Saab 9-5 Aero Manual, 184kw, 2002, renqu

Vasta
renqu
Postitusi: 29
Liitunud: P Veebr 02, 2014 11:29
Asukoht:
Auto:

#1

R Juul 15, 2016 20:38

Nonii...

184 kw, 210 000 läbisõiduga

Panen ka enda lennuki siia :)

Tegemist siis 2002 aasta isendiga. Alguses kui ostsin, olin väga skeptiline. Harjunud sakslastega sõitma :D
Peab tõdema et minu eelmisetele autodele (mersu 124, bmw 728 ja pesoo 407 coupe) mugavuselt alla ei jää...vaata et mugavamgi

Nüüdseks olen masinaga 2 aastat sõitnud ja kuua aega tagasi väsis siis mootor.
Kuna kap remonti teha ei tahtnud sain korraliku (seest nägi välja nagu uus) 150 k läbisõiduga 2008 aasta b235r-i. Seoses mootori vahetusega selgus et ka sidur on väga väsinud. Sai ka selle uueks.
Pole masinaga sõitnud jaanidest saadik....lootust on et tuleval nädalal saan ehk jälle roolida. Ootan põnevusega :P

Auto iseenesest korralik. Kere ilus. Aga siiski aja jooskul vaja nipet näpet teha.

1. Sid-id korda
2. El. soojendusega esiistmed kusagilt saada
3. Tahaks natukene edevamat velge (ei ole prioriteet nr 1)
4. Idee järgi tahaks VKM-i külastada ja natuke hp-si juurde saada...kuigi ta on niigi kiire :P
5. Xenonid vajavad vahetust
6. Rool ja käigukangi nupp vajaks uut nahka
7. jne.

Ehk siis praegu on plaan veel paar aastat sõita kindlasti...
juhul kui ei leia vahepeal manuaal 9-3 turbo x-i, või volvo s60 R-i





Lisatud failid
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#2

R Juul 15, 2016 20:59

VKM on võimalus, aga CR (Crossroad Performance, kasutaja sebastian ja Jupats) on Saabidele spetsialiseerunud ja teevad väga tasemel softe (olen võrrelnud nende tööd nt Hirschi, Maptuni ja Speedpartsi omadega) ;)

Ilus auto muidu, endal esimene Aero oli väljast täpselt samasugune ja ka manuaal käigukastiga, tekkis kohe hea tunne kui pilti nägin ja manuaali pealkirjas :)
renqu
Postitusi: 29
Liitunud: P Veebr 02, 2014 11:29
Asukoht:
Auto:

#3

R Juul 15, 2016 21:08

VKM on võimalus, aga CR (Crossroad Performance, kasutaja sebastian ja Jupats) on Saabidele spetsialiseerunud ja teevad väga tasemel softe (olen võrrelnud nende tööd nt Hirschi, Maptuni ja Speedpartsi omadega) ;)

Ilus auto muidu, endal esimene Aero oli väljast täpselt samasugune ja ka manuaal käigukastiga, tekkis kohe hea tunne kui pilti nägin ja manuaali pealkirjas :)


Või siis jah Cr jah :)

Ma ei ole kyll automaadiga sõitnud...aga see manuaal on kyll eriti võrratu. Just teisest käigust. Esimene on natuke uimane...aga samas mis sest kummist ikka põletada :D
renqu
Postitusi: 29
Liitunud: P Veebr 02, 2014 11:29
Asukoht:
Auto:

#4

N Juul 21, 2016 8:38

Nonii....nüüd siis lõpuks uus mootor peal ja auto sõidab (lendab).
Uskumatu kui suur erinevus võib olla mootoritel. Sõitmine on täielik nauding ning kisub suunurgad ülesse.
Ainuke asi mis hetkeks ehmatas on mootorituli, mis põlema süttis. Aga kahtlustan et see on süütekassett (pole veel arvutit külge pannud), sest vahetuse käigus selgus et sellel on pisike mõra sees. Seega ilmselt on vaja ka varsti uut kassetti.
Seoses sellega oskab ehk keegi soovitada head kohta kust korraliku ja hea hinnaga selle saaks?
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#5

N Juul 21, 2016 8:54

Nonii....nüüd siis lõpuks uus mootor peal ja auto sõidab (lendab).
Uskumatu kui suur erinevus võib olla mootoritel. Sõitmine on täielik nauding ning kisub suunurgad ülesse.
Ainuke asi mis hetkeks ehmatas on mootorituli, mis põlema süttis. Aga kahtlustan et see on süütekassett (pole veel arvutit külge pannud), sest vahetuse käigus selgus et sellel on pisike mõra sees. Seega ilmselt on vaja ka varsti uut kassetti.
Seoses sellega oskab ehk keegi soovitada head kohta kust korraliku ja hea hinnaga selle saaks?


Skandix.de - http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/ignition/ignition-control-module/coil-cassette-ignition/1004704/

Maptun - https://www.maptunparts.com/engine-components/ignition-electrical/4925/black-direct-ignition-cartridge-saab-9-3-9-5-b205-b235.html

igaksjuhuks võid ka AutoINT-i kirja saata
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#6

N Juul 21, 2016 10:00

VKM on võimalus, aga CR (Crossroad Performance, kasutaja sebastian ja Jupats) on Saabidele spetsialiseerunud ja teevad väga tasemel softe (olen võrrelnud nende tööd nt Hirschi, Maptuni ja Speedpartsi omadega) ;)

Ilus auto muidu, endal esimene Aero oli väljast täpselt samasugune ja ka manuaal käigukastiga, tekkis kohe hea tunne kui pilti nägin ja manuaali pealkirjas :)


Või siis jah Cr jah :)

Ma ei ole kyll automaadiga sõitnud...aga see manuaal on kyll eriti võrratu. Just teisest käigust. Esimene on natuke uimane...aga samas mis sest kummist ikka põletada :D


Esimene käik ongi uimasem, sest softis on esimese käigu jõud oluliselt piiratud. Käigukast ei peaks väändele vastu. Osadel kangematel tuuning softidel on 2. käik ka piiratud :)
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#7

N Juul 21, 2016 10:40

hea on manuaal-Aerosid näha :)

milles Su mootori "väsimine" väljendus? Kolvi- või saalehäda? :)
mis sidur Su masinale läks ja kust pärines? Ma peaks veel juulis oma siduri vahetamiseni jõudma...
renqu
Postitusi: 29
Liitunud: P Veebr 02, 2014 11:29
Asukoht:
Auto:

#8

N Juul 21, 2016 22:25

hea on manuaal-Aerosid näha :)

milles Su mootori "väsimine" väljendus? Kolvi- või saalehäda? :)
mis sidur Su masinale läks ja kust pärines? Ma peaks veel juulis oma siduri vahetamiseni jõudma...


Mul see et eelmine mootor sõi õli kahe õlivälba vahel liialdamata 10+ L...
ehk siis õlirõngastest polnud ilmselt haisugi. Hommiku käima pannes oli terve tänav suitsu täis :D...samuti pedalit vajutades lõi londi välja tagant. Ning lõpuks enam üks silinder ka ei töödanud. (alt lahti võttes saale puru ei olnud) Kuna kap remont tundus jube kulukas siis uue mootori ost lihtsam ja parem variant.
Vana mootor läks ühele siinsele saabifännile. Loodan et saab midagi asja sellest.

Mis puutub aga sidurisse siis ma ei ostnud uut vaid lasin ketta taastada (pidurimeistris)...väike kirjaviga mul...mitte ei saanud uue vaid uueks :D
Kuna mootori ost ja vahetus pluss muud pisiasjad (mõned vaakumvoolikud, mootripadi, õlid jms) läksid poole auto hinnast maksma, siis ei raatsinud uut sidurit soetada....Aero siduri hinnad olid päris krõbedad.
Imelik on see et siduriketta ja kogu sidurikomplekti hinnavahe on olematu (enamus kohtades)...tekib küsimus et kas siis ainuke mis maksab on ketas ja muu saad siis pm pealekauba
renqu
Postitusi: 29
Liitunud: P Veebr 02, 2014 11:29
Asukoht:
Auto:

#9

N Juul 21, 2016 22:32

VKM on võimalus, aga CR (Crossroad Performance, kasutaja sebastian ja Jupats) on Saabidele spetsialiseerunud ja teevad väga tasemel softe (olen võrrelnud nende tööd nt Hirschi, Maptuni ja Speedpartsi omadega) ;)

Ilus auto muidu, endal esimene Aero oli väljast täpselt samasugune ja ka manuaal käigukastiga, tekkis kohe hea tunne kui pilti nägin ja manuaali pealkirjas :)


Või siis jah Cr jah :)

Ma ei ole kyll automaadiga sõitnud...aga see manuaal on kyll eriti võrratu. Just teisest käigust. Esimene on natuke uimane...aga samas mis sest kummist ikka põletada :D


Esimene käik ongi uimasem, sest softis on esimese käigu jõud oluliselt piiratud. Käigukast ei peaks väändele vastu. Osadel kangematel tuuning softidel on 2. käik ka piiratud :)


Nüüd kus uus hingamine ning korras sidur on esimene käik rohkem kui piisav.
Lamellide jaoks isegi liiga piisav :D
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#10

R Juul 22, 2016 9:02

Aero sidurihindadest mu küsimus pärinebki - olen näinud pisemaid hindu, kui need :)
...ja kaalun katmist kui alternatiivi.
Mul on kahel Opelil pidurimeistri katetega sidur ja vähemasti Vectra sidur ei luba eriti libistamist. Hiljaaegu sain rasketes oludes täislastis kerghaagisega tagurdades lausa siduri tossama. Tossas mehiselt tubli minuti, aga õnneks jäi ikka ellu. Niiet vähemasti sarnast materjali ma igapäevasõidukile (millel on siduril ka muid asendeid kui on-off; sihipäraselt kasutataval nelikveolisel veel eriti :)) ei sooviks. Peab ilmselt pidurimeistriga konsulteerima - küllap on neil eri tüüpi katteid ja leiab kompromissi pidavuse ja kasutatavuse vahel...
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#11

R Juul 22, 2016 10:43

Palju uus mootor maksis ka ?
renqu
Postitusi: 29
Liitunud: P Veebr 02, 2014 11:29
Asukoht:
Auto:

#12

R Juul 22, 2016 12:14

Aero sidurihindadest mu küsimus pärinebki - olen näinud pisemaid hindu, kui need :)
...ja kaalun katmist kui alternatiivi.
Mul on kahel Opelil pidurimeistri katetega sidur ja vähemasti Vectra sidur ei luba eriti libistamist. Hiljaaegu sain rasketes oludes täislastis kerghaagisega tagurdades lausa siduri tossama. Tossas mehiselt tubli minuti, aga õnneks jäi ikka ellu. Niiet vähemasti sarnast materjali ma igapäevasõidukile (millel on siduril ka muid asendeid kui on-off; sihipäraselt kasutataval nelikveolisel veel eriti :)) ei sooviks. Peab ilmselt pidurimeistriga konsulteerima - küllap on neil eri tüüpi katteid ja leiab kompromissi pidavuse ja kasutatavuse vahel...



No mina nägin hindasid 200-300 vahel.
Taastamine aga maksis 40 euri. Kusagilt ma kuulsin et nad kasutavad nüüd mingit vastupidavamat materjali kah.
Eks näha ole mis see sidur teeb aja jooksul
renqu
Postitusi: 29
Liitunud: P Veebr 02, 2014 11:29
Asukoht:
Auto:

#13

R Juul 22, 2016 12:14

Palju uus mootor maksis ka ?



850 ga
renqu
Postitusi: 29
Liitunud: P Veebr 02, 2014 11:29
Asukoht:
Auto:

#14

P Aug 07, 2016 11:52

Nonii...olen saanud nüüd sõitu nautida tuhatkond kilomeetrit ja mingi kala on sees...jälle.
Nimelt kiirendades on jube susin ning gaasi lahti lastes teeb turbo häält nagu oleks mingi tuunitud blow off vahel.
Ning autol minek on nigel.
Turbo kell läheb ka jeeli jeeli kollase lõppu + mootori tuli põleb.
Vaakumvoolikud paistavad esialgsel vaatlusel korras olevat.
Kas süütekassett võib midagi mõjutada?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#15

P Aug 07, 2016 13:09

Nonii...olen saanud nüüd sõitu nautida tuhatkond kilomeetrit ja mingi kala on sees...jälle.
Nimelt kiirendades on jube susin ning gaasi lahti lastes teeb turbo häält nagu oleks mingi tuunitud blow off vahel.
Ning autol minek on nigel.
Turbo kell läheb ka jeeli jeeli kollase lõppu + mootori tuli põleb.
Vaakumvoolikud paistavad esialgsel vaatlusel korras olevat.
Kas süütekassett võib midagi mõjutada?

Süütekassett vaevalt. Aga mida sa võid ülevaadata on: intercooler ja selle torud. Ma pakun, et viga on seal.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#16

P Aug 07, 2016 16:58

kiirendades on jube susin ning gaasi lahti lastes teeb turbo häält nagu oleks mingi tuunitud blow off vahel.
Ning autol minek on nigel.
Turbo kell läheb ka jeeli jeeli kollase lõppu + mootori tuli põleb.

Mu endisel B205R mootoriga 9-3-l läks samade sümptomitega vahetusse bypass klapp ja mõni vaakumvolla.
renqu
Postitusi: 29
Liitunud: P Veebr 02, 2014 11:29
Asukoht:
Auto:

#17

T Sept 13, 2016 9:33

Nii....lõpuks leidsin aega et viia auto Troosti.
Selgus et mõned vaakumvoolikud vajasid vahetust ning olid valesti ühendatud Ei tea mis põhjusel. Võimalik et kiirustati mootori kokkupanemisel, kuna elasin seljas koguaeg :D
Igatahes autol on jälle uus hingamine ja mõnus sõita.
Vasta