Tere,
siitsamast foorumist õnnestus kohale vedada üks õnnetu 9-5. KUULUTUS Hetkel juba siis kolmas olemasolev Saab.
Seiklus algas sellega, et isa leidis kuulutuse, kuid auto kaugel - Tallinnas. Ülevaatamine jäi siis minu teha. Kohapeale jõudes ootas ees tavaline hall 9-5, mida räsitud siit ja sealt. Mootori lasin korraks käima panna aga sealt kostus päris kohutavat kolinat. Sisu on isegi rahuldav, kui välja arvata see, et pagassis on keegi metsa vedanud. Pisiasi. Kerepeal viskab roostet aga seegi on täiesti loomulik. Kauplesin hinna 250 peale ja lõime käed. Tahtsin kohe ka ümber vormistada aga saatuse kiuste oli mnt.ee leht maas. Leppisime kokku, et jätkame järgmisel päeval. Seekord oli mnt.ee juba töökorras ja saime kiirelt omanikuvahetuse ära teha. Rohkem ma seda autot enam käima ei pannud. Tõmbasin otse vintsiga treileri peale ja sirgelt kodupoole.
Hetkel olen maha võtnud klapikambrikaane, kuid sealt alt ei hakanud midagi huvitavat silma - tundus kõik ilusti ühes tükis. Kõigi eelduste kohaselt saab sellest säästuprojekt. Igaveseks seda ei tee, hea kui mingi 20-30 tuhat ära sõidaks. Mootor tuleb maha kohe kui ilmad natuke soojemaks lähevad. Loodetavasti selgub siis, kas lihtsam/odavam järgmine vahele tõsta või remontida olemasolevat.
466MFD
VIN: YS3EF48EX13053647
Model: SAAB 9-5 (9600)
Version: SE
Equipment: Model series III, Driver and passenger airbags
Body Type: 4D / 4-door Sedan
Gearbox: 4-speed automatic
Engine: B235E 4-inline, Turbo - Petrol
Cubic Size: 2290 cc
Power: 185 HP / 280 Nm
Year: 2001
Assembly Plant: Trollhättan, Sweden, line A
Serial Number: 053647
Rohkem pilte leiab SIIT
Saab 9-5, 2002, Heigo
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Mootori rikkega Saabe on tekkinud päris palju viimaste kuude jooksul. Minu kogemus näitab, et kui saale on ringi siis pole mõtet enam ehitada. Uus mootorit soovid siis mul on see olemas.
Seniks muretut ehitamist!
Seniks muretut ehitamist!
Vahepeal on toimunud isegi mingisugused arengud - mootori sain auto küljest kätte. Vända otsast rihmaratast maha võttes leidsin, et keegi on selle lohkalt komplekteerinud. Sees olevad kruvid on lahti tulnud ja lõhkunud ka otsakaant. Kas võib olla, et see tekitaski kogu selle kohutava hääle?
Ketile ja ketiratastele peale vaadates ei tundu nagu eriti midagi katastroofilist. Ehk spetsialistid oskavad täpsemalt öelda?
Mida peaks veel kontrollima, enne kokkupanekut? Saaled? Kas kaane peaks ka maha võtma?
Piltidele klikkides näeb suuremalt:
Ketile ja ketiratastele peale vaadates ei tundu nagu eriti midagi katastroofilist. Ehk spetsialistid oskavad täpsemalt öelda?
Mida peaks veel kontrollima, enne kokkupanekut? Saaled? Kas kaane peaks ka maha võtma?
Piltidele klikkides näeb suuremalt:
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 329
- Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS
Saaled, pikilõtku seibid soovitan ära vahetada, ketikomplekt kohe, veepump jms mida hiljem keeruline vahetada või remontida. Käigukasti poolne simmerling ka, pole keeruline töö.
Ketti kontrollida nii pole võimalik. Mina panin uue ja vana keti kõrvuti siis oli vahe näha.
Ketti kontrollida nii pole võimalik. Mina panin uue ja vana keti kõrvuti siis oli vahe näha.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
51960883
Ketilõtkust saab kergelt ülevaate keerates maha pinguti. Asub pildilt vaadates plokikaane vasakul küljel. Alustades 12mm vms poldist, mille taga on vedru ning siis keerates maha kogu pinguti (27mm vms), sedasi tuleb pinguti välja selle astmega kuhu maani on hetkel kett veninud. Kui kõik OK, siis pinguti moment on 63nm ning vedru poldi oma on 10 vms nm. Kindlasti enne uuesti paigaldamist lukusti tagasi lükata ja pinguti nulli lükata.
Parajasti enda 9-5'l mootor maas just kettide/rullikute/taldade vahetuseks.
Edit: valetasin, pinguti vedru hoidev polt peaks olema 22nm all.
Parajasti enda 9-5'l mootor maas just kettide/rullikute/taldade vahetuseks.
Edit: valetasin, pinguti vedru hoidev polt peaks olema 22nm all.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 329
- Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS
Õige jah, sealt saab ka, aga üldjuhul see ketikomplekt ei maksa mitte midagi võrreldes mõne margi rihma vahetus komplektiga.
Parempoolset ülemist ketirullikut on lahe maha võtta, soovitan soojalt kohe uus polt sinna otsida.
pese kõik ilusti puhtaks ja keti vahetus alaku!
Parempoolset ülemist ketirullikut on lahe maha võtta, soovitan soojalt kohe uus polt sinna otsida.
pese kõik ilusti puhtaks ja keti vahetus alaku!
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
51960883
Balansiketi ülemise rulliku T40 läheb jah väga lihtsalt seest pudruks. Vb kui saaks püssiga lööki anda, selle asemel et väänata lahti.
Endale leidsin komplekti circa 200 ühiku eest ning kindlasti asjalikum ost kui paarikümne € eest ainult ajastuse kett leida, sest sisaldab mõlemat ketti, balansiketi pingutit, plasikust taldasid, uusi rullikuid/hammakaid, kõiksugu tihendeid ning tuubitäis tihendi möksi.
Netiavarustes on ka tegelasi, kes on keeranud ajastuse pinguti maha ning ühendanud vana keti lüli uuega ning keeranud uue keti läbi mootori. See oleks siis kiire fix kui mootor autol peal ning pigem tahad ajastusketi laginast lahti saada, et auto lähiolevikus kellegile maha parseldada.
EDIT: Punktstop! Leidsin piltidelt auto vea, ära rutta veel ketikomplekti ostma.
Õlipumba katte kinnitusrõngas istub ju pildilt vaadates rulliku sees, nende murdunud kruvidega koos.. Plokiotsa kaanel peaks olema sooned, mis teda hoiavad, mis on aga millegi poolt maha söödud, ehk siis pildid minu mootorist kell 1 öösel:
https://www.upload.ee/image/6333927/P_20161110_005134.jpg
https://www.upload.ee/image/6333926/P_20161110_005148.jpg
Leia uus kaas ning kontrolli keti lõtk. Võimalik et 30€ eest saad oma 250 eurose turbosaabi korda. :thumb:
Endale leidsin komplekti circa 200 ühiku eest ning kindlasti asjalikum ost kui paarikümne € eest ainult ajastuse kett leida, sest sisaldab mõlemat ketti, balansiketi pingutit, plasikust taldasid, uusi rullikuid/hammakaid, kõiksugu tihendeid ning tuubitäis tihendi möksi.
Netiavarustes on ka tegelasi, kes on keeranud ajastuse pinguti maha ning ühendanud vana keti lüli uuega ning keeranud uue keti läbi mootori. See oleks siis kiire fix kui mootor autol peal ning pigem tahad ajastusketi laginast lahti saada, et auto lähiolevikus kellegile maha parseldada.
EDIT: Punktstop! Leidsin piltidelt auto vea, ära rutta veel ketikomplekti ostma.
Õlipumba katte kinnitusrõngas istub ju pildilt vaadates rulliku sees, nende murdunud kruvidega koos.. Plokiotsa kaanel peaks olema sooned, mis teda hoiavad, mis on aga millegi poolt maha söödud, ehk siis pildid minu mootorist kell 1 öösel:
https://www.upload.ee/image/6333927/P_20161110_005134.jpg
https://www.upload.ee/image/6333926/P_20161110_005148.jpg
Leia uus kaas ning kontrolli keti lõtk. Võimalik et 30€ eest saad oma 250 eurose turbosaabi korda. :thumb:
Minul on sellest autost nüüdseks villand. Kasti ja mootori ühendamisel suutsin käigukasti korpuse ära lõhkuda. Rohkem selle projektiga enam tegeleda ei taha.
Olen avatud igasugustele pakkumistele. Eesmärk on auto võimalikult kiiresti ja valutult garaazist minema saada. Sobib näiteks 100 eurot ja tulete ise järgi ja viite kogu kupatuse minema. Kokkuleppel võin ise treileriga selle hunniku tuua kasvõi Sõrve sääre tippu. Ainuke tingimus on, et kohapel vormistame kohe auto netis ümber. Paberlepinguga ära ei anna.
Hetkeolukord on selline, et mootor on autost väljas. Rantto müüb Tartus sobivat käigukasti 40 euroga. Kui kellegil konkreetsem huvi siis võib helistada mulle 53366668 ja võin pikalt ja laialt pajatada kogu komplektist. Auto asub Keilas Selveri juures maa all garaazis.
Kui lähiajal soovijaid ei ole siis läheb Kuusakoskisse.
Olen avatud igasugustele pakkumistele. Eesmärk on auto võimalikult kiiresti ja valutult garaazist minema saada. Sobib näiteks 100 eurot ja tulete ise järgi ja viite kogu kupatuse minema. Kokkuleppel võin ise treileriga selle hunniku tuua kasvõi Sõrve sääre tippu. Ainuke tingimus on, et kohapel vormistame kohe auto netis ümber. Paberlepinguga ära ei anna.
Hetkeolukord on selline, et mootor on autost väljas. Rantto müüb Tartus sobivat käigukasti 40 euroga. Kui kellegil konkreetsem huvi siis võib helistada mulle 53366668 ja võin pikalt ja laialt pajatada kogu komplektist. Auto asub Keilas Selveri juures maa all garaazis.
Kui lähiajal soovijaid ei ole siis läheb Kuusakoskisse.