1. leht 4-st

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: N Nov 10, 2016 14:57
Postitas chrismil
Antud Saabi ostmine oli lihtne, järgisin teada tundud teguviisi - tehtud mõeldud. Märkasin müügiportaalis kuulutust ning paar päeva hiljem sõitsin autole Tartusse järgi. Alguses olin kergelt ebalev, kuna esimese 9-5 kogemus oli üsnagi valus, kuid eelmise omaniku virn remondiarveid mõjus rahustavalt. Nägin, et härra on auto ja hinge eest hoolt kandnud. Viimase 100K sees on vahetatud, kolvid, ketid, sidur ning käigukast (manuaal). Kere on viisakas, ühes koopa nurgas on parandusi tehtud, selle lasen kevadel korralikult üle teha. Saabidega ma päris võõras ei ole, jutuks olev 9-5 on mu neljas Saab. Esimeseks oli 1999 9-5 125KW, järgmiseks 2004 (MY 2005) 9-3 129KW Vector. Jätkasin 9-3 lainel, USA päritolu 2008 9-3 154KW. Viimane ei meeldinud mulle üldse, automaat ei ole minu teema ning korraliku külgtoeta istmed ei ole head. Otsustasin siiski lennuki hoovi jätta, nüüd sõidab sellega abikaasa.

Enne pikemaid sõite lasin vahetada õli, küünlad, jahutusvedeliku ja filtrid. Vahetusse läks ka radiaator, kuna see kippus tasapisi immitsema. Eelmine omanik on hulga pukse kollaste vastu välja vahetanud. Hetkel ei tööta veel vasakpoolse istme soojendus (ventilatsioon töötab). Lülitites on vaja vahetada pirne, need on tellitud.

Kuna olen suur muusika kuulaja, siis H&K stereo koos cd-boxiga on boonuseks.

DJI Mavic Pro
DJI Mavic Pro
DJI_0693-Edit.JPG (511.24 KiB) Vaadatud 6610 korda

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: N Nov 10, 2016 17:36
Postitas S9K
Minu arust on ropp hea saund see Harman Kardon. Heli on selge ja ma kuulen ka teist inimest kõrval rääkimas nii, et karjuma ei pea. Uuemas audi A6es oli ikka väga kräpp saund, kõla nagu polnud, kõrval istudes vasak kõrv ei kuulnud midagi, vahet polnud kas valisid sorround või mis iganes. Tundsin puudust armatuuri keskel olevast kõlarist.
Good choice Sir :head:

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: R Nov 25, 2016 22:57
Postitas chrismil
Umbes 100000km tagasi vahetatud kett kipub pärast pikemat seismist külmkäivitusel minuti jagu klõbinat tegema (lahtise kapotiga on kuulda) - vähemalt ma arvan nii (sooja ilmaga on pigem olematu). Elan SAABiAnti töökojast 500m kaugusel, sinna jõudes on kõik juba vaikne ja midagi ei kuulda ei olnud. Lasen järgmise hoolduse käigus üle vaadata. Variant, et klapikambrikaane ülaosas olev tald/guide on jäigaks muutunud - tarkus veebist.

Auto on varasemalt 8000km tuuris õlivahetusi saanud, jätkan ise sama trendi.

Elektriga kokku klappivad peeglid ei taha liikuda, parem liigub natuke, seejärel läheb algasendisse tagasi, vasak on kutu.

Muidu kõik toimetab, pärast 2000km läbimist hakkan selle minekuga ära harjuma, mõnikord pere teise Saabi istudes tuletab meelde, et Hirsch on ikka Hirsch. :cool:

Sõbrad maja ees:



Lisatud failid

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: L Nov 26, 2016 12:13
Postitas entson
Kett peaks küll kogu aeg kõrisema,pärast pikemat seismist võib pigem häält teha hüdrotõukur ja selle tiks võib soojenedes kaduda.Edu.

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: K Nov 30, 2016 10:19
Postitas chrismil
Tegin hommikul klõbinast video, peaks vist seisma jätma ja ketivahetuseks raha korjama :)

https://youtu.be/vsKUMIAuhpE

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: K Nov 30, 2016 11:07
Postitas Trooja
2.3TDI.

Alustuseks klapikambrikaant ei tasu maha võtta ja vaadata mis seisus kett on?
Ma enda autol võtsin maha ja oli kohe näha, et kett pmst risti peal.

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: K Nov 30, 2016 13:10
Postitas D116
Umbes 100000km tagasi vahetatud kett kipub pärast pikemat seismist külmkäivitusel minuti jagu klõbinat tegema (lahtise kapotiga on kuulda) - vähemalt ma arvan nii (sooja ilmaga on pigem olematu).




100k km? Ei saa olla, ikka rohkem nad kestavad. Keritud odo või halb hooldus (säästmine õli peal)

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: K Nov 30, 2016 13:39
Postitas chrismil
Keritud seda kindlasti ole, mul on autost terviklik ülevaade ajast, kui see Eestisse toodi. Õli on vahetatud 8K tuuris. Imestan ka ise, et 110K läbimisel kett külmkäivitusel häält teeb. Ega siin foorumist autot ei paranda, tuleb ta mul ette näidata teadjatele. :cool:

Silmaringi mõttes, äkki keegi oskab seletada, miks ta ainult pärast pikemat seismist kõriseb, 9-5 pinguti ei tohiks olla õliga toimiv? Mu enda loogika ütleb (vabandan, kui mu jutt loll on, olen fotoinimene, mitte autotark), et kett jookseb mööda taldasid, ning kõrina asukoha järgi otsustades tekib kõrin, kui kett jookseb mööda klapikambrikaanes olevat talda. Aja jooksul on tald oma elastsuse kaotanud ning enne, kui õli selle elastsemaks teeb, tekib keti ja talla hõõrdumisel kõrin. Harige matsi :)

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: K Nov 30, 2016 13:48
Postitas Cyber
KK kaanes ei ole talda, tallad on "ülevalt alla". KK kaane all on 2 suuremat hammakat, mis nukkvõlle käitavad. Kui seal üleval kõriseb, siis ilmselt ikka kett viltu kisub ja hammasete peal korralikult ei istu.

Pilt

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: K Nov 30, 2016 13:53
Postitas chrismil
Paranda mind, kui eksin, aga mis see seal võiks olla?

http://tinyurl.com/zy3jz84

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: K Nov 30, 2016 14:51
Postitas Trooja
Paranda mind, kui eksin, aga mis see seal võiks olla?

http://tinyurl.com/zy3jz84

Minu masinal oli kett igatahes selle KK talla juba Täiesti sooneliseks teinud.

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: K Nov 30, 2016 16:29
Postitas Cyber
hmm .. ok .. olgu siis seal ka miski tald, millegipärast ei ole seda varem mu silma alla sattunud..:D

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: K Nov 30, 2016 16:42
Postitas chrismil
Mhm :beer:. Ega see midagi ei muuda, tuleb taaskord Saabi investeerida :)

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: K Nov 30, 2016 22:42
Postitas caarel
Lisaks märkad seal selle talla juures ka kahte torukest. Nendest talla poolne on keti õlitamisel abiks. Paha lugu on aga see, et need torukesed on pahatinti umbes. Kuna toru ots on ka tallele suunatud, ei jõua sealt ka õlitus tallani. Umbsete torudega peabki ootama , kuniks õliaurud soojenevad ja mõjuma hakkavad ja siis kaob ka klõbin.
Minu omal olid torud sedasi umbes, et võttis 2 tundi nende leotamine ja ratta piduritrossiga (mis oli puuri otsa pandud) läbi puurimine. Muidu töö lihtne. DI maha, poldid lahti ja käes ta ongi. Enne vaja osta uued kaane tihendid, need kokku mingi 15 EUR.

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: K Nov 30, 2016 22:49
Postitas chrismil
:eureka: Hea teada.

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: K Nov 30, 2016 23:21
Postitas entson
Jaotusketi õlitus toimub ka parempoolse(vist) talla kaudu,millel on selleks väike õlikanal,mis jõuab välja pinnale,mille vastus kett jooksep,lisaks lendleb otsakaane all selline õli udu,mis määrib ka lühemat ketti. Kettide pingutite sisse jooksevad ikka õlikanalid ka,nii et ka õli aitab vedrudel nende sees hoida kettide pingsust stabiilsena. Kõige õigem oleks jätta õhtul auto SaabiAnti juurde ja hommikul käivitamise ajaks sinna jalutada,et koos siis hääli kuulata,muidugi tuleks ikka enne kokku leppida. Selle hääle kuulamine siin ei anna õiget diagnoosi.Väljaveninud kett soojenedes lühemaks ei muutu ja soojast peast ei tohiks ka õlisurve olla suurem,kui külmalt käivitades.Vigane võib ju olla mingi seadme või rulli laager.Edu.

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: R Dets 02, 2016 16:41
Postitas chrismil
Lasin lahti võtta. Tundub, et uus kett on soolas.

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: R Dets 02, 2016 18:04
Postitas entson
Järele mõteldes ,keti pinguti on sellise ehitusega,et pingutab ainult juurde ehk vars on hammastega ja tagasi minekut peatab fiksaator,kui see värk kulunud ,siis on võimalik,et enne õlisurve tõusu vedru ei suuda pingsust stabiilsena hoida .Selle kontrollimiseks saab pinguti eraldi maha võtta,aga küll spetsialistid teavad paremini.Edu.

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: R Dets 02, 2016 18:20
Postitas chrismil
Pinguti käis maas, olevat olnud "lõpuni väljas". Ma ei saa seda kinnitada, kuna ei olnud juures, aga usaldan.

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: R Dets 02, 2016 23:50
Postitas entson
Veenev argument.

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: P Dets 18, 2016 20:50
Postitas chrismil
Vaatasin täna, et mu navi plaat on jalga lasknud, ju ei saanud seda kaasa ostes. Kas kellegil võiks vedeleda 2004 navi süsteemile sobivat plaati?

Usun, et see siin ei tööta, aga Soome reise tuleb teinekord ette, lahe oleks sinna ekraanile midagi manada :)

Mul on selline navi: http://tinyurl.com/jo5syag

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: P Dets 18, 2016 21:14
Postitas Jaanus
Mul on Baltikumi kaart olemas ;)

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: P Dets 18, 2016 21:17
Postitas chrismil
Läheb sellele vanale Kenwoodile ka või on Desno jaoks?

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: T Dets 27, 2016 0:49
Postitas chrismil
Uus kett koos muu vajalikuga on nüüd mootoris. Käib vaiksemalt küll!

Ma ei ole oma Saabe eriti varasemalt vahatanud (pesen pigem tihti), otsustasin, et see auto saab erandi. Tavalise vaha asemel kantakse peale Paint Sealant, loodan, et tuleb ilus.

Tellisin internetist (20€ + 20€ transport) Kenwood KCA-iP500 jubina, mis peaks mu vanema iSeadme helisüsteemiga ühendama. Loodan, et pääsen tüütust CD majandusest. Kui asja tööle saan, kirjutan!

Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW, 2004, chrismil

Postitatud: T Dets 27, 2016 9:17
Postitas polukoli
Räägi ketivahetusest lähemalt. Kus teha lasid, palju € läks ?