1. leht 7-st

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, 9-5LPT (ex vvs)

Postitatud: R Jaan 01, 2016 15:26
Postitas vvs
Tervist seltsimehed ja Saabihullud :)

Kuna eelmine Saab osteti Germpzi poolt ära siis olin valiku ees. Kas proovida omada Chrysler 300C-d SRT varustusega või minna kindlapeale välja ja võtta ligi sel hetkel pikemalt müügis olnud prillidega 9-5 Hirsch. Valikuks jäi olude sunnil Saab sest SRT-d ei olnud Eestis olemas ja sõita oli vaja :)

Ehk et lugu on järgmine...Auto ostsin 12.06.2015

Uueks pereliikmeks sai universaalne Saab 9-5 Aero Hirschi mandiga :gun:

Proovisin seda pilli ka kohe siis kui see müüki tuli ja sel hetkel vaevasid teda erinevad mootorihädad ja rõhu probleemid. Uno auto lasi mootoris kõik ketid ja jutud ära vahetada (ka tutikas Mitsu turbo) ja see asi andis juba pisut enesekindlust juurde :) Päris ostuhetke päeval kui proovisõitu tegin oli ka mingi ikaldus rõhuga aga müstilisel kombel sellist fuelcuti mis tookord kick downi ajahetkel olid, enam ei ole :) Igaks juhuks vahetasin ka bypass klapi uue vastu!
Kui nüüd võrrelda eelmist Saabi ja seda, siis tänu Hirschi tuuningule liigub see riistapuu ikka mehemoodi edasi ja pidev sõidurõõm on tagatud...nagu te isegi Saabi puhul teate :D

Pilt

Pilt

Ja minu dünograafik:

Skaalal on kolmanda (sinine) ja neljanda (punane) käigu tõmme!

Max kW = 182,48x1,18=215kW, max NM = 403,05x1,18=476NM

Pilt

Esimene tõmme (kolmas käik): https://youtu.be/uI0iojph-9o
Teine tõmme (neljas käik): https://youtu.be/No0ko0ZWIio

WinPEP7 failid asuvad siin:

https://drive.google.com/file/d/0B-y_2h ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2h ... sp=sharing


Selle poole aasta jooksul on tehtud järgmised asjad:

237 265km-250 282km

Arvelevõtt
Liikluskindlustus
Kasko
2-ks aastaks ülevaatus
Toonklaasi ring
Uued Trico 2x600mm kojamehed
Udukatesse Ledid
Uued küünlad
Miilisõidul 223km/h
Dünos 219kW (ülisooja ilmaga)
Uued esimesed stabikakondid ja puksid
Eesti naviga plaat Jaanuse käest
Tagumise kojamehe eemaldus
Hirschi embleem tagaluugile
Suuremad rattad ja vastavad rehvid 235/35R19
Väike otsasõit ülekäigurajal, mille tulemusena tuli uus esiklaas panna
Tervelt kerelt mõlgieemaldus (va katus)
1x kasti õlivahetus
Klapikambrikaane tihendi vahetus
Turbo tagasivoolu tihendi vahetus
2x õlivahetus selle aja peale
Uued Osrami xenonid
Kogu tuledemajandus (salong, gabariidid, numbrituled) ledide peale


Järgmiste plaanide hulgas on:

1. Esiklaasi vahetus (sain jõulude ajal kivi esiklaasi ja asi arenes ämblikuks)
2. Kasti dünaamiline õlivahetus (soojast peast 2-3 käigu vahetus paugutab). Külmast peast töötab kõik laitmatult!
3. Proovime veikoga kaugtule pirnid ledide vastu vahetada...loodame, et tänu luupidele on tulemus parem kui originaalis :D


Mõned pildid lõpetuseks...

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Jaan 01, 2016 16:11
Postitas veikov
No lõpuks ometi said ka mahti siis teema teha.
Igati kena isend nagu eelmine.

Nüüd vaid kleepsule see õige koht vaja leida.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Jaan 01, 2016 16:17
Postitas que
Mul küll viimaseid pilte ei näita.. :freak:
Suhteliselt ravimatu haigus :head:

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Jaan 01, 2016 16:21
Postitas rantto
Olen ka paaril korral seda masinat kuskil näinud. Selle Hirschi lisade nimistu on väärtusega 10k
Muretut lendu!

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Jaan 01, 2016 18:44
Postitas S9K
Pilte pilte pilte!

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 02, 2016 10:48
Postitas Pootsman
Oled poisil sõita ka andnud masinaga? :)

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 02, 2016 11:04
Postitas vvs
Oled poisil sõita ka andnud masinaga? :)
No pisik on edasi antud :D

Hiiumaa kokkutuleku ajal sai süles vähe puude vahel manööverdatud, oli õnnelik küll :)

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 02, 2016 12:45
Postitas vmaster
Kadedaks teeb kui inimestel on puhtad autod. Päris kobe teine muidu :)

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 02, 2016 12:56
Postitas Aasakyla
VÄGA VÄGA ilus auto :cool:
Mis LED'i sa leidsid udutuledesse? Lähevad xenonitega kokku ja näitavad valgust ka?

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 02, 2016 17:12
Postitas vvs
VÄGA VÄGA ilus auto :cool:
Mis LED'i sa leidsid udutuledesse? Lähevad xenonitega kokku ja näitavad valgust ka?
Udukatesse läksid H8 ledid! Ostsin need DB-HP-st ja olid suht haige hinnaga (~80€ paar)! Valgus on xenoniga sarnane aga sõita nendega ei näe. Kasutan neid linnas xenonite asemel ja ei kurda :)

Proovisime täna led kaugtulesid ka aga tule pesa oli liiga väike ja ei sobinudki...näis :)

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 02, 2016 19:02
Postitas sebastian
Vähegi normaalsed kaug/lähi LED-d ongi hinnaklassis $80-120 paar ka ebay-s. Muidugi hiinakad, sest seal neid enamasti tehakse.
Kavatsen ka ära proovida, mida tonnisel need näitavad. 2400+ luumenit on juba võrreldav tavahalogeeniga. Kahjuks on raske leida
normaalse värvustemperatuuriga isendeid H1 soklile. Enamasti topitakse "pirni" väga külma valgusega emitterid (ca 6500K) ja siis peale erinevad filtrid.
Vilets lahendus.
Halogeenide värvustemperatuur umbes 3200K, ehk siis vastikust sinisest tuleks kuidagi saada meeldivam 4000K.
Ma pole vist ainuke, kes siniseid ja nn "ülivalgeid" LED-e ei salli ;)

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 02, 2016 19:35
Postitas kaido9
Muidu mulle see prillidega 9-5 ei istu eriti aga see näeb küll hea välja!

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 02, 2016 19:59
Postitas kasparius
Vaatasin pilte algul telefonist. Nüüd arvuti taga on asi ikka päris sick!
Eriti lempar on valge randiga E21ga koos Lennuakadeemia ees pilt.
Mul ka Ledide lahendust vaja salongi. Praegu on see narkosinine- no good
Nagu aru saan see 10k komplekt mis sul Hirschi poolt on ei sisalda suuremat fööni, ega sportkatte? Summuti osast siis vaid catback suurem?

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 02, 2016 20:47
Postitas D116
Nagu aru saan see 10k komplekt mis sul Hirschi poolt on ei sisalda suuremat fööni, ega sportkatte? Summuti osast siis vaid catback suurem?

Hirschi paberitel KAT on kirjas :facts: see 300 on vast CPI

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: P Jaan 03, 2016 3:56
Postitas vvs
Olge nüüd rahulikud, puudu on veel parempoolne sumps sest muud tõsised asjad on juba olemas :beer:

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: P Jaan 03, 2016 15:18
Postitas S9K
Sul on need 345mm pidurid ees?

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: P Jaan 03, 2016 15:37
Postitas vvs
Sul on need 345mm pidurid ees?
On :)

Saab seest õõnsaks kui korralikult pedaali vajutada :drive:

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: P Jaan 03, 2016 17:01
Postitas S9K
Uhhhh :love:, tahan sama upgrade teha. Praegustega ma ei ole absoluutselt rahul. Opelil ja TurboX-il on ka samad.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Jaan 08, 2016 23:23
Postitas vvs
Uhhhh :love:, tahan sama upgrade teha. Praegustega ma ei ole absoluutselt rahul. Opelil ja TurboX-il on ka samad.
Oskad sa öelda ka nende hindu?

Hirschi kodulehel (http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... E580005000) CHF1,410.00, incl. VAT - ca 1 269€


NB! Praeguse külmaga (-20 jne) need muidugi kenasti vilisevad kui vaikselt foori alla pidurdada :D

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 09, 2016 0:08
Postitas Pootsman
Uhhhh :love:, tahan sama upgrade teha. Praegustega ma ei ole absoluutselt rahul. Opelil ja TurboX-il on ka samad.
Oskad sa öelda ka nende hindu?

Hirschi kodulehel (http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... E580005000) CHF1,410.00, incl. VAT - ca 1 269€


NB! Praeguse külmaga (-20 jne) need muidugi kenasti vilisevad kui vaikselt foori alla pidurdada :D

Complete kit ketaste, klotside, supportite ja kelkudega on tonni naela tuuris. Ise otsides saab odavamalt, supportid pidi uued 200 naelaga saama.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 09, 2016 8:21
Postitas S9K
Kahte tüüpi sadulaid on, ühed on 57mm ja teised 60mm kolviga. Mina sihiks neid 60mm sadulaid, kuid ma ei ole hetkel 100% kindel kas neil supportid ühesugused on. Sadulaid peaks heal juhul saama lammutusest, sest need on samasugused ka 314mm ketastel. Probleemiks on supportid, neid ilmselt lammarist ei leia, sest vaevalt, et keegi siin OPC, VXR või TurboX lammutanud on.

Sadula koodid 60mm kolb (118eur/tk)

5 42 470
12802161
93176376

Support 57mm kolviga sadula oma

93195753

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 09, 2016 11:29
Postitas vvs
Uhhhh :love:, tahan sama upgrade teha. Praegustega ma ei ole absoluutselt rahul. Opelil ja TurboX-il on ka samad.
Oskad sa öelda ka nende hindu?

Hirschi kodulehel (http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... E580005000) CHF1,410.00, incl. VAT - ca 1 269€


NB! Praeguse külmaga (-20 jne) need muidugi kenasti vilisevad kui vaikselt foori alla pidurdada :D

Complete kit ketaste, klotside, supportite ja kelkudega on tonni naela tuuris. Ise otsides saab odavamalt, supportid pidi uued 200 naelaga saama.
Tegelt tundub loogiline hind sellise KIT-i puhul :)

Kuna mul kettal on juba ~1mm-ne rant sisse kulunud siis mingil ajal tuleb ketta ja klotsivahetuse teema päevakorda :)

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 09, 2016 13:39
Postitas Martin.V
Vahetab udutule pirne kodus ise, või mingi suurem lammutamine ja pole isegi mõtet kerge pohmakaga proovima hakata? Mul endal kustus 1 ära ja vaja ära vahetada.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 09, 2016 17:50
Postitas mindeioleolemas
Martin.V, sul on udutuledes H8 pirnid ja nende vahetus on lihtne. Pistik tuleb pirni tagant ära kui mõlemale kitsale küljele pigistada ja tõmmata. Seejärel pirni pesas natukene vastu kella liikumise suunda pöörata ja käes ta ongi.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 09, 2016 18:24
Postitas vvs
Mul ka H8 ja tegin seda kodustes tingimustes, saad Sinagi sellega hakkama - sõltub muidugi pohmaka staadiumist :)