Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Vasta
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#26

E Veebr 01, 2016 23:15

Uue kuu puhul võib pajatada vähe tegemistest :)

Plaanitud asjad said siis tehtud:

1. Esiklaasi vahetus - Saint Gobaini klaas Six klaasides
2. Kasti dünaamiline õlivahetus - Ringtee Carstopis, tundub et pisut on parem...sõidan mõned tonnid maha, eks siis ole näha kuhu suunda tüürib
3. Proovime VeikoV-ga kaugtule pirnid ledide vastu vahetada - kuna ühed LED-id ei sobinud mõõtmete poolest siis tellisin uued


Järgmisena plaaniks:

4. Tagumised gabariidi- ja piduritulede pirnid punaste vastu vahetada, eesmärk oleks sügavpunased tagatuled saada
5. Carstopis öeldi, et mingi aeg tasuks esimese õõtsa tagumised puksid ära vahetada. Käis korra mõte terve esisild Powerflex pukside peale teha aga vist läheb maru jäigaks...dilemma :freak:

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#27

T Veebr 02, 2016 0:02

:love:

Tugev tahtmine on tekkimas koos pilti teha.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#28

T Veebr 02, 2016 9:11

EI mina usu, et ta sul liiga jäigaks läheks PF puksidega. Mul on muidugi teine auto, aga kunagi sai lastud ka kõik, mis võimalik, uretaanid panna. Ei ütleks küll, et hirm kange oleks. Konkreetsem küll, aga mitte jäik.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3181
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#29

T Veebr 02, 2016 10:32

Minu MY04 Aerol olid kõik puksid mis olla said uretaanid ja polnud häda midagi 18" rattaga
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#30

T Veebr 02, 2016 10:50

Uretaanid ikka, seda jäikust pole palju tunda. Õiges kombinatsioonis amortide/vedrudega on väga hea sõita. Ainuke miinus on kõrgem hind.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#31

T Veebr 02, 2016 11:02

Ainuke miinus on kõrgem hind.
Aga see-eest kestab kaua-kaua võrreldes kummipuksidega.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#32

T Veebr 02, 2016 11:36

Hinna vahe ei tule sugugi nii suur :)

Mul ju Hirschi madaldussari ka all koos amortidega - on mõnusalt jäigem kui tavaline Aero :) Eks PW puksid annavad kõvasti konkreetsust juurde, see on selge :P
Ilmselt kevadel enne suvekate alla panemist tuleb asi ära teha, hetkel on kaalukauss PowerFlexi poolel :cool:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#33

T Veebr 02, 2016 11:52

Igaks juhuks vaata ka teiste uretaanpukside tootjate lehed üle, sest nad toodavad pisut erinevaid asju vahel. See mis PF-il on, ei pruugi olla sama mis on Strongflex-is või veel mõnel tootjal, kelle nimi mul praegu ei meenu..:)
Mina panin ka kahest erinevast komplekti kokku, sest PF osasid pukse lihtsalt ei teinud.

edit: http://www.superflex.co.uk/ oli ka mingi tootja
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#34

T Veebr 02, 2016 20:35

Vastupidiselt teiste kogemusele....Viimasel masinal kuhu sai PF pandud juhitavus paranes mitte väga märgatavalt aga mugavus vähenes TUGEVALT. Maanteel polnud viga.
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#35

E Veebr 08, 2016 10:58

Vastupidiselt teiste kogemusele....Viimasel masinal kuhu sai PF pandud juhitavus paranes mitte väga märgatavalt aga mugavus vähenes TUGEVALT. Maanteel polnud viga.
Seda mugavuse vähenemist ma veits pelgangi :P Praegu on piisavalt mugav (parajalt jäik ja konkreetne) liigelda ja samm jäikuse poole läheks vist juba tüütuks :freak:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#36

E Veebr 08, 2016 11:03

Minu omal on tagasilla suured puksid PF-id. Muu on kumm.
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#37

E Veebr 08, 2016 11:35

Minu omal on tagasilla suured puksid PF-id. Muu on kumm.
Mul oli eelmisel Saabil sama kompott ja kui tulekski aeg tagumised "niidirullid" välja vahetada siis kindlasti paneks PF-id :)

Esimesel sillal mul jäiga puksi kogemus puudub ja ei tea mida karta...teen asjast ilmselt suurema numbri kui see tegelikult on - tahaks ju parimat :D
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#38

E Veebr 08, 2016 21:17

Minu omal on tagasilla suured puksid PF-id. Muu on kumm.
Mul oli eelmisel Saabil sama kompott ja kui tulekski aeg tagumised "niidirullid" välja vahetada siis kindlasti paneks PF-id :)

Esimesel sillal mul jäiga puksi kogemus puudub ja ei tea mida karta...teen asjast ilmselt suurema numbri kui see tegelikult on - tahaks ju parimat :D

Mind häiris linnas selline põrutamine. Ma ei tea kas see asja muudab aga suverehv oli "high performance" ja XL tähisega. Talvedkad olid ka XL aga hulka pehmeme oli nendega aukude vahel vurada. PF olid tagumised niidirullid, esimeste õõtshoobade esimesed ja tagumised puksid + käigukasti tugivarras. Kuna sul sportvedrustus siis peaks asi jäigem saama + 19" veljed suveks püksirihmadel. Ma hetkel kiman ka sportvedrustuse ja jäigemate puksidega masinaga UK-s ja isegi siin on see liiast :D
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#39

T Mär 01, 2016 8:40

Uus kuu jälle käes ja tegemist on ikka jagunud :)
3. Proovime VeikoV-ga kaugtule pirnid ledide vastu vahetada - kuna ühed LED-id ei sobinud mõõtmete poolest siis tellisin uued!

Saabusid tellitud H7 LED-id (30W, 3000LM) kaugtuledesse, mille installimine võttis mõnevõrra kauem aega kui esialgu plaanitud (1h->2h) aga huvi oli suur :cool:

Pilt

Pilt


Lisaaega nõudis stange mahavõtmine (selleks kulub juba vilunud stangemehel ~5min koos tubli abilisega) :headbang:.

Pilt


Kuna LED-i tagumine pool (korpusesse istutatud LED-i plokk ja lisavent koos korraliku tugeva korpusega) vajas pisut rohkem ruumi kui olemasolev tavaline H7 siis tuli pisukese töö tulemusena üht-teist ümber kohandada hetke olukorra tingimustega :)

Pilt


Väike test töökoja seinal...vasakul on lähituli (xenon hakkab ka otsa saama) koos tavalise H7-ga, paremal lähituli koos H7 LED-iga!

Pilt


Panime asjad oma kohale tagasi...

Pilt

Pilt


...ja testisime tulemust ka metsateel :)


Lähituled...

Pilt


...ja kaugtuled :cool:

Pilt


Jääb vaid üle rõõmu tunda tehtud töö ja tulemuse üle :) Esialgne emotsioon on küll igati postitiivne ja eks testin nüüd pimedasõidul seda lahendust :cool:

Käin igaks juhuks korra ÜV punktist ka läbi ja lasen tuled üle regullida :)

4. Tagumised gabariidi- ja piduritulede pirnid punaste vastu vahetada, eesmärk oleks sügavpunased tagatuled saada!
Nimelt jõudsid minu kätte ilusad punased pirnid mis leidsid uue elukoha seniste hõõgpirnide asemel :)
Visuaalselt enam ei esine sellist valge-oranži-roosa-kirju effeki mis varasemalt - kõik on ühtlaselt punane (reaalselt on ilusam kui piltide peal) :cool:

Pilt


Järgmise korrani :drive:

Pilt

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#40

T Mär 01, 2016 8:48

Mille järgi LED pirni valisid?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#41

T Mär 01, 2016 8:57

Mille järgi LED pirni valisid?
Esmane soov oli olemasolev H7 kaugtuli välja vahetada samaväärse ilusa valge tooni vastu nagu seal kõrval asetsev D1S Xenon lähituli (4300K). Mõtlesin, et otsin sinna LED pirnid.
Kolasin netis ning leidsin, et on täitsa H7 olemas ja 3000LM peaks enam-vähem sama tooni olema mis tehase xenon ja väga mööda ei pannudki :)

Youtubes oli ka parajalt review-e LED pirnide kohta ja saigi ära tellitud :cool:

Tundub et selliste andmetega LED juba õigustab ennast sest võrreldes halogeeniga on valgus valgem ja rikkalikum :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#42

T Mär 01, 2016 9:39

Kolasin netis ning leidsin, et on täitsa H7 olemas ja 3000LM peaks enam-vähem sama tooni olema mis tehase xenon ja väga mööda ei pannudki :)
Luumenid ei näita tooni. Selle jaoks on värvustemperatuur Kelvinites.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#43

T Mär 01, 2016 10:10

Luumenid näitavad valgusviljakust :)

Mingi ettekujutuse saab ka sellest tabelist...

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1959
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#44

T Mär 01, 2016 10:53

Ja värvustemperatuuri Kelvin. Mida suurem number, seda sinisem, mida väiksem, seda kollasem. Kelvin ja Luumen pole omavahel seotud. Hõõglamp on umbes 2500- 3000K, päevavalgus umbes 5000-6000K.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#45

T Mär 01, 2016 11:01

H7 55W halogeeni luumenid on tabelis väga tagasihoidlikud, tegelikult on need pingel 13,2V 1350...1650lm ja pingel 12,8V 1188...1512lm.
Eri tootjate lampide valgusvoog peab jääma nendesse piiridesse vastavalt UNECE (United Nations Economic Commission for Europe) regulatsioonile.

Kas valgustavad ühtlase värvustemperatuuriga? Muidu LED-de levinud viga, et servades on valgusvihk tublisti rohekam. Teiseks, CRI (color rendering index) on neil palju väiksem, kui Halogen/HID lampidel.
On ka "HighCRI" LED-e, aga need kordi kallimad tavalistest. Fotograafid ilmselt teavad millest jutt.
Tõsi, auto tuledes pole see vist kuigi oluline, et värvid (eriti punane) ei tule õigesti esile. Peaasi et valgustavad..

Nende LED lampide taga radika sees peaks olema ventilaator. See ei tohi kindlasti seisma jääda, muidu pole valgust kuigi kauaks. Tihti see "20000 tundi" ongi hulga väiksem just viletsa ventilaatori pärast.
Pentti
Postitusi: 49
Liitunud: K Juul 29, 2015 7:26
Asukoht:
Auto:

#46

T Mär 01, 2016 16:26

Kust Ledid ostsid ja mis hinnaga kui saladus ei ole....olen ebays samasuguseid näinud aga pole julgend veel tellida.
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#47

T Mär 01, 2016 21:53

Nende LED lampide taga radika sees peaks olema ventilaator. See ei tohi kindlasti seisma jääda, muidu pole valgust kuigi kauaks. Tihti see "20000 tundi" ongi hulga väiksem just viletsa ventilaatori pärast.
Ventikas täitsa olemas ja toimib :) Ma ei hakka ventilatsiooni huvides igaksjuhuks tule tagumist katet ära võtma muidu läheb mingi tolm sinna sisse! Loodetavasti sõidust tulev tuul jahutab ka piisavalt seda olukorda seal :D
Kust Ledid ostsid ja mis hinnaga kui saladus ei ole....olen ebays samasuguseid näinud aga pole julgend veel tellida.
Ma sain 47€-ga :)

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=30 ... d&_sacat=0


Käisin ülevaatuse poiste juures ka ära, timmiti paremat tuld vähe madalamale :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#48

R Apr 01, 2016 23:30

Jälle kuukene möödas ja ega midagi väga ehitanud polegi :)
Ainuke häda on see, et pidamine on tänu naastrehvile maru kehva ja seetõttu tuleb Saab suvisesse konditsiooni viia (korralik pigipesu, vahatamine, suvekad alla) :cool:

Märtsis sõitsin korra Põlvamaa Postiteel ja olin sunnitud mõned pildid tegema...

Pilt

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#49

P Apr 03, 2016 11:13

Eile Saabus Saabile suvi - pigipesu, rehvivahetus, vahatamine :cool:

Pilt
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#50

P Apr 03, 2016 11:27

looks fxxkin nice!
Sent from my Monte Carlo using B236
Vasta