Saab 9-5 Arc -> Libaaero 2.0t, MY02, Pootsman

Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#51

T Nov 01, 2016 13:41

Sa pead istmed ka ikka uued sebima, mäletan, et minul olid nädal aega sees ja kohe sebisin uued. Oluliselt meeldivam on.


Mul on juba sebitud beezid el mäludega Aero istmed, juhiiste tahab armastust, hoolt ja "naha remontijat" saada, siis võiks külgepanna.
overspeed
Postitusi: 702
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#52

N Nov 03, 2016 0:00

Sõitnud olen nüüd viimasest postitusest ca. 4000km (pea iga nädal 4 x TLN-PRN edasi tagasi :wall: , ilma raadiota) Õli oli pisut kadunud, alt oli kuiv - loomulik kadu ?


Kui palju oli kadund? Loomulik oleks, kui ölivahetusvälba jooksul max piirist min piirini läeb. Kui aga rohkem, siis vist on kuskil leke (ka liigne ärapölemine on leke silindrisse).

Lihtsalt infoks: Mul vöttis sinise B235E suht palju öli ... siis avastasin tolle karterituulutusekomplekti vahetuse vajaduse. Peale seda vöttis oluliselt vähem öli, kuid nöks rohkem kui MAX ---> MIN per 8000km (talutav, et mitte rabeleda veaotsinguga). Kuskilt vahest harva lekkis väljalaskesse, kuna siis löi käivitusel hea pahmaka tagant välja korra. (võimalik et turbo laagri vahelt) Ma seda leida ei jöudnudki.
Arrogance diminishes wisdom !
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#53

N Nov 03, 2016 8:17

Sõitnud olen nüüd viimasest postitusest ca. 4000km (pea iga nädal 4 x TLN-PRN edasi tagasi :wall: , ilma raadiota) Õli oli pisut kadunud, alt oli kuiv - loomulik kadu ?


Kui palju oli kadund? Loomulik oleks, kui ölivahetusvälba jooksul max piirist min piirini läeb. Kui aga rohkem, siis vist on kuskil leke (ka liigne ärapölemine on leke silindrisse).

Lihtsalt infoks: Mul vöttis sinise B235E suht palju öli ... siis avastasin tolle karterituulutusekomplekti vahetuse vajaduse. Peale seda vöttis oluliselt vähem öli, kuid nöks rohkem kui MAX ---> MIN per 8000km (talutav, et mitte rabeleda veaotsinguga). Kuskilt vahest harva lekkis väljalaskesse, kuna siis löi käivitusel hea pahmaka tagant välja korra. (võimalik et turbo laagri vahelt) Ma seda leida ei jöudnudki.


Miinimumi peal oli, panin varda keskele näidu, ehk kuskil ~0.5L tuli lisada
Samas ega ei mäleta mis seisu õlitase jäi kui sai õlirõhu, õlirõhu anduri ja õlijahuti termostaadiga mässatud. Õige oleks tiir teha auto all, nüüd peaks kõik ilusti näha olema kui midagi lekib. Ennem karteripõhja alla panekut sai kõik puhtaks pestud. Hommikuti ja kiirendades sinist vine ei ole, kuigi mingi kärsakas nagu oleks üleval vahest kui korralikumalt vajutada - aga mälu järgi oli õli kärsakas pisut erineva lõhnaga.
Kiire kulgemine ja pidevad kick-downid vist annavad oma osa õlikulule?
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#54

N Nov 03, 2016 9:02

Miinimumi peal oli, panin varda keskele näidu, ehk kuskil ~0.5L tuli lisada
Samas ega ei mäleta mis seisu õlitase jäi kui sai õlirõhu, õlirõhu anduri ja õlijahuti termostaadiga mässatud. Õige oleks tiir teha auto all, nüüd peaks kõik ilusti näha olema kui midagi lekib. Ennem karteripõhja alla panekut sai kõik puhtaks pestud. Hommikuti ja kiirendades sinist vine ei ole, kuigi mingi kärsakas nagu oleks üleval vahest kui korralikumalt vajutada - aga mälu järgi oli õli kärsakas pisut erineva lõhnaga.
Kiire kulgemine ja pidevad kick-downid vist annavad oma osa õlikulule?


Õli kärsakat tahad meelde tuletada, tule tee mu Aeroga tiiru :eureka:
Selline mõnus downpipe + õli :drink:
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#55

N Nov 03, 2016 18:37

Kui põletama hakkab, siis läheb ka kütusekulu ülesse. Mul kompenseeris kehva põlemist nii palju, et linnas oli kütusekulu näit veits alla 20L sajale.
Minul aitas tuulutuse korda tegemine.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#56

N Nov 17, 2016 14:42

Õlikulu põhjustab lekkiv esimene väntvõlli simmerling. Kohe isuga lekib sealt õli poolraami peale ja ka mootori külg ning õlifiltri poolne ots liguneb. Simmerling ostetud.

Lume tulekuga tekkisid esisilda kohutavad kolinad. Kuna esisilla seis ons..t(suvel sai korra vaadatud ja loksutatud) siis otsustasin tellida ette kõik uued jupid - sarniirid, rooliotsad, stabilisaatorvarda otsavardad. Stabilisaatorvarda keskmised puksid on tellimata, pakutakse igasuguseid noname firma juppe mida ei taha. Teised jupid said Lemförderi omad võetud, tahaks ka keskmisi pukse Lemförderi omasi või originaale. Isenesest on ka Powerflexil olemas polüuretaan puksid aga nende hind on ajuvaba 46€ - kui seda puksi käe vahel vaadata siis ei kipu kohe kuidagi maksma sellist raha nende eest. Oleks siis Aero varraski all mis on nõks jämedam...

Nublikult saadud katalüsaatori vaba downpipe on all. Mair läks 980mg/s pealt 1200mg/s peale. Hääl tühikäigul sama, kui pööret anda siis on nõks valjem ikka. :beer:

EDIT: Ei olnud simmerling, oli õlipumba o-rõngas. Lisaks esimene rihmaratas oli tuksis, soon sisse kulunud. Väike otsing foorumis oleks aidanud kiiremini asi kokku saada:


Ilma õlipumba tihendi vahetuseta on ka simmeri vahetus tühikargamine.




Ratas maha,logari eespoolne osa maha,rihmapinguti kokku tõmmata,vända rihmaratas maha,õlipumba kaas maha.Siis vahetad tihendi ja simmeri ja uuesti kokku. 0,5-1 tund tööd.
Simmeri tööpind rihmarattal tuleks kindlasti karstast puhastada,näit. "karukeelega" ja simmer lüüa kindlasti muule kaugusele,kui eelmine oli(kulumissoonde sattunud simmer pidama ei jää tavaliselt).


o-rõngas 9130600
simmerling 9173576



10.000km hakkab täis saama viimasest õlivahetusest, Shell Helix Ultra 5w40 mootoriõli see kord. Reklaami ohvriks sattusin, Shelli baasõli on maagaasist tehtud ja peaks väidetavalt olema temperatuuride kasvades stabiilsem. Filter originaal, muud sinna ei kannata panna. Uus termostaat sai ka külge.

Pilt

Kevadeks on plaanid paigas välimuse vallas. MY04 Aero esimene pamper ja Aero karbid, detailid tuleb värvida siis võiks külge panna :cool:

Pilt Pilt Pilt Pilt

Lisatud failid
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#57

N Dets 29, 2016 9:55

Werner tegi autole raadio tuttavaks. Alguses asi ei toiminud, telephone kiri oli ees ja vaikus. Kui kõik handsfree juhtmed minema sai visatud hakkas ka raadio tööle.



Termostaadi vahetasin välja, maanteel kukkus temp külmade ilmadega sinna 60 tuuri, nüüd hea soe jälle.

6mm vaakumvoolikud said uued külge koos klappidega. Selle tööga nii hästi ei läinud, full boostiga sain mootoritule vilkuma. Peab uuesti kapoti lahti tegema ja vaatama üle. Äkki midagi lahti jäänud.



MY04 Aero pamper sai parandatud ja ootab krunti+värvi koos karpidega

Tagasilla silikoonpuksid ja silla suured puksid vahetati, seda tööd ma ise teha ei tahtnud kuna puudub tõmmits silikoonpukside vahetamiseks. Enam ei uju, job well done Nevocar

Järgmiseks esisilla remont ja esimeste pidurite uuendus.



Lisatud failid
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#58

R Jaan 20, 2017 18:32

Päris hästi on liikuma hakanud auto, kuigi softis küsib 1218mg/s siis reaalselt küsib 1300 kanti ning saab 1250 kanti. Saab ka 2.0 liikuma. :head: Kütusekulu on kõrgeks läinud, ca. 17 sajale hetkel. Eile oli ka korra kütuse lõhna tunda, peaks kontrollima auto alt voolikud üle igaksjuhuks, vb lekib.

:wall: Ja tuleb taas rahakotti kergenedada + 46km/h Lätis ja nõue 240€
Hea meelega saadaks lätlased p***i aga kuna kord kuus sinna sattun siis ilmselt on endal pärast seal samuses.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#59

R Jaan 20, 2017 19:32

Jah, odav alkohol ajab inimesed hulluks:)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#60

R Jaan 20, 2017 19:38

+ 46km/h Lätis ja nõue 240€


lol
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#61

R Jaan 20, 2017 19:46

Jah, odav alkohol ajab inimesed hulluks:)


:drink: Jah, oleks pidanud ikka varuma, nüüd müüks maha ja teeniks trahvi tagasi :D
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#62

R Jaan 20, 2017 21:57

Kahju,et läks Läti majanduse toetuseks.
Saan harva sõita SAABIGA.
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#63

P Jaan 22, 2017 10:29

Mis neil järelturu õlifiltritel viga on? Niikuinii iga 6-8000 tagant vahetad, siis kestab suvaline filter ju ilusti..
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#64

P Jaan 22, 2017 12:25

Mis neil järelturu õlifiltritel viga on? Niikuinii iga 6-8000 tagant vahetad, siis kestab suvaline filter ju ilusti..


Õlituli põles järeltulu filtriga, õlirõhk oli madal. Filtroni filtri vahetasin Saabi originaali vastu ja probleem kadus. Rohkem ei kavatse katsetada B-osaga, kuna VM-s on originaal tükk sama hinnaga kui mitte odavam kui B-osa letihinnaga varuosa poes.
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 329
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#65

E Jaan 23, 2017 9:19

Filtroni filter on suht noname bränd ka. Täna minu auto küljes on vaid Mann filtrid ja pole õlirõhutuld veel näinud.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#66

E Jaan 23, 2017 12:18

Mis neil järelturu õlifiltritel viga on? Niikuinii iga 6-8000 tagant vahetad, siis kestab suvaline filter ju ilusti..

Ei ole päris nii.
Filtrist sõltub ikka palju! Eelistan ise Mann-i oma, OEM on Made in Poland.
OEM - GM mootori õli testides oli halvim, seda oleks parem vältida.
__In Boost We Trust__
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#67

P Apr 02, 2017 17:44

Kuna pere kasutuses oli juba 3 SAAB 9-5 te siis tuli otsus veel möni isend juurde soetada. Tütre pere veeres seni 2014 a NisSani linna"maasturiga" kuid isegi MY 2002 SAAB 9-5 2.0 T ja vabalthingava 1.6 l mootorite dünaamika ja autode söidumugavus olid niivörd erinevad, et otsus langes SAAB i kasuks. Pealegi pole liisingut - pole völga ja sellega seonduvaid kohustusi. See SAAB tundub olevat suhtnormaalses söidukorras , möned teadaolnud/ilmnenud pisivead on vöimalik väikeste kuludega körvaldada ja loodetavasti veereb sujuvalt veel mitmeid aastaid.
Vasta