2. leht 7-st

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: E Veebr 01, 2016 23:15
Postitas vvs
Uue kuu puhul võib pajatada vähe tegemistest :)

Plaanitud asjad said siis tehtud:

1. Esiklaasi vahetus - Saint Gobaini klaas Six klaasides
2. Kasti dünaamiline õlivahetus - Ringtee Carstopis, tundub et pisut on parem...sõidan mõned tonnid maha, eks siis ole näha kuhu suunda tüürib
3. Proovime VeikoV-ga kaugtule pirnid ledide vastu vahetada - kuna ühed LED-id ei sobinud mõõtmete poolest siis tellisin uued


Järgmisena plaaniks:

4. Tagumised gabariidi- ja piduritulede pirnid punaste vastu vahetada, eesmärk oleks sügavpunased tagatuled saada
5. Carstopis öeldi, et mingi aeg tasuks esimese õõtsa tagumised puksid ära vahetada. Käis korra mõte terve esisild Powerflex pukside peale teha aga vist läheb maru jäigaks...dilemma :freak:

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Veebr 02, 2016 0:02
Postitas S9K
:love:

Tugev tahtmine on tekkimas koos pilti teha.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Veebr 02, 2016 9:11
Postitas Cyber
EI mina usu, et ta sul liiga jäigaks läheks PF puksidega. Mul on muidugi teine auto, aga kunagi sai lastud ka kõik, mis võimalik, uretaanid panna. Ei ütleks küll, et hirm kange oleks. Konkreetsem küll, aga mitte jäik.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Veebr 02, 2016 10:32
Postitas rantto
Minu MY04 Aerol olid kõik puksid mis olla said uretaanid ja polnud häda midagi 18" rattaga

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Veebr 02, 2016 10:50
Postitas ivark
Uretaanid ikka, seda jäikust pole palju tunda. Õiges kombinatsioonis amortide/vedrudega on väga hea sõita. Ainuke miinus on kõrgem hind.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Veebr 02, 2016 11:02
Postitas Cyber
Ainuke miinus on kõrgem hind.
Aga see-eest kestab kaua-kaua võrreldes kummipuksidega.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Veebr 02, 2016 11:36
Postitas vvs
Hinna vahe ei tule sugugi nii suur :)

Mul ju Hirschi madaldussari ka all koos amortidega - on mõnusalt jäigem kui tavaline Aero :) Eks PW puksid annavad kõvasti konkreetsust juurde, see on selge :P
Ilmselt kevadel enne suvekate alla panemist tuleb asi ära teha, hetkel on kaalukauss PowerFlexi poolel :cool:

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Veebr 02, 2016 11:52
Postitas Cyber
Igaks juhuks vaata ka teiste uretaanpukside tootjate lehed üle, sest nad toodavad pisut erinevaid asju vahel. See mis PF-il on, ei pruugi olla sama mis on Strongflex-is või veel mõnel tootjal, kelle nimi mul praegu ei meenu..:)
Mina panin ka kahest erinevast komplekti kokku, sest PF osasid pukse lihtsalt ei teinud.

edit: http://www.superflex.co.uk/ oli ka mingi tootja

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Veebr 02, 2016 20:35
Postitas Pootsman
Vastupidiselt teiste kogemusele....Viimasel masinal kuhu sai PF pandud juhitavus paranes mitte väga märgatavalt aga mugavus vähenes TUGEVALT. Maanteel polnud viga.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: E Veebr 08, 2016 10:58
Postitas vvs
Vastupidiselt teiste kogemusele....Viimasel masinal kuhu sai PF pandud juhitavus paranes mitte väga märgatavalt aga mugavus vähenes TUGEVALT. Maanteel polnud viga.
Seda mugavuse vähenemist ma veits pelgangi :P Praegu on piisavalt mugav (parajalt jäik ja konkreetne) liigelda ja samm jäikuse poole läheks vist juba tüütuks :freak:

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: E Veebr 08, 2016 11:03
Postitas S9K
Minu omal on tagasilla suured puksid PF-id. Muu on kumm.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: E Veebr 08, 2016 11:35
Postitas vvs
Minu omal on tagasilla suured puksid PF-id. Muu on kumm.
Mul oli eelmisel Saabil sama kompott ja kui tulekski aeg tagumised "niidirullid" välja vahetada siis kindlasti paneks PF-id :)

Esimesel sillal mul jäiga puksi kogemus puudub ja ei tea mida karta...teen asjast ilmselt suurema numbri kui see tegelikult on - tahaks ju parimat :D

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: E Veebr 08, 2016 21:17
Postitas Pootsman
Minu omal on tagasilla suured puksid PF-id. Muu on kumm.
Mul oli eelmisel Saabil sama kompott ja kui tulekski aeg tagumised "niidirullid" välja vahetada siis kindlasti paneks PF-id :)

Esimesel sillal mul jäiga puksi kogemus puudub ja ei tea mida karta...teen asjast ilmselt suurema numbri kui see tegelikult on - tahaks ju parimat :D

Mind häiris linnas selline põrutamine. Ma ei tea kas see asja muudab aga suverehv oli "high performance" ja XL tähisega. Talvedkad olid ka XL aga hulka pehmeme oli nendega aukude vahel vurada. PF olid tagumised niidirullid, esimeste õõtshoobade esimesed ja tagumised puksid + käigukasti tugivarras. Kuna sul sportvedrustus siis peaks asi jäigem saama + 19" veljed suveks püksirihmadel. Ma hetkel kiman ka sportvedrustuse ja jäigemate puksidega masinaga UK-s ja isegi siin on see liiast :D

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Mär 01, 2016 8:40
Postitas vvs
Uus kuu jälle käes ja tegemist on ikka jagunud :)
3. Proovime VeikoV-ga kaugtule pirnid ledide vastu vahetada - kuna ühed LED-id ei sobinud mõõtmete poolest siis tellisin uued!

Saabusid tellitud H7 LED-id (30W, 3000LM) kaugtuledesse, mille installimine võttis mõnevõrra kauem aega kui esialgu plaanitud (1h->2h) aga huvi oli suur :cool:

Pilt

Pilt


Lisaaega nõudis stange mahavõtmine (selleks kulub juba vilunud stangemehel ~5min koos tubli abilisega) :headbang:.

Pilt


Kuna LED-i tagumine pool (korpusesse istutatud LED-i plokk ja lisavent koos korraliku tugeva korpusega) vajas pisut rohkem ruumi kui olemasolev tavaline H7 siis tuli pisukese töö tulemusena üht-teist ümber kohandada hetke olukorra tingimustega :)

Pilt


Väike test töökoja seinal...vasakul on lähituli (xenon hakkab ka otsa saama) koos tavalise H7-ga, paremal lähituli koos H7 LED-iga!

Pilt


Panime asjad oma kohale tagasi...

Pilt

Pilt


...ja testisime tulemust ka metsateel :)


Lähituled...

Pilt


...ja kaugtuled :cool:

Pilt


Jääb vaid üle rõõmu tunda tehtud töö ja tulemuse üle :) Esialgne emotsioon on küll igati postitiivne ja eks testin nüüd pimedasõidul seda lahendust :cool:

Käin igaks juhuks korra ÜV punktist ka läbi ja lasen tuled üle regullida :)

4. Tagumised gabariidi- ja piduritulede pirnid punaste vastu vahetada, eesmärk oleks sügavpunased tagatuled saada!
Nimelt jõudsid minu kätte ilusad punased pirnid mis leidsid uue elukoha seniste hõõgpirnide asemel :)
Visuaalselt enam ei esine sellist valge-oranži-roosa-kirju effeki mis varasemalt - kõik on ühtlaselt punane (reaalselt on ilusam kui piltide peal) :cool:

Pilt


Järgmise korrani :drive:

Pilt

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Mär 01, 2016 8:48
Postitas SoS
Mille järgi LED pirni valisid?

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Mär 01, 2016 8:57
Postitas vvs
Mille järgi LED pirni valisid?
Esmane soov oli olemasolev H7 kaugtuli välja vahetada samaväärse ilusa valge tooni vastu nagu seal kõrval asetsev D1S Xenon lähituli (4300K). Mõtlesin, et otsin sinna LED pirnid.
Kolasin netis ning leidsin, et on täitsa H7 olemas ja 3000LM peaks enam-vähem sama tooni olema mis tehase xenon ja väga mööda ei pannudki :)

Youtubes oli ka parajalt review-e LED pirnide kohta ja saigi ära tellitud :cool:

Tundub et selliste andmetega LED juba õigustab ennast sest võrreldes halogeeniga on valgus valgem ja rikkalikum :)

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Mär 01, 2016 9:39
Postitas Cyber
Kolasin netis ning leidsin, et on täitsa H7 olemas ja 3000LM peaks enam-vähem sama tooni olema mis tehase xenon ja väga mööda ei pannudki :)
Luumenid ei näita tooni. Selle jaoks on värvustemperatuur Kelvinites.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Mär 01, 2016 10:10
Postitas vvs
Luumenid näitavad valgusviljakust :)

Mingi ettekujutuse saab ka sellest tabelist...

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Mär 01, 2016 10:53
Postitas ill
Ja värvustemperatuuri Kelvin. Mida suurem number, seda sinisem, mida väiksem, seda kollasem. Kelvin ja Luumen pole omavahel seotud. Hõõglamp on umbes 2500- 3000K, päevavalgus umbes 5000-6000K.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Mär 01, 2016 11:01
Postitas sebastian
H7 55W halogeeni luumenid on tabelis väga tagasihoidlikud, tegelikult on need pingel 13,2V 1350...1650lm ja pingel 12,8V 1188...1512lm.
Eri tootjate lampide valgusvoog peab jääma nendesse piiridesse vastavalt UNECE (United Nations Economic Commission for Europe) regulatsioonile.

Kas valgustavad ühtlase värvustemperatuuriga? Muidu LED-de levinud viga, et servades on valgusvihk tublisti rohekam. Teiseks, CRI (color rendering index) on neil palju väiksem, kui Halogen/HID lampidel.
On ka "HighCRI" LED-e, aga need kordi kallimad tavalistest. Fotograafid ilmselt teavad millest jutt.
Tõsi, auto tuledes pole see vist kuigi oluline, et värvid (eriti punane) ei tule õigesti esile. Peaasi et valgustavad..

Nende LED lampide taga radika sees peaks olema ventilaator. See ei tohi kindlasti seisma jääda, muidu pole valgust kuigi kauaks. Tihti see "20000 tundi" ongi hulga väiksem just viletsa ventilaatori pärast.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Mär 01, 2016 16:26
Postitas Pentti
Kust Ledid ostsid ja mis hinnaga kui saladus ei ole....olen ebays samasuguseid näinud aga pole julgend veel tellida.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: T Mär 01, 2016 21:53
Postitas vvs
Nende LED lampide taga radika sees peaks olema ventilaator. See ei tohi kindlasti seisma jääda, muidu pole valgust kuigi kauaks. Tihti see "20000 tundi" ongi hulga väiksem just viletsa ventilaatori pärast.
Ventikas täitsa olemas ja toimib :) Ma ei hakka ventilatsiooni huvides igaksjuhuks tule tagumist katet ära võtma muidu läheb mingi tolm sinna sisse! Loodetavasti sõidust tulev tuul jahutab ka piisavalt seda olukorda seal :D
Kust Ledid ostsid ja mis hinnaga kui saladus ei ole....olen ebays samasuguseid näinud aga pole julgend veel tellida.
Ma sain 47€-ga :)

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=30 ... d&_sacat=0


Käisin ülevaatuse poiste juures ka ära, timmiti paremat tuld vähe madalamale :)

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Apr 01, 2016 23:30
Postitas vvs
Jälle kuukene möödas ja ega midagi väga ehitanud polegi :)
Ainuke häda on see, et pidamine on tänu naastrehvile maru kehva ja seetõttu tuleb Saab suvisesse konditsiooni viia (korralik pigipesu, vahatamine, suvekad alla) :cool:

Märtsis sõitsin korra Põlvamaa Postiteel ja olin sunnitud mõned pildid tegema...

Pilt

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: P Apr 03, 2016 11:13
Postitas vvs
Eile Saabus Saabile suvi - pigipesu, rehvivahetus, vahatamine :cool:

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: P Apr 03, 2016 11:27
Postitas kasparius
looks fxxkin nice!