Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

chrismil
Postitusi: 227
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW
Kontakt:

#1

N Nov 10, 2016 14:57

Antud Saabi ostmine oli lihtne, järgisin teada tundud teguviisi - tehtud mõeldud. Märkasin müügiportaalis kuulutust ning paar päeva hiljem sõitsin autole Tartusse järgi. Alguses olin kergelt ebalev, kuna esimese 9-5 kogemus oli üsnagi valus, kuid eelmise omaniku virn remondiarveid mõjus rahustavalt. Nägin, et härra on auto ja hinge eest hoolt kandnud. Viimase 100K sees on vahetatud, kolvid, ketid, sidur ning käigukast (manuaal). Kere on viisakas, ühes koopa nurgas on parandusi tehtud, selle lasen kevadel korralikult üle teha. Saabidega ma päris võõras ei ole, jutuks olev 9-5 on mu neljas Saab. Esimeseks oli 1999 9-5 125KW, järgmiseks 2004 (MY 2005) 9-3 129KW Vector. Jätkasin 9-3 lainel, USA päritolu 2008 9-3 154KW. Viimane ei meeldinud mulle üldse, automaat ei ole minu teema ning korraliku külgtoeta istmed ei ole head. Otsustasin siiski lennuki hoovi jätta, nüüd sõidab sellega abikaasa.

Enne pikemaid sõite lasin vahetada õli, küünlad, jahutusvedeliku ja filtrid. Vahetusse läks ka radiaator, kuna see kippus tasapisi immitsema. Eelmine omanik on hulga pukse kollaste vastu välja vahetanud. Hetkel ei tööta veel vasakpoolse istme soojendus (ventilatsioon töötab). Lülitites on vaja vahetada pirne, need on tellitud.

Kuna olen suur muusika kuulaja, siis H&K stereo koos cd-boxiga on boonuseks.

DJI_0693-Edit.JPG
DJI Mavic Pro
DJI_0693-Edit.JPG (511.24 KiB) Vaadatud 909 korda
Viimati muutis chrismil, L Sept 30, 2017 22:39, muudetud 1 kord kokku.
www.madalvee.com
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4300
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Tahaks kaherattalist

#2

N Nov 10, 2016 17:36

Minu arust on ropp hea saund see Harman Kardon. Heli on selge ja ma kuulen ka teist inimest kõrval rääkimas nii, et karjuma ei pea. Uuemas audi A6es oli ikka väga kräpp saund, kõla nagu polnud, kõrval istudes vasak kõrv ei kuulnud midagi, vahet polnud kas valisid sorround või mis iganes. Tundsin puudust armatuuri keskel olevast kõlarist.
Good choice Sir :head:
chrismil
Postitusi: 227
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW
Kontakt:

#3

R Nov 25, 2016 22:57

Umbes 100000km tagasi vahetatud kett kipub pärast pikemat seismist külmkäivitusel minuti jagu klõbinat tegema (lahtise kapotiga on kuulda) - vähemalt ma arvan nii (sooja ilmaga on pigem olematu). Elan SAABiAnti töökojast 500m kaugusel, sinna jõudes on kõik juba vaikne ja midagi ei kuulda ei olnud. Lasen järgmise hoolduse käigus üle vaadata. Variant, et klapikambrikaane ülaosas olev tald/guide on jäigaks muutunud - tarkus veebist.

Auto on varasemalt 8000km tuuris õlivahetusi saanud, jätkan ise sama trendi.

Elektriga kokku klappivad peeglid ei taha liikuda, parem liigub natuke, seejärel läheb algasendisse tagasi, vasak on kutu.

Muidu kõik toimetab, pärast 2000km läbimist hakkan selle minekuga ära harjuma, mõnikord pere teise Saabi istudes tuletab meelde, et Hirsch on ikka Hirsch. :cool:

Sõbrad maja ees:



Lisatud failid
www.madalvee.com
entson
Postitusi: 318
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#4

L Nov 26, 2016 12:13

Kett peaks küll kogu aeg kõrisema,pärast pikemat seismist võib pigem häält teha hüdrotõukur ja selle tiks võib soojenedes kaduda.Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
chrismil
Postitusi: 227
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW
Kontakt:

#5

K Nov 30, 2016 10:19

Tegin hommikul klõbinast video, peaks vist seisma jätma ja ketivahetuseks raha korjama :)

https://youtu.be/vsKUMIAuhpE
www.madalvee.com
Trooja
Postitusi: 210
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#6

K Nov 30, 2016 11:07

2.3TDI.

Alustuseks klapikambrikaant ei tasu maha võtta ja vaadata mis seisus kett on?
Ma enda autol võtsin maha ja oli kohe näha, et kett pmst risti peal.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2039
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht:
Auto:

#7

K Nov 30, 2016 13:10

Umbes 100000km tagasi vahetatud kett kipub pärast pikemat seismist külmkäivitusel minuti jagu klõbinat tegema (lahtise kapotiga on kuulda) - vähemalt ma arvan nii (sooja ilmaga on pigem olematu).




100k km? Ei saa olla, ikka rohkem nad kestavad. Keritud odo või halb hooldus (säästmine õli peal)
__In Boost We Trust__
chrismil
Postitusi: 227
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW
Kontakt:

#8

K Nov 30, 2016 13:39

Keritud seda kindlasti ole, mul on autost terviklik ülevaade ajast, kui see Eestisse toodi. Õli on vahetatud 8K tuuris. Imestan ka ise, et 110K läbimisel kett külmkäivitusel häält teeb. Ega siin foorumist autot ei paranda, tuleb ta mul ette näidata teadjatele. :cool:

Silmaringi mõttes, äkki keegi oskab seletada, miks ta ainult pärast pikemat seismist kõriseb, 9-5 pinguti ei tohiks olla õliga toimiv? Mu enda loogika ütleb (vabandan, kui mu jutt loll on, olen fotoinimene, mitte autotark), et kett jookseb mööda taldasid, ning kõrina asukoha järgi otsustades tekib kõrin, kui kett jookseb mööda klapikambrikaanes olevat talda. Aja jooksul on tald oma elastsuse kaotanud ning enne, kui õli selle elastsemaks teeb, tekib keti ja talla hõõrdumisel kõrin. Harige matsi :)
www.madalvee.com
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13539
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#9

K Nov 30, 2016 13:48

KK kaanes ei ole talda, tallad on "ülevalt alla". KK kaane all on 2 suuremat hammakat, mis nukkvõlle käitavad. Kui seal üleval kõriseb, siis ilmselt ikka kett viltu kisub ja hammasete peal korralikult ei istu.

Pilt
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
chrismil
Postitusi: 227
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW
Kontakt:

#10

K Nov 30, 2016 13:53

Paranda mind, kui eksin, aga mis see seal võiks olla?

http://tinyurl.com/zy3jz84
www.madalvee.com
Trooja
Postitusi: 210
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#11

K Nov 30, 2016 14:51

Paranda mind, kui eksin, aga mis see seal võiks olla?

http://tinyurl.com/zy3jz84

Minu masinal oli kett igatahes selle KK talla juba Täiesti sooneliseks teinud.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13539
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#12

K Nov 30, 2016 16:29

hmm .. ok .. olgu siis seal ka miski tald, millegipärast ei ole seda varem mu silma alla sattunud..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
chrismil
Postitusi: 227
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW
Kontakt:

#13

K Nov 30, 2016 16:42

Mhm :beer:. Ega see midagi ei muuda, tuleb taaskord Saabi investeerida :)
www.madalvee.com
caarel
Postitusi: 248
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#14

K Nov 30, 2016 22:42

Lisaks märkad seal selle talla juures ka kahte torukest. Nendest talla poolne on keti õlitamisel abiks. Paha lugu on aga see, et need torukesed on pahatinti umbes. Kuna toru ots on ka tallele suunatud, ei jõua sealt ka õlitus tallani. Umbsete torudega peabki ootama , kuniks õliaurud soojenevad ja mõjuma hakkavad ja siis kaob ka klõbin.
Minu omal olid torud sedasi umbes, et võttis 2 tundi nende leotamine ja ratta piduritrossiga (mis oli puuri otsa pandud) läbi puurimine. Muidu töö lihtne. DI maha, poldid lahti ja käes ta ongi. Enne vaja osta uued kaane tihendid, need kokku mingi 15 EUR.
chrismil
Postitusi: 227
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW
Kontakt:

#15

K Nov 30, 2016 22:49

:eureka: Hea teada.
www.madalvee.com
entson
Postitusi: 318
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#16

K Nov 30, 2016 23:21

Jaotusketi õlitus toimub ka parempoolse(vist) talla kaudu,millel on selleks väike õlikanal,mis jõuab välja pinnale,mille vastus kett jooksep,lisaks lendleb otsakaane all selline õli udu,mis määrib ka lühemat ketti. Kettide pingutite sisse jooksevad ikka õlikanalid ka,nii et ka õli aitab vedrudel nende sees hoida kettide pingsust stabiilsena. Kõige õigem oleks jätta õhtul auto SaabiAnti juurde ja hommikul käivitamise ajaks sinna jalutada,et koos siis hääli kuulata,muidugi tuleks ikka enne kokku leppida. Selle hääle kuulamine siin ei anna õiget diagnoosi.Väljaveninud kett soojenedes lühemaks ei muutu ja soojast peast ei tohiks ka õlisurve olla suurem,kui külmalt käivitades.Vigane võib ju olla mingi seadme või rulli laager.Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
chrismil
Postitusi: 227
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW
Kontakt:

#17

R Dets 02, 2016 16:41

Lasin lahti võtta. Tundub, et uus kett on soolas.
www.madalvee.com
entson
Postitusi: 318
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#18

R Dets 02, 2016 18:04

Järele mõteldes ,keti pinguti on sellise ehitusega,et pingutab ainult juurde ehk vars on hammastega ja tagasi minekut peatab fiksaator,kui see värk kulunud ,siis on võimalik,et enne õlisurve tõusu vedru ei suuda pingsust stabiilsena hoida .Selle kontrollimiseks saab pinguti eraldi maha võtta,aga küll spetsialistid teavad paremini.Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
chrismil
Postitusi: 227
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW
Kontakt:

#19

R Dets 02, 2016 18:20

Pinguti käis maas, olevat olnud "lõpuni väljas". Ma ei saa seda kinnitada, kuna ei olnud juures, aga usaldan.
www.madalvee.com
entson
Postitusi: 318
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#20

R Dets 02, 2016 23:50

Veenev argument.
Saan harva sõita SAABIGA.
chrismil
Postitusi: 227
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW
Kontakt:

#21

P Dets 18, 2016 20:50

Vaatasin täna, et mu navi plaat on jalga lasknud, ju ei saanud seda kaasa ostes. Kas kellegil võiks vedeleda 2004 navi süsteemile sobivat plaati?

Usun, et see siin ei tööta, aga Soome reise tuleb teinekord ette, lahe oleks sinna ekraanile midagi manada :)

Mul on selline navi: http://tinyurl.com/jo5syag
www.madalvee.com
Kasutaja avatar
Jaanus
Postitusi: 857
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Saab 9-3 TurboX SC VTuner Stage 2+

#22

P Dets 18, 2016 21:14

Mul on Baltikumi kaart olemas ;)
chrismil
Postitusi: 227
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW
Kontakt:

#23

P Dets 18, 2016 21:17

Läheb sellele vanale Kenwoodile ka või on Desno jaoks?
www.madalvee.com
chrismil
Postitusi: 227
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW
Kontakt:

#24

T Dets 27, 2016 0:49

Uus kett koos muu vajalikuga on nüüd mootoris. Käib vaiksemalt küll!

Ma ei ole oma Saabe eriti varasemalt vahatanud (pesen pigem tihti), otsustasin, et see auto saab erandi. Tavalise vaha asemel kantakse peale Paint Sealant, loodan, et tuleb ilus.

Tellisin internetist (20€ + 20€ transport) Kenwood KCA-iP500 jubina, mis peaks mu vanema iSeadme helisüsteemiga ühendama. Loodan, et pääsen tüütust CD majandusest. Kui asja tööle saan, kirjutan!
www.madalvee.com
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 482
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#25

T Dets 27, 2016 9:17

Räägi ketivahetusest lähemalt. Kus teha lasid, palju € läks ?
Vasta