7. leht 7-st

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: K Jaan 31, 2018 8:40
Postitas Pootsman
:thumb:

Kas on ka sul infot selle seadme hooldamise kohta? St kas iga aasta "kalibreerimine" ja kas sellel seadmel on ka eraldi hooldust vaja?
Kes paigadas ta sulle?

Olen sellel teemal mõtteid mõlgutanud...

EDIT: Sain vastuse, Veiko juba helistas
vvs kirjutas:
T Jaan 30, 2018 23:34


Aasta lõpus käis klikk...jõudis kohale, et küttehinnad on päris nõmedaks kiskunud ja kui täis paagi hind läheneb juba 100-le eurole siis kaua polnud vaja mõelda - see osakond oleks vaja meeldivamaks muuta :roll:

Lasin peale panna 4-põlvkonna LPG gaasiseadme, paak läks varuratta asemele ja suuruseks 60L, tankimine bensuluugi tagant spets adapteriga! Tegemist on täis automaatse süsteemiga - bensu pealt läheb käima ning kui teatud mootori temperatuur on saavutatud siis lülitub gaasi peale üle. Kui soov on, siis ühe nupuvajutusega Saab bensuga ka sõita.

Kokku maksis see üritus 940€ (kõige võimsam seade, paak+gaas, töö ja seadistamine) ning teoreetiliselt saan ma selle summa tagasi juba peale 15k läbisõitu (Skyline arvutas) :D.

Esimene pikem test oli kohe peale paigaldust marsruudil Tartu-Rapla-Tallinn-Pärnu-Tartu, kogu kilometraaž oli 600km, rahaliselt maksis see tripp 39€ :drive:

Pilt

Pilt


Kuidas siis rahul olen? Julgen öelda, et ma olen väga rahul - küttekulud on mul 40% väiksemad kui varem ning mis peamine - sõidu omadused on samaväärsed :head: Viimane bensiini tankimine toimus täpselt kuu aega tagasi ning kui nii edasi läheb, siis järgmine tankimine võiks toimuda 5-kuu pärast 8-)

Kevadel lähen kindlasti dünosse ja siis on näha graafikul ka mis seal nagu päriselt toimub :)

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: K Jaan 31, 2018 9:20
Postitas arvo92
Jah, ei saa ütlemata ka omaltpoolt jätta, et kütte hinnad on tõesti sellised, et ka mina olen pidanud muid lahendusi hakkama otsima.

Gaasiseadmete hinnad on tasapisi alla läinud, ma vaatan. Ise uurisin poolteist aastat tagasi ja siis oli ikka 1200 euri ringis ja minu meelest kõige võimsamad isegi kallimad, 1600 ringis.

Nüüd jääb üle loota, et gaasi kiiresti karistama ei hakata, nagu kõigega meie riigis karistatama kiputakse.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: K Jaan 31, 2018 9:30
Postitas Cyber
Ooh... olge rahulikud. Kui keegi leiutab seadme, mis võimaldab teil sitaga sõita, siis pannakse sittumine ka maksu alla..:)

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: K Jaan 31, 2018 10:14
Postitas vvs
Pootsman kirjutas:
K Jaan 31, 2018 8:40
:thumb:

Kas on ka sul infot selle seadme hooldamise kohta? St kas iga aasta "kalibreerimine" ja kas sellel seadmel on ka eraldi hooldust vaja?
Kes paigadas ta sulle?

Olen sellel teemal mõtteid mõlgutanud...

EDIT: Sain vastuse, Veiko juba helistas
Teistele ka siis teadmiseks, siis gaasiseadme hooldust soovitatakse teha iga 15 000km tagant/kord aastas (Saabi puhul planeerin iga õlivahetuse ajal seda teostada (10 000km). Hoolduse käigus käiakse sõlmed üle, vahetatakse filtrid (minu seadme puhul 2tk) - hind 35€

Pagaldas Eesti Autogaas OÜ - www.eestiautogaas.ee

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: K Jaan 31, 2018 11:14
Postitas Pootsman
Cyber kirjutas:
K Jaan 31, 2018 9:30
Ooh... olge rahulikud. Kui keegi leiutab seadme, mis võimaldab teil sitaga sõita, siis pannakse sittumine ka maksu alla..:)
:mrgreen:

Pilt

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: K Jaan 31, 2018 11:44
Postitas Cyber
Sittumise ebatervislikkusest ma ei tea, aga peeru kinni hoidmine ei ole kindlasti tervislik. See tõuseb mööda selgroogu üles ja sealt need sitad mõtted tulevadki...

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: K Jaan 31, 2018 12:52
Postitas Viktoria
Väga tere jutt siin. Vähemalt miskitki naljakat tänasesse päeva. :D

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: K Jaan 31, 2018 17:27
Postitas entson
SEE ON ÜTLEMATA HEA TUNNE, KUI TANKIMISE AJAL NÄED, ET KÜTUSE LIITRID KERIVAD KIIREMINI, KUI EUROD!! Praegu on huvitav aeg, gaas pea poole odavam bensiinist ja juba pikka aega. Tavaliselt on kusagil 2/3 juures, minu 12a kogemus ütleb, et varsti pannakse sente juurde.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: K Jaan 31, 2018 17:37
Postitas ivomets
Ma ei usu, et lpg ga 600 km 36 eur. kui normaalselt sõita.
Sõida 5000 km ära ja siis vaata mis keskmiseks tuleb.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: K Jaan 31, 2018 17:59
Postitas vvs
ivomets kirjutas:
K Jaan 31, 2018 17:37
Ma ei usu, et lpg ga 600 km 36 eur. kui normaalselt sõita.
Sõida 5000 km ära ja siis vaata mis keskmiseks tuleb.
Tartust startisin täis paagiga - sõita Raplasse, sealt Tallinnasse, esimene tankimine oli Hipodroomi Gaasitanklas 30,32L - maksis 16,8€
Sõit Tallinnast-Pärnusse, sealt edasi Tartusse - otse tanklasse, lasin paagi täis 40,30L - maksis 22,33€

KOKKU: 39,13€ raha

Sõidustiil on sama mis bensukaga (möödasõidud kiired), maanteel keskmine kiirus 95km/h (GPS järgi)

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: N Veebr 01, 2018 13:57
Postitas Pootsman
ivomets kirjutas:
K Jaan 31, 2018 17:37
kui normaalselt sõita.
vvs kirjutas:
K Jaan 31, 2018 17:59

maanteel keskmine kiirus 95km/h (GPS järgi)
Sinna see koer on maetud... :mrgreen:

Nali naljaks, töökaaslasel on 4 liitrine v6 bensiin mahtuniversaal + 4 põlve gaasiseade ja 100km hind tuleb 7 euri... 1.9TTiD sõitis 8,94euri 100km...

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: N Veebr 01, 2018 21:48
Postitas denczik
Hirsch kleepsu kõrvale lisada Hipodroomi Gaas performance ;)

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Veebr 02, 2018 22:48
Postitas caarel
Gaasiga võib katalüsaatorid ka minema visata ja ülevaatusel on CO2 ikka korras?

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Veebr 02, 2018 23:52
Postitas ARZT
Lätlastel pidi gaasiseadmetega rohkem kogemusi olema ja sama raha eest saab premium seadme V6- le.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Veebr 03, 2018 23:46
Postitas veikov
ARZT kirjutas:
R Veebr 02, 2018 23:52
Lätlastel pidi gaasiseadmetega rohkem kogemusi olema ja sama raha eest saab premium seadme V6- le.
Milline see premium seade on?
Ja kui mingi jama seadmega kas siis ainult lätist saab abi?

Viljari masinale sai minu teada võimsamad vidinad kui tava 9-5le ja tankimis otsik ei ole kusagil stanges nagu enamus lätis sõitvatel masinatel.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: P Veebr 04, 2018 9:08
Postitas 9-5LPT
Paljud hirmutavad klappide ära põlemisega, on uutel seadmetel selle vastu rohtu või kuidas see lahendatud on? Mingi jahutuse teema?

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: P Veebr 04, 2018 10:50
Postitas ARZT
veikov kirjutas:
L Veebr 03, 2018 23:46
ARZT kirjutas:
R Veebr 02, 2018 23:52
Lätlastel pidi gaasiseadmetega rohkem kogemusi olema ja sama raha eest saab premium seadme V6- le.
Milline see premium seade on?
Ja kui mingi jama seadmega kas siis ainult lätist saab abi?

Viljari masinale sai minu teada võimsamad vidinad kui tava 9-5le ja tankimis otsik ei ole kusagil stanges nagu enamus lätis sõitvatel masinatel.
Tootjafirmast oleneb ja pihustid kestvusega nt 300 000 vs 60 000 km Tankimisots pannakse sulle luugi alla kui soovi avaldad, oli vist väikse lisatasu eest. Garantiiteema ilmselt ikka paigaldajafirmas nagu igalpool, aga hooldada suudavad seda seadet tõenäoliselt ka kohalikud. Järgmise seadme lasen ilmselt lõunanaabritel panna kuna nad lähemal ka :) Esimese seadme puhul on ebameeldiv kogemus olemas Tartus, õnneks oli Tartus ka mingi erategija vist, kes asja ära tegi. 1000 euri V6-le ja paremate pihustitega, tankimisots luugi all. Sellel ajal ta turbokaid veel ei gaasitanud, nüüd ei tea

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: P Veebr 04, 2018 10:52
Postitas ARZT
9-5LPT kirjutas:
P Veebr 04, 2018 9:08
Paljud hirmutavad klappide ära põlemisega, on uutel seadmetel selle vastu rohtu või kuidas see lahendatud on? Mingi jahutuse teema?
Minu teada mingi lisaõlitus. Kuskil olen näinud autode nimekirja, millele see vajalik ja millele mitte. Hirmuline tabel oli

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Mär 09, 2018 20:17
Postitas Tanellenat
Nägin masinat Pärnus Perona Bowlingu juures. Igati mustikas nägi välja :evil:

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: E Mär 19, 2018 8:48
Postitas Marko647
Vaatasin feissbuukis su veljemüügi kuulutust ja mõtlesin... (pooleldi naljaga) et kui ET liiga suur, siis su omale võib-olla isegi sobiks bolt-on kerelaiendid 😁
Inspiratsiooni ;)

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: P Nov 04, 2018 16:10
Postitas vvs
God, pool aastat juba vaikus olnud siin teemas :D

Saab pakub jätkuvalt ägedaid emotsioone ja olen temaga väga rahul :cool:

Mõningast hoolt ja armastust on ta siiski vajanud...

Kevadisel Saabihoolduslaupäevakul tegin korraliku pigipesu ja savitamise. Peale seda panin 2x püsivaha peale, et ikka kauem kestaks! Samuti proovisin Meguiarsi klaasivaha mis peaks siis vihmase ilma korral kojameeste tööd välistama. Kuna kevad ja suvi oli üsna vihmavaene siis ega ma seda katsetust väga läbi ei saanud viiagi sest polnud vihma mida oleks vaja olnud eemale ajada :D

Mingil hetkel hakkasid Saabil tekkima anomaaliad - mootorituli vilgub teatud rõhu all. Peale läksid gaasiküünlad NGK toodangust. Asi paranes veidi aga ikka polnud "see". Asja tegi veidi kummalisemaks ka asjaolu, et viga kord oli ja siis teatud aja tagant kadus ära ning Saab liikus jälle hästi (kiirendus oli sujuv ja okei) :P
Gaasimehe juures sai erinevaid seadistusi proovitud aga olukord ei paranenud. Asi oli kahtlane, sest see vilkumine (nii bensu kui gaasiga) tuli just siis kui kolmanda ja neljanda käiguga tekkis kõige teravam vääne. Aru ei saanud mis tal viga oli. TECH ei näidanud midagi konkreetset.

Mõtted otsas... kiirendasin korra lahtise aknaga ja turbo rakendades oli justkui mingi kummaline üsna vali susin. Tundus, et mingi isasem õhuleke või mõni ühesuuna klapp ei tööta korrektselt.

Viisin Saabi siis Torque juurde, et ta vaataks mis selle susina põhjustab! Selgus, et cooleri lõdvikus oli korralik auk sees ja boosti all olles läheb see auguke seal üsna korralikuks :D Kentsakas selle asja juures oli see, et teatud ajal Saabi aju harjus selle õhulekkega ära ja adapteerus nö õigeks, mispeale mu Saab liikus jälle nii nagu peab :D

Õnnestus siis koheselt Carringist õige jupp saada ja järgmine päev sain Saabi kätte! Oh seda uuesti armumist jälle :D Kogu liikumine oli taaskord teisest klassist ja super rahul oma lennukiga :love:

Asi paranes niipalju, et bensiiniga sõites on kõik super aga gaasiga hakkab mootorituli ikkagi max väände juures vilkuma.... :wall:
Veiko tellis uue moodsa gaasiseadme aju ja vahetasime selle siis ühel ilusal päikselisel pühapäeval ära :)

Kõik ilus ja tore - seadistasime selle vastavalt juhendile kenasti ära ja tulemuseks oli taaskord vilkuv mootorituli :poke:
Hakkasime siis uurima, et kui palju need pihustid välja annavad... selgus tõsiasi, et see võimas sinine HANA pihusti suudab välja anda 60hp ehk R4 puhul kokku 4x60=240hp (mul 300hp) :drink:

Pilt


Ehk lahendus on nüüd see - tõsisemat kiirendust teen bensiiniga ja tuleb leida aeg, et seda gaasi ajukest veidi automaatsemaks confida mis siis iseseisvalt max võimsuse juures annab bensiini lisa :cool:

Pilt


Suvel käisime Saabihaigetega IntSaabil Lätis. Üritus oli minu jaoks esmakordne ja huvitav! Rahvast oli palju (ca. 300 inimest) ja tegevust jagus! Saab pidas ka hästi vastu ja ikka ütlemata mugav on temaga pikki vahemaid läbi vurada :cool:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Motoshowl sai ka osaletud :cool:

Pilt


Sügisesel Saabihoolduslaupäevakul sai taaskord pigipesu tehtud ning juba tavaks saanud savitamine lõppes vahatamisega ning katsetan nüüd ka Meguiarsi värvikaitset, mis peaks mustust paremini hülgama :)

Pilt

Pilt

Pilt


Väike fotoshoot...

Pilt

Pilt

Pilt


Kuna varsti on talverehvi hooaeg käes siis sai siin ühed 18" rattad muretsetud. Eile lasi Veiko neile mattmusta värvi peale ja eks kui rattad alla tulevad, tulevad ka ajakohased pildid :cool:


Seniks on ööd siin mustad...

Pilt

...ja päevad huvitavad!

Pilt