtlaselt punast vedelikku! Tanklas selgus, et radika ülemine plastisa mis on lõdviku see on murdunud! Sai siis kohapeal kiire parandus tehtud ja tellisin uue radika. Tänaseks võib öelda, et kogu jagutussüsteemi osad võiksid olla uued ja head sest kõik lõdvikud on samuti uued!

Trionic vahetas hiljaaegu mootori alumises osas erinevaid tihendeid ja ka mootoriõli sai uueks! LS hetkel 440 000km mis on juba üsna soliidne!

Nüüd on aeg aga sealmaal, et läheb müüki minu truult teeninud igapäeva kiire turbokas! Varustuses sigamugavad ventileeritavad istmed, Harman Kardon 7+1 helisüsteem, heliisolatsioon sai hiljaaegu tehtud, midagi koheselt vahetamist ei vaja. Arvestades auto vanust siis mõningaid pisivigu kindlasti ka leidub! Võttes arvesse Saabide ainulaadsust on hind 7k. Kui hakkan pisivigu likvideerima siis 8k!

IMG_1425.jpeg
IMG_1425.jpeg (365.77 KiB) Vaadatud 5866 korda
IMG_8212.jpeg
IMG_8212.jpeg (462.01 KiB) Vaadatud 5866 korda
IMG_0521.jpeg
IMG_0521.jpeg (549.9 KiB) Vaadatud 5866 korda
IMG_3601.jpeg
IMG_3601.jpeg (363.67 KiB) Vaadatud 5866 korda
IMG_9513.jpeg
IMG_9513.jpeg (596.17 KiB) Vaadatud 5866 korda
IMG_1515.jpeg
IMG_1515.jpeg (531.59 KiB) Vaadatud 5866 korda
IMG_9659.jpeg
IMG_9659.jpeg (503.77 KiB) Vaadatud 5866 korda
IMG_9661.jpeg
IMG_9661.jpeg (645.07 KiB) Vaadatud 5866 korda
Võib kirjutada :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
vvs
Pealik
Postitusi: 4297
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Dodge Charger SXT

#169

Saab on nüüd saadaval, hind 7 000€ ja on peale proovisõitu mõnevõrra räägitav!

Varsti teen talvisemad pildid ja läheb Auto24 portaali ka üles, esialgu pakun Saabiklubis seda masinat!
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
vvs
Pealik
Postitusi: 4297
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Dodge Charger SXT

#170

Minu aeg selle vägeva Saabiga sai nüüd läbi :roll: Olen veidi kurb ka sest oleme saanud ametlikult koos elatud peaaegu 9-aastat ja 200k+ km! Pakkus ta mulle meeldivalt mugavust, suurepärast turvalisust ja igasuguseid rõõme seda kõige värvilistemates toonides - suured-suured tänud Saabi inseneridele kes oskasid Saabist teha sellise maamärgi mis jääb eluks ajaks meelde 8-)

Nüüd tõmban siin teemas otsad kokku ja soovin ägedaid hetki ja emotsioone uuele omanikule :) Auto läks tulihingelisele Saabifännile ja selles osas on mul ka kõige suurem heameel :drive:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1248
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#171

Jätkan siis siit seda teemat edasi, auto minu valduses, ei tahtnud seda kuidagi kuskile kaugele ära lasta.
Käisime ülevaatusel ära, väikeste ääremärkustega saime esimesel katsel ka läbi.
Ostsin ühe 9-5 omale veel varuosadeks, et sealt omale vajalikke juppe kruttida selle auto seisukorra ideaalseks viimiseks. Sealt sain korralikud tagatuled mis Garage 66 kohe toonkile saama läksid, uuel nädalal käes.

Ülevaatus 50.-

To do list:

- Vahetada vedrud, et tagumine ots ka kenasti istuks
- keretööd taga tiivaäärtele
- velje keskosa värvida ja randid poleerida
- pidurikettad/klotsid (eesmised kettad on kulumisrantidega, aga valdavalt on see vahetus puhtalt enda edevusest, tahan uued puuritud/ventileerivad panna kui leiab)
- mingi lisatulede komplekt ja LED-id ikka sinna kuhu politseihärradele ei meeldi, aga värske ülevaatuse valguses võib lubada.
- peegliklaasid vahetada (väsinud need aastatega


Suvekad said ka alla.
IMG_5407.jpeg
IMG_5407.jpeg (375.48 KiB) Vaadatud 3519 korda
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 282
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#172

Väga lahe et siinkandis edasi vurab!
Pilt
Kasutaja avatar
vvs
Pealik
Postitusi: 4297
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Dodge Charger SXT

#173

No blinn, ega vana arm ikka ei roosteta :D

Ostsin Saabi tagasi sest mootoril mingi õlitule mure mida pole suudetud ära lahendada. Külmalt käib ja liigub kenasti aga kui mootor kuumaks läheb (no linnavahel -25 kraadiga passida) siis lööb õlitule põlema. Nüüd siin erinevaid mootoriosi vahetatud ja tulemuseks see, et õlituli läheb küll põlema aga õlisurve on olemas :poke:

Toon mõne doonori millelt saaks mootori ümber visata ja eks elu näitab kas jätan selle Saabi endale või Saab keegi Saabi võtta õnnelikumaks :drive:

Talveks jääb nagunii garagesse ja ei hakka teda võrratu Eesti talve kätte jätma, vaja siiski juba säilitamise peale mõtlema :notworthy:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#174

Mis õlirõhu andur kasutusel? Isiklikult kasutan fiati 0.6bar andurit, sest praegu müüdavad t7 tükid on saastad. On oem anduritega ka häda olnud, kus norm rõhuga vilgutavad tuld.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 843
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#175

Kui soliidne km kogus SAAB iga söidetud siis ka B2x5 mootori silindriseinte ölituse pihuatid vöivad jääda avatuks tühikäigul. Nagu aru olen saanud peavad need pihustid avanema alles teatud(suurema) öliröhu puhul. Ja muidugi on tähtis ka jaotus/balansivölli kettide ja nende pingutussüsteemide ja väntvölli keskmise raamlaagri korrasolek.
Neid korras olevaid "doonormootoreid" on suhtraake arvatavasti leida. Vöibolla vaid halb juhus kuud minu ühele SAABile paigaldatud " töökorras doonormootor" osutus täielikuks ikalduseks.
Vasta