Saab 9-5 Arc -> Libaaero 2.0t, MY02, Pootsman

Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#1

N Juul 28, 2016 17:47

Oot, jälle 9-5 ?

Noh jah, oli üks elustamist vajav masin müügis. B205E, 110kw, 5-ne automaatkäigukast, varustus Arc - nahk, ESP, cruise, SID2, AS2 - suurt midagi lisasi ei ole aga kaalub ikka 1695kg.

Auto oli ostes avariiline, kõks oli väike aga eelmise omaniku valmis ostetud detailid kõik ei sobinud - pre facelift tiivad ja osadel asjadel olid kinnitused katki. Vahetusse läks kokkuvõttes esimene pamper, tiivad, esimesed tuled ja suunatuled, jahutusradiaator, roolivõimu toru, iluvõred ja vasak rattalogar.

110kw on mannetu, kuigi automaat 2.0 tundub isegi pisut etem kui manuaal isend. Garrett on vahetatud nüüd Aero Mitsubishi TD04 vastu, kütusepump on kordades tootlikum Walbro GSS341, kütuserõhku on tõstetud 0.5bari, ühuvõttu on parandatud suurema snorkliga, alumiinium by-pass klapp on 1,2barise vedruga, katalüsaatorid on vahelt minema löödud ja vaakumvoolikud koos kõikide klappidega mis peaks õhku ühte pidi läbi laskma on välja vahetatud. Kilowattide poolest peaks nüüd samaaasta Aero välja andma küll.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Ja siis mõned tähelepanekud....

Pilt

Pilt

sealt vahelt leidis ka silikooni

Pilt

1-ne silinder
Pilt
2-ne silinder
Pilt
3-s silinder
Pilt
4-s silinder
Pilt
Karter
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Tehtud tööd:
- raamsaaled, Saabi originaal osad 42,10€
- kepsusaaled, Saabi originaal osad 33,28€
- õlivõtturi rõngastihend, Saabi originaal osa 3,4€
- õli tagasivoolu toru rõngastihendid, Saabi originaal osad 2x0,65€
- esimene väntvõlli simmerling, ELRING 4,05€
- õlipumba tihend, Saabi originaal osa 5,7€
- esimene rihmaratas, Saabi originaal osa 10€
- veepump, MEYLE 26,18€
- rihmapinguti, INA 28,94€
- juhtrull, INA 20,84€
- soonrihm, Dayco 8,18€
- termostaat, Saabi originaal osa 12,05€
- tosool
- õlirõhu andur, Saabi originaal osa 8,93€
- õlijahuti termostaat klapp
- klapikambrikaane tihend, Febi Bilstein 10,48€
- küünlad, NGK BCPR7ES-11 8,04€
- 3mm vaakumvoolikud, Samco 13€ 3M
- 6mm vaakumvoolikud, Samco 16€ 3M
- EVAP klapid + PCV klapp 9189564 12€ + 7€
- alumiiniumist by-pass klapp, Ebay 14€
- õhufilter, ALCO 5,49€
- mootoriõli 2x Shell Helix 5W40 5L 29,98€, BP Visco 5000 5W40 32,12€
- õlifilter 2x, Saabi originaal osad 5,23€
- kütusefilter, Knecht, 14,14€
- kütusepump, Walbro GSS341 255lph 68€
- kütuserõhu regulator, Bosch 3.5bar, 16,48€
- õhuvõtu toru (Snorkel) 5€
- katideta downpipe
- roolivõimu torud, 10€
- roolivõimu õli, CHF-11S 5,6€
- käigukasti õli, Liqui Moly TopTec 1200 5L 53€
- kapoti amordid, Kilen 15,84€
- klaasipesupaak
- klaasipesupaagi kork, Saabi originaal 2,5€
- esimsed suunatuled, Valeo 2x37,86€
- esimesed tuled 2x30€
- esimesed tiivad 40€
- vasak esimene logar 10€
- Aero esimene pamper 100€
- Aero karbilaiendid 30€
- Aero rool 15€
- Aero kellad 10€
- Aero istmed
- Alu look dash 30€
- Aero turbo, 300€
- turbo õli- ja veetorud
- turbo tihendid, mutrid ja vaskseibid, Elring 13,79€
- aku, Exide EA770 Premium 77Ah, 82,60€
- raadio 15€
- õhufiltri kopsiku puksid 2x7,60€
- torque rod koos pur puksidega 31,35€ + 30,40€ Powerflex
- turbo vahejahuti
- jahutus radiator, 30€
- pidurivõimendi 20€
- välis temp. andur 9€
- kojameeste ring 25€
- ALU 55 veljed 200€
- tagasilla silikoonpuksid 72€ Lemförder
- tagasilla suured puksid 50€ Powerflex
------------tagasilla pukside vahetus 100€
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#2

N Juul 28, 2016 17:53

Igav sul ei hakka, muretut ehitamist!
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#3

N Juul 28, 2016 18:17

Viimane vint jah, eks püüan täna teagerilt hea hinnaga saaled sebida :D peab mõned õlled algatuseks tegema.
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#4

N Juul 28, 2016 18:58

Aga raamsaaled?
Saan harva sõita SAABIGA.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#5

N Juul 28, 2016 23:32

Jõudu! Laua pealt paistab, et sihid kohe vähe kangemat minekut, isegi 3.5 bar kütuserõhuklapp piilub vist sealt.


Pisut äkilisem võiks olla jah, 2.0 110kw ei vea kuskist otsast.
Garretti karp on pettus, seal sees on Aero turbo. 3.5fpr, suur snorkel ja walbro kütusepump on olemas. Soft on kodupruul, T7Suite arvab nii:





Aga raamsaaled?


Homme ka päev, eks siis näis ;)

Lisatud failid
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#6

L Juul 30, 2016 8:05

Pilt

Pilt


Pilt

Pilt

Pilt

Keskmine raamsaam saale on läbi, teised olid suht tavaliste kulumis märkidega. VM-st uued tellitud.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#7

L Juul 30, 2016 19:34

Oskab ehk keegi targem sellele vastata miks seda sorti mootoritel just see keskmine raamsaale saba maha paneb? Olen ise ka mitu-mitu mootorit ära lammutanud ja kõikidel on ainult keskmine raamsaale ära.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#8

L Juul 30, 2016 21:34

Oskab ehk keegi targem sellele vastata miks seda sorti mootoritel just see keskmine raamsaale saba maha paneb? Olen ise ka mitu-mitu mootorit ära lammutanud ja kõikidel on ainult keskmine raamsaale ära.


Kui keskmine raamsaale on ära siis pidi see märk olema kõverast väntvõllist :)

Huvitav on see, et ükski asi ei vihjanud saale kulumisele, mootor käis jumala siidi, ühtegi kõrvalist heli ei ole. Mul on neid 3 tk ennem olnud ja vaata et kõige vaiksem neist. Õlirõhk 1bar tühikäigul sooja mootori ja vana 5W30 õliga on IMO okei.

EDIT: daags oskab kindlasti midagi rääkida nende kohta, tal on päris suur teadmiste pagas nende mootorite ehitamise ja lammutamise vallas.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#9

E Aug 01, 2016 16:55

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#10

E Aug 01, 2016 19:51

Ilus IC :D
Nüüd sain aru miks peab MapTun-ilt Perfomance saaled tellida. Raamsaaled (e.-69) peal ka kiri Poland? Enamusel nagu kepsusaaled teevad ringi(e.-70)....

OT: Kunagi ScanTech-i 9k-le juppid tellisin ja pakkendil oli kiri Made in Tai.... , aga juppil enad kiri sweden.
__In Boost We Trust__
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#11

E Aug 01, 2016 21:39

Ilus IC :D
Nüüd sain aru miks peab MapTun-ilt Perfomance saaled tellida. Raamsaaled (e.-69) peal ka kiri Poland? Enamusel nagu kepsusaaled teevad ringi(e.-70)....

OT: Kunagi ScanTech-i 9k-le juppid tellisin ja pakkendil oli kiri Made in Tai.... , aga juppil enad kiri sweden.


Ettevaatlik tasub performance saalega olla - performance saale on kõvem/jäigem, kui tava saale ehk reaalsuses probleemide korral saab viga väntvõll, mitte saale. Tuttava Nissanil oli juhus, kus race saale kriipis tutika väntvõlli ära, oleks OEM saale olnud oleks pääsenud remontmõõtu lihvimisest.

Ma usun et see Made on Poland ei ole probleem ;) Sõidavad siin ju mehed ka pool milli ja peale kilomeetreid originaal saaledega. Kepsusaale on Hitleri käsitöö. Aga ringi nad pole käinud, lihtsalt üsna kulunud välimusega. Vahetamata neid jätta oleks patt, eks see umbes õlivõttur jättis nad kuivale.

IC on jah kena paranka :D Peaks sirgeks väänama ja teise veel sebima siis Kristjan saaks kaks kokku keevitada aluvannidega ja oleks üks BIG jahuti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#12

E Aug 01, 2016 22:17

Tänapäeval kasutavad ju mingeid saalesi nimega Sputter, need peaks olema kõvema pinnaga ja käivadki kepsudel ainult ülespoole.
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#13

E Aug 01, 2016 23:14

Ei saa ka aru,ennemuiste kontrolliti neid saalesid ,mis õlipumbast kõige kaugemale jäid,sest sinna jõudis läbi eelnevate lõtkude kõige vähem õli,pole saabi õlitusse väga süvenend aga teoorias oleks 5ja4s kaugemal,või käis see eelnev kepsusaalede kohta,pole enam kelleltki küsida.Aga jah,minu kogemus samuti keskmise kohta,samas 2se ja 4da saale koormus ei tohiks väiksem olla ja ei mäleta üldse ,et enne Saabi oleks raamidega probleemi olnud, alati kepsud ja kõvera väntvõlli juttu olin näinud siiani ainult v8 vene veoka kohta kõigest ehk paar korda ,võib-olla veel liiga vähe elu näinud?
Saan harva sõita SAABIGA.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#14

R Aug 05, 2016 18:55

Klapikambrikaane õliaurude püüdur? oli kenasti umbes. Need kaks toru mis vaatavad kaane alla olid nii umbes, et sealt ei läinud 2mm traat ka läbi peale 30minutit leotamist. Lihtsam oli kuurist asendus kaas otsida ja seda pisut nühkida. Pamper ja esimesed tiivad on värvitud ning mootor on alt koos.

Saabus 3.2mm ID-ga silikoon vaakumvoolik ja paar klappi 6mm vooliku jaoks UK-st

Pilt

Pilt
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#15

L Aug 06, 2016 15:03

2 lidrase kohta suur väändenumber graafikus ja hp ka kuidagi suur... Inj dc kohta tühja % ei jäta. Ikka täiega :)
Sent from my Monte Carlo using B236
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#16

L Aug 06, 2016 15:24

2 lidrase kohta suur väändenumber graafikus ja hp ka kuidagi suur... Inj dc kohta tühja % ei jäta. Ikka täiega :)


360cc juures ei saagi midagi tühjaks jääda :P see soft läheb käiku muudetud inj const, battcortabi ja kütusekaaridga kuna suuremaid pihusteid on vaja seal. viimane versioon millega mootor tuksub hetkel on viimases postis, Mreq 1150, DC 100% 5500rpm alates. 380nm

B205 surveaste ka madalam kui 2.3-l, ei lähe nii kiirelt detoneerima ehk :P

Huvitav kokkusattumus oli softi kirjutamisega. Kirjutasin laua peal ära ja siis panin aju autosse aga open sid ei avanenud, lugesin softi maha ja kõik klappis. Nüüd selgus, et ilma toimiva välistemperatuuri andurita open sid ei toimi.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#17

L Aug 06, 2016 16:00

Uuem T7Suite enam ei näita DC üle 100.
Softidüno graafikut muidugi tõe pähe väga võtta ei tasu, sel päris mitu asja, mis väände kõrgematel pööretel alla kisub :cool:
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#18

P Aug 07, 2016 22:26

Teha veel - arvele tagasi, ülevaatus, kindlustus, õlirõhu andur mis jookseb nagu kevadine kask. Kapotile amorte ikka uusi vaja, need kasutatud asjad surid täna ära. :(

Pilt


Pilt
ergoh
Postitusi: 139
Liitunud: P Jaan 27, 2008 2:46
Asukoht:
Auto: 9-3SC

#19

E Aug 08, 2016 9:52

Päris huvitav lugemine. Kuna pauku teed?
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#20

E Aug 08, 2016 10:30

Päris huvitav lugemine. Kuna pauku teed?


Käis juba paukumas, "sõidab, liigub, pidurdab". :thumb:
Kuidas siis oli, kodukootud softiga või alustuseks läks mingi lahjem?
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#21

E Aug 08, 2016 18:46

Päris huvitav lugemine. Kuna pauku teed?


Käis juba paukumas, "sõidab, liigub, pidurdab". :thumb:
Kuidas siis oli, kodukootud softiga või alustuseks läks mingi lahjem?


9-3 Aero ja 9-5 2.0lpt segu on soft.
Tühjaks pole vajutanud, õlirõhu andurist tilgub õli kenasti katalüsaatori peale, pauguga põlema saaks kindlasti nii :P

Kuna pauku teed?


Ei tea, sumpsi vaja, kütusesüsteem vajab veel tegemist, töölt saadeti kaheks nädalaks koolitustele, ehk suve lõpuks kindlasti kuhugi ei jõua...vist kevadel dünos saab pauku
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#22

E Aug 08, 2016 19:52

Pane bolt, anduri asemel sisse, kuni saad uue anduri. Mul korra nii oli, Tartus reedel õhtul ei saanud kuskilt seda, aga järgmisel päeval pidin tagasi Soome sõita, ainukene lahendus- bolt.
__In Boost We Trust__
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#23

L Aug 13, 2016 10:54

No vajab veel tegemist...

1) el peeglid ei toimi
2) lambdaga on mingi kala, näit peaks üles alla käima aga ei käi, OPENSID väärtus on 2500 ja seal ta püsib, AMUL üle 1100 ja veakood 0768, ehk P0300 Random Misfire Detected. Knocke ja Mifisi samas ei tule, 15km peale 2 knoki esimes pütas ja 3 neljandas, see nagu pole midagi. Eks peab üle käima voolikud, ja õhutorud, vb teist Di kassetti veel proovima.
3) suunatuled ei tööta, ükski - korras

Nii ülevaatusele ei hakka küll minema :D
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#24

P Aug 14, 2016 1:44

Mu masinal ka ostmisest peale peeglid ei toiminud, natuke nagu häiris, aga kuna eelmine omanik oli sama pikk, siis peeglid olid õigesti paigas ja polnud vaja sättida otseselt. Mingi hetk avastasin, et peeglid olid lihtsalt kinni ussitanud. Natuke klaasist sõrmedega edasi-tagasi liigutades hakkasid mõlemad peeglid tööle :eureka:
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#25

N Aug 25, 2016 20:09

Ülevaatus läbitud, märkusi ei olnud.

Tähelepanekuid endal:

[strike]1) käigukasti õli torud immitsevad[/strike]
2) esisillas on kuskil mingi kolin
3) pidurivõimendi lekib
[strike]4) veepump, pinguti ja juhtrull tellitud, loksud sees[/strike]
5) Aero istmetest ja vedrustusest tunnen puudust

Lootus on, et see aasta saab ikka korras Saabiga sõita :beer:

[img=800x600]https://www.upload.ee/image/6106676/DSC_0108.JPG[/img]

[img=800x600]https://www.upload.ee/image/6106662/DSC_0111.JPG[/img]

[img=800x600]https://www.upload.ee/image/6106659/DSC_0119.JPG[/img]
Vasta