Saab 9-5 Aero Estate, 2002, AndresV

Vasta
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#1

P Okt 23, 2016 19:19

Pikemat aega juba mõelnud, et selle auto kohta peab ka teema tegema. Oleme praeguseks selle autoga ~115k km maha sõitnud ja Saabi saan vaid kiita.:thumb:

Alustan algusest. 8 aastat teeninud 900NG MY94 ei olnud aastaks 2007. veel väsinud. Aga siiski - kupeekere tagaistmel oli lastetoolidega ebamugav majandada. Lisaks pidev niiskus salongis tekitas akendele ja katuseluugi sisepinnale kondensi (kliimat ei olnud ja auklik põhi lasi usinalt vett vaiba alla).

Kammisin siis Blocketit ja otsisin 9-5 universaale. Esimesena jäi silma ilus sinine aero Helsingborgis. Müüjaks Favia Bil. Ls ~120 k km. Värv - cosmic blue/kosmisk blå. Poolnahksisu ja parkimisandurid. Peeglite ja velgede järgi MY03:


Lennukiga Kopenhaagenisse, lennujaamast rongiga väina alt läbi ja kohal. Kosmiline auto oli väljast ilus. Aero istmed, parkimisandurid. Salong oli oodatust rohkem väsinud ja raadio küsis koodi :conf:. Müüja lubas selle kiirelt korda teha aga kõne "raadio ok" tuli alles järgmisel päeval. Hind ka pildile jäänud, km oli "eraldatav". Veidi murelikuks tegi mõte tagaistmel poriste kummikutega põtkivatest jõnglastest, poolnahksisul on esiistmete tagused tekstiilist.



Müüja suhtumine oli väga :thumb:. Minu meelest ei tehtud isegi dokumendikoopiat. Anti võti pihku ja patsutati õlale - "Give it a good try!". Auto vaadatud, läksime sugulaste Kiaga varuvariante üle vaatama, et võrdlusmoment tekiks. 50km selle Kia Rioga (paistab järgmisel pildil) kujunes minu võimete laeks :D.

Järgmiseks proovisin seda '05 autot. Šefid stanged. Tumesinine, hele sisu, ATM, ls ~250k... Minu tüüptrajektooridel siis ummikuid sisuliselt ei olnud, automaadil ei näinud mõtet (2016. arvan juba teisiti :) ).



Lisatud failid
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#2

T Okt 25, 2016 12:30

Veel sai vaadatud üht aerot Höör'is:



2002. manuaal, ls <70k km!, nii seest kui väljast igati viisakas, beež nahksisu, veermik vaikne ja tihe, liikus nagu vaja. :thumb: Müüja oli rootslane, autokaupmees. Oli toonud selle hiljuti Firenzest, Itaalia suurimalt saabidiilerilt ja sõitnud sellega paar kuud. Kaasas täidetud hooldusraamat pluss viimase Itaalia hoolduse arve ja Rootsi TÜV paberid läbisõitudega. Kõige selgema hooldusajalooga, väikese läbisõiduga ja igast kandist kõige viisakam auto. Selle võtsin. Ei ole pidanud kahetsema :thumb:.

Istmed on soojenduseta ... aga ventileeritud (!), pereautosse päris hea kompromiss. Soojendustega 9-3 pidasin mitu talve, pakasega on esimesed 10 minutit hea. Sealt edasi sooja istet enam ei taha. Istmeventi kasutan kuuma suveilmaga sisuliselt kogu sõidu aja. :thumb:

Pildilt paistab veel üks tonnine ja 9-viisi oli tal müügil mitu. Kuna Aero igati sobis siis teisi ei uurinudki. Peatuspaigast Hööri ja tagasi - 2x70km olin ise Kia roolis. Pikemat otsa poleks suutnud ka. Kia Rio gaasipedaal oli põrandast kõrgel ja jalaruumi vähe. Kannatasin kuidagi ära :gun:. Kui lõpuks oli Saabi eest tasutud ja sain istme enda järgi paika panna - see oli pagana hea tunne.

Tagasitee Stockholmi - 550km - läks sisuliselt ühe jutiga. Lühike peatus Vätterni ääres, Grännas vist:


Lisatud failid
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#3

N Nov 03, 2016 16:17

Sain hooldusajaloo enamvähem kokku.

Itaalia reg.nr CB464DH

Hooldused:
30.05.2002 - Autosab Firenze, 10 km esmane
24.11.2003 - Autosab Firenze, 14 888
11.02.2005 - Autosab Firenze, 33 100
20.06.2006 - Autosab Firenze, 46 320
09.05.2007 - Autosab Firenze, 57 786
(viimasel arvel: õli, filter, uus aku, uus SID, uued küünlad, uus "interrutore alzavetri 9.5" summas 187€ (misiganes see ka poleks, klaasitõstukite lülitiplokk?) pluss hunnik odavamaid pudinaid, kojamehed jne.
Totale € 878.92

Autosab müügikuulutus CB464DH, garantii 1a, hind 20 900€, ls 59000. Kuulutus algab sõnadega "Select Class Autosab, Non chiamatelo Usato (do not call it used)" :cool:

Rootsi TÜV paprid 21.06.2007. Reg.nr ANO 656, ls 61325 km.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#4

N Nov 03, 2016 16:22

Hooldused Eestis:
- 11. 2007. ls 69762 km Õlivahetus ja karterituulutuse kiti paigaldus, Saabianti / Autotarvete OÜ. ~2600 eek (~163€) Arve 72820,.

- 2007 lõpp - Lasin käigukasti õli ära vahetada, igaks juhuks. - Saabianti?

- 2007 v 2008 - akende kiletamine (Llumar ATR või Llumar AIR kile) AS Salinas, kulu ei mäleta.

- 12.2008 ls 80160 km. Viking Motors. Õlivahetus ja veel miskit. Peamine mõte oli auto ja hooldusraamat ette näidata ja küsida kas nad tunnistavad Saabi 8a mootori kettide garantii kehtivust. Kuna mootor käis vaikselt siis nad muidugi vastu ei vaielnud :). Arve 30528 + tempel,

- 20.11.2009. - ls 90 550 km. Õlivahetus, filter, salongifilter, kütusefilter, lamerihm Saabianti, arve 92964 (~3500 eek) + tempel,

- 2009-2010, ABS-i moodul jukerdas, Autotarvete OÜ otsis Rootsist "uue" (mis töötas kuni 2014.) 150€ vist

- 11.2010, õlivahetus, õhufilter, tagapiduriklotsid (~3200 eek) ls 104 800

- 2010 v 2011 veebruar, välistemp. anduri vahetus. Himoselt kodupoole sõites hakkas ulmelisi numbreid näitama, 25€+töö?

- 08.2011, ls 115 900 - Õlivahetus Saabianti. Arve 111860.

- 30.11.2011: tagaamortide vahetus Autotarvete OÜ 172€

- 30.03.2012 Ls 125290 km, õlivahetus, Autotarvete OÜ 81€

Kusagil ~2012 kolisid Saabiantid Männikult Kalamajja, mulle see asukoht ei sobinud, hakkasin käima Audaceris.

- 10.05.2012: jahutuse kolmikklapp, Audacer (29574) 59,40€

- 29.05.2012: kliima kontroll ja täitmine, Autokliima.ee 40-50€

- 31.05.2012: Õlivahetus Audacer (29590) Audacer 70.75€

- 2012 sügis: talverehvid Michelin X-Ice North naastud, ~400€

- 31.10.2012: LÄBISÕIT 135500 km - Õli (LM) ja filter, esimesed piduriklotsid, e. õõtshoova tagumised puksid, poolraamipuksid, tagasilla silikoonpuks, (uus) põhjaplast, klaasitõstuki rullid juhiuksele. Audacer 565€

- 08.08.2013: 146600 km - õli (LM) ja filter - Audacer, 75€

- 17.10.2013: 149800 km - uus aku 78Ah/780A - Audacer, 107€
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=23447&page=2#pid236128

- 27.11.2013: uued amordid tagaluugile - Audacer, 102€

- 2012-2013: paigaldatud Bosali eemaldatav konks. Saabianti või Audacer

- 2014. algus: paagist vaheseina eemaldamine (pääses lahti, segas kütusetaseme anduri tööd) Autotarvete. 10€?

- 03.07.2014: 159600 km - õli (LM) ja filter - 83€

- 10.07.2014: 159800 km - poolraami puksid uretaan, stabika puksid esimesed 170€

- 05.12.2014: 165500 km - ABS ESP mooduli remont - 300€

- 12.2014: esitulede taastamine (poleer ja lakk) Smartservice - kampaaniahind 2x40€ (2016. suveks pole palju järel, peaks jälle tegema)

- 04.2015: Goodyear 225/45R17 - 380€

- 06.2015: esistange vahetus; stange, kapoti ja esitiiva värvimine kindlustuse kulul, Audacer
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4005&page=2#pid264146

- 20.05.2015: ca 171200 km - Õli (Fuchs Titan Pro Flex 5W-30) ja filter + veel midagi 15min 115€

- 11.01.2016: tagumised kettad-klotsid (ja kässar?) AAC Ferdinand, 370€

- 18.05.2016: tagatiibade roostetõrje ja värvimine. Decent OÜ. 408€
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=784&page=2#pid278910

- 01.08.2016, 187000 km - Õli (Fuchs), filter, õhufilter, salongifilter + töö - 128€ õli (4,5L), filter, salongifilter+töö ~90+km.

- 03.08.2016 - Starteri remont (70+km) maha-peale (1,5h = 45€), õlirõhuandur (~10€) 140€

- 03.2017, 197000 km - Õli (Fuchs) ja filter, uus PCV klapp ja pisut vaakumvoolikut.

Pika jutu kokkuvõtteks on auto peale 9 aastaga kulunud ~4500€ (ei sisalda klaaside kiletamist ja kärukonksu). Sõidetud on 121 k km. Hoolduskulu 0,0372€/km. (2016. lõpu seisuga)

Auto on heas korras. Mootor kulutab ca 2l õli iga 10 000 km peale. Kuigipalju lekib mingi kaelustihend rihmaratta all aga tilkasid põrandal pole näinud. Ei suitse! 5-6 aastat tagasi kulus 10k km peale ~0,5l õli, tasapisi on kogus kasvanud.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#5

T Jaan 17, 2017 14:34

Oktoobris 2016. selgus, et uus teenusepakkuja, kelle juurde olin kevadel talverattad hoiule viinud, on need kolimise käigus ära kaotanud :D. Õnneks oli mul "kviitung". Rehvid olidki lõpukorral aga veljed viisakad ja sirged, uuena ostetud, Dezenti kapslitega, 5 kodarat, enamvähem gunmetal tooni. Sobiv hetk saada veidi vaheldust. Leidsin, et ivomets müüb Saabi originaale: Vist MY06 alla pandi neid. Bridgestone naastud ei ole päris nii vaiksed nagu mu 2012. sügisel ostetud Michelini X-Ice North, mis kaduma läksid, aga seest uuemad ja rohkem mustrit. Kui auto puhtaks saan, lisan pildi ka.
E: pesust tulles on alati pime ja järgmisel hommikul pole enam meeles :(.
E: veebruaris sain pildi tehtudPilt
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#6

T Veebr 07, 2017 10:30

Sain (ammu juba) innustust overspeed-i teemast, lõpuks parandasin oma auto tagaluugi sisemise käepideme ära. Vana oli katki, ostsin "uue", sellel ka väike pragu sees. Freesi jne käepärast pole, sain hakkama rellaka, trelli, multitööriista ja lauakäiaga. Vahepeal viilisin ka :cool:.

Liiga paksu materjali ei tahtnud võtta, painutada ka vaja. Kasutasin vana PC korpuse külge. Vist oli 0,4mm. Rellakas, puur ja multitool. Käiaga välisviimistlus ja meisli-haamriga kumeruse tekitamine. Veidi sobitamist ja valmis:



Avad on lopergused kuna puurisin meelega väiksemad ja täpse mõõdu saavutasin ümarviiliga. Soovisin, et plekk istuks vähimagi lõtkuta - vähem koormust plastile. Kuna plast on väikese praoga siis lasin plasti ja pleki vahele liimhermeetikut. Igaks juhuks :cool: Aega läks ~2h, pluss šablooni valmistamine.



Lisatud failid
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#7

K Veebr 22, 2017 16:05

Hakkan autot müügiks ette valmistama. Juba 25 aastat esiveoga kulgetud, neist viimased 18 manuaalkastiga Saabidega. Viimased 8 a käesoleva võimsa ja mugava Aeroga. Järgmiseks tuleb teistsuguse veoskeemiga ja automaatkastiga auto, kW ja Nm vähemaks ei jää :cool:.

Esialgne tööde nimekiri:
- õlivahetus
- uus karterituulutus
- summuti üle vaadata
- juhiistme mälu nupud puhastada
- vaipade märgpuhastus
- nahk hooldada

Paar pilti ka, Trionicu õuelt. Värskemaid hetkel pole.



Lisatud failid
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#8

N Veebr 23, 2017 16:29

ma saan aru, et nn teistsugune veoskeem tähendab rohkem vedavaid sildu? Meie kliimas igati väärt lähenemine, aga samas piisab üle poole aastast ka ühest vedavast esirattast, niiet kui hoiustamispinda on ja (kohalik) autoturg masina eest väärilist raha ei paku, võid ju kaaluda ka masina allesjätmist ja vajadusepõhiselt suvel tarbida. Ega ta ilmselt enam nn raamatupidamide mõistes enam reaalselt ei amortiseeru. Manuaalkastiga varustatuna on lõbus ja nobe perevagun, mis on kena ja haruldane ning mis on ehk isegi 10a pärast natuke kõrgemas hinnas, kui praegune "ca 2keur" ;)
Just selle ajajärgu Aero on ju paljude (sh mu) arvates kõige kenama väljanägemisega I gen 9-5.
(...ja ma kardan, et müügi eel masina tehnikapoolde pandud raha on vähemalt osalt selline, mis jääb Sulle ainult kulupoolele. Vana masina ideaalseks remontimist ei maksa üldjuhul uus omanik kinni)
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#9

P Veebr 26, 2017 20:01

Veoskeemi osas saad õigesti aru :cool:. Hoolduse kulude osas paned ka täppi aga no õli tuleb ju ikka vahetada kui aeg käes. Ja karterituulutus ei maksa ka varandust. Salongi märgpuhastuse lükkasin küll pisut edasi, praeguse poriga mõttetu.

Müügiteema: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=31144

Värsked fotod: http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2471558
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#10

N Mär 02, 2017 12:09

Olulisemad asjad tehtud. Õli ja filter vahetatud. Karterituulutuse kit osutus toimivaks, vahetusse läks PCV klapp ja pisut vaakumvoolikut. Summuti oli ka korras.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#11

K Mär 08, 2017 11:32

Pagassis on praktiline kummimatt.


Kollaaž paberitega. Itaalia müügikuulutus 2007., passi koopia, Rootsi TÜV jne. Võtmeid on 3.



Lisatud failid
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#12

K Mär 08, 2017 13:20

Isegi mõelnud selle mati soetamisele. Palju selle eest küsitakse ka ?
Mul hetkel murumatt pagasis :D
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#13

K Mär 08, 2017 14:22

Kui mina ostsin siis küsiti äkki 600 krooni, see võis olla soodukas. Odav see ei olnud aga korralik asi on, paksust kummist. Kiidan.
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#14

K Mär 08, 2017 14:59

32026114 : 74 € letis, klubilistele allahindlus naga alati - vajalik vaid tellimus sisse anda :D
Võimsust pole kunagi piisavalt
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#15

R Apr 07, 2017 12:42

Märtsis tahtsin Saabil kojamehi vahetada sest Rimist pärit RD säästutooted olid hakanud juba paari nädalaga hääli tegema klaasil. Raamid alles viisakad aga kummid ei kõlba karupärsiasse. Otsisin mingist veebipoest välja mingid kobedamad vahetuskummid. Käigupealt tuli mõte, et küünlad peaks ka ära vahetama ja sellega saan ise hakkama. Lisasin PFR6H-10 ka tellimusele. RD luua võtsin küljest ja asemele läks veidi kasutatud Trico, millel lagunes kohe ära plastpulk midapidi luud varre külge istub. Vanasti olid need pulgad metallist... Asendasin plasti polt-mutter liitega ja töötab jälle.

Varuiosade tarnega oli paras kino. Valisin lähima pakiautomaadi. Müüja ei suutnud märgata, et pakk (tema enda pakitud!!) on mõni cm üle 60... ehk siis automaati ei mahu! Lõpuks, peale minu korduvat torkimist, üle kivide ja kändude, jõudis pakk postkontorisse. Tellimuse tarnaajaks kujunes lubatud 5 päeva asemel julgelt üle KOLME NÄDALA :gun:. Olles ise ka kuigipalju kaupmees, oli piinlik vaadata seda saamatust ja hämamist, nii müüja poolt kui ka logistikateenuse pakkuja poolt. Mu oma veebipoes ei ole aegade algusest (9 aastat) mitte ükski tarne niimoodi veninud.

Aga tagasi põhiteemasse - küünlad veel vahetamata kuna dielektriline määre DI jaoks läks täitsa meelest. Sõidan praegu teise autoga, Saab peab pisut ootama.Teen TÜV ära ja annan kasutada vana kooli mehele kelle käe all kunagi sõitma õppisin. Ta oskab sellest autost lugu pidada :thumb:.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#16

N Apr 27, 2017 9:15

Viimase paar nädala jooksul juhtus paar korda, et Saab viskas hommikul käivitades pahvaka suitsu. Eile - 26.04. - vahetas Trionic klapisääretihendid ära. Istmemälud oskas ta ka jälle tööle panna. :thumb:
Vasta