4. leht 7-st

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: E Dets 12, 2016 12:33
Postitas vvs
Ma ei otsinud siin lisatulega mingit iluasja vaid pigem praktilist poolt pimedal ajal mida see tuli 100% täidab :)

Julgen ka teistele soovitada kes sellise mõttega tegelenud on ja julgustan proovima sellist kaugtuld mis võiks vähemalt 8000LM välja anda :cool:

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: E Dets 12, 2016 12:49
Postitas SoS
Tohib küsida, et mitu raha selline tuli maksab?

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: E Dets 12, 2016 12:55
Postitas S9K
Mina isiklikult ei taha, et kaugtulede ja lähitulede erinevus nii suur oleks. Sa pead need lisakauged juba 3km kauguselt maha tõmbama ja siis sõidad päris kotis päris pikka maad. Saabi tuled on niivõrd head, et pole vaja lisavidinaid. Jah tuli on kallis, aga ilmselt rohkem sa seda ei vaheta kah.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: P Dets 18, 2016 16:10
Postitas vvs
Eile siis sain neid lisakaid testida päris heal distantsil ja Pärnu-Võru-Tartu ots oli väga nauditav sellele valgusküllasele teele :beer:

Lumesajus võtsin vahepeal need offi kuna helbed hakkasid silmi pimestama :D

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: N Jaan 12, 2017 15:24
Postitas Viktoria

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: N Jaan 12, 2017 15:41
Postitas vvs
Jah, veits kentsakas küll aga liigub. Kevadel paras miilisõidule sellise n-pukiga minna :beer:

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: N Jaan 12, 2017 15:43
Postitas Viktoria
Jah, veits kentsakas küll aga liigub. Kevadel paras miilisõidule sellise n-pukiga minna :beer:
Lükkad kevadel Hirsch´i sumpsi alla ja korras.:headbang:

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: N Jaan 12, 2017 16:18
Postitas denczik
Jah, veits kentsakas küll aga liigub. Kevadel paras miilisõidule sellise n-pukiga minna :beer:
Lükkad kevadel Hirsch´i sumpsi alla ja korras.:headbang:
Ma vaatan, et katus juba Hirsch tuunitud :D

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: N Jaan 19, 2017 15:24
Postitas vvs
3 viimast päeva on möödunud Saabi südame remondi saatel :)

Miks see tore asi üldse ette sai võetud oli see, et külmast peast hakkas suitsema tavapärasest rohkem ja oli tunda ka sellist õli põlemise haisu selles suitsupilves.
Samuti tuli valada selle 10 000-se õlivälba juures ca 2-liitrit peale - ehk et asi polnud enam õige :P

Seltsimees Veikov-ga võtsime asja ette ja võib öelda, et kogu protsess oli minu jaoks huvitav ja õpetlik :)

Üritan siis kogu selle vägeva ettevõtmise ka Teieni tuua...


Esimene päev
........................................................

Algus oli igav, seda komplektset mootorit on ennegi nähtud :D

Pilt


Eemaldasime segavad faktorid ja klapikambrikaane:

Pilt


Küünlad olid sellised:

Pilt


Summuti tuli samuti turbo küljest lahti lasta:

Pilt


Saime mootori ülemise osa kogu krempliga maha tõstetud, "ilusad" kolvid vaatasid vastu:

Pilt


Allesjäänud mootorit tuli natuke üleval hoida, et põrandale ei prantsataks:

Pilt


Eemaldasime karteripõhja mootori küljest:

Pilt


Õlivõttur koos sõelakesega peidab end seal:

Pilt


Õlivõttur ise:

Pilt


Alumine õlitoru:

Pilt


Kolvid olid sellised - vasakpoolne (mootoris paiknes see 4-s silindris) on kuuma saanud ja ei osale enam selles projektis:

Pilt


Klapi osakond oli selline:

Pilt


Esimese päeva kokkuvõte:

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: N Jaan 19, 2017 15:25
Postitas vvs
Teine päev
........................................................

Kolbidelt tuli eemaldada erinevad rõngad :D

Pilt


Kolb enne puhastamist - need kõrgemad mustad pinnad on põlenud õli jäägid:

Pilt


Kolb peale puhastamist:

Pilt


Uued kolvirõngad:

Pilt


Veikol oli au need peale nikerdada :D

Pilt


Järgmise asjana oli vaja karteripõhi ära puhastada:

Pilt


Tulemus jäi selline :cool:

Pilt


Seejärel ootas oma järge klapimajandus:

Pilt


Vägev homemade leiutis mis töötas suurepäraselt (klapivedrusid oli vaja selle agregaadiga alla suruda et saaks nö "poolkuued" edukalt eemaldada ja klapisääretihendid kätte, samuti klapid pesadest kätte:

Pilt


Klapisääretihendid on sellised:

Pilt

Plokk 180". Suurem mustus sai maha võetud:

Pilt


Kogu klapimajandus:

Pilt


Klapid on sellised:

Pilt


Klappide puhastamiseks sobis trell suurepäraselt:

Pilt


Puhtaid klappe tuli oma pesades veel spetsiaalse vahendiga hõõruda, et vana nõgi ja jama ikka maha saaks:

Pilt


Juba hakkab looma:

Pilt

Pilt


Klapid said puhtaks ja võis uued klapisääretihendid panna:

Pilt


Järgmine hetk oli vaja kolvipesad ette võtta, neljandas silindris olid väiksed sooned juba sisse tulnud - teised olid head:

Pilt


Kõiki silindreid tuli hoonida, et asi ikka super saaks, selle tulemusena said kõik pinnad ilusasti siledaks:

Pilt


Võis hakata vaikselt kokku laduma, need on kepsusaaled:

Pilt


Vastava rakisega said kolvid oma pesadesse tagasi:

Pilt


Ja viimaks tuli paigaldada raamsaaled:

Pilt


Vahetusse läksid ka pikilõtkusaaled aga sellest pilti ei õnnestunud teha :D


Teise päeva kokkuvõte:

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: N Jaan 19, 2017 15:25
Postitas vvs
Kolmas päev
........................................................

Uus plokikaanetihend on ilus :D

Pilt


Samuti tuli ära vahetada üks juhtrullik mis kahises:

Pilt


Otseloomulikult on tark tegu vahetada ära ka veepump, seegi tegi veits häält:

Pilt


Veiko näitas nats liivapritsi veepumba teisele poolele mis asub lollis kohas ja oli lihtsalt rõve:

Pilt


Mootori ülemine osa oma kohale tagasi ja lõpuks Saab hakata asju tagasi ühendama :)

Pilt


Aamen :headbang:

Pilt


Kolmanda päeva kokkuvõte:

Pilt

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: N Jaan 19, 2017 15:28
Postitas vvs
Märgin ära kindlasti selle, et enne meid oli seda Saabi tehtud siin (Eestis) ja seda oli ka näha. Tookord vahetati kett ja see pool mootoris ära, oli näha et ka mootori kallal on mingeid asju ette võetud. Nimelt lahti võtmise käigus selgus palju "toredaid" asju mis ajasid veits marru - miks teha mingit tööd mis on lihtsalt tegemise pärast tehtud.

1. Kõik ühenduskohad mis eeldavad kummitihendeid oli pandud korralikult silikooni :P
2. Kui klappe hakkasime pesadest ära võtma siis selgus et üks "poolkuu" mis peaks klappe kinni hoidma on üldse panemata jäetud. Klapile oli ka juba sälgu sisse hõõrunud.


Aga mis oli see oli - kokkuvõttes võib öelda et nüüd sai ikka hea asi küll :cool:

Kõige suuremad kummardused ja 100 trikki Veikole tänu kellele ma olen nüüd kõvasti targem kui varem. Vaieldamatult kõige muretum Sõber kellele ma oma Saabi usaldan :notworthy:

Samuti pean tänama Torqued - temal oli olemas korralik kolb mis läks minu näkase ja kuuma näinud kolvi asemel masinasse ja ka "poolkuu" asenduse leidsime tema antud mootorist :beer:

Daags on ka osaline - aitäh et viitsisid sebida Sõber :drink:

Katsile ka pai juppide veol :D

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: N Jaan 19, 2017 21:20
Postitas Cyber
Silindreid hoonitakse. Sooveldamine on see, mida te seal klappidega tegite..

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: N Jaan 19, 2017 21:55
Postitas vvs
Silindreid hoonitakse. Sooveldamine on see, mida te seal klappidega tegite..
Õige jah, saad ühe õlle minu poolt :D

Muutsin õigeks :)

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Jaan 20, 2017 9:27
Postitas D116
See auto tuli Eestisse 2-aastat tagasi katkise mootoriga ja turboga. Ja neid vahetati, turbot isegi kaks korda.
Kuidagi ruttu nad sul väsisid. Palju km läbitud sai selle ajaga?
Edasi pole plaanis võimsust lisada? Miks Wössneri kolbe ei pannud?

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Jaan 20, 2017 9:54
Postitas AndresV
Silindreid hoonitakse. Sooveldamine on see, mida te seal klappidega tegite..
kui juba grammariks kiskus siis enamik inimesi kasutab soveldamine :). Ja kolvipesad asemel hülsid.

Veel võimsamaks ... minu meelest on seda esiveolist pereautot isegi 184kW juures kohati keeruline ohjes hoida. Veel parem minek (kui 221kW) eeldab LSD-d ja täpsemat veermikku.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Jaan 20, 2017 10:21
Postitas Cyber
Jah, soveldamine..:) Kirjutasin hooga sama sõna, mis enne ekraanil oli. Kuigi typo on ilmselt väiksem grammatiline kuritegu, kui täiesti vale sõna..:D

Aga kas te silindrid üle ka mõõtsite? Ovaalsed ei olnud?

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Jaan 20, 2017 10:23
Postitas vvs
See auto tuli Eestisse 2-aastat tagasi katkise mootoriga ja turboga. Ja neid vahetati, turbot isegi kaks korda.
Kuidagi ruttu nad sul väsisid. Palju km läbitud sai selle ajaga?
Edasi pole plaanis võimsust lisada? Miks Wössneri kolbe ei pannud?
Mina nägin seda Saabi esmakordselt 14. november 2014. Siis pidi ta minema müügi ettevalmistuseks ja mis seal tehti ma ei oska öelda. Visuaalselt oli seal vaja pisut värvitöid teha, samuti esistange oli treila vend katki teinud.

Mootoriga oli jah mingi kamm sees kuna ei töötanud korralikult. Siis vahepeal käis remondis ja väidetavalt tehti korda. Proovisõitu tegin siis ei olnud see küll korras Saab (boostis räigelt kuni fuel cutini ja see elamus oli juba Hirschi vääriline) - masin läks tagasi remonti.

Ostuhetkel (12.06 2015) olid mind häirivad vead eemaldatud (kett vahetatud ja kõik muu sinna kuuluvaga...) boostis eeskujulikult ja fuel cutti ei olnud enam :)

Väideti ka, et peal on tutikas Mitsu turbo - kui selle vahetuseks läks siis oli seal vana Mitsu millel pikilõtk oli ca 3mm. Ehk et mingit odavat remonti on sellel siin tehtud ja nii ongi... Ma ei viitsi oma energiat kulutada sellele kunagi üle lastud remondi teemale sest nüüd sai asi väga hea ja see on peamine :)

12.06 2015 oli läbisõit 237 265km, hetkel peale kapremonti 274 500km.

Jõudlust pole kunagi piisavalt ja siin mõned plaanid on veel peas keerlemas - eks tulevik näitab :drive:

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Jaan 20, 2017 10:31
Postitas AndresV
Uueks lisakaugtuleks sai 80W-ne LED valgusti, andmete järgi siis 8000LM :gun:
Tegemist on sertifitseeritud- ja vastavate tähistega lisakaugtulega mida tohib ka legaalselt kasutada :cool:
...
Kaugtuli (LED):

Pilt


Kaugtuli ja lisakaugtuli :cool:

Pilt

IRL pole näinud aga fotodelt paistab, et järelturu tootjatel ON arenguruumi. Tehase tuli valgustab kogu ulatuses ühtlaselt aga lisakauge valguslaigu keskosa on ikka täiesti üle võlli minu jaoks :(. Isegi liiklusmärk. Peale sellise "päikese" kustutamist vajab silm üksjagu aega harjumiseks. Karta on, et nii väikese reflektoriga (kõrguse mõttes) ei olegi võimalik (või on väga keeruline ja kallis) sama head tulemust saavutada ühtlase valgustatuse mõistes, kui suure OEM-reflektoriga.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Jaan 20, 2017 10:43
Postitas vvs
Reaalselt olen seda kaugtuld kasutanud mõned pikemad otsad ja ainus häiriv asi selle kasutuse juures on liiklusmärgid mis peegeldavad korralikult vastu. Seda olukorda Saab väga edukalt vältida (loe. seda ei pea jõllitama).

Metsa vahel ja maanteel on lisakaga mõnus liigelda - täielik nauding :)

Iga lisanurk mis valgustab võiks anda selle effekti et metsloomade silmad helgivad rohkem ja seetõttu peaks asi teoorias ohutum olema...

Miks põhjamaades lisakaugtulesid kasutatakse, edevuse pärast siis?

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Jaan 20, 2017 10:56
Postitas AndresV
Miks põhjamaades lisakaugtulesid kasutatakse, edevuse pärast siis?

Seal pannakse tüüpiliselt 3 VÄGA suure reflektoriga tuld, valgustavad oluliselt ühtlasemalt kui kõnealused. "All go" minu arvates, edevuse teemat ma ei viitsi arendada.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Jaan 20, 2017 11:16
Postitas vvs
Kui praktikas kogemus puudub siis teoorias oleme me kõik targad :)

Õnneks ei ole see lambiteema sunniviisiline ja valikuvabadus on säilinud :beer:

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: R Jaan 20, 2017 20:20
Postitas tauber
Oi jeekim, kus Sul on ikka tahtmist ja võimu seda kõike teha :) Kadedaks teeb :)
Tore, et viitsid kõik selle siia kirja ka panna. Hea on vaadata kui keegi nii pühendunult SAABiga tegeleb ja hooldab aga mis aeg sellele kulub ja mis see kõik maksab?

Igatahes, väga ilus auto Sul ja müts maha selle eest, kui ainult neid lisatulesid seal küljes poleks...

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: L Jaan 21, 2017 20:20
Postitas Piktor
Ma pean lihtsalt midagi ütlema.
Sõidan igapäev pimedas ja tegelt tunnen puudust lisatuledest ja need Ledid on päris kenad seal IMHO. Endal, aga ei ole mahti lisada neid ette.
Natuke jäin mõttese pildi alla kus plokikaant lihvisite traatharja kettaga... Esimest korda näen, ise ei julgeks :D

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs

Postitatud: P Jaan 22, 2017 10:35
Postitas loffa
See led kaug pole sul kuskilt otsast legaalne, tulesid peab paarisarv olema :)

Sellises stiilis tule saab muuseas väga edukalt keskmise võre taha ära peita, nii et tuli näha ei jäägi. mul on paigaldus peaaegu valmis. Kui kõik kokku saan siis näitan. See eeldab muidugi tagavaravõret, sest ribid tuleb välja lõigata...